Τα οικονομικά κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση- Το ποσοστό έκπτωσης και το κόστος χρήσης

Τα οικονομικά κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση- Το ποσοστό έκπτωσης και το κόστος χρήσης Facebook Twitter
GETTY IMAGES
0

Η τιμή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου προβλέπεται να μειωθεί κατά 25%, κατά μέσο όρο, σύμφωνα με τα οικονομικά κίνητρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης.

Το νομοσχέδιο με τη δέσμη των μέτρων για την ενίσχυση της αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων προβλέπεται να ψηφιστεί τον Ιούλιο. Ο συνολικός προϋπολογισμός είναι 100 εκατ. ευρώ, ποσό με το οποίο θα επιδοτηθεί η αγορά 1.700 ΙΧ, 3.000 δίκυκλων- από τα οποία τα 1.500 ποδήλατα, 1.000 ταξί, 6.000 εταιρικών οχημάτων και η εγκατάσταση 1.000 οικιακών σημείων φόρτισης.

Το ποσό αυτό αφορά την περίοδο 2020-2021, ενώ ο υπουργός Περιβάλλοντος, Κωστής Χατζηδάκης προανήγγειλε ότι αντίστοιχα πακέτα θα υπάρξουν και τα επόμενα χρόνια. Πέρα από τη μείωση του κόστους αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με τις επιδοτήσεις που ανακοίνωσε η κυβέρνηση, το κόστος χρήσης και συντήρησής τους είναι έως 80% χαμηλότερο σε σχέση με τα συμβατικά, σύμφωνα με το ΑΠΕ.

Τα οικονομικά κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση- Το ποσοστό έκπτωσης και το κόστος χρήσης Facebook Twitter

Οι επιδοτήσεις για την ηλεκτροκίνηση

Με τις επιδοτήσεις η τελική τιμή ενός ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου προβλέπεται να μειωθεί κατά μέσο όρο 25%, ενώ μεγαλύτερη ποσοστιαία είναι η μείωση της τιμής για τα δίτροχα (μοτοσυκλέτες, σκούτερ και ποδήλατα). Τα κίνητρα είναι:

  • Για τα ΙΧ, έκπτωση ίση με το 15% της λιανικής τιμής προ φόρων με όριο τα 5.500 ευρώ συν 500 ευρώ για όσους προχωρήσουν και στην εγκατάσταση οικιακού φορτιστή, το κόστος του οποίου κυμαίνεται στα 1.000 ευρώ.
  • Για τα σκούτερ, 20% της λιανικής τιμής προ φόρων με όριο τα 800 ευρώ.
  • Για τα ποδήλατα, 40% της αξίας με όριο επίσης τα 800 ευρώ.
  • Επιπλέον μπόνους απόσυρσης, ύψους 1.000 ευρώ για ΙΧ και 400 ευρώ για μοτοσικλέτες αν ο αγοραστής του ηλεκτρικού οχήματος προχωρήσει σε απόσυρση του παλιού.
  • Αυξημένες επιδοτήσεις για επαγγελματικά οχήματα και ταξί, ειδικά κίνητρα και αποσβέσεις για εταιρικούς στόλους.

Το κόστος χρήσης και συντήρησης

Σημαντική ωφέλεια προκύπτει από το μειωμένο κόστος χρήσης και συντήρησης των ηλεκτρικών οχημάτων, σύμφωνα με το ΑΠΕ. Συγκεκριμένα:

  • Το κόστος καυσίμου για συμβατικό όχημα που διανύει 10.000 χλμ. το χρόνο είναι 1.200 ευρώ. Για ηλεκτρικό όχημα το κόστος του ρεύματος για την ίδια απόσταση είναι 420 ευρώ, ενώ με νυχτερινό τιμολόγιο το κόστος πέφτει στα 220 ευρώ, δηλαδή 80% χαμηλότερα από το συμβατικό.
  • Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας, κυκλοφορούν ελεύθερα στο δακτύλιο και δεν θα χρεώνονται για τη στάθμευση για δύο χρόνια. Επίσης, έχουν σημαντικά χαμηλότερο κόστος συντήρησης (ενδεικτικά, ένα σέρβις κοστίζει 100 ευρώ έναντι 350 ευρώ κατά μέσο όρο για τα συμβατικά).
Τα οικονομικά κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση- Το ποσοστό έκπτωσης και το κόστος χρήσης Facebook Twitter

Η διαδικασία για την επιδότηση

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουν γίνει γνωστές, η διαδικασία για την εκταμίευση της επιδότησης θα γίνεται ηλεκτρονικά, μέσω εφαρμογής ανάλογης με αυτήν που ισχύει για την επιδότηση των επενδύσεων εξοικονόμησης ενέργειας στα κτίρια («Εξοικονόμηση κατ' Οίκον»).

