Ο Άκραμ Καν έρχεται για πρώτη φορά στο Ηρώδειο

Ο Άκραμ Καν για πρώτη φορά στο Ηρώδειο στις 28 Σεπτεμβρίου με το έργο «Ξορκίζοντας το Κακό» Facebook Twitter
Ξορκίζοντας το κακό |photo: Jean Luis Fernandez, Schrittmacher’21
0

Ένας από τους πιο σημαντικούς χορογράφους στον κόσμο, ο Άκραμ Καν έρχεται στη σκηνή του Ηρωδείου για πρώτη φορά, στις 28 Σεπτεμβρίου για να παρουσιάσει την τελευταία του παραγωγή Outwitting the Devil (Ξορκίζοντας το Κακό).

Ο Βρετανός χορογράφος με καταγωγή από το Μπαγκλαντές, καλεί στη σκηνή έξι χορευτές διαφορετικής ηλικίας, μνήμης και ιστορίας, οι οποίοι γίνονται ηθοποιοί μιας ουσιαστικής συλλογικής ιεροτελεστίας. Ο χορός και το τραγούδι δίνουν ένα παγκόσμιο μήνυμα συναγερμού για την ανθρώπινη κατάσταση και την εξάντληση των πόρων της γης, επισημαίνοντας την ανάγκη να μοιραστούμε προκειμένου να αμυνθούμε σε μια επερχόμενη καταστροφή.

Ανακατεύοντας το κλασικό και το σύγχρονο, ο Άκραμ Καν εξερευνά τα παλαιότερα τελετουργικά του κόσμου εν μέσω του συνεχώς μεταβαλλόμενου πλανήτη μας. Συγκεντρώνει ένα υπέροχο σύνολο έξι διεθνών καλλιτεχνών με μεγάλες διαφορές στην πρακτική τους που μοιράζονται επί σκηνής την ιστορία τους και τις περίπλοκες συναισθηματικές εμπειρίες με αμετάβλητο το πάθος τους να εξερευνήσουν παλιούς και νέους μύθους στο πλαίσιο των καιρών μας.

Ο Άκραμ Καν στήνει έναν καθρέφτη καταπρόσωπο στην ανθρωπότητα και μιλά με την αίσθηση του οικουμενικά επείγοντος για την καταστροφή, την ενοχή, την αποδόμηση των αξιών και του οικοσυστήματος. Θέματα που πρωταγωνιστούν στο παρόν κοινωνικό και περιβαλλοντολογικό τοπίο, παρουσιάζονται σε μια εντυπωσιακή παράσταση - προτροπή στον επαναπροσδιορισμό της ανθρώπινης ύπαρξης και της αιωνιότητας μέσω της Μνήμης και της Συνύπαρξης. Πρόκειται για μια παραγωγή βασισμένη σε διάφορες, βασικές ιστορίες του δυτικού πολιτισμού και της μονοθεϊστικής παράδοσης. Από την Ανατολή έως τη Δύση και από τον παραδοσιακό και κλασικό χορό έως το Hip-Hop.

Ο Άκραμ Καν για πρώτη φορά στο Ηρώδειο στις 28 Σεπτεμβρίου με το έργο «Ξορκίζοντας το Κακό» Facebook Twitter
Ο Άκραμ Καν σε πρόβες

Προσπαθώντας να κυριαρχήσουν στην τρελή εξόρμηση του χρόνου και να δαμάσουν τη φύση, οι άνθρωποι μοιάζουν να συγκρίνονται με τους θεούς σε μια μάταιη προσπάθεια να ξεφύγουν από το θάνατο, ξεχνώντας την ευθύνη τους ως «πομπών» στη διαδικασία. Η αναζήτησή τους για αθανασία είναι ένας τρόπος για να «φωτίσουν τον Διάβολο». Τόσο τα θύματα όσο και οι συνένοχοι ενός κόσμου που εξαντλεί πόρους πολύ άνισα κατανεμημένους, οι κοινωνίες μας, προχωρούν στη μέση μεταξύ φωτός και σκότους, μεταξύ γνώσης και λήθης, μεταξύ δημιουργικής δύναμης και καταστροφικής δύναμης.

