Αλλαγές στην Παιδεία: Πώς θα γίνεται η εισαγωγή στα ΑΕΙ- Τι αλλάζει σε μεταπτυχιακά, πτυχία κολεγίων

Αλλαγές στην Παιδεία: Πώς θα γίνεται η εισαγωγή στα ΑΕΙ- Τι αλλάζει σε μεταπτυχιακά, πτυχία κολεγίων Facebook Twitter
EUROKINISSI
0

Επιμέρους επείγουσες παρεμβάσεις στην πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση φέρνει το υπουργείο Παιδείας προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή, με επιμέρους διατάξεις στο αναπτυξιακό πολυνομοσχέδιο.

Στόχος, σύμφωνα με το υπουργείο, «η επίλυση άμεσων προβλημάτων, ώστε να διασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία της νέας σχολικής και ακαδημαϊκής χρονιάς».

Αναλυτικότερα, οι προτεινόμενες διατάξεις αφορούν

Α. Απλούστευση διαδικασίας διαχείρισης μεταπτυχιακών προγραμμάτων

Με τη σχετική νομοθετική ρύθμιση, το υπουργείο σημειώνει ότι απλουστεύονται οι διαδικασίες διαχείρισης των μεταπτυχιακών προγραμμάτων και μειώνεται ο διοικητικός φόρτος στα πανεπιστήμια.

«Θεσμοθετούμε μεγαλύτερη ευελιξία στο λειτουργικό πλαίσιο των μεταπτυχιακών προγραμμάτων, ενισχύοντας την αυτοδιοίκηση των ιδρυμάτων, με στόχο την προσέλκυση περισσότερων καταξιωμένων επιστημόνων, περισσότερων φοιτητών, καθώς και την προώθηση και διευκόλυνση της έρευνας και της διδασκαλίας», αναφέρει το υπουργείο.

Οι διατάξεις αυτές, σύμφωνα πάντα με το υπουργείο, αποσκοπούν στη διευθέτηση «ζητημάτων επείγουσας φύσεως» στην έναρξη της ακαδημαϊκής χρονιάς.

Όσον αφορά στο ευρύτερο κανονιστικό πλαίσιο των προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών, αυτό θα συμπεριληφθεί στο νομοσχέδιο για τη συνολική αναθεώρηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, που αναμένεται να κατατεθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς.

Β. Ενίσχυση προτύπων και πειραματικών σχολείων

Στη μεγαλύτερη ελευθερία στη διαμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος και ενδυνάμωση της λειτουργίας των προτύπων και πειραματικών σχολείων (ΠΠΣ), αποσκοπεί η νομοθετική πρωτοβουλία για τη ρύθμιση της μεταβατικής λειτουργίας και συγκρότησης των Επιστημονικών Εποπτικών Συμβουλίων (ΕΠΕΣ) των ΠΠΣ.

«Είναι κεντρική μας πολιτική επιλογή και προγραμματική μας θέση, όχι μόνο η αποκατάσταση, αλλά και η περαιτέρω ενίσχυση των ΠΠΣ, στο πλαίσιο της προσπάθειας για την αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων», σχολιάζει το υπουργείο.

Γ. Αναγνώριση επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλων σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης κρατών - μελών της ΕΕ και τρίτων χωρών

 

Η σχετική νομοθετική ρύθμιση επαναφέρει τη δυνατότητα αναγνώρισης της επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλων σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης κρατών - μελών της ΕΕ και τρίτων χωρών. Περαιτέρω, διατηρεί τη δυνατότητα αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων, σύμφωνα με την Οδηγία 2005/36/ΕΚ, όπως ενσωματώθηκε στην ελληνική έννομη τάξη με το Π.Δ. 38/10 και ισχύει. Επίσης, όπως αναφέρει το υπουργείο, διευκολύνει διαδικαστικά τη διεκπεραίωση των σχετικών αιτήσεων.

«Οι μεγάλες χρονικές καθυστερήσεις που έχουν διαπιστωθεί στη λειτουργία του ΣΑΕΠ, κρατούν παγιδευμένους χιλιάδες απόφοιτους και θέτουν ευθέως ζητήματα συμβατότητας του ελληνικού δικαίου με τις υποχρεώσεις που απορρέουν για τα κράτη - μέλη από το ενωσιακό δίκαιο», σημειώνει το υπουργείο.

