Ο Άκραμ Καν έρχεται για πρώτη φορά στο Ηρώδειο

Ο Άκραμ Καν για πρώτη φορά στο Ηρώδειο στις 28 Σεπτεμβρίου με το έργο «Ξορκίζοντας το Κακό» Facebook Twitter
Ξορκίζοντας το κακό |photo: Jean Luis Fernandez, Schrittmacher’21
0

Ένας από τους πιο σημαντικούς χορογράφους στον κόσμο, ο Άκραμ Καν έρχεται στη σκηνή του Ηρωδείου για πρώτη φορά, στις 28 Σεπτεμβρίου για να παρουσιάσει την τελευταία του παραγωγή Outwitting the Devil (Ξορκίζοντας το Κακό).

Ο Βρετανός χορογράφος με καταγωγή από το Μπαγκλαντές, καλεί στη σκηνή έξι χορευτές διαφορετικής ηλικίας, μνήμης και ιστορίας, οι οποίοι γίνονται ηθοποιοί μιας ουσιαστικής συλλογικής ιεροτελεστίας. Ο χορός και το τραγούδι δίνουν ένα παγκόσμιο μήνυμα συναγερμού για την ανθρώπινη κατάσταση και την εξάντληση των πόρων της γης, επισημαίνοντας την ανάγκη να μοιραστούμε προκειμένου να αμυνθούμε σε μια επερχόμενη καταστροφή.

Ανακατεύοντας το κλασικό και το σύγχρονο, ο Άκραμ Καν εξερευνά τα παλαιότερα τελετουργικά του κόσμου εν μέσω του συνεχώς μεταβαλλόμενου πλανήτη μας. Συγκεντρώνει ένα υπέροχο σύνολο έξι διεθνών καλλιτεχνών με μεγάλες διαφορές στην πρακτική τους που μοιράζονται επί σκηνής την ιστορία τους και τις περίπλοκες συναισθηματικές εμπειρίες με αμετάβλητο το πάθος τους να εξερευνήσουν παλιούς και νέους μύθους στο πλαίσιο των καιρών μας.

Ο Άκραμ Καν στήνει έναν καθρέφτη καταπρόσωπο στην ανθρωπότητα και μιλά με την αίσθηση του οικουμενικά επείγοντος για την καταστροφή, την ενοχή, την αποδόμηση των αξιών και του οικοσυστήματος. Θέματα που πρωταγωνιστούν στο παρόν κοινωνικό και περιβαλλοντολογικό τοπίο, παρουσιάζονται σε μια εντυπωσιακή παράσταση - προτροπή στον επαναπροσδιορισμό της ανθρώπινης ύπαρξης και της αιωνιότητας μέσω της Μνήμης και της Συνύπαρξης. Πρόκειται για μια παραγωγή βασισμένη σε διάφορες, βασικές ιστορίες του δυτικού πολιτισμού και της μονοθεϊστικής παράδοσης. Από την Ανατολή έως τη Δύση και από τον παραδοσιακό και κλασικό χορό έως το Hip-Hop.

Ο Άκραμ Καν για πρώτη φορά στο Ηρώδειο στις 28 Σεπτεμβρίου με το έργο «Ξορκίζοντας το Κακό» Facebook Twitter
Ο Άκραμ Καν σε πρόβες

Προσπαθώντας να κυριαρχήσουν στην τρελή εξόρμηση του χρόνου και να δαμάσουν τη φύση, οι άνθρωποι μοιάζουν να συγκρίνονται με τους θεούς σε μια μάταιη προσπάθεια να ξεφύγουν από το θάνατο, ξεχνώντας την ευθύνη τους ως «πομπών» στη διαδικασία. Η αναζήτησή τους για αθανασία είναι ένας τρόπος για να «φωτίσουν τον Διάβολο». Τόσο τα θύματα όσο και οι συνένοχοι ενός κόσμου που εξαντλεί πόρους πολύ άνισα κατανεμημένους, οι κοινωνίες μας, προχωρούν στη μέση μεταξύ φωτός και σκότους, μεταξύ γνώσης και λήθης, μεταξύ δημιουργικής δύναμης και καταστροφικής δύναμης.