Εμπνευσμένο από το πρόσφατα ανακαλυφθέν κομμάτι του Βαβυλωνιακού έπους του Γκιλγκαμές, ένα από τα πρώτα σωζόμενα έργα λογοτεχνίας στον κόσμο, το νέο έργο του Καν εκτυλίσσεσαι σε ένα τοπίο με σπασμένες πλάκες και πεσμένα είδωλα όπου οι έξι χαρακτήρες του ανταλλάσσουν τις ιστορίες τους. Στο έπος του Γκιλγκαμές, ο βασιλιάς Γκιλγκαμές τιμωρείται από τους θεούς για την καταστροφή ενός θρυλικού κέδρου και τη θανάτωση του φύλακά του.

Ο Άκραν Καν που βραβεύτηκε ως «Χορογράφος / Καλλιτέχνης της χρονιάς 2020», γεννήθηκε  στο Ουίμπλετον του Λονδίνου, όμως η οικογένειά του προερχόταν από την Ντάκα του Μπαγκλαντές. Σε ηλικία επτά ετών άρχισε να σπουδάζει την κλασική φόρμα του νοτιοασιατικού χορού κατάκ με τον Sri Pratap Pawar, που αργότερα έγινε ο μέντοράς του.

Ο Άκραμ Καν για πρώτη φορά στο Ηρώδειο στις 28 Σεπτεμβρίου με το έργο «Ξορκίζοντας το Κακό» Facebook Twitter
Ξορκίζοντας το κακό |photo: Jean Luis Fernandez, Schrittmacher’21

Με βαθιές ρίζες σε έναν αρχαίο πολιτισμό που διδάχτηκε από μικρός και όντας χαρακτηριστικός εκπρόσωπος μιας γενιάς μεταναστών που κλήθηκαν να ενστερνιστούν το δυτικό πρόσωπο της χώρας όπου μεγάλωσαν, χωρίς να ξεχνούν από πού προέρχονται, ο Άκραμ Καν συνέβαλε στη διαμόρφωση ενός νέου βρετανικού πολιτιστικού γίγνεσθαι στις δεκαετίες του 1990 και του 2000.


Αυθεντικός και ευρηματικός, με στυλ που ενσωματώνει και ταυτόχρονα αντιπαραβάλλει το ινδικό κατάκ με το σύγχρονο χορό, με ένα μεγάλο πλέον σώμα έργου να σηματοδοτεί την πορεία του στις σκηνές του κόσμου τα τελευταία δεκαεπτά χρόνια, ο διάσημος χορευτής και χορογράφος έχει το ταλέντο να μαγνητίζει το βλέμμα των θεατών όπου κι αν βρεθεί, χάρη στο δεξιοτεχνικό, σαγηνευτικό, πολυπολιτισμικό χορό του.

Ο Άκραμ Καν για πρώτη φορά στο Ηρώδειο στις 28 Σεπτεμβρίου με το έργο «Ξορκίζοντας το Κακό» Facebook Twitter
Ξορκίζοντας το κακό |photo: Jean Luis Fernandez, Schrittmacher’21
Ο Άκραμ Καν για πρώτη φορά στο Ηρώδειο στις 28 Σεπτεμβρίου με το έργο «Ξορκίζοντας το Κακό» Facebook Twitter
Ξορκίζοντας το κακό |photo: Jean Luis Fernandez, Schrittmacher’21
Ο Άκραμ Καν για πρώτη φορά στο Ηρώδειο στις 28 Σεπτεμβρίου με το έργο «Ξορκίζοντας το Κακό» Facebook Twitter
Ξορκίζοντας το κακό |photo: Jean Luis Fernandez, Schrittmacher’21
Ο Άκραμ Καν για πρώτη φορά στο Ηρώδειο στις 28 Σεπτεμβρίου με το έργο «Ξορκίζοντας το Κακό» Facebook Twitter
Ξορκίζοντας το κακό |photo: Jean Luis Fernandez, Schrittmacher’21
Ο Άκραμ Καν για πρώτη φορά στο Ηρώδειο στις 28 Σεπτεμβρίου με το έργο «Ξορκίζοντας το Κακό» Facebook Twitter
Ξορκίζοντας το κακό |photo: Jean Luis Fernandez, Schrittmacher’21

