Ρατσιστικό παραλήρημα εργαζομένων του ΟΑΣΘ - Οι πρόσφυγες δεν πλένονται και μπορούν να μεταδίδουν ασθένειες

Ρατσιστικό παραλήρημα εργαζομένων του ΟΑΣΘ - Οι πρόσφυγες δεν πλένονται και μπορούν να μεταδίδουν ασθένειες Facebook Twitter
0

Μια επιστολή που βρίθει ρατσιστικών αναφορών και έχει συνταχθεί από την πρωτοεμφανιζόμενη παράταξη εργαζομένων του ΟΑΣΘ «Δρομέας», έφερε στο φως η εφημερίδα «Μακεδονία». 

Παραλήπτης της επιστολής που έφθασε στα γραφεία του ΟΑΣΘ ήταν η διοίκηση του οργανισμού. 

Η επιστολή έχει ως θέμα τη μετακίνηση των προσφύγων που βρίσκονται στις διάφορες δομές της Θεσσαλονίκης και υπογράφεται από τα τέσσερα μέλη της παράταξης που μετέχουν στο διοικητικό συμβούλιο του σωματείου των εργαζομένων στον οργανισμό. 

Στην επιστολή αναφέρεται πως οι πρόσφυγες «λόγω κουλτούρας» έχουν κακή σχέση «με την προσωπική τους υγιεινή» κι έτσι «υπάρχει μεγάλος κίνδυνος μεταδοτικών ασθενειών τόσο στους οδηγούς όσο και στους υπολοίπους επιβάτες οι οποίοι στριμώχνονται ανάμεσά τους».

Η παράταξη προτείνει επίσης την τοποθέτηση panic button σε λεωφορεία που εξυπηρετούν συγκεκριμένες διαδρομές, τον συχνό εμβολιασμό των οδηγών αλλά και τις τακτικές εξετάσεις αίματος των οδηγών «προκειμένου να διαπιστώνεται η ύπαρξη ή όχι κάποιας μεταδοτικής ασθένειας». 

Η διοίκηση του Στέλιου Παππά επέστρεψε το έγγραφο ως απαράδεκτο στους αποστολείς του, ενώ σύμφωνα με συνδικαλιστές του ΟΑΣΘ, η οργάνωση «Δρομέας» πρόσκειται στην άκρα δεξιά. 

Το περιστατικό έρχεται λίγες μέρες μετά την καταγγελία της ΑΡΣΙΣ σύμφωνα με την οποία οδηγός αστικού λεωφορείου ζήτησε από προσφυγόπουλα να κατέβουν από το λεωφορείο, λέγοντας συγκεκριμένα «κατεβείτε και πάρτε το επόμενο».

ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ 

Στις γραμμές 9-40-51-52-54-55-86 του δυτικού τομέα, αλλά και στην γραμμή 87 του ανατολικού τομέα, οι οποίες τα τελευταία χρόνια έχουν επιβαρυνθεί με την μετακίνηση των προσφύγων-μεταναστών από και προς τις δομές φιλοξενίας τους, παρατηρείται έντονα το φαινόμενο της εισιτηριοδιαφυγής.

Το φαινόμενο αυτό οφείλεται κυρίως στην ελλιπή ενημέρωσή τους για το πως πρέπει να χρησιμοποιούν την αστική συγκοινωνία γενικότερα.

Δεν γνωρίζουν δηλαδή τους κανόνες χρήσης των αστικών λεωφορείων και τις υποχρεώσεις των επιβατών.

Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται επίσης ραγδαία αύξηση φαινομένων προπηλακισμού και παραβατικών συμπεριφορών των προσφύγων-μεταναστών, τόσο προς τους οδηγούς, όσο και προς το λοιπό επιβατικό κοινό.

Οχλαγωγίες, εκφοβισμοί, απειλές, ασέβεια σε ευαίσθητες κοινωνικά ομάδες, σεξουαλικές παρενοχλήσεις κ.α. έχουν γίνει πλέον καθημερινότητα.

Τα αποτελέσματα αυτών των φαινομένων είναι να τίθεται σε κίνδυνο καθημερινά η σωματική και ψυχική ασφάλεια των οδηγών και του λοιπού επιβατικού κοινού των συγκεκριμένων γραμμών, αλλά και η υποβάθμιση της αξιοπιστίας και της ποιότητας του παραγόμενου συγκοινωνιακού έργου του Οργανισμού.

