Έις Φρέιλι: Πέθανε ο «Spaceman» των Kiss - Ο θρύλος της ροκ με την κιθάρα που έβγαζε καπνούς

Έις Φρέιλι: Πέθανε ο «Spaceman» των Kiss - Ο θρύλος της ροκ με την κιθάρα που έβγαζε καπνούς Facebook Twitter
Φωτ.: Getty
0

Ο κόσμος της ροκ θρηνεί την απώλεια ενός από τους πιο εμβληματικούς κιθαρίστες όλων των εποχών. Ο Έις Φρέιλι, ιδρυτικό μέλος των Kiss και γνωστός ως «Spaceman», πέθανε σε ηλικία 74 ετών, αφήνοντας πίσω του μια ανεκτίμητη μουσική κληρονομιά.

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της οικογένειάς του, ο Φρέιλι πέθανε την Πέμπτη σε νοσοκομείο του Νιου Τζέρσεϊ, ύστερα από τραυματισμούς που υπέστη σε πτώση στο στούντιό του στα τέλη Σεπτεμβρίου. Οι επιπλοκές από την εγκεφαλική αιμορραγία τον κράτησαν για εβδομάδες στη ΜΕΘ, πριν τελικά καταλήξει.

«Η απώλειά του είναι πέρα από κάθε μέτρο», ανέφερε η οικογένεια. «Στις τελευταίες του στιγμές, ήμασταν εκεί για να τον αποχαιρετήσουμε με αγάπη και ειρήνη. Η μνήμη του θα ζει για πάντα μέσα από τη μουσική του».

Ο Πολ Ντάνιελ Φρέιλι, όπως ήταν το πραγματικό του όνομα, γεννήθηκε το 1951 στη Νέα Υόρκη. Από τα πρώτα του χρόνια έδειξε πάθος για τη μουσική και στα 22 του ίδρυσε τους Kiss μαζί με τους Πολ Στάνλεϊ, Τζιν Σίμονς και Πίτερ Κρις. Το συγκρότημα έφερε επανάσταση στη ροκ σκηνή της δεκαετίας του ’70 με τον συνδυασμό θεατρικότητας, εκρηκτικών εμφανίσεων και εμβληματικών μακιγιάζ.

Οι Kiss έγιναν θρύλος με τραγούδια όπως Detroit Rock City, Rock and Roll All Nite και Beth. Κάθε μέλος είχε τη δική του σκηνική περσόνα – ο Φρέιλι ήταν ο Spaceman, σύμβολο του μυστηρίου και της διαστημικής ενέργειας που χαρακτήριζε το συγκρότημα.

Παρά την τεράστια επιτυχία, οι εντάσεις και η εξάρτηση από ουσίες οδήγησαν τον Frehley να αποχωρήσει από τους Kiss το 1982. «Αν έμενα, θα κατέστρεφα τον εαυτό μου», είχε δηλώσει αργότερα. Παρ’ όλα αυτά, το 1996 επανενώθηκε με τα αρχικά μέλη για μία περιοδεία-θρίαμβο που επανέφερε το συγκρότημα στο προσκήνιο.

Η κιθάρα που «κάπνιζε» και μια καριέρα γεμάτη πάθος

Ο Φρέιλι έγινε γνωστός όχι μόνο για το στυλ του αλλά και για τη σκηνική του παρουσία. Η Les Paul κιθάρα του, ειδικά τροποποιημένη ώστε να βγάζει καπνό και φωτισμό κατά τη διάρκεια των σόλο, έγινε σήμα κατατεθέν των εμφανίσεών του. Παρά το γεγονός ότι δεν ήξερε να διαβάζει μουσική, όπως είχε ο ίδιος παραδεχθεί, θεωρούνταν ιδιοφυΐα της ροκ κιθάρας.

Η σόλο καριέρα του περιλάμβανε επιτυχίες όπως το New York Groove, ενώ η επιρροή του σε μετέπειτα μουσικούς είναι ανυπολόγιστη. Ο Μάικ ΜακΚρίντι των Περλ Τζαμ δήλωσε: «Δεν θα είχα πιάσει ποτέ κιθάρα αν δεν υπήρχε ο Έις. Μου άλλαξε τη ζωή».

Στην προσωπική του ζωή, ο Φρέιλι είχε καταφέρει τα τελευταία χρόνια να αφήσει πίσω του τις εξαρτήσεις και να ζήσει ήσυχα με τη σύζυγό του, Τζινέτ, και την κόρη του, Μονίκ.

Η απώλειά του αφήνει ένα τεράστιο κενό στη ροκ μουσική, αλλά η φλόγα του Spaceman θα συνεχίσει να λάμπει κάθε φορά που κάποιος παίζει δυνατά ένα riff των Kiss.