Η διαδικασία θα ολοκληρώνεται σε δέκα βήματα:

  • Εισαγωγή στοιχείων στα πεδία του συστήματος
  • Επιλογή Μοντέλου Οχήματος από την καταχωρημένη λίστα
  • Επιλογή αγοράς/Μίσθωσης
  • Επιλογή δίκυκλου ή ποδηλάτου (tick choice)
  • Επιλογή (ΝΑΙ/ΌΧΙ) επιδότησης φορτιστή
  • Επιλογή Μοντέλου Φορτιστή από καταχωρημένη λίστα
  • Επιλογή απόσυρσης (ΝΑΙ/ΌΧΙ)
  • Υπολογισμός επιδότησης
  • Επισύναψη δικαιολογητικών
  • Υποβολή Αίτησης.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ

Οικονομία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το αναποτελεσματικό Ελληνικό κράτος και οι ορατοί κίνδυνοι

LiFO politics / Το αναποτελεσματικό ελληνικό κράτος και οι ορατοί κίνδυνοι

«Ο κίνδυνος σήμερα δεν είναι η χρεοκοπία αλλά μια στασιμοκατάσταση, στην οποία η χώρα δεν θα αναπτύσσεται, και ένα μέρος της κοινωνίας αυτό το βιώνει ήδη»: Ο διευθυντής του BusinessDaily.gr Γιάννης Παπαδογιάννης μιλά στη Βασιλική Σιούτη και επισημαίνει ότι η χώρα απορροφά επιδοτήσεις, αλλά όχι δημιουργικά.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Voucher 750 ευρώ για εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα – Ανοίγουν οι αιτήσεις, όλα όσα πρέπει να ξέρετε

Οικονομία / Voucher 750 ευρώ για εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα – Ανοίγουν οι αιτήσεις, όλα όσα πρέπει να ξέρετε

Ξεκινά αύριο η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για το νέο επιδοτούμενο πρόγραμμα κατάρτισης της ΔΥΠΑ – Ποιες δεξιότητες καλύπτει, ποιοι είναι δικαιούχοι και πώς θα διασφαλίσετε τη συμμετοχή σας
LIFO NEWSROOM
Έρχονται νέοι ευρωπαϊκοί πόροι ύψους €8 δισ. για έργα σε ενέργεια, στέγαση και συγκοινωνίες

Οικονομία / Έρχονται νέοι ευρωπαϊκοί πόροι ύψους €8 δισ. για έργα σε ενέργεια, στέγαση και συγκοινωνίες

Από το 2026 έως το 2032, θα ενισχυθούν δράσεις για την ενεργειακή αναβάθμιση κατοικιών, τη φοιτητική στέγαση, τις συγκοινωνίες, την προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και τη στήριξη ευάλωτων νοικοκυριών και μικρών επιχειρήσεων
LIFO NEWSROOM
Το μεγάλο στοίχημα της ΑΑΔΕ: Ενιαίοι έλεγχοι, ψηφιακή εποπτεία και νέος ρόλος στις αγροτικές ενισχύσεις

Οικονομία / Το μεγάλο στοίχημα της ΑΑΔΕ: Ενιαίοι έλεγχοι, ψηφιακή εποπτεία και νέος ρόλος στις αγροτικές ενισχύσεις

Η νέα φάση για την ΑΑΔΕ αναμένεται να τεθεί σταδιακά σε εφαρμογή από το β΄ εξάμηνο του 2025, με χρονικό ορίζοντα πλήρους ενσωμάτωσης εντός 18-24 μηνών
LIFO NEWSROOM
Ένα στα τρία παιδιά στην Ελλάδα στερείται βασικά αγαθά- Πρωταθλήτρια στην παιδική στέρηση

Οικονομία / Ένα στα τρία παιδιά στην Ελλάδα στερείται βασικά αγαθά- Πρωταθλήτρια στην παιδική στέρηση

Στο 33,6% το ποσοστό των παιδιών που μεγαλώνουν χωρίς βασικά είδη ένδυσης, τροφής, παιγνιδιών ή πρόσβασης σε δραστηριότητες – Δραματική η επίδραση του μορφωτικού επιπέδου των γονέων
LIFO NEWSROOM