Εμπνευσμένο από το πρόσφατα ανακαλυφθέν κομμάτι του Βαβυλωνιακού έπους του Γκιλγκαμές, ένα από τα πρώτα σωζόμενα έργα λογοτεχνίας στον κόσμο, το νέο έργο του Καν εκτυλίσσεσαι σε ένα τοπίο με σπασμένες πλάκες και πεσμένα είδωλα όπου οι έξι χαρακτήρες του ανταλλάσσουν τις ιστορίες τους. Στο έπος του Γκιλγκαμές, ο βασιλιάς Γκιλγκαμές τιμωρείται από τους θεούς για την καταστροφή ενός θρυλικού κέδρου και τη θανάτωση του φύλακά του.

Ο Άκραν Καν που βραβεύτηκε ως «Χορογράφος / Καλλιτέχνης της χρονιάς 2020», γεννήθηκε  στο Ουίμπλετον του Λονδίνου, όμως η οικογένειά του προερχόταν από την Ντάκα του Μπαγκλαντές. Σε ηλικία επτά ετών άρχισε να σπουδάζει την κλασική φόρμα του νοτιοασιατικού χορού κατάκ με τον Sri Pratap Pawar, που αργότερα έγινε ο μέντοράς του.

Ο Άκραμ Καν για πρώτη φορά στο Ηρώδειο στις 28 Σεπτεμβρίου με το έργο «Ξορκίζοντας το Κακό» Facebook Twitter
Ξορκίζοντας το κακό |photo: Jean Luis Fernandez, Schrittmacher’21

Με βαθιές ρίζες σε έναν αρχαίο πολιτισμό που διδάχτηκε από μικρός και όντας χαρακτηριστικός εκπρόσωπος μιας γενιάς μεταναστών που κλήθηκαν να ενστερνιστούν το δυτικό πρόσωπο της χώρας όπου μεγάλωσαν, χωρίς να ξεχνούν από πού προέρχονται, ο Άκραμ Καν συνέβαλε στη διαμόρφωση ενός νέου βρετανικού πολιτιστικού γίγνεσθαι στις δεκαετίες του 1990 και του 2000.


Αυθεντικός και ευρηματικός, με στυλ που ενσωματώνει και ταυτόχρονα αντιπαραβάλλει το ινδικό κατάκ με το σύγχρονο χορό, με ένα μεγάλο πλέον σώμα έργου να σηματοδοτεί την πορεία του στις σκηνές του κόσμου τα τελευταία δεκαεπτά χρόνια, ο διάσημος χορευτής και χορογράφος έχει το ταλέντο να μαγνητίζει το βλέμμα των θεατών όπου κι αν βρεθεί, χάρη στο δεξιοτεχνικό, σαγηνευτικό, πολυπολιτισμικό χορό του.

Ο Άκραμ Καν για πρώτη φορά στο Ηρώδειο στις 28 Σεπτεμβρίου με το έργο «Ξορκίζοντας το Κακό» Facebook Twitter
Ξορκίζοντας το κακό |photo: Jean Luis Fernandez, Schrittmacher’21
Ο Άκραμ Καν για πρώτη φορά στο Ηρώδειο στις 28 Σεπτεμβρίου με το έργο «Ξορκίζοντας το Κακό» Facebook Twitter
Ξορκίζοντας το κακό |photo: Jean Luis Fernandez, Schrittmacher’21
Ο Άκραμ Καν για πρώτη φορά στο Ηρώδειο στις 28 Σεπτεμβρίου με το έργο «Ξορκίζοντας το Κακό» Facebook Twitter
Ξορκίζοντας το κακό |photo: Jean Luis Fernandez, Schrittmacher’21
Ο Άκραμ Καν για πρώτη φορά στο Ηρώδειο στις 28 Σεπτεμβρίου με το έργο «Ξορκίζοντας το Κακό» Facebook Twitter
Ξορκίζοντας το κακό |photo: Jean Luis Fernandez, Schrittmacher’21
Ο Άκραμ Καν για πρώτη φορά στο Ηρώδειο στις 28 Σεπτεμβρίου με το έργο «Ξορκίζοντας το Κακό» Facebook Twitter
Ξορκίζοντας το κακό |photo: Jean Luis Fernandez, Schrittmacher’21

