Οι Πανελλήνιες 2025 άρχισαν χθες, Παρασκευή 30/5, για τους υποψήφιους των ΓΕΛ και σήμερα, Σάββατο 31/5, για τους υποψήφιους των ΕΠΑΛ.
Ικανοποιημένη και αισιόδοξη εμφανίσθηκε η υπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, μιλώντας στο ΕΡΤNews και την εκπομπή «Σαββατοκύριακο από τις 5» για τις Πανελλήνιες 2025.
«Ξεκινήσαμε καλά» σημείωσε ενώ αναφερόμενη στο χθεσινό θέμα περί δημιουργικότητας τόνισε πως «έχει ξυπνήσει διάλογο», χαρακτηρίζοντας το «ευχάριστη έκπληξη».
Πανελλήνιες 2025: Πότε ανακοινώνονται οι βαθμολογίες και πότε οι βάσεις
Μεταξύ άλλων, η κ. Ζαχαράκη αναφερόμενη στο χρονοδιάγραμμα τόνισε πως προς το τέλος του Ιουνίου, θα λάβουν τις βαθμολογίες τους τα παιδιά, δηλαδή λίγο μετά το τέλος των ειδικών μαθημάτων.
Μετά πρέπει να συμπληρωθούν τα μηχανογραφικά και τις τελευταίες 5 μέρες του Ιουλίου βγαίνουν πλέον οι βάσεις, οπότε ξέρουν σε ποιες σχολές θα φοιτήσουν, γεγονός που θα βοηθήσει στον καλύτερο προγραμματισμό της οικογένειας στην περίπτωση που το παιδί θα φοιτήσει μακριά, αλλά και λιγότερες μέρες αγωνίας.
Απευθυνόμενη στα παιδιά η υπουργός τόνισε πως τώρα «ανοίγει ένας καινούργιος δρόμος. Ο δρόμος αυτός έχει πάρα πάρα πάρα πολλές διαδρομές που μπορεί να επιλέξεις. Εγώ σπούδασα Αγγλική Φιλολογία, θα μπορούσα να έχω πάει και σε μια άλλη σχολή, ίσως και μια επαγγελματικής φύσεως δουλειά και να έχω πιθανότατα και πιο εύκολη πρόσβαση σε ένα επάγγελμα το οποίο είναι πιο προσοδοφόρο. Επίσης, όλα τα παιδιά ξέρουν τώρα, τα τελευταία χρόνια, μπορεί κάτι να σπουδάσουν και τελικά να κάνουμε κάτι εντελώς διαφορετικό».
«Ας δούμε λίγο πως και οι γονείς μας μπορεί να ξεκίνησαν και να κάνουν κάτι άλλο. Ένα μεταπτυχιακό να τους ενέπνευσε, μια εξέλιξη στη ζωή, ένα συμβάν. Άρα πηγαίνουμε, δίνουμε τον καλύτερό μας εαυτό με ηρεμία. Έχουμε πλέον διαβάσει ότι ήταν να διαβάσουμε, έχουμε κάνει τις επαναλήψεις μας» συμπλήρωσε και προέτρεψε τα παιδιά να χρησιμοποιούν μέχρι τελευταία μέρα το ψηφιακό φροντιστήριο.
Για το ψηφιακό φροντιστήριο, η κ. Ζαχαράκη εκτίμησε πως «πήγε πολύ καλά για πρώτη χρονιά. Η αλήθεια είναι ότι έγινε πολύ καλή προσπάθεια από τον προκάτοχο τον Κυριάκο Πιερρακάκη με πολύ καλούς καθηγητές του δημόσιου σχολείου, οι οποίοι κάθε μέρα αναρτούν καινούργιο υλικό. Τώρα έχουμε κάνει επαναλήψεις μετά τον Απρίλιο, έτσι ώστε τα παιδιά να ξέρουν ότι σε κάθε μάθημα πριν δώσουν τις εξετάσεις τους, μπορούν να κάνουν μια τελευταία επανάληψη».
«Και βέβαια το ψηφιακό φροντιστήριο δεν σταματάει και του χρόνου θα συνεχίσουμε και νομίζω ότι θα γίνει πλέον θεσμός. Καινούργια μαθήματα από την 5η Δημοτικού μέχρι και την τελευταία τάξη του Λυκείου. Ασύγχρονα και τα μαθήματα της τρίτης Λυκείου, live. Και επειδή με ρωτήσατε με αριθμούς, αν φανταστείτε ότι δίνουν αυτή τη στιγμή περίπου 100.000 υποψήφιοι μαθήτριες και μαθητές, έχουν μπει χρήστες άνω των 45.000» συνέχισε.
Πανελλήνιες 2025: Τι αλλάζει στον επαγγελματικό προσανατολισμό
Επιπλέον, η κ. Ζαχαράκη έκανε λόγο για μία νοοτροπία που έχει καλλιεργηθεί η οποία είναι βαθιά εγκατεστημένη και δεν διέπει μόνο τα παιδιά που πάνε στο δημόσιο σχολείο αλλά και τα ιδιωτικά σχολεία που πολλές φορές επιζητούν την ενίσχυση, τονίζοντας πως «πρέπει συνέχεια να δίνουμε επιλογές, ποιοτικές και συνεχής εξέλιξη και βελτίωση των μαθημάτων».
Στην ερώτηση τι έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια και «βλέπουμε μια αύξηση παιδιών που πηγαίνουν και στο Επαγγελματικό Λύκειο ή συνεχίζουν μετά στα ΣΑΕΚ», δήλωσε ότι «σύντομα θα νομοθετήσουμε και για επαγγελματικές ακαδημίες οι οποίες τι κάνουν; Έρχεται μια ιδιωτική επιχείρηση σε μια περιοχή που μπορεί να έχει οίνο ή είναι ο τουρισμός και κάνει μαζί με συνεργασία με ένα υπάρχον ΙΕΚ, ένα παράρτημα το οποίο έρχεται, συνδέεται ο ιδιωτικός με τον δημόσιο τομέα και μπορεί να έχεις παιδιά τα οποία θα σπουδάσουν για δύο χρόνια, θα έχουν δυνατότητα για πρακτική και θα προσληφθούν αμέσως».
Επίσης, «έχουμε πραγματικά δώσει μεγάλη έμφαση στο να κάθονται όλα μαζί» τα υπουργεία όπως είναι το Εργασίας και το Τουρισμού, με Επιμελητήρια, δήμους και Διευθύνσεις Εκπαίδευσης για να βλέπουν ποια ειδικότητα πρέπει να ιδρύεται και πού πρέπει να ιδρύεται μια ειδικότητα. «Άρα έχει επιχειρηθεί με τους προκατόχους μια μεγάλη προσπάθεια μεταξύ υπουργείου Εργασίας και Παιδείας, κυρίως να μπορέσουμε να συνδέσουμε με την αγορά εργασίας» συμπλήρωσε ενώ αναφερόμενη στην καινούργια προσέγγιση για τον επαγγελματικό προσανατολισμό, «θα κάνουμε ένα ειδικό πρόγραμμα ερωτήσεων και κατεύθυνσης στα παιδιά, στην τρίτη Γυμνασίου έτσι ώστε να μπορούμε μαζί με τον ΕΟΠΠΕΠ, που είναι και ο αρμόδιος οργανισμός, να έχουμε κάτι πιο στοχευμένο για τις ανάγκες των παιδιών».