Το gaming βλάπτει τον πλανήτη, καθώς το 1/3 της ανθρωπότητας παίζει βιντεοπαιχνίδια

Το gaming βλάπτει τον πλανήτη, καθώς το 1/3 της ανθρωπότητας παίζει βιντεοπαιχνίδια Facebook Twitter
Φωτογραφία αρχείου: Pixabay.com
0

Το gaming βλάπτει τον πλανήτη, καθώς το 1/3 της ανθρωπότητας παίζει βιντεοπαιχνίδια και οι προγραμματιστές αναζητούν τρόπους να τα κάνουν πιο οικολογικά.

Οι προγραμματιστές βιντεοπαιχνιδιών αρχίζουν να αντιμετωπίζουν τις συνέπειες της βύθισης των παικτών σε κόσμους φαντασίας στην πραγματική ζωή και την υπερθέρμανση του πλανήτη. 

Περισσότεροι από τρία δισεκατομμύρια άνθρωποι - το ένα τρίτο της ανθρωπότητας - παίζουν βιντεοπαιχνίδια. Οι κονσόλες, οι υπολογιστές, τα tablet και τα smartphone τους καταναλώνουν περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια από τις λεγόμενες «μεσαίες χώρες» του πλανήτη. Μόνο τα βιντεοπαιχνίδια στις Ηνωμένες Πολιτείες δημιουργούν περισσότερη ρύπανση του θερμοκηπίου από 5 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Και η λεγεώνα των gamers και των συσκευών που διψούν για δύναμη αναμένεται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια.

 

Για να περιορίσουν τον αντίκτυπο στο περιβάλλον και τα ηλεκτρικά δίκτυα, τα στούντιο υπερπαραγωγών και οι ανεξάρτητοι καλλιτέχνες αναζητούν τρόπους για να κάνουν τα παιχνίδια τους πιο αποτελεσματικά — χωρίς να απογοητεύσουν την παθιασμένη βάση θαυμαστών που είναι γνωστή για την εμμονή τους με τον τρόπο εμφάνισης και απόδοσης των παιχνιδιών τους.

Τα στούντιο πίσω από τα Fortnite, Minecraft, Call of Duty, Halo, the Elder Scrolls και άλλους δημοφιλείς τίτλους έχουν ανακοινώσει τροποποιήσεις φέτος για να κάνουν τα παιχνίδια τους να είναι λιγότερο ενεργοβόρα. Το Xbox και το PlayStation ενημέρωσαν τις κονσόλες τους για να καταναλώνουν πολύ λιγότερη ηλεκτρική ενέργεια όταν βρίσκονται σε αδράνεια και το Xbox προγραμματίζει τώρα ενημερώσεις λογισμικού για στιγμές που υπάρχει περισσότερη ανανεώσιμη ενέργεια στο τοπικό δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας.

Εν τω μεταξύ, τα Ηνωμένα Έθνη δημιούργησαν το Playing for the Planet Alliance, μια βιομηχανική ομάδα που φιλοξενεί το "Green Games Jams" για να ενθαρρύνει τους προγραμματιστές να κάνουν παιχνίδια που εκπαιδεύουν τους παίκτες για την κλιματική αλλαγή και θα εργάζονται σε εθελοντικά πρότυπα για την παρακολούθηση των εκπομπών άνθρακα των παιχνιδιών.

«Η σπατάλη ενέργειας και η σπατάλη χρημάτων είναι ανόητη», είπε η Trista Patterson, η οποία διευθύνει τον τομέα βιωσιμότητας στο Xbox. «Όποιος αναζητά την πιο προηγμένη εμπειρία παιχνιδιού δεν θέλει ένα κομμάτι υλικού που είναι πιο ζεστό ή που καταναλώνει περισσότερη ενέργεια χωρίς καμία απολύτως αλλαγή στην εμπειρία του», πρόσθεσε.

Ωστόσο, οι κινήσεις αυτές έχουν προκαλέσει διαμάχες. Τον Ιανουάριο, συντηρητικοί σχολιαστές και πολιτικοί κατηγόρησαν το Xbox ότι έκανε τα βιντεοπαιχνίδια να «ξυπνήσουν» αφού κυκλοφόρησε την προαιρετική λειτουργία εξοικονόμησης ενέργειας. Και ακόμη και εκείνοι που πιέζουν για πιο «πράσινα παιχνίδια» αναγνωρίζουν ότι η βιομηχανία μπορεί να κάνει μόνο συγκεκριμένα πράγματα για να περιορίσει τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας. 