Επίσης λόγω των ακατάλληλων συνθηκών υγιεινής στις δομές φιλοξενίας τους, αλλά και λόγο της κουλτούρας τους σε σχέση με την προσωπική τους υγιεινή, υπάρχει μεγάλος κίνδυνος μεταδοτικών ασθενειών τόσο στους οδηγούς όσο και στους υπολοίπους επιβάτες οι οποίοι στριμώχνονται ανάμεσά τους.

Οι ΟΔΗΓΟΙ σε καθημερινή βάση επιδεικνύοντας επαγγελματική συμπεριφορά και προβάλλοντας το κοινωνικό προφίλ του Ο.Α.Σ.Θ. είναι εκτεθειμένοι στους παραπάνω κινδύνους που προαναφέραμε.

Για όποιον αμφισβητεί έστω και μία λέξη από τα παραπάνω τον καλούμε να κάνει σε απροσδιόριστο χρόνο και αιφνιδίως τις παραπάνω διαδρομές για να τα διαπιστώσει ιδίοις όμμασι.

Προτείνουμε:

1. Συναντήσεις με τους υπευθύνους των δομών φιλοξενίας, ώστε να γίνεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα ενημέρωση των προσφύγων-μεταναστών (μέσω φυλλαδίων στην γλώσσα τους και ομιλιών) σχετικά με τους κανόνες και τις υποχρεώσεις των επιβατών των αστικών συγκοινωνιών, αλλά και την ενημέρωσή τους για την χρήση εισιτηρίων και μηνιαίων καρτών απεριορίστων διαδρομών, τα οποία θα αγοράζονται είτε από τις δομές φιλοξενίας, είτε από κάποια ΜΚΟ που βοηθάει τους πρόσφυγες-μετανάστες.

2. Μίσθωση τουριστικών λεωφορείων με έξοδα των δομών φιλοξενίας για την απρόσκοπτη και άμεση μεταφορά των προσφύγων-μεταναστών.

3. Καθημερινός έλεγχος από τους ελεγκτές κομίστρου στις συγκεκριμένες γραμμές με σκοπό την ενημέρωση και τη μείωση της εισιτηριοδιαφυγής.

4. Δημιουργία Ομάδων Υποστήριξης αποτελούμενων από κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό (προσωπικό ιδιωτικής ασφάλειας - Security), οι οποίες θα έχουν ως σκοπό τον έλεγχο των εισιτηρίων και την επιβολή της τάξης και των κανόνων εντός των αστικών λεωφορείων.

5. Τοποθέτηση Κουμπιού Πανικού (Red Button) εντός της καμπίνας του οδηγού (όπως υπάρχει και στα σημεία πώλησης καρτών και εισιτηρίων), προκείμενου να χρησιμοποιείται σε περίπτωση συμβάντος και ενώ είναι αδύνατη η επικοινωνία του οδηγού με τη χρήση του ασυρμάτου ή του κινητού τηλεφώνου. Το κουμπί κινδύνου θα είναι συνδεδεμένο με το KEPKY, για άμεση ανταπόκριση με αποστολή μηχανοκίνητης ομάδας (moto).

6. Κατασκευή κλειστής καμπίνας οδηγού. Αρχικά αυτό μπορεί να γίνει στα λεωφορεία που εργάζονται στις συγκεκριμένες γραμμές.

7. Άμεσος εμβολιασμός όλων των οδηγών που εργάζονται στις γραμμές αυτές. Παρόμοιος εμβολιασμός γίνεται και σε όσους εργάζονται στις δομές φιλοξενίας των προσφύγων-μεταναστών, αλλά και σε όσους έρχονται συστηματικά σε άμεση επαφή.

8. Ανά τακτά χρονικά διαστήματα να γίνεται προληπτική εξέταση αίματος των οδηγών προκειμένου να διαπιστώνεται η ύπαρξη ή όχι κάποιας μεταδοτικής ασθένειας. Ανησυχούμε για την υγεία μας, αλλά και για την υγεία των μελών των οικογενειών μας.

ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΤΕΛΙΟ ΠΑΠΠΑ 

Για «κείμενο μιας παράταξης που εμπνέεται από ρατσιστικές αντιλήψεις που διασπά τους εργαζόμενους και δεν τους ενώνει», έκανε λόγο ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Στέλιος Παππάς, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ. 

«Το έγγραφο λέει ούτε λίγο, ούτε πολύ, ότι οι μετανάστες είναι ξένο σώμα στην κοινωνία (...) ότι δεν πληρώνουν εισιτήριο, κάτι το οποίο είναι απολύτως ψευδές, ότι μυρίζουν και είναι άπλυτοι και βεβαίως, μήπως θα πρέπει να τους βάλουμε και ένα αστεράκι να τους γνωρίζουμε(...); Η Δημοκρατία της Βαϊμάρης δεν μπορεί να ισχύσει. Και δεν μπορεί να επανέλθει. Και εδώ χρειάζεται να υπάρχει ένα μεγάλο δημοκρατικό μέτωπο απέναντι σ' αυτά τα φαινόμενα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Παππάς.

