Η ιταλική όπερα στη λίστα πολιτιστικής κληρονομίας της Unesco

Η ιταλική όπερα στη λίστα πολιτιστικής κληρονομίας της Unesco Facebook Twitter
0

Η ιταλική όπερα προστέθηκε στον κατάλογο πολιτιστικής κληρονομιάς της Unesco.

Η Unesco ανακοίνωσε ότι συμπεριέλαβε την όπερα ηλικίας τεσσάρων αιώνων, που συνδυάζει κοστούμια, δράμα και μουσική, στην κατηγορία της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς. Η ιταλική όπερα αναπτύχθηκε στα τέλη του 1500 και στις αρχές του 1600 στη Φλωρεντία, στην αυλή της οικογένειας των Μεδίκων. Συνήθως περιλαμβάνει ιδιόμορφες πλοκές, περίτεχνα σκηνικά και βιρτουόζικη ερμηνεία.

«Αυτή είναι μια επίσημη επιβεβαίωση αυτού που ήδη γνωρίζαμε: η ιταλική όπερα είναι μια παγκόσμια αριστεία», δήλωσε ο υπουργός Πολιτισμού της Ιταλίας Τζενάρο Σαντζουλιάνο μετά την απόφαση της Unesco.

Η Unesco περιέγραψε την ιταλική όπερα ως «έναν φυσιολογικά ελεγχόμενο τρόπο τραγουδιού που ενισχύει τη δύναμη μεταφοράς της φωνής σε ακουστικούς χώρους όπως αμφιθέατρα και εκκλησίες». Πρόσθεσε ότι η τέχνη προώθησε τη «συλλογική συνοχή και την κοινωνικοπολιτισμική μνήμη», καθώς και ότι είναι «μέσο ελεύθερης έκφρασης και διαλόγου μεταξύ των γενεών».

Ο πρώτος μεγάλος συνθέτης όπερας θεωρείται ο Ιταλός Claudio Monteverdi, ο οποίος έζησε από το 1567 έως το 1643. 

Σήμερα υπάρχουν περίπου 60 όπερες σε όλη την Ιταλία, κάτι που αποτελεί παγκόσμιο ρεκόρ. Η Ιταλίδα σοπράνο Carmela Remigio είπε στην εφημερίδα Corriere della Sera ότι χάρη στην όπερα και τα λιμπρέτο της η ιταλική γλώσσα ήταν ακόμα γνωστή στον κόσμο.

«Το ότι κάτι σαν ζωντανό τραγούδι έχει μπει στην κληρονομιά της ανθρωπότητας είναι σπουδαίο. Το τραγούδι ξεθωριάζει καθώς το ακούς, αλλά σε αγγίζει βαθιά».

Κάνοντας την ανακοίνωση σε μια συνάντηση στη Μποτσουάνα για τη διαφύλαξη της πολιτιστικής κληρονομιάς, η Unesco κατέταξε επίσης το περουβιανό ceviche, τη ζωγραφική με rickshaw του Μπαγκλαντές, την κεραμική χειροτεχνία του Ουζμπεκιστάν, την υφαντουργία στην Ακτή Ελεφαντοστού και πολλά άλλα έθιμα και παραδόσεις ως μέρος της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς της ανθρωπότητας.

Η περουβιανή κυβέρνηση εξήρε την προσθήκη του ceviche στη λίστα, με το υπουργείο Πολιτισμού να λέει ότι «αναγνωρίζει όλους τους ανθρώπους που εμπλέκονται στην αλυσίδα αυτού του πιάτου, συμπεριλαμβανομένων των τεχνιτών ψαράδων κατά μήκος της ακτής και των Άνδεων και του Αμαζονίου και τους αγρότες και τους σεφ».

Με πληροφoρίες του BBC

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Πολ Μεσκάλ στο εξώφυλλο του Rolling Stone: «Δεν είχα το ταλέντο που ένιωθα ότι είχαν οι άλλοι»

Πολιτισμός / Ο Πολ Μεσκάλ στο εξώφυλλο του Rolling Stone: «Δεν είχα το ταλέντο που ένιωθα ότι είχαν οι άλλοι»

Από την περίοδο που σκεφτόταν να τα παρατήσει, ο Μεσκάλ έφτασε στη λίστα των υποψηφιοτήτων για Όσκαρ και έγινε το «Μήλον της Έριδος» κορυφαίων σκηνοθετών και σχεδιαστών μόδας
LIFO NEWSROOM
Γκρέτα Γκάρμπο: Η μυστηριώδης ζωή της «σφίγγας της Σουηδίας» που «αποπλάνησε» το Χόλιγουντ

Πολιτισμός / Γκρέτα Γκάρμπο: Η μυστηριώδης ζωή της «σφίγγας της Σουηδίας» που «αποπλάνησε» το Χόλιγουντ

Η Σουηδέζα ηθοποιός, θα αποσυρθεί σε ηλικία μόλις 36 χρόνων από το σινεμά, όταν βρισκόταν στην κορυφή, ζώντας τα υπόλοιπα 49 χρόνια, μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας και τροφοδοτώντας μία ασυγκράτητη μυθολογία γύρω από την προσωπικότητά της, με φήμες, ιστορίες, πληροφορίες, για τη ζωή της, τους πολυάριθμους έρωτές της, την αθεράπευτη προσμονή μίας επιστροφής της στα πλατό
LIFO NEWSROOM
Το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης γιορτάζει τα 25 χρόνια του με Argerich, Κουρεντζή, Nagano και Gheorghiu 

Πολιτισμός / Argerich, Κουρεντζής, Nagano, Gheorghiu: Το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης γιορτάζει τα 25 χρόνια του

Ο οργανισμός που άλλαξε τον πολιτιστικό χάρτη της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας βρίσκεται στην πιο εξωστρεφή φάση του και υποδέχεται τη νέα σεζόν με ένα πρόγραμμα γεμάτο σημαντικές διεθνείς συμμετοχές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Οι τελευταίες συλλογές του Τζόρτζιο Αρμάνι θα παρουσιαστούν κανονικά στην Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνο

Πολιτισμός / Οι τελευταίες συλλογές του Τζόρτζιο Αρμάνι θα παρουσιαστούν κανονικά στην Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνο

Ο οίκος ανακοίνωσε ότι ο σχεδιαστής εργαζόταν «μέχρι το τέλος» πάνω στις νέες γραμμές Emporio Armani και Giorgio Armani, αλλά και σε μια μεγάλη έκθεση για τα 50 χρόνια του οίκου
LIFO NEWSROOM