Πανελλαδικές: Τα σενάρια του υπ.Παιδείας εξαιτίας του κορωνοϊού

Πανελλαδικές: Τα σενάρια του υπ.Παιδείας εξαιτίας του κορωνοϊού Facebook Twitter
Πανελλαδικές: Τα σενάρια που εξετάζει το υπ.Παιδείας εξαιτίας του κορωνοϊού (Eurokinissi)
1

Μετάθεση της ημερομηνίας των Πανελλαδικών Εξετάσεων για τα τέλη Ιουνίου - αρχές Ιουλίου ή ακόμα και τον Σεπτέμβριο, εξετάζει το υπουργείο Παιδείας στο πλαίσιο έκτακτων μέτρων λόγω του κορωνοϊού.

«Θα κάνουμε ό,τι χρειαστεί για να μην χαθεί η χρονιά» διαβεβαιώνει η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως ενώ υπογραμμίζει παράλληλα, ότι αρχίζει άμεσα και εντός της εβδομάδας η εξ αποστάσεως εκπαίδευση και εκτός των μαθητών του λυκείου.

Στα σενάρια της επόμενης μέρας για την Παιδεία σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες που επικαλείται το Πρώτο Θέμα εντάσσονται:

Αναπλήρωση των χαμένων ημερών διδασκαλίας με σύντμηση των διδακτικών ωρών και μικρή παράταση λίγων ημερών του σχολικού έτους σε περίπτωση που το κλείσιμο των σχολείων λόγω κορωνοϊού διαρκέσει μόνο τρεις έως τέσσερις εβδομάδες.

Παράταση του σχολικού έτους και μετάθεση των ημερομηνιών διεξαγωγής των Πανελλαδικών εξετάσεων σε χρόνο πριν από το καλοκαίρι, με ταυτόχρονη μείωση της διδακτές και εξεταστέας ύλης για τους μαθητές, σε περίπτωση που η κρίση διαρκέσει μέχρι και τον Μάιο. Στην περίπτωση αυτή, οι Πανελλαδικές Εξετάσεις θα ξεκινήσουν εντός του Ιουνίου.

Ολοκλήρωση της σχολικής χρονιάς μόνο με εξ αποστάσεως διδασκαλία και δραστική περικοπή της ύλης σε περίπτωση που η κρίση του κορωνοϊού κρατήσει κλειστά τα σχολεία μέχρι το τέλος του σχολικού έτους. Σε αυτήν την περίπτωση οι Πανελλαδικές Εξετάσεις μετατίθενται για Σεπτέμβριο.

Οι Πανελλαδικές εξετάσεις θα διεξαχθούν με νέο πρόγραμμα, το οποίο θα καθορισθεί από το υπουργείο Παιδείας και οι υποψήφιοι θα διαγωνισθούν σε όλα τα μαθήματα, που προβλέπονται αλλά με σημαντικά μειωμένη ύλη, όπως ζητά η ΟΛΜΕ. Στο σενάριο αυτό δεν θα γίνει περικοπή μαθημάτων αλλά μόνο ύλης.

Στα Πανεπιστήμια «δε χάνεται το εαρινό εξάμηνο» διευκρινίζει η υπουργός Παιδείας και τονίζει ότι «Μπορεί να καλυφθεί η ύλη στα ΑΕΙ μέσω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης».

