Τα φετινά θέματα της Χημείας στις Πανελλαδικές είχαν ασάφειες, επισημαίνει η Ένωση Ελλήνων Χημικών, τονίζοντας ότι αυτό «σπρώχνει προς τα κάτω» τις επιδόσεις όλων των μαθητών.

 

Η Χημεία ήταν ένα από τα τελευταία βασικά μαθήματα στα οποία εξετάστηκαν οι υποψήφιοι των ΓΕΛ στις Πανελλαδικές 2020, την Παρασκευή. Σε ανακοίνωσή της, συνοψίζοντας το σχόλιό της για τα θέματα των Πανελληνίων στο συγκεκριμένο μάθημα, η Ένωση Ελληνικών Χημικών αναφέρει: «Τα φετινά θέματα χαρακτηρίστηκαν από ασάφειες, χρονική ασφυξία και αρκετά εκτός της λογικής της
διδασκαλίας του μαθήματος».

 

Ειδικότερα, η ΕΕΧ σημειώνει ότι «Έγινε μια ατυχής προσπάθεια σύνδεσης των θεμάτων με τη βιομηχανική χημεία που χαρακτηρίζεται από ασάφειες» και επισημαίνει ότι θα έπρεπε να είχε γίνει προσεκτικότερη διατύπωση των θεμάτων και ερωτήσεων με περισσότερες διευκρινίσεις, ώστε να μην σπαταλήσουν χρόνο οι εξεταζόμενοι στην προσπάθεια κατανόησης του κάθε θέματος.

 

«Περαιτέρω υπήρχε σημαντική απόκλιση των θεμάτων που πραγματεύεται το βιβλίο με όσα ζητήθηκαν προς εξέταση», υπογραμμίζει η ΕΕΧ και σημειώνει ότι οι ασάφειες που εμφάνιζαν πολλά θέματα καθυστερούν ακόμη και τους καλά προετοιμασμένους μαθητές. «Το σύνολο των θεμάτων και ερωτήσεων απαιτούσαν περισσότερο από τον διαθέσιμο χρόνο καθιστώντας μια επαλήθευση σχεδόν αδύνατη», παρατηρεί ακόμη η Ένωση αναφορικά με το μάθημα της Χημείας στις Πανελλήνιες 2020. 

 

«Δυστυχώς τα θέματα ήταν δυσκολότερα από αυτά της περσινής χρονιάς που ήδη εθεωρούντο από τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών, χωρίς το αναμενόμενο επιστημονικό βάθος και μακριά από την παιδαγωγική αντίληψη εξέτασης», αναφέρει η ΕΕΧ.

 

«Τα θέματα ήταν επίσης χωρίς διακριτική ικανότητα, που θα έδινε τη δυνατότητα σε κάθε μαθητή να πετύχει βαθμό αντίστοιχο των ικανοτήτων και της προετοιμασίας του, αλλά αντιθέτως υποβάθμισαν οριζόντια όλους τους μαθητές και το έργο των καθηγητών τους, σπρώχνοντας τις επιδόσεις όλων προς τα κάτω και στη μετριότητα», τονίζει ακόμη η Ένωση Ελλήνων Χημικών, για τις φετινές Πανελλήνιες εξετάσεις.