Σαρακοστή και νηστεία στην Ελλάδα: Πόσοι νηστεύουν, για πόσο καιρό και ποιες τροφές τους «δυσκολεύουν»

Σαρακοστή και νηστεία στην Ελλάδα: Πόσοι νηστεύουν, για πόσο καιρό και ποιες τροφές τους «δυσκολεύουν» Facebook Twitter
(EUROKINISSI/ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ)
0

Δύο στους τρεις καταναλωτές νηστεύουν την Μεγάλη Εβδομάδα και ένας στους έξι όλη τη Μεγάλη Σαρακοστή, όπως προκύπτει από έρευνα καταναλωτών που πραγματοποίησε το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών).

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, που πραγματοποιήθηκε από 6 έως 18 Μαρτίου με δείγμα 800 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα, η πλειοψηφία των ερωτηθέντων σε ποσοστό 67% δηλώνουν ότι νηστεύουν την Μεγάλη Εβδομάδα (ποσοστό που ενδεχομένως να είναι μεγαλύτερο αν συμπεριλάβουμε και το 22% που αναφέρει ότι νηστεύει μόνο μερικές φορές).

Συνολικά όλη τη Μεγάλη Σαρακοστή δηλώνει ότι νηστεύει ποσοστό 17%, ενώ συνολικά σε όλες τις νηστείες καθ' όλο το έτος δηλώνει ότι νηστεύει το 15% των ερωτηθέντων.

Εκτιμάται με βάση τα συνδυαστικά στοιχεία ερευνών του ΙΕΛΚΑ ότι το 5% των πωλήσεων του λιανεμπορίου τροφίμων, δηλαδή περίπου 900 εκατ. ευρώ, σχετίζονται ή επηρεάζονται από τις διατροφικές και καταναλωτικές τάσεις της περιόδου της νηστείας.

Αν και το 45% του κοινού θεωρεί ότι η διατροφή του την συγκεκριμένη περίοδο της νηστείας κοστίζει περισσότερο ξοδεύοντας περισσότερα χρήματα απ' ότι συνήθως, συνολικά οι απόψεις για τη διατροφή τη συγκεκριμένη περίοδο είναι θετικές.

Συγκεκριμένα σε σχέση με τις απόψεις-συναίσθημα που έχουν οι ερωτηθέντες για τη νηστεία είναι ενδιαφέρον ότι η πλειοψηφία θεωρεί τη διατροφή της νηστείας ως μία υγιεινή επιλογή σε ποσοστό 73% ενώ ένας στους δύο μάλιστα δηλώνει ότι του αρέσει να νηστεύει.

Σε σχέση συγκεκριμένα με τις τροφές τις οποίες είθισται να νηστεύει το καταναλωτικό κοινό τη μεγαλύτερη δυσκολία φαίνεται ότι αντιμετωπίζει στο λάδι σε ποσοστό 85%, στα γαλακτοκομικά σε ποσοστό 76% και στα γλυκά σε ποσοστό 62%.

Αντίθετα στη νηστεία ψαριού και κρέατος αντιμετωπίζουν μικρότερες δυσκολίες σε ποσοστά 41% και 52% αντίστοιχα με μόλις 10% και 18% αντίστοιχα να δηλώνουν μεγάλη δυσκολία.

Όσον αφορά στην αξιολόγηση συγκεκριμένων σημείων πώλησης, σύμφωνα με την έρευνα, τα καλύτερα αποτελέσματα επιτυγχάνει το κανάλι του σούπερ μάρκετ στην ποικιλία νηστίσιμων ειδών με 77% και στην εξοικονόμηση χρημάτων με 67% και ακολουθούν η λαϊκή αγορά με 8% και 16% αντίστοιχα και ο φούρνος και το αρτοπωλείο με 4% και 6% αντίστοιχα.

Όσον αφορά το σημείο πώλησης το οποίο ο καταναλωτής ταυτίζει περισσότερο με τη διατροφή του την περίοδο της νηστείας, το σουπερμάρκετ επιλέγεται από το 62% του κοινού, η λαϊκή από το 12% και ο φούρνος από το 12%.

Πηγή: ΑΠΕ- ΜΠΕ

Ελλάδα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Γιάννης Καλλιάνος αποχαιρετά τον πατέρα του: Ο πόνος της απώλειας μού σχίζει την ψυχή

Ελλάδα / Ο Γιάννης Καλλιάνος αποχαιρετά τον πατέρα του: Ο πόνος της απώλειας μου σκίζει την ψυχή

«Ο καθηγητής έλεγε ότι πας καλά και ότι δεν χρειάζεσαι παραπάνω υποστήριξη όταν εσύ έσβηνες από τη δύσπνοια» γράφει ο βουλευτής της ΝΔ και μετεωρολόγος στο τελευταίο αντίο προς τον πατέρα του Δημήτρη
NEWSROOM
Δίκη για το τροχαίο στη Βουλή: Προκλητικές μαρτυρίες για τον θάνατο του Ιάσονα Λαλαούνη

Ελλάδα / Δίκη για τροχαίο στη Βουλή: «Η μηχανή έκανε παράνομη προσπέραση» είπε ο συνοδηγός του υπηρεσιακού που σκότωσε τον Ιάσονα Λαλαούνη

«Η ουσία είναι ότι μας έχει δει από 60 μέτρα και δεν κόβει ταχύτητα» είπε ο βασικός μάρτυρας και συνοδηγός του υπηρεσιακού οχήματος επιχειρώντας να μεταθέσει την ευθύνη στον 23χρονο Ιάσονα
NEWSROOM