Την αναγραφή της «διαγωγής» των μαθητών στα απολυτήρια προβλέπει το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση έως τις 6 Μαΐου.

 

Αναλυτικά, όπως σημειώνεται το άρθρο 5 του νομοσχεδίου με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις», ο χαρακτηρισμός της διαγωγής μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα «αναγράφεται στους τίτλους σπουδών, συμπεριλαμβανομένων των απολυτηρίων, των αποδεικτικών απόλυσης και λοιπών αποδεικτικών και πιστοποιητικών σπουδών».

 

Στο 10 η βάση - Περισσότερα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα

 

Το άρθρο περιλαμβάνεται στους στόχους του υπουργείου για οργάνωση-παρακολούθηση μαθημάτων και αξιολόγηση. Στο ίδιο πλαίσιο αυξάνονται τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα σε γυμνάσιο και λύκειο, καθώς και η βάση από 9,5 σε 10 για την προαγωγή σε τάξη ή την απόλυση. Παράλληλα, από το μεθεπόμενο σχολικό έτος (2021-2022) οι υποψήφιοι της ομάδας προσανατολισμού ανθρωπιστικών σπουδών θα εξετάζονται στο μάθημα των Λατινικών αντί της Κοινωνιολογίας.

 

Στο γυμνάσιο αυξάνονται από 4 σε 7 τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα και προβλέπεται ερευνητική εργασία για την Πληροφορική, εξορθολογίζονται οι προϋποθέσεις προαγωγής και απόλυσης των μαθητών (βαθμολογική βάση 10 σε κάθε μάθημα ή 13 κατά μέσο όρο και προσθήκη ορίου μαθημάτων (4) για δυνατότητα επανεξέτασης τον Σεπτέμβριο)

 

Στο λύκειο αυξάνονται κατά ένα τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στη Β' και Γ' Λυκείου, οι μαθητές προάγονται/απολύονται εφόσον έχουν γενικό μέσο όρο τουλάχιστον 10 αντί για 9,5 που ισχύει μέχρι σήμερα, οι μαθητές θεωρητικής κατεύθυνσης στη Γ' Λυκείου θα παρακολουθήσουν υποχρεωτικά και μαθηματικά και οι θετικής κατεύθυνσης θα παρακολουθήσουν ιστορία (λογική «κόντρα» μαθήματος), ενώ θα αναγράφεται η διαγωγή στους τίτλους σπουδών.

 

Όπως σημειώνει το υπουργείο, «στόχος των ρυθμίσεων αυτών είναι η ενίσχυση της σφαιρικότερης καλλιέργειας των μαθητών, η διαμόρφωση ενός συνεκτικότερου πλαισίου αξιολόγησης της επίδοσής τους και, συνακόλουθα, η προώθηση της συστηματικότερης παρακολούθησης και μελέτης των μαθημάτων». 

 

Φίλης: Το ν/σ δυναμιτίζει την εκπαίδευση

 

Την αντίθεσή του σε πολλά από τα προβλεπόμενα άρθρα εξέφρασε ο αρμόδιος τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Φίλης.

 

Ο ίδιος κατηγορεί την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως ότι «φέρνει νομοσχέδιο που δυναμιτίζει την εκπαίδευση». Όπως επισημαίνει, στα νηπιαγωγεία και στα δημοτικά αναιρείται η μείωση στους 22 μαθητές ανά τάξη που είχε θεσμοθετηθεί από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και προβλέπεται να φτάσουν και τους 26, «κάτι που σημαίνει δυσμενέστερες συνθήκες για τα παιδιά μας αλλά και λιγότερους εκπαιδευτικούς στις τάξεις, μόνιμους και αναπληρωτές».

 

«Γιατί όλα αυτά; Γιατί ολόκληρη η φιλοσοφία του νομοσχεδίου είναι να καταστεί το δημόσιο σχολείο πιο "δυσπρόσιτο" στους μαθητές και να στραφούν οι οικογένειες στη λύση της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Διέπεται δηλαδή από μια σκληρά ταξική ιδεολογία και ιδεοληψία της νεοφιλελεύθερης δεξιάς που θέλει να τα δώσει όλα στο ιδιωτικό σύστημα εκπαίδευσης».

 

Για να διαβάσετε το νομοσχέδιο πατήστε εδώ

 

Ακολουθήστε το LiFO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

 

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο LiFO.gr