 
AKRAM KHAN COMPANY

Καλλιτεχνικός Διευθυντής / Χορογράφος Akram Khan

Δραματουργός Ruth Little

Σχεδιασμός φωτισμού Aideen Malone

Visual Designer Tom Scutt

Πρωτότυπη Μουσική Σύνθεση / Ηχητικός σχεδιασμός Vincenzo Lamagna

Ενδυματολόγος / Κοστούμια Kimie Nakano

Κείμενο Jordan Tannahill

Χορευτές Pallavi Anand, Luke Jessop, Jasper Narvaez, Louis T. Partridge, Elpida Skourou, François Testory

Οργάνωση και Εκτέλεση παραγωγών Farooq Chaudhry
 
 
Συμπαραγωγοί

Théâtre de Namur – Centre Scénique, CENTRAL – Centre Culturel de La Louvière, Festival d’Avignon, Théâtre de la Ville – Paris, Sadler’s Wells London, La Comédie de Clermont-Ferrand – cene nationale, COLOURS International Dance Festival 2019 – Stuttgart, Attiki Cultural Society, Athens
 
Επιχορηγείται και υποστηρίζεται από το Arts Council England.
Συμπαραγωγός και Αποκλειστικός εκπρόσωπος παραγωγής Αττική Πολιτιστική Εταιρεία, Αθήνα, Ελλάδα 


 

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

Διακεκριμένη ζώνη: 100€

Α ζώνη: 85€

Β ζώνη: 70€

Γ ’ ζώνη: 60€

Δ’ ζώνη: 50€

Ε’ ζώνη: 40€

ΣΤ’ ζώνη: 30€

Ζ’ ζώνη: 15€

ΑΜΕΑ: 10€

Προπώληση: TICKETSERVICES.GR - VIVA.GR

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πέθανε ο Ρόμπερτ Μπέντον, σκηνοθέτης του «Κράμερ εναντίον Κράμερ» και τρεις φορές βραβευμένος με Όσκαρ

Πολιτισμός / Πέθανε ο Ρόμπερτ Μπέντον, σκηνοθέτης του «Κράμερ εναντίον Κράμερ» και τρεις φορές βραβευμένος με Όσκαρ

Ο Μπέντον υπήρξε κεντρικός εκπρόσωπος του αμερικανικού συναισθηματικού ρεαλισμού, δίνοντας έμφαση στις ανθρώπινες σχέσεις και στις λεπτές συγκρούσεις των χαρακτήρων
LIFO NEWSROOM
Κάννες - Ρόμπερτ Ντε Νίρο για Τραμπ: «Ο φιλισταίος πρόεδρος της Αμερικής αυτοδιορίστηκε επικεφαλής σε κορυφαίο πολιτιστικό ίδρυμα»

Πολιτισμός / Κάννες - Ρόμπερτ Ντε Νίρο για Τραμπ: «Ο φιλισταίος πρόεδρος της Αμερικής αυτοδιορίστηκε επικεφαλής σε κορυφαίο πολιτιστικό ίδρυμα»

«Η τέχνη είναι η αλήθεια. Η τέχνη αγκαλιάζει την ποικιλομορφία. Και γι’ αυτό αποτελεί απειλή για τους αυταρχικούς ηγέτες και τους φασίστες του κόσμου», δήλωσε παραλαμβάνοντας τον τιμητικό Χρυσό Φοίνικα από τον Λεονάρντο ντι Κάπριο
LIFO NEWSROOM
Final Destination, Κιούκα και Τhe Weeknd από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Final Destination, Κιούκα και Τhe Weeknd από αύριο στους κινηματογράφους

