Είναι εκατομμυριούχος με ιδιωτικό τζετ- Τώρα λέει ότι το πουλάει για χάρη του περιβάλλοντος

Είναι εκατομμυριούχος με ιδιωτικό τζετ. Αλλά τώρα το πουλάει για χάρη του περιβάλλοντος. Facebook Twitter
Φωτ.: Pixabay
0

Είναι πλέον κοινό μυστικό, σύμφωνα με έρευνες ετών, ότι τα ιδιωτικά τζετ ρυπαίνουν τον πλανήτη. Εκπέμπουν τουλάχιστον 10 φορές περισσότερους ρύπους από τα εμπορικά αεροπλάνα. 

Εν μέσω αυτών των ανησυχιών, ένας ιδιοκτήτης ιδιωτικού τζετ αποφάσισε να μειώσει τις πτήσεις του για το καλό του πλανήτη. Ο Στίβεν Πρινς, αντιπρόεδρος των «Πατριωτών Εκατομμυριούχων» - μιας ομάδας πλούσιων Αμερικανών που πιέζει για υψηλότερους φόρους για τους εκατομμυριούχους στις ΗΠΑ -  πουλά το Cessna 650 Citation III.

Ο Στίβεν Πρινς αποφάσισε να εγκαταλείψει το ιδιωτικό του τζερ- ένα μεσαίου μεγέθους που διανύει μεγάλες αποστάσεις και έχει χώρο μέχρι και για εννιά επιβάτες - αφότου έμαθε πόσο πιο καταστροφικές για το περιβάλλον είναι οι ιδιωτικές πτήσεις σε σχέση με τις εμπορικές.

«Έμεινα άναυδος από το γεγονός ότι, όντας τόσο ερωτευμένος με τα ιδιωτικά αεροπορικά ταξίδια, αγνοούσα το φρικτό έγκλημα που  διέπραττα για το περιβάλλον και τις μελλοντικές γενιές», λέει στο CNN. «Πρέπει να αλλάξω. Δεν μπορώ να συνεχίσω να το κάνω αυτό».

Ο παγκόσμιος στόλος ιδιωτικών τζετ έχει υπερδιπλασιαστεί τις τελευταίες δύο δεκαετίες. 

«Τα ταξίδια με τα ιδιωτικά τζετ είναι εθισμός»

Ο Πρινς είχε έξι ιδιωτικά τζετ πριν από το Citation III, αλλά αυτό είναι το μεγαλύτερο και ακριβότερο που είχε ποτέ. Μόνο τα λειτουργικά έξοδα ανέρχονται σε περίπου 275.000-300.000 δολάρια ετησίως. 

Τονίζει ότι οι ιδιωτικές πτήσεις είναι τόσο ωραίες, που προκαλούν εθισμό. «Είναι απλά ο καλύτερος τρόπος να ταξιδεύεις. Ωστόσο, θα το εγκαταλείψω. Θα επιστρέψω στις εμπορικές πτήσεις, όσο κι αν απεχθάνομαι τη διαδικασία, αφού πετάω ιδιωτικά τα τελευταία έξι ή επτά χρόνια», λέει. 

Το Cessna αξίζει σήμερα περίπου 1 εκατομμύριο δολάρια και στην τρέχουσα αγορά θα πρέπει να βρει αγοραστή πολύ γρήγορα.

Δεν εγκαταλείπει διά παντός τα ιδιωτικά ταξίδια με τζετ

Ο Πρινς ετοιμάζεται να εγκαταλείψει το μοναδικό τζετ που έχει πλέον στην κατοχή του, αλλά δεν πρόκειται να εγκαταλείψει εντελώς τα ιδιωτικά αεροπορικά ταξίδια.

«Έχω έναν φίλο που θα με αφήσει να νοικιάσω το μικρότερο αεροσκάφος του», λέει, «είναι ένα twin turbo, το οποίο καίει περίπου το ένα τέταρτο της ποσότητας καυσίμου του Cessna - και θα το χρησιμοποιώ μόνο δύο ή τρεις φορές το χρόνο για να πηγαίνω σε ένα καταφύγιο για κυνήγι φασιανών στη Νεμπράσκα».