Η τελική λύση θα ήταν ένα δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας που λειτουργεί με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. «Δεν πρόκειται να φτάσουμε στο καθαρό μηδέν απλώς βρίσκοντας προσωρινές λύσεις», δήλωσε ο Ben Abraham, επικεφαλής της έρευνας στη μη κερδοσκοπική Sustainable Games Alliance.

 

Οι περισσότερες από τις εκπομπές θερμοκηπίου των παιχνιδιών προέρχονται από την ηλεκτρική ενέργεια που χρησιμοποιούν οι παίκτες για να τροφοδοτήσουν τις κονσόλες, τους υπολογιστές και τις κινητές συσκευές τους, σύμφωνα με έκθεση του ΟΗΕ. 

Οι υπολογιστές και οι κονσόλες χρησιμοποιούν όλο και περισσότερη υπολογιστική ισχύ καθώς οι εταιρείες ανταγωνίζονται για να προσφέρουν τα πιο προηγμένα γραφικά. Ο αριθμός των pixel που μια κονσόλα αιχμής μπορεί να συσκευάσει σε μια οθόνη έχει εκτιναχθεί από 2 εκατομμύρια σε 8 εκατομμύρια και σε 33 εκατομμύρια σε λίγο περισσότερο από μια δεκαετία. Παρόλο που οι κονσόλες έχουν γίνει πιο αποτελεσματικές, η ισχύς που απαιτείται για την αναπαραγωγή των πιο παιχνιδιών συνεχίζει να αυξάνεται.

Η πλειοψηφία των παικτών σήμερα παίζει σε κινητές συσκευές. Επειδή οι παίκτες δεν θέλουν τα παιχνίδια να εξαντλούν την μπαταρία τους ή να ζεσταίνουν τα smartphone ή τα tablet τους, οι προγραμματιστές εργάζονται σκληρά για να κάνουν τα παιχνίδια για κινητά να εκτελούνται με λιγότερη ενέργεια. Ομοίως, το Nintendo Switch - μια κονσόλα που λειτουργεί επίσης ως φορητή συσκευή - χρησιμοποιεί λιγότερο από το ένα δέκατο της ενέργειας από το plug-in PlayStation ή Xbox.

Αναγνωρίζοντας τον μεγάλο ρόλο που παίζουν οι κονσόλες και οι υπολογιστές στη δημιουργία εκπομπών βιντεοπαιχνιδιών, το Xbox δημιούργησε ένα σύνολο εργαλείων για τους προγραμματιστές για να παρακολουθούν πόση ενέργεια χρησιμοποιούν τα παιχνίδια τους και να μειώνουν την ενέργεια σε μέρη που πιθανώς δεν θα επηρεάσουν την εμπειρία των παικτών.

Όταν κάποιος κάνει παύση σε ένα παιχνίδι "Halo Infinite", για παράδειγμα, εμφανίζεται το μενού ρυθμίσεων και καλύπτει ολόκληρη την οθόνη. Αλλά μέχρι πρόσφατα, το παιχνίδι εξακολουθούσε να καταναλώνει ενέργεια για να δημιουργεί λεπτομερή σκηνικά στο παρασκήνιο, «παρά το ότι οι παίκτες μας δεν μπορούσαν καν να δουν αυτά τα στοιχεία», έγραψαν οι προγραμματιστές του Halo σε μια πρόσφατη μελέτη. Φέτος, το "Halo Infinite" άρχισε να μειώνει την ανάλυση γραφικών όταν ένας παίκτης πατήσει παύση, κάτι που μείωσε τη χρήση ενέργειας κατά 15%. 

Άλλα στούντιο έχουν επίσης συνειδητοποιήσει ότι τα παιχνίδια τους χρησιμοποιούσαν τόση ή ακόμα περισσότερη ισχύ για την εμφάνιση των οθονών μενού όπως κατά τη διάρκεια του έντονου παιχνιδιού.

Το Fortnite μείωσε την ποιότητα των γραφικών όσο οι παίκτες βρίσκονται σε διαδικτυακά «λόμπι» περιμένοντας να ξεκινήσει ένα παιχνίδι και εξοικονόμησε 200 μεγαβατώρες ηλεκτρικής ενέργειας την ημέρα — όσο η μέση απόδοση επτά ανεμογεννητριών στις ΗΠΑ.

Το Elder Scrolls Online περιόρισε τα γραφικά όταν οι παίκτες ανοίγουν τις οθόνες μενού ή μένουν σε αδράνεια για πέντε λεπτά, και οι προγραμματιστές του ανέφεραν πτώση 5% στη συνολική χρήση ενέργειας.

