Με ένα εκτενές ρεπορτάζ, ο Guardian καταγράφει τις αντιδράσεις που έχει προκαλέσει η τοποθέτηση του αγάλματος της Μαρίας Κάλλας στον πεζόδρομο της Διονυσίου Αρεοπαγίτου στο πάρκο της Ρoβέρτου Γκάλι.

 

«Δράμα στη ζωή, δράμα και μετά θάνατον. Για τη Μαρία Κάλλας, τη μεγαλύτερη και αδιαμφισβήτητη ντίβα της Ελλάδας, 44 χρόνια μετά το θάνατό της, η διαμάχη για την καλλιτεχνική της κληρονομιά επικεντρώνεται σε ένα άγαλμα που ανεγέρθηκε στους πρόποδες της αρχαίας Ακρόπολης, απέναντι από το ρωμαϊκό θέατρο όπου έκανε το ντεμπούτο της η παγκοσμίου φήμης τραγουδίστρια όπερας» γράφει η εφημερίδα σημειώνοντας ότι "το άγαλμα της Μαρίας Κάλλας χτύπησε… λάθος νότα".

 

Η ανταποκρίτρια του Guardian Χελένα Σμιθ γράφει ανάμεσα σε άλλα ότι «το έργο ύψους 1,8 μέτρων, που δημιουργήθηκε προς τιμήν της σοπράνο από θαυμαστές που θεωρούν την Κάλλας ως ένα από τα πιο αγνοημένα περιουσιακά στοιχεία της χώρας, έχει επικριθεί ότι είναι κιτς, ακατάλληλο και, ακόμη χειρότερα, δεν μοιάζει με τη «La Divina».

 

Το χρυσό γλυπτό παρουσιάστηκε από τον Κώστα Μπακογιάννη, δήμαρχο Αθηναίων, την περασμένη εβδομάδα, και από τότε σατιρίζεται σε καρτούνς και προκαλεί θύελλα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Πολλοί διαμαρτύρονται ότι είναι πιο απαίσιο από το «Γκάντι σε τακούνια» ή ένα αγαλματίδιο Όσκαρ - χωρίς τη λάμψης του Χόλιγουντ.

 

«Τίποτα δεν θα μπορούσε να είναι λιγότερο αντιπροσωπευτικό της Μαρίας Κάλλας, καθώς κανένας τραγουδιστής της όπερας, ούτε καν ένας μαθητής της Β’ τάξης στο μουσικό σχολείο, δεν θα υιοθετούσε ποτέ μια τέτοια πόζα με σταυρωμένα χέρια μπροστά στο στήθος τους, που μπλοκάρει τη φωνή,» λέει στο ρεπορτάζ ο Μικαέλ Μουσού πρώην τραγουδιστής της όπερας.

 

«Η όπερα έχει να κάνει με το τραγούδι και την απελευθέρωση της φωνής. Αν η Κάλλας προσπαθούσε να τραγουδήσει, στην πραγματική ζωή, στη στάση που είχε σχεδιάσει η γλύπτρια, το αποτέλεσμα θα ήταν σαν ένας βιολιστής που προσπαθούσε να παίξει σε ένα σπασμένο βιολί», λέει.

 

Το ρεπορτάζ συνεχίζει αναφέροντας ότι η γλύπτρια Αφροδίτη Λίτη εμπνεύστηκε το άγαλμα από φωτογραφίες της σοπράνο που παρείχε η Ελληνική Εταιρεία Μαρία Κάλλας, ενώ η Πρόεδρος του Ελληνικού Σύλλογου Μαρία Κάλλας Λιάνα Σκουρλή, η οποία συνέβαλε στη συγκέντρωση κεφαλαίων για το άγαλμα, περιέγραψε την κριτική ως «εντελώς άδικη».

 

«Όλη η φιλοσοφία πίσω από αυτό το άγαλμα ήταν να προωθήσει την ελληνικότητά της», είπε. «Η μετάδοση του εσωτερικού πάθους οποιασδήποτε διασημότητας είναι πάντα δύσκολη για κάθε γλύπτη. Περιμέναμε λίγο θόρυβο, λίγη φασαρία, αλλά τίποτα τέτοιο».

 

Με πληροφορίες από Guardian