Σαρακοστή και νηστεία στην Ελλάδα: Πόσοι νηστεύουν, για πόσο καιρό και ποιες τροφές τους «δυσκολεύουν»

Σαρακοστή και νηστεία στην Ελλάδα: Πόσοι νηστεύουν, για πόσο καιρό και ποιες τροφές τους «δυσκολεύουν» Facebook Twitter
(EUROKINISSI/ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ)
0

Δύο στους τρεις καταναλωτές νηστεύουν την Μεγάλη Εβδομάδα και ένας στους έξι όλη τη Μεγάλη Σαρακοστή, όπως προκύπτει από έρευνα καταναλωτών που πραγματοποίησε το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών).

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, που πραγματοποιήθηκε από 6 έως 18 Μαρτίου με δείγμα 800 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα, η πλειοψηφία των ερωτηθέντων σε ποσοστό 67% δηλώνουν ότι νηστεύουν την Μεγάλη Εβδομάδα (ποσοστό που ενδεχομένως να είναι μεγαλύτερο αν συμπεριλάβουμε και το 22% που αναφέρει ότι νηστεύει μόνο μερικές φορές).

Συνολικά όλη τη Μεγάλη Σαρακοστή δηλώνει ότι νηστεύει ποσοστό 17%, ενώ συνολικά σε όλες τις νηστείες καθ' όλο το έτος δηλώνει ότι νηστεύει το 15% των ερωτηθέντων.

Εκτιμάται με βάση τα συνδυαστικά στοιχεία ερευνών του ΙΕΛΚΑ ότι το 5% των πωλήσεων του λιανεμπορίου τροφίμων, δηλαδή περίπου 900 εκατ. ευρώ, σχετίζονται ή επηρεάζονται από τις διατροφικές και καταναλωτικές τάσεις της περιόδου της νηστείας.

Αν και το 45% του κοινού θεωρεί ότι η διατροφή του την συγκεκριμένη περίοδο της νηστείας κοστίζει περισσότερο ξοδεύοντας περισσότερα χρήματα απ' ότι συνήθως, συνολικά οι απόψεις για τη διατροφή τη συγκεκριμένη περίοδο είναι θετικές.

Συγκεκριμένα σε σχέση με τις απόψεις-συναίσθημα που έχουν οι ερωτηθέντες για τη νηστεία είναι ενδιαφέρον ότι η πλειοψηφία θεωρεί τη διατροφή της νηστείας ως μία υγιεινή επιλογή σε ποσοστό 73% ενώ ένας στους δύο μάλιστα δηλώνει ότι του αρέσει να νηστεύει.

Σε σχέση συγκεκριμένα με τις τροφές τις οποίες είθισται να νηστεύει το καταναλωτικό κοινό τη μεγαλύτερη δυσκολία φαίνεται ότι αντιμετωπίζει στο λάδι σε ποσοστό 85%, στα γαλακτοκομικά σε ποσοστό 76% και στα γλυκά σε ποσοστό 62%.

Αντίθετα στη νηστεία ψαριού και κρέατος αντιμετωπίζουν μικρότερες δυσκολίες σε ποσοστά 41% και 52% αντίστοιχα με μόλις 10% και 18% αντίστοιχα να δηλώνουν μεγάλη δυσκολία.

Όσον αφορά στην αξιολόγηση συγκεκριμένων σημείων πώλησης, σύμφωνα με την έρευνα, τα καλύτερα αποτελέσματα επιτυγχάνει το κανάλι του σούπερ μάρκετ στην ποικιλία νηστίσιμων ειδών με 77% και στην εξοικονόμηση χρημάτων με 67% και ακολουθούν η λαϊκή αγορά με 8% και 16% αντίστοιχα και ο φούρνος και το αρτοπωλείο με 4% και 6% αντίστοιχα.

Όσον αφορά το σημείο πώλησης το οποίο ο καταναλωτής ταυτίζει περισσότερο με τη διατροφή του την περίοδο της νηστείας, το σουπερμάρκετ επιλέγεται από το 62% του κοινού, η λαϊκή από το 12% και ο φούρνος από το 12%.

Πηγή: ΑΠΕ- ΜΠΕ

Ελλάδα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Explainer: Η Μονή Σινά, το δικαστικό παρασκήνιο και η συμφωνία Ελλάδας-Αιγύπτου

Ελλάδα / Explainer: Η Μονή Σινά, το δικαστικό παρασκήνιο και η συμφωνία Ελλάδας-Αιγύπτου

Οι καταγγελίες για τη Μονή Σινά και οι εκκρεμείς δικαστικές αποφάσεις στην Αίγυπτο - Η απόφαση που «άναψε φωτιές» - Ο μαραθώνιος ανακοινώσεων - Ο αιγυπτιακός (προσωρινός) επίλογος
LIFO NEWSROOM
Ρόδος: 38χρονη διέκοψε τη θεραπεία φυματίωσης της κόρης της και αναζητείται από τις αρχές

Ελλάδα / Ρόδος: 38χρονη διέκοψε τη θεραπεία φυματίωσης της κόρης της και αναζητείται από τις αρχές

Η 4χρονη έχει διακόψει τη φαρμακευτική της αγωγή, γεγονός που εγκυμονεί κινδύνους για την υγεία της, αλλά και για τη δημόσια υγεία, λόγω της μεταδοτικότητας της νόσου
LIFO NEWSROOM
First Intake: Σε λειτουργία η νέα ψηφιακή πλατφόρμα για ραντεβού σε δομές ψυχικής υγείας

Ελλάδα / First Intake: Σε λειτουργία η νέα ψηφιακή πλατφόρμα για ραντεβού σε δομές ψυχικής υγείας

Η υπηρεσία παρέχεται δωρεάν και η ψηφιοποίηση του πρώτου αιτήματος έχει στόχο την βελτίωση της προσβασιμότητας και της αποτελεσματικότητας στην παροχή φροντίδας ψυχικής υγείας
LIFO NEWSROOM