 
AKRAM KHAN COMPANY

Καλλιτεχνικός Διευθυντής / Χορογράφος Akram Khan

Δραματουργός Ruth Little

Σχεδιασμός φωτισμού Aideen Malone

Visual Designer Tom Scutt

Πρωτότυπη Μουσική Σύνθεση / Ηχητικός σχεδιασμός Vincenzo Lamagna

Ενδυματολόγος / Κοστούμια Kimie Nakano

Κείμενο Jordan Tannahill

Χορευτές Pallavi Anand, Luke Jessop, Jasper Narvaez, Louis T. Partridge, Elpida Skourou, François Testory

Οργάνωση και Εκτέλεση παραγωγών Farooq Chaudhry
 
 
Συμπαραγωγοί

Théâtre de Namur – Centre Scénique, CENTRAL – Centre Culturel de La Louvière, Festival d’Avignon, Théâtre de la Ville – Paris, Sadler’s Wells London, La Comédie de Clermont-Ferrand – cene nationale, COLOURS International Dance Festival 2019 – Stuttgart, Attiki Cultural Society, Athens
 
Επιχορηγείται και υποστηρίζεται από το Arts Council England.
Συμπαραγωγός και Αποκλειστικός εκπρόσωπος παραγωγής Αττική Πολιτιστική Εταιρεία, Αθήνα, Ελλάδα 


 

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

Διακεκριμένη ζώνη: 100€

Α ζώνη: 85€

Β ζώνη: 70€

Γ ’ ζώνη: 60€

Δ’ ζώνη: 50€

Ε’ ζώνη: 40€

ΣΤ’ ζώνη: 30€

Ζ’ ζώνη: 15€

ΑΜΕΑ: 10€

Προπώληση: TICKETSERVICES.GR - VIVA.GR

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Τζούλια Ρόμπερτς, ο αγγελικός Κιάνου Ριβς και ο δαιμονικός Ίθαν Χοκ από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Η Τζούλια Ρόμπερτς, ο αγγελικός Κιάνου Ριβς και ο δαιμονικός Ίθαν Χοκ από αύριο στους κινηματογράφους

Η προκλητική δημιουργία του Λούκα Γκουντανίνο «After the Hunt», ο Χρυσός Φοίνικας του Παναχί, το «Good Fortune», το «Black Phone 2» και 4 ακόμα ταινίες στο κινηματογραφικό πρόγραμμα της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Εβδομάδα μόδας στο Ριάντ: «Καρφιά» από την εγγονή της Vivienne Westwood για τη συμμετοχή του οίκου

Πολιτισμός / Εβδομάδα μόδας στο Ριάντ: «Καρφιά» από την εγγονή της Vivienne Westwood για τη συμμετοχή του οίκου

Ο οίκος Vivienne Westwood υπερασπίστηκε την παρουσία του στη Σαουδική Αραβία, υποστηρίζοντας ότι πρόκειται για «ευκαιρία πολιτισμικού διαλόγου και αμοιβαίας κατανόησης»
LIFO NEWSROOM
«Τιτανικός»: Πώς ένα τρέιλερ τεσσάρων λεπτών βοήθησε την ταινία να γίνει ένα από τα μεγαλύτερα blockbusters

Πολιτισμός / «Τιτανικός»: Πώς ένα τρέιλερ τεσσάρων λεπτών βοήθησε την ταινία να γίνει ένα από τα μεγαλύτερα blockbusters

