Δυστυχήματα στην Ελλάδα: 30 νεκροί κάτω των 25 ετών σε τροχαία τον Ιανουάριο

Τροχαία Facebook Twitter
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ / EUROKINISSI
0

Δεκαπέντε άτομα έχασαν τη ζωή τους και 412 τραυματίστηκαν σε τροχαία που σημειώθηκαν τον Ιανουάριο 2022, στην περιοχή της Αττικής.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας Αττικής, σε 15 τροχαία δυστυχήματα έχασαν τη ζωή τους ισάριθμα άτομα, ενώ σε 366 τροχαία ατυχήματα τραυματίστηκαν 412, εκ των οποίων 10 σοβαρά και 402 ελαφρά.

Τα κυριότερα αίτια των τροχαίων αυτών ήταν η οδήγηση χωρίς σύνεση και προσοχή, η παραβίαση ρυθμιστικών πινακίδων και η παραβίαση των κανόνων κυκλοφορίας από πεζούς, ενώ η μη χρήση προστατευτικού κράνους από τους οδηγούς και επιβάτες των δικύκλων επέτεινε, σε πολλές περιπτώσεις, τη σοβαρότητα του τραυματισμού τους.

Το ίδιο χρονικό διάστημα βεβαιώθηκαν 13.160 παραβάσεις από τις οποίες 552 σε βαθμό πλημμελήματος.

Σε όλη τη χώρα 30 νεκροί κάτω των 25 ετών μόνο τον Ιανουάριο

Συνολικά σε όλη τη χώρα μόνο τον Ιανουάριο 30 άτομα κάτω των 25 ετών έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία, όπως ανέφερε στην ΕΡΤ, η πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Π. Μυλωνάς», κ. Βασιλική Δανέλλη – Μυλωνά.

«H οδηγική ασφάλεια είναι ένα θέμα παιδείας και πολιτισμού και είναι θέμα πρόληψης. Προσπαθούμε να αλλάξουμε αυτήν την κατάσταση για να ζούμε σε ένα πολιτισμένο περιβάλλον που θα προστατεύει τη ζωή. Δυστυχώς, θέλει πολύ προσπάθεια ακόμη. Είναι τραγικό ότι τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν είναι μόνο για την Αττική. Μόνο τον Ιανουαρίου, σε όλη τη χώρα, μετρήσαμε πάνω από 30 νεκρούς, κάτω από την ηλικία των 25 χρόνων. Η κατάσταση είναι τραγική», δήλωσε χαρακτηριστικά.


«Χθες ανακοινώσαμε το παγκόσμιο πλάνο για τη δεκαετία για την οδική ασφάλεια. Πρέπει επιτέλους να βάλουμε σε εφαρμογή όλα αυτά που θα μας προστατεύσουν στο δρόμο. Η οδική ασφάλεια πρέπει να αποτελέσει και πολιτική προτεραιότητα», σημείωσε, μεταξύ άλλων.

Σύμφωνα με την ίδια η οδική ασφάλεια, συγκαταλέγεται από τον ΟΗΕ στα πολύ σημαντικά ζητήματα που καλείται να αντιμετωπίσει η ανθρωπότητα όπως το κλίμα, το νερό και η φτώχεια. «Όταν υπάρχει εκπαίδευση δεν θα συμβαίνει αυτό. Το αυτοκίνητο από εργαλείο απόλαυσης και ανάγκης έχει γίνει πλέον εργαλείο επιθετικότητας στα χέρια του κάθε άσχετου».

Προστατεύουμε το παιδιά όταν το δέσουμε σε συγκεκριμένο κάθισμα με προδιαγραφές

Ο οδηγός αγώνων, Κωνσταντίνος Ιαβέρης, μίλησε στην ΕΡΤ για όλα όσα πρέπει να αλλάξουν ώστε να μην θρηνούμε καθημερινά θύματα στην άσφαλτο.

«Σκοτώνεται κόσμος και ξεκληρίζονται οικογένειες, κλείνουν σπίτια και γονείς χαιρετούν για πάντα τα παιδιά τους. Τα νούμερα που δείξατε είναι ένα μικρό δείγμα από αυτό που συμβαίνει. Μέσα σε ένα μήνα είχαμε 172 παραβάσεις ερυθρού σηματοδότη. Η Περιφέρεια κατέγραψε, μέσω κάμερας, περίπου 850 κλήσεις για χρήση κινητού τηλεφώνου την ημέρα (12ωρο), δηλαδή 25.500 κλήσεις το μήνα», δήλωσε ο κ. Ιαβέρης.

Ο ίδιος αναφέρθηκε στα παιδιά και τη μη χρήση των ειδικών καθισμάτων στα οχήματα, λέγοντας ότι είναι εγκληματικό αυτό που γίνεται. «Πρέπει να τιμωρηθούν παραδειγματικά οι γονείς με φοβερά πρόστιμα και κοινωνικές εργασίες. Βάλουν κατά των παιδιών τους. Το παιδί δεν το προστατεύουμε με την αγκαλιά. Το προστατεύουμε όταν το δέσουμε στο συγκεκριμένο κάθισμα με προδιαγραφές».

Και όπως τόνισε, το ζητούμενο είναι να καταλάβουν οι πολίτες ότι «όλα συμβαίνουν μέσα στις κατοικημένες περιοχές. Όλα συμβαίνουν με κάτω από 40 χλμ. Τα όρια είναι υψηλά μέσα τις κατοικημένες περιοχές».

Ελλάδα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Υπόθεση Κολωνού: «Ζητώ συγγνώμη που δε μίλησα από την αρχή, φοβόμουν» δηλώνει η 12χρονη

Ελλάδα / Υπόθεση Κολωνού: «Ζητώ συγγνώμη που δε μίλησα από την αρχή, φοβόμουν» δηλώνει η 12χρονη

«Πήγαινα στην πλατεία με το ποδήλατο μου, όπως όλα τα παιδιά της γειτονιάς. Μακάρι να μην είχε εμφανιστεί ποτέ αυτό το τέρας μπροστά μου. Όμως εμφανίστηκε» εξηγεί το παιδί, λίγο πριν την απόφαση της Δικαιοσύνης
NEWSROOM
Πώς έγινε η αποκατάσταση του υποθαλάσσιου αγωγού στην Αίγινα: Βίντεο και φωτογραφίες

Ελλάδα / Πώς έγινε η αποκατάσταση του υποθαλάσσιου αγωγού στην Αίγινα: 10 δύτες εργάζονταν σε βάθος 50 μέτρων - Βίντεο και φωτογραφίες

Η αποκατάσταση της βλάβης του υποθαλάσσιου αγωγού στην Αίγινα ήταν επιχείρηση υψηλού ρίσκου από ειδικά εκπαιδευμένο προσωπικό
ΧΡΥΣΑ ΓΡΙΒΑ