Ψηφιακό Σχολείο ανά την Ελλάδα

Αναλυτικά, το ψηφιακό σχολείο ξεκίνησε, με προτεραιότητα στους μαθητές της Γ' Λυκείου, ως εξής: - τη Δευτέρα 16/3, σε Αχαΐα, Ηλεία και Ζάκυνθο, τους νομούς όπου είχε αρχικά ανασταλεί η εκπαιδευτική λειτουργία των σχολείων, την Τρίτη 17/3 επεκτάθηκε σε 16 επιπλέον νομούς: Δράμας, Έβρου, Ροδόπης, Λέσβου, Σάμου, Χίου, Καστοριάς, Κοζάνης, Ιωαννίνων, Καρδίτσας, Κιλκίς, Πέλλας, Δωδεκανήσου, Ευρυτανίας, Φθιώτιδας, Λασιθίου, - την Πέμπτη 19/3 σε ακόμα 20: Βοιωτίας Γρεβενών, Εύβοιας, Ημαθίας, Καβάλας, Κεφαλληνίας, Κορινθίας, Κυκλάδων, Λακωνίας, Λευκάδας, Μαγνησίας, Μεσσηνίας, Ξάνθης, Πρέβεζας, Ρεθύμνου, Τρικάλων, Φλώρινας, Φωκίδας, Χαλκιδικής και Χανίων, - την Παρασκευή 20/3 προστέθηκαν άλλοι 10: Αργολίδας, Αρκαδίας, περιοχές της Αττικής, Πιερίας, Σερρών, Αιτωλοακαρνανίας, Άρτας, Ηρακλείου, Λάρισας, Πειραιά. Τη Δευτέρα 23/3 εντάσσονται στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση οι νομοί Σάμου, Θεσπρωτίας, Κέρκυρας, Θεσσαλονίκης και οι υπόλοιπες περιοχές της Αττικής.

Τη Δευτέρα 23 Μαρτίου θα έχει ολοκληρωθεί η κάλυψη του συνόλου των Λυκείων της χώρας και επικεντρώνεται η υλοποίηση την ερχόμενη εβδομάδα στα Γυμνάσια.

Τι συμβαίνει με τα Πανεπιστήμια

 

Η κάλυψη μέρους των μαθημάτων με εξ αποστάσεως διδασκαλία μπορεί να συνεισφέρει σημαντικά στη διαθεσιμότητα πρόσθετου εκπαιδευτικού χρόνου, ακόμα και όταν αποκατασταθεί η κανονικότητα, για διάφορα μαθήματα (π.χ. εργαστηριακά) με στόχο τη μείωση της συνολικής απώλειας χρόνου και συνακόλουθα της παράτασης του τρέχοντος εξαμήνου.

Με τη σύγχρονη διδασκαλία, διδάσκων και φοιτητές είναι σε ζωντανή επικοινωνία μέσω δικτύου, χρησιμοποιώντας και οι δύο πλευρές κατάλληλο λογισμικό ανταλλαγής ήχου, εικόνας και συνοδευτικού υλικού (π.χ. webex/Cisco, teams/Microsoft).

  

Μέσω συστημάτων ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης (π.χ. mycourses για το ΕΜΠ, Moodle, eClass κ.α.), ο διδάσκων αναρτά υλικό σε ιστοσελίδα του μαθήματος (βιντεοσκοπημένες διαλέξεις, ασκήσεις, σημειώσεις κ.λπ.), το οποίο είναι προσπελάσιμο και αξιοποιήσιμο από τους φοιτητές. Οι φοιτητές, από την πλευρά τους, μπορούν να ανεβάζουν υλικό με αποδέκτη τον διδάσκοντα.

Προφανώς, οι δύο τύποι διδασκαλίας μπορεί να συνδυάζονται για το ίδιο μάθημα, δηλαδή η σύγχρονη (ζωντανή) διδασκαλία να συνοδεύεται από ασύγχρονη (υποστηρικτική) διαδικασία.

Ήδη, τα αντανακλαστικά στο ΕΜΠ έχουν λειτουργήσει και έχει ξεκινήσει η σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία σε μερικά μαθήματα, συγκεκριμένα στη Σχολή Πολιτικών Μηχανικών και τη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών.

Πώς θα είναι οι τάξεις σε Δημοτικό και Γυμνάσιο

Ανάλογη μέριμνα υπάρχει και για τις τάξεις του Δημοτικού και του Γυμνασίου από το Υπουργείο Παιδείας.

 

Α, Β, Γ τάξεις

Υπάρχουν οι κατηγορίες των βιβλίων: α. πρώτων γνώσεων, β. ιστοριών με εικονογράφηση που αφορούν σε συναισθήματα ή κοινωνικές καταστάσεις και συμπεριφορές (κοινωνικές ιστορίες), γ. των παραμυθιών/μύθων με εικονογράφηση.

