ΑΑΔΕ: Ψηφιακό πελατολόγιο σε πάρκινγκ, πλυντήρια και συνεργεία αυτοκινήτων

ΑΑΔΕ: Ψηφιακό πελατολόγιο σε πάρκινγκ, πλυντήρια και συνεργεία αυτοκινήτων Facebook Twitter
Φωτ: Eurokinissi
0

Τις επόμενες ημέρες πρόκειται να παρουσιαστεί από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) , το νέο εργαλείο κατά της φοροδιαφυγής, το ψηφιακό πελατολόγιο, το οποίο θα ενεργοποιηθεί αρχικώς στο χώρο των αυτοκινήτων, καταγράφοντας σε πραγματικό χρόνο ό,τι συμβαίνει στα πάρκινγκ, τα πλυντήρια, τα συνεργεία, τις ενοικιάσεις και τις πωλήσεις.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις είναι οι πρώτες που θα υποχρεωθούν να εφαρμόσουν το «ηλεκτρονικό βιβλίο» στο οποίο θα καταγράφονται όλες οι κινήσεις, διευκολύνοντας τις διασταυρώσεις των συναλλαγών σε πραγματικό χρόνο.

Κάθε όχημα που εισέρχεται ή εξέρχεται από αυτές τις επιχειρήσεις θα καταγράφεται ηλεκτρονικά, ενώ τα στοιχεία του θα συσχετίζονται άμεσα με την απόδειξη που εκδίδεται. Η εφαρμογή επιτρέπει στην ΑΑΔΕ να παρακολουθεί τις συναλλαγές χωρίς φυσικούς ελέγχους. Οι επιχειρήσεις υποχρεούνται να καταγράφουν αριθμό κυκλοφορίας, στοιχεία πελάτη (όπου απαιτείται) και τις σχετικές αποδείξεις. Η εφαρμογή θα λειτουργεί αρχικά μέσω της ιστοσελίδας της ΑΑΔΕ, ενώ σύντομα θα διατεθεί και αντίστοιχη για κινητά τηλέφωνα, καθιστώντας τη διαδικασία ακόμα πιο εύχρηστη.

Αυστηρότερες είναι οι απαιτήσεις για τις εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, που θα πρέπει να δηλώνουν τον τύπο του οχήματος, τον σκοπό χρήσης του, καθώς και το σημείο παραλαβής και επιστροφής.

Αντίστοιχα, τα πάρκινγκ, τα πλυντήρια και τα συνεργεία θα πρέπει να καταγράφουν υποχρεωτικά όλα τα οχήματα που εισέρχονται στις εγκαταστάσεις τους.
Η εφαρμογή δεν περιορίζεται μόνο στην απλή καταγραφή των συναλλαγών αλλά δίνει στην εφορία τη δυνατότητα να εντοπίζει σε πραγματικό χρόνο ύποπτες περιπτώσεις φοροδιαφυγής.

Αν μία επιχείρηση εμφανίζει χαμηλό αριθμό πελατών για μεγάλο χρονικό διάστημα, το σύστημα θα διερευνά την πιθανότητα αδικαιολόγητης δραστηριότητας και θα θέτει την επιχείρηση στο στόχαστρο ελέγχων.

Το νέο σύστημα μειώνει τη γραφειοκρατία και αυτοματοποιεί τη διαχείριση των πελατών, ενώ παράλληλα κλείνει τα «παράθυρα» για συναλλαγές χωρίς απόδειξη. Το ψηφιακό πελατολόγιο θα επεκταθεί και σε άλλους κλάδους, με τα κτήματα δεξιώσεων να είναι ο επόμενος στόχος.

Αναλυτικότερα, τα στοιχεία που θα δηλώνονται στο ψηφιακό πελατολόγιο για τις εταιρίες του τομέα των υπηρεσιών οχημάτων είναι τα εξής:

1. Εταιρείες πώλησης/ ενοικίασης οχημάτων.

Για κάθε όχημα θα δηλώνουν στην πλατφόρμα τα εξής:

  • Αριθμό Κυκλοφορίας Οχήματος.
  • Αριθμό Κυκλοφορίας Αλλοδαπής
  • Κατηγορία Οχήματος
  • Εργοστάσιο Οχήματος
  • Σκοπός Κίνησης Οχήματος (Ενοικίαση, Επισκευή, Ιδιόχρηση, Δωρεάν Υπηρεσία, Λοιπά)
  • Περιγραφή Σκοπού Διακίνησης
  • Διαφορετικός Τόπος Παραλαβής Οχήματος– Τόπος Παραλαβής Οχήματος.

2. Πάρκινγκ / Πλυντήρια Οχημάτων, συνεργεία οχημάτων, βουλκανιζατέρ, φανοποιεία. 

Για κάθε όχημα δηλώνονται τα εξής:

  • Αριθμός Κυκλοφορίας Οχήματος
  • Αριθμός Κυκλοφορίας Αλλοδαπής
  • Κατηγορία Οχήματος
  • Εργοστάσιο Οχήματος.
Οικονομία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΑΑΔΕ: Τουρισμός και εστίαση «πρωταθλητές» στη φοροδιαφυγή – Πάνω από 300 «λουκέτα» και πρόστιμα 2,5 εκατ. ευρώ

Οικονομία / ΑΑΔΕ: Τουρισμός και εστίαση «πρωταθλητές» στη φοροδιαφυγή – Πάνω από 300 «λουκέτα» και πρόστιμα 2,5 εκατ. ευρώ

Ιδιαίτερα υψηλή παραβατικότητα εντοπίστηκε και στις μισθώσεις ομπρελών και καθισμάτων σε παραλίες, με δεκάδες επιχειρήσεις να σφραγίζονται σε Χανιά, Ρέθυμνο, Ρόδο, Σάμο, Κέρκυρα, Σύρο, Σίφνο, Πόρο και Αίγινα
LIFO NEWSROOM
Fan bourgeois για νέο κοινό στη νέα Chanel του Matthieu Blazy 

Εβδομάδα Μόδας / Chanel: Ήσυχα αλλά τολμηρά, ο Matthieu Blazy αφυπνίζει το επαναστατικό πνεύμα της Coco

Καταργώντας (ή κάνοντας αγνώριστα) τα κλισέ που είχαν κουράσει ακόμα και το πιο πιστό κοινό της Chanel, o νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του ιστορικού οίκου μοιάζει να πέρασε το πρώτο τεστ.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Οικονομία / Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει αύξηση των δασμών εισαγωγής χάλυβα στο 50% και μείωση των ποσοστώσεων σχεδόν στο μισό για να προστατεύσει τη βιομηχανία της από φθηνές εισαγωγές, ακολουθώντας τα βήματα των ΗΠΑ
LIFO NEWSROOM
Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Οικονομία / Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε όλους τους πολίτες με ιδιαίτερη μέριμνα για συνταξιούχους, μονογονεϊκές οικογένειες, οικογένειες με τρία και περισσότερα παιδιά και άτομα με αναπηρία
LIFO NEWSROOM
Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οικονομία / Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οι δύο κύριοι παράγοντες που επηρεάζουν την αγορά τροφίμων των καταναλωτών στη χώρα, την ώρα που αντίστοιχα στην Ευρώπη το κόστος και η γεύση, έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο
LIFO NEWSROOM