«Τα διακυβεύματα ήταν τεράστια. Όλοι ήμασταν σε ένταση. Είχαμε ξοδέψει πέντε χρόνια και 200 εκατομμύρια δολάρια» - Ο παραγωγός του «Τιτανικού» γράφει για την εποχή δημιουργίας της ταινίας που «έσπασε» ταμεία και απέσπασε 11 βραβεία Όσκαρ
LIFO NEWSROOM
Πορτρέτο της Μαρίας Αντουανέτας πιστεύεται πως απεικονίζει την αδερφή της

Πολιτισμός / Πορτρέτο της Μαρίας Αντουανέτας πιστεύεται πως απεικονίζει την αδελφή της

«Αν και αυτά τα εντυπωσιακά πορτρέτα έχουν εκτεθεί πολλές φορές τα τελευταία 250 χρόνια, θα είναι πραγματικά ξεχωριστό να βλέπουμε επιτέλους τη Μαρία Αντουανέτα όπως ήταν πραγματικά, και όχι να τη συγχέουμε με την αδελφή της», δήλωσε ο διευθυντής του Μουσείου Τέχνης και Ιστορίας στη Γενεύη
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Βίλα Γκέτι: Παρουσίαση για την παραγωγή αρώματος στην Πύλο στην Ύστερη Εποχή του Χαλκού

Πολιτισμός / Μια αρχαιολόγος έχει βρει πώς μύριζαν τα αρώματα στην Ύστερη Εποχή του Χαλκού. Θα μιλήσει για αυτό σε μια διάλεξη

Η εκδήλωση αυτή θα πραγματοποιηθεί στο Μουσείο - Βίλα Γκέτυ και αποτελεί μέρος της περιοδικής έκθεσης «The Kingdom of Pylos», την πρώτη μεγάλη έκθεση στη Βόρεια Αμερική αφιερωμένη στον Μυκηναϊκό πολιτισμό.
LIFO NEWSROOM
Ο Γούντι Άλεν θυμάται τη Νταϊάν Κίτον

Πολιτισμός / Ο Γούντι Άλεν αποχαιρετά τη Νταϊάν Κίτον

«Με την πάροδο του χρόνου έκανα ταινίες για ένα μόνο κοινό, τη Νταϊάν Κίτον. Δεν διάβασα ποτέ καμία κριτική για τη δουλειά μου και με ενδιέφερε μόνο η γνώμη της Κίτον», γράφει ο Άλεν σε κείμενό του, αφιερωμένο στην Αμερικανίδα ηθοποιό
LIFO NEWSROOM
Άννα Κυριακού: Από τη Finos Films και το Εθνικό Θέατρο έως τη «θεία Μπεμπέκα» στις «Τρεις Χάριτες»

Πολιτισμός / Άννα Κυριακού: Από τη Finos Films και το Εθνικό Θέατρο έως τη «θεία Μπεμπέκα» στις «Τρεις Χάριτες»

Στο Εθνικό Θέατρο, όπου υπήρξε μέλος για πάνω από 20 χρόνια, πρωταγωνίστησε σε 34 έργα, από την Ηλέκτρα και τον Πειρασμό του Ξενόπουλου, έως τον Οθέλλο και τη Λυσιστράτη
LIFO NEWSROOM
Μία Φάροου: Απέτισε φόρο τιμής στη Νταϊάν Κίτον παρά τη στήριξή της στον Γούντι Άλεν

Πολιτισμός / Μία Φάροου: «Ήταν ένα σπάνιο άτομο» - Απέτισε φόρο τιμής στη Νταϊάν Κίτον παρά τη στήριξή της στον Γούντι Άλεν

Το μήνυμα της έρχεται μετά την απόφαση της Νταϊάν Κίτον να υπερασπιστεί δημόσια τον Γούντι Άλεν, εν μέσω κατηγοριών για σεξουαλική κακοποίηση της κόρης τους
LIFO NEWSROOM