Αργεντινή: Βρέθηκε ο πίνακας του Giuseppe Ghislandi έπειτα από 80 χρόνια - Είχε κλαπεί από τους Ναζί

Αργεντινή: Βρέθηκε ο πίνακας του Giuseppe Ghislandi έπειτα από 80 χρόνια - Είχε κλαπεί από τους Ναζί Facebook Twitter
Ο πίνακς Portrait of a Lady του Giuseppe Ghislandi/Φωτογραφία: EPA
0

Για σχεδόν 80 χρόνια, το Portrait of a Lady του Giuseppe Ghislandi φαινόταν να έχει εξαφανιστεί από προσώπου γης. Λεηλατημένο από τους Ναζί κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, το αριστούργημα του 18ου αιώνα είχε χαθεί στις σκιές της ιστορίας, μέχρι που ξαφνικά επανεμφανίστηκε τον προηγούμενο μήνα στο πιο απίθανο μέρος: μια διαδικτυακή αγγελία ακινήτου στην Αργεντινή.

Η πρώτη έγχρωμη εικόνα του πίνακα εμφανίστηκε στην αγγελία, ανεβασμένη ασυνείδητα από μία από τις κόρες του Friedrich Kadgien, ενός Ναζί αξιωματικού που διέφευγε της δικαιοσύνης και είχε κλέψει το έργο από τον Ολλανδοεβραίο έμπορο τέχνης Jacques Goudstikker στην Ολλανδία.

Ολλανδοί δημοσιογράφοι που ερευνούσαν τη ζωή του Kadgien στην Αργεντινή ανακάλυψαν τον πίνακα. Η αποκάλυψη προκάλεσε διεθνή αναστάτωση. Μέσα σε λίγες ώρες από τη δημοσίευση της ιστορίας από την ολλανδική εφημερίδα Algemeen Dagblad, η αγγελία ακινήτου εξαφανίστηκε.

Η αστυνομία έκανε έφοδο στο παραθαλάσσιο σπίτι της Patricia Kadgien στο Μαρ ντελ Πλάτα, αλλά ο πίνακας δεν βρέθηκε. Οι αρχές συνέλαβαν την Κάντγκιεν και τον σύζυγό της με κατηγορίες για απόκρυψη και παρεμπόδιση της δικαιοσύνης, ενώ σε εφόδους σε όλη την πόλη κατασχέθηκαν και άλλα έργα τέχνης που υποπτεύονταν ότι είχαν λεηλατηθεί.

Στη συνέχεια, την Τετάρτη, μετά από δεκαετίες μυστηρίου, ήρθε η πολυπόθητη αποκάλυψη. Σε συνέντευξη Τύπου στο ομοσπονδιακό δικαστήριο του Μαρ ντελ Πλάτα, οι αξιωματούχοι αποκάλυψαν ότι η οικογένεια Κάντγκιεν παρέδωσε τον χαμένο πίνακα.

Αργεντινή: Βρέθηκε ο πίνακας του Giuseppe Ghislandi έπειτα από 80 χρόνια - Είχε κλαπεί από τους Ναζί Facebook Twitter
Φωτογραφία: EPA

Ο ειδικός τέχνης Αριέλ Μπασάνο, που βοήθησε στην έρευνα, δήλωσε στους δημοσιογράφους από την αίθουσα του δικαστηρίου ότι ο πίνακας βρισκόταν σε καλή κατάσταση και χρονολογείται από το 1710.

Για τους κληρονόμους του Goudstikker, που αγωνίζονται ακούραστα να ανακτήσουν τα εκατοντάδες έργα που αφαιρέθηκαν από τη συλλογή του κατά τη διάρκεια του πολέμου, η ανάκτηση αποτελεί τόσο δικαίωση όσο και μια συγκινητική υπενθύμιση αυτού που χάθηκε.

Με πληροφορίες από euronews.com

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Baby Reindeer: Ο Μάκης Παπαδημητρίου σκηνοθετεί την επιτυχία του Netflix στο Θέατρο Ιλίσια-Βολανάκης

Πολιτισμός / Baby Reindeer: Ο Μάκης Παπαδημητρίου σκηνοθετεί την επιτυχία του Netflix στο Θέατρο Ιλίσια-Βολανάκης

Το «Baby Reindeer» είναι μια δραματική μαύρη κωμωδία, βασισμένη στην αληθινή ιστορία του Βρετανού κωμικού Ρίτσαρντ Γκαντ, ο οποίος υπήρξε θύμα εμμονικής παρακολούθησης από μια γυναίκα
LIFO NEWSROOM
Στο μυαλό του Τζον Λε Καρέ

Πολιτισμός / Ένα βότσαλο με την ένδειξη «to fix» και άλλες 1200 κούτες είναι το αρχείο του Τζον Λε Καρέ

Μια νέα έκθεση ανοίγει το δαιδαλώδες αρχείο του πιο διάσημου συγγραφέα κατασκοπείας, φωτίζοντας τη συναρπαστική, συχνά ιδιόμορφη δημιουργική διαδικασία που έκρυβαν τα μυθιστορήματά του.
LIFO NEWSROOM
«Φάρμα»: Τα ζώα «ζωντανεύουν» μέσα από τη Νεοελληνική Γλυπτική στην Εθνική Γλυπτοθήκη

Πολιτισμός / «Φάρμα»: Τα ζώα της συλλογής της Εθνικής Γλυπτοθήκης αποκτούν μόνιμη έκθεση

Ένα πιο σπάνιο, αλλά πολύ ενδιαφέρον θέμα της Γλυπτικής, όχι μόνο μέσα από την ιδιαίτερη προσέγγιση, αλλά και μέσα από το ύφος του κάθε καλλιτέχνη, άλλοτε έντονα ρεαλιστικό και άλλοτε λιτό και αφαιρετικό, από τη δεκαετία του 1940 έως και τη δεκαετία του 1970.
ΕΛΠΙΔΑ ΜΟΥΡΚΑΚΟΥ
Η Τζούλια Ρόμπερτς, ο αγγελικός Κιάνου Ριβς και ο δαιμονικός Ίθαν Χοκ από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Η Τζούλια Ρόμπερτς, ο αγγελικός Κιάνου Ριβς και ο δαιμονικός Ίθαν Χοκ από αύριο στους κινηματογράφους

Η προκλητική δημιουργία του Λούκα Γκουντανίνο «After the Hunt», ο Χρυσός Φοίνικας του Παναχί, το «Good Fortune», το «Black Phone 2» και 4 ακόμα ταινίες στο κινηματογραφικό πρόγραμμα της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Εβδομάδα μόδας στο Ριάντ: «Καρφιά» από την εγγονή της Vivienne Westwood για τη συμμετοχή του οίκου

Πολιτισμός / Εβδομάδα μόδας στο Ριάντ: «Καρφιά» από την εγγονή της Vivienne Westwood για τη συμμετοχή του οίκου

Ο οίκος Vivienne Westwood υπερασπίστηκε την παρουσία του στη Σαουδική Αραβία, υποστηρίζοντας ότι πρόκειται για «ευκαιρία πολιτισμικού διαλόγου και αμοιβαίας κατανόησης»
LIFO NEWSROOM