Χαρακτηρίζοντας τη συγκεκριμένη παράταξη ως μειοψηφία και αφού σημείωσε ότι το έγγραφο επεστράφη ως απαράδεκτο, ο κ. Παππάς ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να κάνει διάλογο μαζί τους. Όπως ανέφερε, δεν θα προχωρήσει σε διάλογο «με κάποιες παρατάξεις, πολύ περισσότερο όταν αυτές εμφορούνται από ρατσιστικές αντιλήψεις. Τέτοιου τύπου φαινόμενα έτσι και επισημανθούν στο μέλλον θα πατάσσονται με τη μεγαλύτερη αυστηρότητα. Η Δημοκρατία έχει ανεκτικότητα, αλλά έχει και όρια».

«Δεν υπάρχει κανένας λόγος να ενοχοποιούμε τους εργαζόμενους, διότι δεν πρόκειται για κείμενο του σωματείου, είναι κείμενο μιας παράταξης, η οποία απ' ό,τι φαίνεται εμπνέεται από ρατσιστικές αντιλήψεις. Όχι μόνο δεν ενισχύει τη δυνατότητα διεκδίκησης δικαιωμάτων εκ μέρους των εργαζομένων αλλά διασπάσει τους εργαζόμενους», είπε ο κ. Παππάς και συμπλήρωσε ότι οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ έλαβαν θέση και είναι κατηγορηματικά εναντίον του συγκεκριμένου φαινομένου.

Για το θέμα των τριών προσφυγόπουλων που είχαν δεχθεί, σύμφωνα με καταγγελία της ΑΡΣΙΣ, ρατσιστική συμπεριφορά από οδηγό του ΟΑΣΘ, ο κ. Παππάς τόνισε ότι το ζήτημα είναι στη διαδικασία ελέγχου από υπηρεσιακές διαδικασίες και υπενθύμισε ότι «καλέσαμε εδώ τα παιδιά, μιλήσαμε (μαζί τους), γιατί είναι παιδιά ασυνόδευτα. Αντιλαμβάνεστε, παιδάκια 13,14, 15 ετών να βρίσκονται σε ξένη χώρα ασυνόδευτα και τα δύο από αυτά δεν ήξεραν καν να μιλήσουν ελληνικά. Δηλαδή τι είδους κοινωνία θα δημιουργήσουμε αν δεν έχουμε ένα δίχτυ προστασίας για τα παιδιά; Είμαστε διατεθειμένοι να τα εντάξουμε στην κοινωνία μας».

Ερωτηθείς για την πορεία εξυγίανσης του Οργανισμού, ο κ. Παππάς είπε πως προχωρά, σημείωσε ότι από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε καθήκοντα βρέθηκε μπροστά στο δύσκολο έργο του να «ανατάξω τα λεωφορεία για να μπορούμε να έχουμε κάποια στοιχειώδη εξυπηρέτηση του κοινού, αλλά και το ίδιο το προσωπικό το οποίο ήταν σε απαξίωση. Σε σημαντικότατο βαθμό το έχουμε καταφέρει και ήδη προχωράμε αυτή τη στιγμή στις διαδικασίες οι οποίες θα ενεργοποιήσουν τον καινούργιο φορέα, ο ΟΑΣΘ όσον αφορά το μεταφορικό του έργο θα τελειώσει στο τέλος του 2019».

Πρόσθεσε δε, ότι, ήδη, έχει αναρτηθεί στη Διαύγεια «η προκήρυξη για να έρθει η ομάδα η οποία θα συμβάλλει στην προσπάθεια της διοίκησης για την αποτίμηση, πια, της περιουσίας, για την οριστική εκκαθάριση. Ελπίζω ότι αυτό θα τελειώσει μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2019».

Ελλάδα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θεσσαλονίκη: Διπλή μεταμόσχευση ήπατος και νεφρού σε 53χρονη στο Ιπποκράτειο

Ελλάδα / Θεσσαλονίκη: Διπλή μεταμόσχευση ήπατος και νεφρού σε 53χρονη στο Ιπποκράτειο

«Είναι από τις λίγες μεταμοσχεύσεις που γίνονται όχι μόνο στη χώρα μας, αλλά και παγκοσμίως γενικότερα, λόγω των ενδείξεων και του βαθμού δυσκολίας» αναφέρει η ανακοίνωση του νοσοκομείου
NEWSROOM