Η Airbus «χάνει χρήματα με ταχύτητα άνευ προηγουμένου» - Σε κίνδυνο χιλιάδες θέσεις εργασίας

Η Airbus «χάνει χρήματα με ταχύτητα άνευ προηγουμένου» - Σε κίνδυνο χιλιάδες θέσεις εργασίας Facebook Twitter
EPA
0

Ο διευθύνων σύμβουλος της Airbus διατύπωσε μια πολύ ψυχρή εκτίμηση για τον αντίκτυπο που θα έχει η πανδημία του κορωνοϊού στην εταιρεία, προειδοποιώντας τους 135.000 εργαζομένους του ομίλου να προσδεθούν, ενόψει περισσότερων απολύσεων.

Παράλληλα, ο διευθύνων σύμβουλος της ευρωπαϊκής κατασκευάστριας αεροσκαφών, εκτίμησε ότι η ίδια η επιβίωσή της Airbus θα τεθεί σε κίνδυνο αν δεν αναληφθεί δράση άμεσα. Σε επιστολή του προς το προσωπικό, ο διευθύνων σύμβουλος της Airbus Γκιγιόμ Φορί σημείωσε πως η εταιρεία «χάνει χρήματα με ταχύτητα άνευ προηγουμένου» και η μείωση της παραγωγής της κατά το ένα τρίτο και πλέον δεν αντανακλά καν το χειρότερο σενάριο και θα συνεχίσει να αξιολογείται.

Εκπρόσωπος του ομίλου Airbus, ερωτηθείς σχετικά από το πρακτορείο ειδήσεων Reuters, περιορίστηκε να πει ότι δεν σχολιάζει μηνύματα που ανταλλάσσονται εντός εταιρείας. Η επιστολή διανεμήθηκε στους εργαζόμενους του ομίλου την Παρασκευή, μερικές ημέρες προτού η εταιρεία αποκαλύψει τα αποτελέσματα χρήσεως του πρώτου τριμήνου, εν μέσω της πανδημίας η οποία έχει φέρει στα πρόθυρα χρεοκοπίας πολλές αεροπορικές εταιρείες και ουσιαστικά ανέστειλε όλες τις παραδόσεις νέων αεροσκαφών από τα μέσα Μαρτίου.

Η Airbus έχει ήδη αρχίσει να εφαρμόζει μέτρα, όπως η μερική απασχόληση εργαζομένων ή η υπαγωγή τους στα ταμεία ανεργίας, ξεκινώντας με 3.000 υπαλλήλους της στη Γαλλία, αλλά «ενδέχεται να χρειαστεί πλέον να σχεδιάσουμε πολύ ευρύτερα μέτρα», προειδοποίησε ο Φορί στην επιστολή. Η ίδια «η επιβίωση της Airbus θα τεθεί εν αμφιβόλω εάν δεν δράσουμε τώρα», πρόσθεσε. Πηγές προσκείμενες στην αεροπορική βιομηχανία προβλέπουν πρόγραμμα αναδιάρθρωσης παρόμοιο με εκείνο του 2007, όταν είχαν απολυθεί 10.000 εργαζόμενοι, από το καλοκαίρι. Ο Φορί ωστόσο υπογράμμισε ότι εξετάζονται «όλες οι επιλογές», καθώς η διεύθυνση του ομίλου αναμένει να διαμορφώσει σαφέστερη εικόνα για τη ζήτηση.

Πηγές ενημερωμένες σχετικά λένε πως η Airbus διεξάγει ταυτόχρονα διαπραγματεύσεις με ευρωπαϊκές κυβερνήσεις που συμμετέχουν στο ενεργητικό της για να καταφύγει σε μηχανισμούς στήριξης προς τις βιομηχανίες ο τζίρος των οποίων έχει υποστεί πλήγμα εξαιτίας της πανδημίας, συμπεριλαμβανομένων και χορηγήσεων δανείων με κρατικές εγγυήσεις. Ήδη, έχει διευρύνει πιστωτικές γραμμές που της προσφέρονται από τράπεζες, ώστε να εξασφαλίσει «χρόνο για να προσαρμοστεί και να αλλάξει μέγεθος», όπως το έθεσε ο Φορί.