Νωρίτερα αυτό το έτος, οι προγραμματιστές πίσω από το Call of Duty παρουσίασαν την προεπιλεγμένη δυνατότητα "Eco Mode" που μειώνει τα γραφικά όταν οι παίκτες ανοίγουν το μενού ή περιμένουν στα λόμπι. Μέσα σε δύο μήνες από την κυκλοφορία του, σχεδόν 1 στους 10 παίκτες κονσόλας και 1 στους πέντε παίκτες PC απενεργοποίησαν χειροκίνητα τη λειτουργία εξοικονόμησης ενέργειας.


Με πληροφορίες από την Washington Post

 
 
 
Περιβάλλον
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λαγουβάρδος για φωτιές: Τι σημαίνει ότι ξεσπούν κοντά σε πόλεις - Γιατί φέτος είναι η 5η χειρότερη χρονιά των τελευταίων 20 ετών

Περιβάλλον / Λαγουβάρδος για φωτιές: Τι σημαίνει ότι ξεσπούν κοντά σε πόλεις - Γιατί φέτος είναι η 5η χειρότερη χρονιά των τελευταίων 20 ετών

Όπως εξηγεί, λόγω των πυρκαγιών, αυξάνεται η θερμοκρασία στις καμένες περιοχές που γίνονται και πιο ευάλωτες στις πλημμύρες – O ρόλος της κλιματικής αλλαγής
LIFO NEWSROOM
Οι Καμηλοπαρδάλεις δεν είναι πια ένα είδος: Είναι τέσσερα διαφορετικά και τα τρία κινδυνεύουν

Περιβάλλον / Οι καμηλοπαρδάλεις δεν είναι πια ένα είδος: Είναι τέσσερα διαφορετικά και τα τρία κινδυνεύουν

Νέα έρευνα δείχνει ότι οι καμηλοπαρδάλεις ανήκουν σε τέσσερα ξεχωριστά είδη - Τρία από αυτά απειλούνται με εξαφάνιση, τονίζοντας την ανάγκη για εντατική προστασία και διατήρηση στην Αφρική
LIFO NEWSROOM
Η ΕΕ επενδύει 116 εκατ. ευρώ σε 13 έργα «για την αποκατάσταση των ωκεανών και των υδάτων»

Περιβάλλον / Η ΕΕ επενδύει 116 εκατ. ευρώ σε 13 έργα «για την αποκατάσταση των ωκεανών και των υδάτων»

Η επένδυση πραγματοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος «Ορίζων Ευρώπη», το οποίο αποσκοπεί στην εξεύρεση λύσεων σε ορισμένες από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της κοινωνίας
LIFO NEWSROOM
Ηλιακά πάνελ στο Διάστημα «θα μπορούσαν να καλύψουν το 80% της ανανεώσιμης ενέργειας της Ευρώπης έως το 2050»

Περιβάλλον / Ηλιακά πάνελ στο Διάστημα «θα μπορούσαν να καλύψουν το 80% της ανανεώσιμης ενέργειας της Ευρώπης»

Ερευνητές προτείνουν επίσης ότι το σύστημα θα μπορούσε να λύσει προβλήματα που συνδέονται με την ακανόνιστη και εξαρτώμενη από τις καιρικές συνθήκες παραγωγή ενέργειας στη Γη
LIFO NEWSROOM
Αρκτική: Επιβραδύνθηκε ανέλπιστα η τήξη των πάγων τα τελευταία 20 χρόνια – Οι επιστήμονες μιλούν για «προσωρινή ανάπαυλα»

Περιβάλλον / Αρκτική: Επιβραδύνθηκε ανέλπιστα η τήξη των πάγων τα τελευταία 20 χρόνια – Οι επιστήμονες μιλούν για «προσωρινή ανάπαυλα»

Η τήξη των θαλάσσιων πάγων στην Αρκτική έχει επιβραδυνθεί από το 2005, όμως οι ειδικοί προειδοποιούν: πρόκειται για προσωρινό φαινόμενο, καθώς η κλιματική κρίση παραμένει υπαρκτή και απειλητική
LIFO NEWSROOM
Η έκτη μαζική εξαφάνιση: Τι μας διδάσκει η ιστορία της Γης για το CO₂ και τον κίνδυνο αφανισμού

Περιβάλλον / Η έκτη μαζική εξαφάνιση: Τι μας διδάσκει η ιστορία της Γης για το CO₂ και τον κίνδυνο αφανισμού

Οι μαζικές εξαφανίσεις της Γης συνδέονται όχι μόνο με αστεροειδείς, αλλά κυρίως με τεράστιες ηφαιστειακές εκρήξεις που απελευθέρωσαν ακραίες ποσότητες CO₂. Σήμερα, η ανθρώπινη δραστηριότητα μιμείται αυτά τα καταστροφικά σενάρια με ανησυχητικά ταχύτερο ρυθμό.
LIFO NEWSROOM