Δ, Ε, ΣΤ τάξεις

Υπάρχουν οι κατηγορίες των βιβλίων: α. γνώσεων ιστορίας, φυσικής κ.λ.π, β. απόδοσης έργων «κλασικής λογοτεχνίας» για παιδιά, γ. νεανικής λογοτεχνίας.

Για τους μαθητές και τις μαθήτριες του Γυμνασίου

Υπάρχουν οι κατηγορίες: α. νεανική και εφηβική λογοτεχνία, β. graphicnovels γ. έργα που απευθύνονται και σε ενήλικους αναγνώστες (με μια προσοχή στο περιεχόμενό τους, ώστε να είμαστε σίγουροι ότι είναι κατάλληλο παιδαγωγικά και εναρμονίζεται με την αναγνωστική ηλικιακή ικανότητα των μαθητών: μυθιστορήματα, νουβέλες, ποιητικές συλλογές, συλλογές διηγημάτων, θεατρικά έργα, ημερολόγια, απομνημονεύματα, μαρτυρίες.

Αναλόγως της ηλικιακής κατηγορίας και του είδους του αναγνώσματος, το Υπουργείο συστήνει «να ενθαρρύνουμε και να παρακολουθούμε την ανάγνωση με διάφορες τεχνικές».

«Οι δημιουργικές εργασίες – δραστηριότητες, ιδιαίτερα στις παρούσες συνθήκες, είναι δυνατόν να αποτελέσουν σημαντικό παιδαγωγικό εργαλείο που θα ευνοήσει έστω και εξ αποστάσεως την οικοδόμηση της κοινότητας μάθησης, τη δημιουργία συνεργατικών σχέσεων μεταξύ των μαθητών, την καλλιέργεια των δεξιοτήτων αξιοποίησης της βιβλιοθήκης (libraryskills) και την ανάπτυξη επικοινωνιακών δεξιοτήτων των μαθητών.».

Ελλάδα
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

1 σχόλια
Ο μόνος λόγος που μπορεί να στέκει στο ό,τι δεν ανακοινώνεται από τώρα η πρόωρη λήξη της σχολικής χρονιάς σε ό,τι αφορά τη λειτουργία των σχολείων, όπως έκανε ο Johnson στο Η.Β., είναι να συνεχίσουν οι μαθητές να απασχολούνται με κάτι στο σπίτι ώστε να έχουν ακόμη λιγότερα κίνητρα να τριγυρνάνε στους δρόμους.Δεν ξέρω πόσοι γονείς θα στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο, αν διανοηθεί να τα ανοίξει η Κυβέρνηση κάποια στιγμή μετά το Πάσχα και πόσοι εκπαιδευτικοί που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες θα τολμήσουν να παρουσιαστούν. Ασφαλώς κι αν ΟΛΟΙ κάνουμε το τεστ ελέγχου προσβολής από κορωνοϊό, το πράγμα αλλάζει.Η τηλεδιδασκαλία είναι εξαιρετική ιδέα, αλλά ακόμη και Πρυτάνεις έχουν παραδεχτεί πως δεν είναι εφαρμόσιμη για όλα τα μαθήματα και, επιπλέον, το κατά πόσο μπορεί να εφαρμοστεί η σύγχρονη τοιαύτη είναι ζήτημα αντοχής του διαδικτύου η οποία είναι ΠΟΛΥ αμφίβολη (ήδη έχει κρασάρει αρκετές φορές).Η ασύγχρονη, που μοιάζει πιο εφικτή, αφαιρεί πολλά, δίχως να καταφέρνει πολλά ουσιαστικότερα.Σε ό,τι αφορά σε πολλά από τα εργαστηριακά μαθήματα λ.χ. στα ΕΠΑΛ, η τηλεδιδασκαλία είναι κάτι μεταξύ ανεκδότου και mission impossible.Σε ό,τι αφορά τα μαθήματα της Γ’ τάξης, οποιουδήποτε είδους Λυκείου, που δεν είναι πανελλαδικώς εξεταζόμενα, είναι αστείο να θεωρήσει κανείς πως θα ασχοληθεί οποιοσδήποτε μαθητής.