Ο Πρινς πιστεύει ακράδαντα ότι οι πλούσιοι στις ΗΠΑ θα πρέπει να πληρώνουν περισσότερους φόρους. «Νομίζω ότι όλοι μας στην αμερικανική κοινωνία δεν πληρώνουμε όσα πρέπει», λέει. «Αν δεν μας ενδιαφέρει το γενικότερο καλό όλης της ανθρωπότητας, τότε ζούμε με κακές αρχές».

Τι θα γίνει με τους φόρους στα ιδιωτικά τζετ

Δεν είναι ο μόνος που μιλά για την φορολόγηση πλουσίων. Μια έκθεση υποστηρίζει την επιβολή υψηλότερων φόρων τόσο στις πωλήσεις ιδιωτικών τζετ όσο και στα καύσιμα. Οι συντάκτες της προτείνουν φόρο πωλήσεων 10% στα μεταχειρισμένα αεροσκάφη και 5% στα καινούργια. Ζητούν επίσης να διπλασιαστεί ο ομοσπονδιακός φόρος στα καύσιμα αεροσκαφών και συγκεκριμένα από 0,219 δολάρια ανά γαλόνι σε 0,438 δολάρια ανά γαλόνι για τους πιο συχνούς χρήστες ιδιωτικών αεροσκαφών.

Ως παράδειγμα, η έκθεση σημειώνει ότι ο Έλον Μασκ - ένας από τους μεγαλύτερους λάτρεις των ιδιωτικών τζετ στις ΗΠΑ - θα πλήρωνε επιπλέον φόρους ύψους 3,94 εκατ. δολαρίων υπό αυτές τις προτεινόμενες συνθήκες.

Οι συντάκτες της έκθεσης υπολογίζουν ότι ο ίδιος αγόρασε ένα νέο τζετ, πραγματοποίησε 171 πτήσεις (περίπου μία πτήση κάθε δεύτερη ημέρα), κατανάλωσε πάνω από 220.000 γαλόνια καυσίμου τζετ και δημιούργησε 2.100 τόνους εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα το 2022, δηλαδή 132 φορές τις εκπομπές του μέσου Αμερικανού.  

«Τα ιδιωτικά τζετ είναι μια αντανάκλαση της αυξανόμενης ανισότητας και της συγκέντρωσης του πλούτου και της εξουσίας σε πολύ λίγα χέρια», λέει στο CNN ο Τζακ Κόλινς, ένας από τους συντάκτες της έκθεσης.

Εν τω μεταξύ, στην Ευρώπη, μια ομάδα χωρών, συμπεριλαμβανομένης της Γαλλίας και της Ιρλανδίας, κάλεσε τους ευρωπαίους φορείς χάραξης πολιτικής να αυστηροποιήσουν τους κανονισμούς για τα ιδιωτικά αεροσκάφη, προκειμένου να περιορίσουν τη χρήση τους. Τον Απρίλιο, το αεροδρόμιο Σίπχολ στο Άμστερνταμ ανακοίνωσε ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να απαγορεύσει εντελώς τα ιδιωτικά τζετ από τους χώρους του.

Η περίπτωση της Ελλάδας για τις πτήσεις ιδιωτικών τζετ

Σε ό,τι αφορά στην περίπτωση της Ελλάδας για τις πτήσεις με ιδιωτικά τζετ:

- Με σύνολο 14.283 πτήσεων, η Ελλάδα είναι η 8η χώρα στη σχετική λίστα των χωρών στην Ευρώπη με τις περισσότερες πτήσεις ιδιωτικών τζετ το 2022.

- Οι πτήσεις με ιδιωτικά τζετ πέρυσι προκάλεσαν 88.600 τόνους CO2, αριθμός ίσος με τις ετήσιες μέσες εκπομπές CO2 από 59.067 αυτοκίνητα.

- Ο αριθμός των πτήσεων με ιδιωτικό τζετ που αναχώρησαν από την Ελλάδα αυξήθηκε κατά 66% το 2022 σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά: από 8.619 πτήσεις σε 14.283.

Η Klara Maria Schenk, υπεύθυνη εκστρατείας της διεθνούς Greenpeace για τις μεταφορές, δήλωσε πως «Η ανησυχητική αύξηση των πτήσεων με ιδιωτικά τζετ έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την κλιματική επιστήμη, η οποία μας λέει να μειώσουμε αμέσως τις εκπομπές CO2 για να αποτρέψουμε την πλήρη καταστροφή.