Με πληροφορίες από Guardian

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Chanel μεταμόρφωσε έναν εγκαταλελειμμένο σταθμό του μετρό σε πασαρέλα στη Νέα Υόρκη

Πολιτισμός / Η Chanel μεταμόρφωσε έναν εγκαταλελειμμένο σταθμό του μετρό σε πασαρέλα στη Νέα Υόρκη

Η επίδειξη Métiers d’Art, που η Chanel παρουσιάζει κάθε Δεκέμβριο σε κάποιον εντυπωσιακό προορισμό, από την Ιαπωνία μέχρι τη Σενεγάλη, είναι αφιερωμένη στα ιστορικά ατελιέ που έχει εντάξει στο δυναμικό της για να διατηρήσει ζωντανή την παραδοσιακή τεχνική
LIFO NEWSROOM
Είδαμε την έκθεση με τα 83 αριστουργήματα στο Μουσείο Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή

Πολιτισμός / Είδαμε την έκθεση με τα 83 αριστουργήματα στο Μουσείο Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή

Η εξέλιξη της τέχνης από τον ιμπρεσιονισμό έως την ποπ αρτ ξεδιπλώνεται μέσα από έργα 45 κορυφαίων δημιουργών της νεότερης και σύγχρονης τέχνης, συνθέτοντας ένα μοναδικό και συναρπαστικό εικαστικό πανόραμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Μαλλουρής: An Evening Botanist

Πολιτισμός / An Evening Botanist: Θεραπεία, επιθυμία και απόλαυση σε μια έκθεση

Στην έκθεση An Evening Botanist ο Ανδρέας Μαλλουρής εξετάζει πώς διαφορετικές πρακτικές που συνδέονται με τη θεραπεία, τη σωματική επιθυμία και την απόλαυση, ενεργοποιούν υλικότητες και μέσω αυτών, το κοινωνικό σώμα. Η έκθεση αναπτύσσεται στο όριο ανάμεσα στο χειρουργικό και το ερωτικό, μεταφέροντας κλινικές διαδικασίες σε ένα γλυπτικό λεξιλόγιο.
LIFO NEWSROOM
Ελληνικός …Ντίκενς, Μάικλ Κέιν και μια ταινία-σοκ από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Ελληνικός …Ντίκενς, Μάικλ Κέιν και μια ταινία-σοκ από αύριο στους κινηματογράφους

Η «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» που αφήνει τους θεατές συγκλονισμένους, η τελευταία παράσταση του Μάικλ Κέιν και της Γκλέντα Τζάκσον, μια ελληνική διασκευή της «Χριστουγεννιάτικης Ιστορίας» και μια ιρλανδική ιστορία ενηλικίωσης, υποψήφια για βραβείο LUX, στο κινηματογραφικό πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Σταύρος Ξαρχάκος: Η δήλωσή του υπέρ του Γιώργου Χατζιδάκι αναφορικά με την περιοδεία αφιέρωμα στον Μάνο Χατζιδάκι

Πολιτισμός / Σταύρος Ξαρχάκος: «Η συζήτηση για τις συναυλίες πρέπει να τελειώνει εδώ - Τα υπόλοιπα είναι απλώς κουτσομπολιό»

Η δήλωση του Σταύρου Ξαρχάκου υπέρ του Γιώργου Χατζιδάκι, ο οποίος αντιδρά νομικά στην περιοδεία-αφιέρωμα στον πατέρα του, χωρίς την άδειά του
LIFO NEWSROOM
11ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου – τα βραβεία

Πολιτισμός / 11ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου – τα βραβεία

Με 77 ελληνικά και ξένα ντοκιμαντέρ, 32 ταινίες μικρού μήκους και μεγάλη προσέλευση κοινού ολοκληρώθηκε την Κυριακή στην Καλαμάτα το 11ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου (21-30/11).
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το CoMuseum του Μουσείου Μπενάκη γιορτάζει τα 15 χρόνια του με ελπίδα για το μέλλον

Πολιτισμός / Το CoMuseum του Μουσείου Μπενάκη γιορτάζει τα 15 χρόνια του με ελπίδα για το μέλλον

Με τον τίτλο «Μουσεία και Ελπίδα», το πετυχημένο διεθνές συνέδριο θα διερευνήσει τον ρόλο των μουσείων στη διαμόρφωση ενός πιο συμπεριληπτικού, δημοκρατικού και με περισσότερη ενσυναίσθηση κόσμου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η Σκάρλετ Γιόχανσον δέχεται πιέσεις ώστε να αποκλείσει αναφορές στο Ολοκαύτωμα από την ταινία της

Πολιτισμός / Σκάρλετ Γιόχανσον: Δέχεται πιέσεις ώστε να αποκλείσει αναφορές στο Ολοκαύτωμα από την ταινία της

Η Γιόχανσον ανέφερε ότι κατά τη φάση της προπαραγωγής ένας από τους χρηματοδότες της ταινίας απείλησε να αποσυρθεί, εκτός αν αφαιρούνταν τα στοιχεία της πλοκής που σχετίζονταν με το Ολοκαύτωμα
LIFO NEWSROOM