Τι αλλάζει στο μάθημα της Ιστορίας - Το ΙΕΠ κατέθεσε την πρότασή του στον Γαβρόγλου

Τι αλλάζει στο μάθημα της Ιστορίας - Το ΙΕΠ κατέθεσε την πρότασή του στον Γαβρόγλου Facebook Twitter
Eurokinissi
0

Την πρόταση για τις αλλαγές στα προγράμματα σπουδών του μαθήματος της Ιστορίας παρέδωσε σήμερα στον υπουργό Παιδείας o πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Γεράσιμος Κουζέλης, παρουσία μελών της αρμόδιας επιτροπής που την επιμελήθηκε. 

Οι αλλαγές που προτείνονται αφορούν τις τάξεις από την Γ' δημοτικού μέχρι την Α' λυκείου και έχουν να κάνουν κυρίως με τη φιλοσοφία και τη μεθοδολογία της διδασκαλίας του μαθήματος. Μάλιστα, τα νέα προγράμματα σπουδών αναμένεται να τεθούν σε εφαρμογή στις τάξεις του δημοτικού από τον Σεπτέμβριο 2019, δηλαδή το ερχόμενο σχολικό έτος.

Βασικό μέλημα ήταν, όπως αναφέρθηκε μετά τη συνάντηση των τριών μερών (υπουργού-ΙΕΠ-επιτροπής), η βελτίωση του τρόπου διδασκαλίας και του περιεχομένου, ώστε και οι μαθητές να ενδιαφερθούν για το μάθημα, αλλά και το μάθημα να γίνει ενδιαφέρον για τους μαθητές, ταυτόχρονα.

Ως προς τις αλλαγές, στα νέα προγράμματα σπουδών παραμένει η χρονολογική κατανομή σε δημοτικό και γυμνάσιο, που ακολουθεί το σχήμα (ανά τάξη): Αρχαιότητα-Μεσαίωνας-Νεότερη Εποχή-Σύγχρονη Εποχή. Το σχήμα αυτό εμπλουτίζεται και εξειδικεύεται με θεματικούς φακέλους, που έχουν στόχο να κάνουν τους μαθητές να συμμετέχουν στη μάθηση και όχι να αποστηθίζουν.

Όπως ανέφερε ο Πολυμέρης Βόγλης, μέλος της επιτροπής που επεξεργάστηκε τα νέα προγράμματα σπουδών, οι θεματικοί φάκελοι αποτελούν «ουσιαστική καινοτομία», γιατί «έτσι επιτυγχάνεται η εμβάθυνση σε ιστορικά ζητήματα, η εξοικείωση με την ιστορική μέθοδο και η αποδέσμευση από το σχολικό βιβλίο».

«Με τον τρόπο αυτό, ενισχύεται η πρωτοβουλία και η δημιουργικότητα των εκπαιδευτικών καθώς και η ενεργή συμμετοχή των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία», τόνισε.

Ακόμη ένα σημαντικό στοιχείο, είναι το ότι δίνεται έμφαση και στην κοινωνική, οικονομική και πολιτισμική ιστορία πέραν της πολιτικής και στρατιωτικής και ενθαρρύνεται η βιωματική κατανόηση και έρευνα του παρελθόντος. Για παράδειγμα, στην Δ΄ δημοτικού προτείνεται η διδασκαλία της οικογενειακής, της προφορικής και της τοπικής ιστορίας.

Επίσης, η ελληνική ιστορία συνδέεται με την ευρωπαϊκή, την παγκόσμια, αλλά και την ιστορία των βαλκανικών και μεσογειακών λαών, ενώ οι Τέχνες παύουν να αποτελούν ένα κεφάλαιο-παράρτημα στο τέλος του βιβλίου και εντάσσονται οργανικά στην κεντρική αφήγηση των ιστορικών εξελίξεων. Έτσι, για παράδειγμα, στην Γ΄ γυμνασίου, ο ρομαντισμός και ο νεοκλασικισμός αποτελούν ενότητες του κεφαλαίου που αφορά στη Βιομηχανική Επανάσταση.

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο πρόεδρος του ΙΕΠ, Γ. Κουζέλης, τα νέα αυτά προγράμματα σπουδών θα συμπληρωθούν με εκπαιδευτικό υλικό (βιβλία και υπόλοιποι θεματικοί φάκελοι) που θα εκπονηθεί στο πλαίσιο προγράμματος ΕΣΠΑ που ξεκινάει άμεσα (σε αυτό θα συμπεριληφθούν προγράμματα και υλικά της Β' και της Γ' Λυκείου).

Από τη μεριά του, ο υπουργός, Κ. Γαβρόγλου, εξέφρασε τη χαρά για το αποτέλεσμα των εργασιών της επιτροπής και ευχαρίστησε τα μέλη της ομάδας για τον σχεδιασμό του μαθήματος της Ιστορίας.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ελλάδα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γυναικοκτονία Κυριακής Γρίβα: «Πιθανότατα να ήξερε ότι με πέντε μαχαιριές την σκότωνε» κατέθεσε ο ψυχίατρος

Ελλάδα / Γυναικοκτονία Κυριακής Γρίβα: «Μάλλον ήξερε ότι με πέντε μαχαιριές την σκότωνε» κατέθεσε ο ψυχίατρος

Ο ψυχίατρος στο ψυχιατρείο των φυλακών Κορυδαλλού που παρακολουθεί τον 40χρονο, σημείωσε πως μέχρι σήμερα δεν έχει πει τίποτα για τη δολοφονία της Κυριακής
LIFO NEWSROOM
ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

Ελλάδα / Δολοφονία στην Αγία Παρασκευή: Το παρελθόν του θύματος με τον σύντροφο της πρώην γυναίκας του - Τι κατέθεσε ο δράστης

Ως ηθικός αυτουργός συνελήφθη η 43χρονη πρώην σύζυγος του καθηγητή που δολοφονήθηκε και ως φυσικός αυτουργός ο 35χρονος σύντροφός της - Τα 3 στοιχεία που οδήγησαν στην εξιχνίαση
LIFO NEWSROOM