Ακρίβεια: Φόβοι ότι οι αυξήσεις στο κρέας θα φτάσουν στο 20%

Ακρίβεια: Φόβοι ότι οι αυξήσεις στο κρέας θα φτάσουν στο 20% Facebook Twitter
0

Σενάριο για νέα αύξηση των τιμών στα κρέατα, που έχουν ήδη ανατιμηθεί σημαντικά το τελευταίο διάστημα.

Οι τιμές έχουν αυξηθεί ήδη κατά 17%, αλλά δεν αποκλείεται το επόμενο διάστημα η αύξηση να φτάσει στο 20%. Οι ανατιμήσεις θα αφορούν τα περισσότερα είδη. 

Οι πληροφορίες έρχονται την ώρα που ο πληθωρισμός σημείωσε νέα αύξηση σε 12%, έναντι 11,4% που ήταν τον Αύγουστο και 11,6% τον Ιούλιο.

Ο Γενικός ΔΤΚ τον Σεπτέμβριο 2022, σε σύγκριση με τον Αύγουστο 2022, παρουσίασε αύξηση 2,9% έναντι αύξησης 2,4% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος ΔΤΚ του δωδεκαμήνου Οκτωβρίου 2021 - Σεπτεμβρίου 2022, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Οκτωβρίου 2020 - Σεπτεμβρίου 2021, παρουσίασε αύξηση 8,7% έναντι μείωσης 0,4% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Οκτωβρίου 2020 - Σεπτεμβρίου 2021 με το δωδεκάμηνο Οκτωβρίου 2019 - Σεπτεμβρίου 2020.

 

Τη μεγαλύτερη αύξηση τον Σεπτέμβριο καταγράφει το φυσικό αέριο με άνοδο 332% και ακολουθούν:

  • μεταφορές με αεροπλάνο 58,7%,
  • ηλεκτρικό ρεύμα 30,5%,
  • τιμές σε ξενοδοχεία 25,8%,
  • γαλακτοκομικά και αυγά 23,3%,
  • καφές - κακάο - τσάι 14,3%,
  • καύσιμα 17,7%,
  • μεταφορές με ταξί 32,9% κ.λπ.

Οι κλάδοι

Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 12,0% τον μήνα Σεπτέμβριο 2022, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Σεπτεμβρίου 2021, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

  • 13,5% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), ψάρια (γενικά), γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, λαχανικά (γενικά), ζάχαρη-σοκολάτες - γλυκάπαγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ-κακάο-τσάι, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα νωπά φρούτα.
  • 2,0% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
  • 3,5% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
  • 35,4% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης, στερεά καύσιμα.
  • 9,3% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, οικιακές συσκευές και επισκευές, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.
Οικονομία
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δώρο Πάσχα: Ποια είναι η καταληκτική ημερομηνία για να καταβληθεί στους εργαζόμενους

Οικονομία / Δώρο Πάσχα: Ποια η καταληκτική ημερομηνία για να καταβληθεί στους εργαζόμενους

Αν οι εργοδότες δεν τηρήσουν το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, εντός του οποίου πρέπει να τακτοποιήσουν τις υποχρεώσεις τους, τότε θα υποστούν και τις συνέπειες του νόμου, καθώς η μη καταβολή του Δώρου συνιστά ποινικό αδίκημα
NEWSROOM