Για να περιορίσει τις εκροές χρημάτων, η Airbus ανακοίνωσε ότι προβλέπει να μειώσει την παραγωγή αεροσκαφών με στενή άτρακτο κατά το ένα τρίτο, στα 40 αεροπλάνα τον μήνα. Θα μειώσει επίσης την παραγωγή αεροσκαφών με φαρδιά άτρακτο στο 42%. «Με άλλα λόγια, μέσα σε δύο εβδομάδες χάσαμε το ένα τρίτο της δραστηριότητάς μας», υπογράμμισε ο Φορί στην επιστολή. «Και, ειλικρινά, αυτό δεν είναι καν το χειρότερο σενάριο που μπορεί να αντιμετωπίσουμε».

Το Reuters μετέδωσε την 3η Απριλίου ότι ο όμιλος μελετά σενάρια που προβλέπουν τη μείωση της παραγωγής του κατά 50%, ενώ αναλυτές προεξοφλούν ότι η Boeing θα αποκαλύψει παρόμοιες περικοπές και απολύσεις εντός εβδομάδας, μειώνοντας τον αριθμό των 787 που παράγει σε ακόμη και 6 τον μήνα. Σύμφωνα με τον Φορί, το πλάνο της παραγωγής του ομίλου της Airbus δεν θα τροποποιηθεί, όσο περιμένει για να διαμορφώσει σαφέστερη εικόνα για τη ζήτηση, δηλαδή δύο - τρεις μήνες.

Είναι πολύ νωρίς για να γίνουν προβλέψεις για το ποιο θα είναι το χρονοδιάγραμμα ή ο ρυθμός της ανάκαμψής της, έγραψε, πάντως έκανε λόγο για δύο σενάρια, ένα περί βραχυπρόθεσμης, βαθιάς κρίσης με ταχεία ανάκαμψη κι ένα δεύτερο, περί πιο μακροπρόθεσμης κρίσης που θα διαρκέσει 5 ως 10 χρόνια προτού τα επίπεδα της ζήτησης επανέλθουν στα πρότερα επίπεδα.

Αναλυτές και αεροπορικές εταιρείες μέχρι τώρα μιλούν για μια κρίση που αναμένουν πως θα διαρκέσει τρία ως τέσσερα χρόνια. Η Boeing, τα οικονομικά της οποίας βρίσκονται σε χειρότερη κατάσταση, μετά την καθήλωση στο έδαφος του στόλου των 737 Max, ακύρωσε την εξαγορά της Embraer έναντι 4,2 δισεκ. δολαρίων το Σάββατο, εξέλιξη που οι περισσότεροι απέδωσαν στην κρίση, αν και η ίδια επικαλέστηκε συμβατικούς λόγους.

«Δυστυχώς, η αεροπορική βιομηχανία θα αναδυθεί σε αυτόν τον νέο κόσμο πολύ πιο αδύναμη και πολύ πιο ευάλωτη από ό,τι ήταν πριν», προεξόφλησε ο Φορί στην επιστολή του.



Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ/Reuters

Οικονομία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Fan bourgeois για νέο κοινό στη νέα Chanel του Matthieu Blazy 

Εβδομάδα Μόδας / Chanel: Ήσυχα αλλά τολμηρά, ο Matthieu Blazy αφυπνίζει το επαναστατικό πνεύμα της Coco

Καταργώντας (ή κάνοντας αγνώριστα) τα κλισέ που είχαν κουράσει ακόμα και το πιο πιστό κοινό της Chanel, o νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του ιστορικού οίκου μοιάζει να πέρασε το πρώτο τεστ.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Οικονομία / Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει αύξηση των δασμών εισαγωγής χάλυβα στο 50% και μείωση των ποσοστώσεων σχεδόν στο μισό για να προστατεύσει τη βιομηχανία της από φθηνές εισαγωγές, ακολουθώντας τα βήματα των ΗΠΑ
LIFO NEWSROOM
Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Οικονομία / Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε όλους τους πολίτες με ιδιαίτερη μέριμνα για συνταξιούχους, μονογονεϊκές οικογένειες, οικογένειες με τρία και περισσότερα παιδιά και άτομα με αναπηρία
LIFO NEWSROOM
Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οικονομία / Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οι δύο κύριοι παράγοντες που επηρεάζουν την αγορά τροφίμων των καταναλωτών στη χώρα, την ώρα που αντίστοιχα στην Ευρώπη το κόστος και η γεύση, έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο
LIFO NEWSROOM