Καθώς όλο και περισσότερα θερινά σινεμά ανοίγουν, η συνέχεια ενός απέθαντου franchise, το φρέσκο σκηνοθετικό ντεμπούτο του Κωστή Χαραμουντάνη και το κινηματογραφικό companion piece του νέου άλμπουμ του Weeknd είναι τρεις από τις έξι νέες ταινίες που επιχειρούν να φέρουν τους θεατές πίσω στις αίθουσες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
hjnrjh

Πολιτισμός / ΕΣΩ 2025: Oι σημαντικότερες στιγμές στην κατάμεστη αίθουσα του Μεγάρου

Η 13η ΕΣΩ: 'Αγκαλιάζοντας το Χάος σ’ έναν Έξυπνο Κόσμο' ολοκληρώθηκε, την Τετάρτη 7 Μαΐου 2025 στην Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, ακριβώς όπως υποσχέθηκε, σαν αγκαλιά, που εμπεριέχει την ρευστότητα του σύγχρονου, διασυνδεδεμένου κόσμου μας που, διαρκώς, αλλάζει.
ΜΕΛΙΝΑ ΑΡΒΑΝΙΤΗ-ΠΟΛΛΑΤΟΥ
Έρχεται στο Μεσολόγγι ο αυθεντικός πίνακας του Ντελακρουά «Η Ελλάδα στα ερείπια του Μεσολογγίου»

Πολιτισμός / Μεσολόγγι: Έρχεται ο αυθεντικός πίνακας του Ντελακρουά «Η Ελλάδα στα ερείπια του Μεσολογγίου»

Ανακοινώθηκε στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε για την έναρξη του επετειακού κύκλου των 200 χρόνων από την ηρωική Έξοδο - Η αποκάλυψη του Νίκου Αλάγια για τον πατέρα του που μετανάστευσε στη Γαλλία τη δεκαετία του 1960
LIFO NEWSROOM
«Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Εικαστικά / «Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Ο Michael Rakowitz, χρησιμοποιώντας αντισυμβατικές προσεγγίσεις, ανοίγει έναν διάλογο με έργα συγκινητικά, φανερά πολιτικά, υπενθυμίζοντάς μας την επανάληψη οδυνηρών γεγονότων της Ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Νίκολας Κάλιναν: Ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου μιλησε για τα Γλυπτά του Παρθενώνα και τη συνεργασία με την Ελλάδα

Πολιτισμός / Γλυπτά του Παρθενώνα: Ο νέος διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου μιλά για συνεργασία, αλλά όχι επιστροφή

Ο Νίκολας Κάλιναν, Διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου, αναφέρεται στη συνέντευξή του για τη συνεργασία με την Ελλάδα γύρω από τα Γλυπτά του Παρθενώνα, χωρίς να δίνει σαφή απάντηση για την επιστροφή τους
LIFO NEWSROOM
Η νέα έκθεση του Σωκράτη Σωκράτους μιλά για τα ισοπεδωμένα τοπία που άφησαν οι βομβαρδισμοί του 20ού αιώνα

Πολιτισμός / Η νέα έκθεση του Σωκράτη Σωκράτους μιλά για τα ισοπεδωμένα τοπία που άφησαν οι βομβαρδισμοί του 20ού αιώνα

Το αλουμίνιο δεν είναι απλώς το εικαστικό μέσο για τη νέα δουλειά του Σωκράτη Σωκράτους που εγκαινιάζεται στην γκαλερί Eins στη Λεμεσό της Κύπρου· είναι το φάντασμα που στοιχειώνει τον καλλιτέχνη.
LIFO NEWSROOM
Δείτε πώς ακριβώς ήταν ο Παρθενώνας πριν από 2400 χρόνια

Πολιτισμός / Δείτε πώς ήταν ο Παρθενώνας πριν από 2.400 χρόνια - Το εντυπωσιακό «παιχνίδι» με το φως

O καθηγητής Juan de Lara του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης με την βοήθεια της τεχνολογίας έδειξε πώς οι αρχαίοι Έλληνες χρησιμοποίησαν προηγμένες τεχνικές φωτισμού για να μετατρέψουν το εσωτερικό του Παρθενώνα σε ένα εντυπωσιακό θέαμα
LIFO NEWSROOM