Δ. Άρση του διαχωρισμού σχολών ελεύθερης πρόσβασης και μη

Με την προς ψήφιση ρύθμιση, προβλέπεται η εισαγωγή των ενδιαφερομένων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μόνο μέσω πανελλαδικών εξετάσεων, «για τη διατήρηση του κύρους όλων των σχολών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης», όπως αναφέρει το υπουργείο. Προτείνεται, λοιπόν, η άρση της κατηγοριοποίησής τους σε σχολές «ελεύθερης πρόσβασης» και σε σχολές εισαγωγής «κατόπιν εξετάσεων», την οποία κατηγοριοποίηση το υπουργείο χαρακτηρίζει «αδικαιολόγητη».

Ε. Εισαγωγή παλαιών αποφοίτων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Με την προτεινόμενη ρύθμιση, παρέχεται η δυνατότητα σε όλους τους παλαιούς αποφοίτους (δηλαδή, σε όσους αποφοίτησαν μέχρι και το σχολικό έτος 2018-2019), οι οποίοι επιθυμούν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις υποψηφίων γενικού λυκείου του σχολικού έτους 2019-2020, να επιλέξουν είτε να εξεταστούν με τους όρους και προϋποθέσεις (εξεταστέα ύλη και διαδικασίες) που θα ισχύσουν το σχολικό έτος 2019-2020, είτε με τους όρους και προϋποθέσεις, που ίσχυσαν το σχολικό έτος 2018-2019.

ΣΤ. Πιστώσεις για την απασχόληση εκπαιδευτικών

Προκειμένου να καλυφθούν πρόσθετες ανάγκες που αφορούν στην ομαλή λειτουργία των σχολείων για το σχολικό έτος 2019-2020 και, συγκεκριμένα, για την εξασφάλιση των αναγκαίων πιστώσεων για απασχόληση του απαιτούμενου αριθμού αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών καθώς και ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού, και, όπως αναφέρει το υπουργείο, «δεδομένης της ανεπάρκειας των πιστώσεων που μας κληροδότησε η απελθούσα κυβέρνηση», προβλέπεται ρύθμιση για την εξασφάλιση των απαραίτητων πιστώσεων.

Ζ. Επιλογή σημαιοφόρων στα δημοτικά σχολεία

Αλλάζει ο τρόπος επιλογής των σημαιοφόρων, παραστατών και υπεύθυνων στα δημοτικά σχολεία. Η σχετική ρύθμιση προβλέπει η επιλογή τους να γίνεται με κριτήριο την επίδοσή τους κατά την Ε΄ τάξη του δημοτικού σχολείου και με βάση τον γενικό μέσο όρο βαθμολογίας τους. «Σκοπός της διάταξης είναι η επιβράβευση της προσπάθειας των μαθητών και η παροχή κινήτρου για τη βελτίωση των επιδόσεών τους», επισημαίνει το υπουργείο.

Ελλάδα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Γιάννης Καλλιάνος αποχαιρετά τον πατέρα του: Ο πόνος της απώλειας μού σχίζει την ψυχή

Ελλάδα / Ο Γιάννης Καλλιάνος αποχαιρετά τον πατέρα του: Ο πόνος της απώλειας μου σκίζει την ψυχή

«Ο καθηγητής έλεγε ότι πας καλά και ότι δεν χρειάζεσαι παραπάνω υποστήριξη όταν εσύ έσβηνες από τη δύσπνοια» γράφει ο βουλευτής της ΝΔ και μετεωρολόγος στο τελευταίο αντίο προς τον πατέρα του Δημήτρη
NEWSROOM
Δίκη για το τροχαίο στη Βουλή: Προκλητικές μαρτυρίες για τον θάνατο του Ιάσονα Λαλαούνη

Ελλάδα / Δίκη για τροχαίο στη Βουλή: «Η μηχανή έκανε παράνομη προσπέραση» είπε ο συνοδηγός του υπηρεσιακού που σκότωσε τον Ιάσονα Λαλαούνη

«Η ουσία είναι ότι μας έχει δει από 60 μέτρα και δεν κόβει ταχύτητα» είπε ο βασικός μάρτυρας και συνοδηγός του υπηρεσιακού οχήματος επιχειρώντας να μεταθέσει την ευθύνη στον 23χρονο Ιάσονα
NEWSROOM