Σεισμός

Αυτοκινητόδρομος Ε65: Υπεγράφη η σύμβαση για την κατασκευή- Τι περιλαμβάνει το έργο

Αυτοκινητόδρομος Ε65: Υπεγράφη η σύμβαση για την κατασκευή- Τι περιλαμβάνει το έργο Facebook Twitter
Φωτογραφία αρχείου. EUROKINISSI
0

Υπεγράφη η σύμβαση για την κατασκευή του Βόρειου Τμήματος του αυτοκινητόδρομου Ε65, που θα συνδέει την Αθήνα με Δυτική Μακεδονία και Ιταλία μέσω Ηγουμενίτσας, καθώς επίσης με τα Δυτικά Βαλκάνια και από εκεί, την κεντρική και βόρεια Ευρώπη.

Με την ολοκλήρωσή του Ε65 το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία θα διαρκεί 1 ώρα και 30 λεπτά, αντί των 2 ωρών και 30 λεπτά, που απαιτούνται σήμερα.

«Έχουμε εκπονήσει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα έργων σε όλη τη χώρα, συνολικού ύψους άνω των 13 δισ. ευρώ», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, χαρακτηρίζοντας τον Ε65 σπουδαίο έργο γιατί «σε μεγάλο βαθμό ολοκληρώνει το εθνικό οδικό δίκτυο, αφού είναι αυτό το τμήμα του Ε65 που ενώνει την Εγνατία Οδό με την Εθνική Αθηνών – Θεσσαλονίκης».


Το ιστορικό του έργου

Ο Ε65 σχεδιάστηκε ως νέος αυτοκινητόδρομος 181 χιλιομέτρων, που ενώνει τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο Αθηνών – Θεσσαλονίκης (στο ύψος της Λαμίας) με την Εγνατία Οδό.

Ήταν ένας από πέντε αυτοκινητοδρόμους που δημοπρατήθηκαν με Σύμβαση Παραχώρησης το 2007. Εξαιτίας της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα, το 2011, αποφασίστηκε, σε συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Ένωση, να υλοποιηθεί το ενδιάμεσο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου (Ξυνιάδα – Τρίκαλα) μήκους 77,5 χιλιομέτρων, που δόθηκε σε κυκλοφορία το 2017, και να μετατεθεί η κατασκευή των άλλων δύο τμημάτων (Βόρειο και Νότιο).


Βόρειο Τμήμα (Τρίκαλα – Εγνατία)

Με την κατασκευή του Βόρειου τμήματος, μήκους 70,5 χλμ, θα ολοκληρωθεί ο Ε65, ενώνοντας δύο κύριους οδικούς άξονες, δηλαδή, την Εγνατία οδό με την ΠΑΘΕ.

Το έργο έχει προϋπολογισμό 442 εκατομμύρια ευρώ και η κατασκευή του προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε τρία χρόνια. Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα έχει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και ΛΕΑ.

Συγκεκριμένα θα κατασκευασθούν:

- Δύο σήραγγες με συνολικό μήκος 65μ και 400μ.

- Δύο σήραγγες με εκσκαφή και επανεπίχωση ( Cut & Cover ) με συνολικό μήκος 264μ και 180μ ανά διεύθυνση.

- 31 γέφυρες/ άνω διαβάσεις.

- Έξι κόμβοι (Βασιλική, Καλαμπάκα, Γρεβενών, Οξύνεια, Αγιόφυλλο – Καρπερό, Εγνατία), ενώ θα ολοκληρωθεί ο κόμβος Τρικάλων.

- Δύο κέντρα Εκμετάλλευσης και Συντήρησης (ΚΕΣ).

- Ένας Μετωπικός Σταθμός Διοδίων (Οξύνεια) και τρεις πλευρικοί σταθμοί.

Σε όλο το μήκος του έργου θα κατασκευασθούν και χώροι Στάθμευσης και Ανάπαυσης, καθώς και νέο δευτερεύον οδικό δίκτυο (εξυπηρέτησης και κάθετων αξόνων) για την εξυπηρέτηση των γειτονικών περιοχών.

Νότιο Τμήμα (Λαμία – Ξυνιάδα)

Η κατασκευή του τμήματος Λαμία – Ξυνιάδα, μήκους 32,5 χιλιομέτρων, ξεκίνησε το 2018 και έχει εκτελεστεί το 63% του έργου. Το έργο ξεκίνησε τον Δεκέμβριο 2018 και θα ολοκληρωθεί το 2022. Η πρόοδος των εργασιών βρίσκεται στο 72% του έργου και μάλιστα τις επόμενες ημέρες θα δοθούν σε κυκλοφορία τα πρώτα 14 χιλιόμετρα. Το κόστος του Νοτίου Τμήματος είναι 300 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2014-2020.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ελλάδα
0

Σεισμός

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τέμπη: Πειθαρχική έρευνα κατά εισαγγελίας Λάρισας σχετικά με το «μπάζωμα»

Ελλάδα / Αρειος Πάγος: Πειθαρχική έρευνα για εισαγγελέα που απέρριψε τον έλεγχο δύο υφυπουργών στην υπόθεση των Τεμπών

Η εισαγγελέας που ελέγχεται ήταν υποχρεωμένη να στείλει αμελλητί στη Βουλή τη μήνυση των συγγενών κατά των υφυπουργών Χρήστου Τριαντόπουλου και Ζωής Ράπτη
NEWSROOM