Το φαινόμενο Κάπερνικ. Η θαρραλέα Nike και το «κόκκινο πανί» της παραδίδουν μαθήματα επιτυχίας

Το φαινόμενο Κάπερνικ. Η θαρραλέα Nike και το «κόκκινο πανί» της παραδίδουν μαθήματα επιτυχίας Facebook Twitter
7

Την Παρασκευή, η μετοχή της Nike έκανε ρεκόρ με το υψηλότερο όλων των εποχών και οι αναλυτές της Wall Street εκτιμούν ότι το πέτυχε λόγω της αμφιλεγόμενης διαφημιστικής καμπάνιας με τον Κόλιν Κάπερνικ.

Συνολικά, η μετοχή κατέγραψε αύξηση 4% από την κυκλοφορία του διαφημιστικού μηνύματος στις αρχές Σεπτεμβρίου και σήμερα η Wall Street Journal αναλύει το φιάσκο του μποϊκοτάζ σε εμπορικά σήματα και το πώς η ιστορία και τα μαθηματικά δείχνουν ότι η πρακτική μπορεί να κάνει ελάχιστη ζημιά.

Η τελευταία καμπάνια για την 30η επέτειό της περιλάμβανε αρκετούς υψηλού προφίλ αθλητές, συμπεριλαμβανομένου του Λεμπρον Τζέιμς και της Σερένα Γουίλαμς.

«Πιστέψτε σε κάτι, έστω κι αν σημαίνει ότι θα θυσιάζετε τα πάντα #JustDoIt», ήταν το μήνυμα που προκάλεσε σάλο στα social media. To κόκκινο πανί  ήταν όμως ο αθλητής που πριν από ένα χρόνο είχε γίνει ξανά θέμα καθώς διαμαρτυρόμενος εναντίον των αδικιών που υφίστανται οι Αφροαμερικάνοι στις ΗΠΑ, γονάτισε κατά την ανάκρουση του αμερικανικού εθνικού ύμνου πριν από την έναρξη αγώνων.

Κάποιοι άρχισαν να καλούν σε μποϊκοτάζ της Nike  και έκαιγαν τα παπούτσια τους. Το όνομα Κόλιν Κάπερνικ εμφανίστηκε 4 εκατ. φορές στα social media μέσα σε 48 ώρες και τα περισσότερα σχόλια ήταν αρνητικά τόσο για τον ίδιο, όσο και για την εταιρία.

Όμως η Nike έδειξε πόσο θαρραλέα είναι και δεν έκανε πίσω ούτε μια στιγμή, ακόμη και όταν κάποιοι ψιθύριζαν πως ο απόηχος θα ήταν πολύ αρνητικός στα οικονομικά, ακόμη και όταν ο Τραμπ σχολίασε πως ήταν λάθος επιλογή...

Λίγο μετά την αρχική έκδοση της διαφημιστικής καμπάνιας, η μετοχή της Nike αρχικά μειώθηκε κατά 3%, αλλά σταδιακά το κλίμα αντιστράφηκε.

Δεκάδες διάσημοι άρχισαν να παίρνουν θέση, τα μίντια άρχισαν να αναλύουν τι συνέβαινε και ξαφνικά η τόλμη της Nike είχε αρχίσει να αποδίδει καρπούς.

Σύμφωνα με στοιχεία της Apex Marketing Group, μέσα σε 24 ώρες από την ανακοίνωση της συμφωνίας με τον Κάπερνικ, η Nike κέρδισε προβολή αξίας 43 εκατ. δολαρίων στα ΜΜΕ. Το 75% των αντιδράσεων ήταν θετικές και ουδέτερες, ενώ το 25% αρνητικές.

Οι μετοχές έχουν πλέον ανακάμψει και ξεπέρασαν τα προηγούμενα επίπεδα ενώ υπήρξε και αύξηση των online πωλήσεων σχεδόν 31% σε ένα μόνο Σαββατοκύριακο.

Σε μια έκθεση του CNBC, ορισμένοι αναλυτές της Wall Street δήλωσαν ότι η διαφήμιση, μαζί με μια άνοδο στα likes και στους οπαδούς της εταιρίας σε Facebook και Instagram, είναι πιθανόν υπεύθυνοι για την πρόσφατη αύξηση της μετοχής και η εκστρατεία είναι σε μεγάλο βαθμό θετική για τις πωλήσεις και το εμπορικό της σήμα.

Επίσης η καμπάνια τελικά υποστηρίχθηκε πολύ από νέους, σύμφωνα με δημοσκόπηση του SSN Omnibus στο CNN, με το 44% των ατόμων ηλικίας 18-34 ετών να στηρίζουν την απόφαση της Nike να χρησιμοποιήσει την Kaepernick, ενώ μόνο το 26% των ατόμων άνω των 65 ετών υποστήριξε την απόφαση.

Ωστόσο, σύμφωνα με το CNN, τα άτομα κάτω των 35 ετών αποτελούν τα δύο τρίτα των πελατών της Nike.

Κάποιοι αναλυτές εκτιμούν πως αν η Nike είχε αποσύρει την καμπάνια ή επέλεγε τη διπλωματία μπροστά σε μια διαφαινόμενη κρίση, τότε θα έχανε το «παιχνίδι», αλλά δεν το έκανε, και τώρα μετρά κέρδη ενώ έχει πετύχει και ένα τεστ επικοινωνιακής αντοχής.

Οικονομία
7

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα στα τρία παιδιά στην Ελλάδα στερείται βασικά αγαθά- Πρωταθλήτρια στην παιδική στέρηση

Οικονομία / Ένα στα τρία παιδιά στην Ελλάδα στερείται βασικά αγαθά- Πρωταθλήτρια στην παιδική στέρηση

Στο 33,6% το ποσοστό των παιδιών που μεγαλώνουν χωρίς βασικά είδη ένδυσης, τροφής, παιγνιδιών ή πρόσβασης σε δραστηριότητες – Δραματική η επίδραση του μορφωτικού επιπέδου των γονέων
LIFO NEWSROOM
Ο Γιάννος Περλέγκας ανεβάζει τον «Κατσούρμπο» του Χορτάτση

Θέατρο / Γιάννος Περλέγκας: «Ο Κατσούρμπος μας είναι μια απόπειρα να γίνουμε πιο αθώοι»

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το έργο του Χορτάτση στο πλαίσιο του στο πλαίσιο του Κύκλου Ρίζες του Φεστιβάλ Αθηνών. Τον συναντήσαμε στις πρόβες όπου μας μίλησε για την αξία του Κρητικού συγγραφέα και του έργου του και την ανάγκη για περισσότερη λαϊκότητα στο θέατρο. Κάτι που φιλοδοξεί να μας δώσει με αυτό το ανέβασμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Νομοσχέδιο για επιδότηση ενοικίου: Η ΠΟΜΙΔΑ καταγγέλλει «επιβράβευση» ασυνεπών ενοικιαστών με δημόσιο χρήμα

Οικονομία / Νομοσχέδιο για επιδότηση ενοικίου: Η ΠΟΜΙΔΑ καταγγέλλει «επιβράβευση» ασυνεπών ενοικιαστών με δημόσιο χρήμα

Η Ομοσπονδία υπενθυμίζει ότι αντίστοιχα προβλήματα υπάρχουν και με το ήδη ισχύον επίδομα ενοικίου, που από το 2016 καταβάλλεται απευθείας στους ενοικιαστές «χωρίς να υπάρχει εγγύηση πως αυτοί αποδίδουν τα χρήματα στους ιδιοκτήτες»
LIFO NEWSROOM