Στασιμότητα, στην καλύτερη περίπτωση, στην αγορά των καταναλωτών καταδεικνύει έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Εργαστήριο Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, σύμφωνα με την οποία οι πολίτες της Ελλάδας δαπανούν το μήνα 40 ευρώ λιγότερα για την αγορά ειδών σούπερ μάρκετ, συγκριτικά με πέρυσι. 

 

Σύμφωνα με δημοσίευμα στην Καθημερινή, η μέση μηνιαία δαπάνη των νοικοκυριών διαμορφώνεται πλέον στα 274 ευρώ από 310 ευρώ (πέρυσι), μείωση που αποτυπώνεται και στα στοιχεία που υπάρχουν μέχρι στιγμής για τον τζίρο των σούπερ μάρκετ.

 

Η μελέτη δείχνει ότι ο λεγόμενος «μέσος καταναλωτής», που αποτελεί και την πολυπληθέστερη ομάδα και αυτή στην οποία απευθύνεται κατά βάση το λιανεμπόριο, έχει γίνει αισθητά φτωχότερος. 

 

Τα υπερχειλισμένα καρότσια είναι σπάνια εικόνα, καθώς το 63,4% δηλώνει ότι αγοράζει λιγότερα προϊόντα, ενώ το 45,8% περιορίζεται στα απολύτως απαραίτητα.

 

Το 54,4% αγοράζει φθηνότερα προϊόντα, κυρίως μέσα από το κυνήγι των προσφορών και των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.