Με πληροφορίες από CNN

Περιβάλλον
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΥΠΕΡΘΕΡΜΑΝΣΗ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΚΡΙΣΗ

Περιβάλλον / Διατροφή και κλιματική κρίση: Το φαγητό θερμαίνει τον πλανήτη

Η παγκόσμια διατροφή ευθύνεται για το 1/3 των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου - Οι επιστήμονες της EAT-Lancet προτείνουν φυτοφαγικές διατροφές για να σωθούν 15 εκατ. ζωές και να μειωθεί η κλιματική κρίση
LIFO NEWSROOM
«Η φύση μάς θέλει στην ίδια ομάδα»: 11 περιβαλλοντικές οργανώσεις ενώνονται για την προστασία της άγριας ζωής στην Ελλάδα

Περιβάλλον / «Η φύση μάς θέλει στην ίδια ομάδα»: 11 περιβαλλοντικές οργανώσεις ενώνονται για την προστασία της άγριας ζωής στην Ελλάδα

Η Ελλάδα φιλοξενεί περισσότερα από 27.000 καταγεγραμμένα είδη ζώων, εκ των οποίων περίπου 4.000 είναι ενδημικά. Ωστόσο, η κλιματική αλλαγή και οι ανθρώπινες δραστηριότητες ωθούν την άγρια ζωή στα όριά της
LIFO NEWSROOM
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΑΝΘΡΑΚΑΣ

Περιβάλλον / Ανανεώσιμη ενέργεια: Η παγκόσμια παραγωγή ξεπερνά για πρώτη φορά την παραγωγή ενέργειας από άνθρακα

Έκθεση διαπιστώνει ότι η ρεκόρ επέκταση της ηλιακής ενέργειας και η σταθερή αύξηση της αιολικής ενέργειας θα οδηγήσουν τον κόσμο στην απομάκρυνση από τα ορυκτά καύσιμα το 2025
LIFO NEWSROOM
Η Ευρώπη «τσιμεντώνεται»: Χάθηκαν 9.000 τ.χλμ. πρασίνου σε πέντε χρόνια

Περιβάλλον / Η Ευρώπη «τσιμεντώνεται»: Χάθηκαν 9.000 τ.χλμ. πρασίνου σε πέντε χρόνια

Η Ευρώπη χάνει 600 γήπεδα ποδοσφαίρου πράσινης γης την ημέρα, σύμφωνα με μεγάλη έρευνα - Δάση, καλλιέργειες και φυσικά οικοσυστήματα θυσιάζονται για δρόμους, γκολφ και εργοστάσια, απειλώντας το μέλλον του περιβάλλοντος και της τροφής μας
LIFO NEWSROOM
Συναγερμός για την κλιματική κρίση: 80% των οικοτόπων της Ευρώπης καταρρέουν – Τι σημαίνει για το μέλλον

Περιβάλλον / Συναγερμός για την κλιματική κρίση: 80% των οικοτόπων της Ευρώπης καταρρέουν – Τι σημαίνει για το μέλλον

Έκθεση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος προειδοποιεί ότι η κλιματική κρίση και η απώλεια βιοποικιλότητας απειλούν την ευημερία και την ποιότητα ζωής στην Ευρώπη, με το 80% των οικοτόπων σε κακή κατάσταση και τους στόχους του 2030 να ξεφεύγουν από την πορεία τους
LIFO NEWSROOM
Σπάνιος πορτοκαλί αστακός που βρέθηκε σε σούπερ μάρκετ της Νέας Υόρκης επέστρεψε στη θάλασσα

Περιβάλλον / Σπάνιος πορτοκαλί αστακός που βρέθηκε σε σούπερ μάρκετ της Νέας Υόρκης επέστρεψε στη θάλασσα

Ο σπανιότητας «ένας στα 30 εκατομμύρια» αστακός γλίτωσε από το μενού και απελευθερώθηκε στο Long Island, αφού εντοπίστηκε σε ένα παντοπωλείο της βόρειας Νέας Υόρκης
LIFO NEWSROOM