Το Περιφερειακό συμβούλιο Αττικής καλείται την Τετάρτη να εγκρίνει τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για την κατεδάφιση της γέφυρας Βαρυμπόμης και τη δημιουργία ανισόπεδων κόμβων με διόδια

 

Το σχέδιο προβλέπει ότι η γέφυρα Βαρυμπόμπης θα κατεδαφιστεί και ο κόμβος Βαρυμπόμπης μέσα δύο έως τρία χρόνια έργων θα μετατραπεί σε κυκλικό δακτύλιο, πάνω από την εθνική οδό. Εκατέρωθεν του κόμβου θα κατασκευαστούν δύο μικρότεροι δακτύλιοι, για να διευκολύνουν τη σύνδεση με το τοπικό οδικό δίκτυο.

 

Στο αυριανό Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής που θα συνεδριάσει με τηλεδιάσκεψη ζητείται η γνώμη της Περιφέρειας Αττικής για την Μελέτη του Υπουργείου Περιβάλλοντος ώστε μετά το Υπουργείο Υποδομών να ξεκινήσει το έργο.

 

Η υπόθεση των διοδίων συζητείται από το 2007, όταν θεσμοθετήθηκε η τοποθέτηση πλευρικών διοδίων στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου, προκειμένου, να χρηματοδοτηθούν μεγάλα οδικά έργα σε άλλες περιοχές της χώρας (με το Ν. 3555/2007).

 

Η διαδικασία αδειοδότησης των συγκεκριμένων διοδίων ξεκίνησε το 2014 και τότε το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής είχε γνωμοδοτήσει αρνητικά ενώ διαδοχικοί υπουργοί Περιβάλλοντος αρνήθηκαν να υπογράψουν το έργο. 

 

Αντιδράσεις από τους δήμους Κηφισιάς και Διονύσου 

 

Στην καθαίρεση της γέφυρας Βαρυμπόμπης και στην τοποθέτηση διοδίων έχουν αντισταθεί σθεναρά οι δήμοι Κηφισιάς και Διονύσου κάνοντας λόγο για «τεράστιες επιπτώσεις περιβαλλοντικές, κυκλοφοριακές και οικονομικές για τους κατοίκους, τους εργαζόμενους, τους επαγγελματίες, και τους επισκέπτες των περιοχών μας». 

 

Σημειώνεται ότι τα πρώτα χρόνια είχε συμφωνηθεί ότι τα διόδια θα τοποθετηθούν αφού προηγουμένως γίνουν τα έργα για την διασφάλιση «επαρκούς εναλλακτικής παράπλευρης κυκλοφορίας». 

 

Σε πρόσφατο ψήφισμα, ο δήμος Κηφισιάς, ζητά από το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής να απορρίψει την μελέτη, όπως παρομοίως έπραξε και στο παρελθόν και από τα αρμόδια Υπουργεία Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, καθώς και Περιβάλλοντος και Ενέργειας να μην την κυρώσουν.

 

Παράλληλα υποστηρίζει ότι πλευρικά διόδια, θα επιβληθούν σε αστικές μετακινήσεις και θα υποβαθμίσουν σημαντικά κυκλοφοριακά και περιβαλλοντικά το οδικό δίκτυο και τις γειτονιές του Δήμου, αφού εκεί θα διεισδύσει η υπερτοπική κυκλοφορία για να αποφεύγει τα διόδια.

 

Ο δήμος Κηφισιάς εκτιμά πως η κυκλοφορία θα αυξηθεί στο εσωτερικό οδικό δίκτυο από 160% έως 250%. 

 

Ο δήμος Διονύσου κάνει λόγο για μία «άδικη απόφαση». «Θα είμαστε η μόνη διαμορφωμένη αστική περιοχή του Λεκανοπεδίου, όπου οι Δημότες, οι εργαζόμενοι, οι επαγγελματίες και οι επισκέπτες των δύο Δήμων Διονύσου και Κηφισιάς θα κληθούν να πληρώσουν για έργα που κατασκευάζονται, εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά», αναφέρει. 

 

«Η Μελέτη Προστασίας Περιβάλλοντος που έχει εγκριθεί και έχει προσβληθεί και από εμάς στο ΣΤΕ, έχει παρακάμψει την κύρια μέχρι σήμερα, εκπεφρασμένη από τους εκάστοτε Υπουργούς Περιβάλλοντος, προϋπόθεση, να μην τοποθετηθούν διόδια, αν δεν προηγηθεί η εξασφάλιση παράπλευρης, επαρκούς και ασφαλούς κυκλοφορίας», καταλήγει η ανακοίνωση. 

 

 

Με πληροφορίες από Έθνος/flash.gr