«12.000 δολάρια το άτομο για ελεύθερο κάμπινγκ σε ερημονήσι»: Η μεγάλη απάτη του Fyre Festival

«12.000 δολάρια το άτομο για ελεύθερο κάμπινγκ σε ερημονήσι»: Η μεγάλη απάτη του Fyre Festival Facebook Twitter
Εκτός των συνθηκών ελεύθερου κάμπινγκ, ουδείς εκ των διασημοτήτων που είχαν «κλειστεί» (και σε κάποιες περιπτώσεις προπληρωθεί αδρά) δεν εμφανίστηκε ποτέ στο νησί "πρώην ιδιοκτησίας του Πάμπλο Εσκομπάρ".
0

Τον Απρίλιο του 2017, εκατομμύρια άνθρωποι παρακολούθησαν να σκάει δημόσια στα social media μια από τις πιο κραυγαλέες απάτες της σύγχρονης τεχνολογικής επιχειρηματικότητας. Εκατοντάδες άτομα που είχαν πληρώσει πάνω από 12.000 δολάρια έκαστος/η για να εξασφαλίσουν τα πανάκριβα εισιτήρια για το Fyre Festival στις Μπαχάμες, το οποίο διαφημιζόταν ως το "exclusive event" της δεκαετίας, βρέθηκαν για ένα σαββατοκύριακο απομονωμένοι στο πουθενά σ΄ ένα νησάκι χωρίς υποδομές, με σκηνές και βρεγμένα στρώματα αντί για πολυτελείς μεζονέτες και με φαστ φουντ της συμφοράς αντί για μυθικά τροπικά συμπόσια.

«12.000 δολάρια το άτομο για ελεύθερο κάμπινγκ σε ερημονήσι»: Η μεγάλη απάτη του Fyre Festival Facebook Twitter
Η "ρεσεψιόν" που υποδέχτηκε τους επισκέπες του "VIP" φεστιβάλ

Εκατοντάδες άτομα που είχαν πληρώσει πάνω από 12.000 δολάρια έκαστος/η για να εξασφαλίσουν τα πανάκριβα εισιτήρια για το Fyre Festival στις Μπαχάμες, το οποίο διαφημιζόταν ως το "exclusive event" της δεκαετίας, βρέθηκαν για ένα σαββατοκύριακο απομονωμένοι στο πουθενά σ΄ ένα νησάκι χωρίς υποδομές, με σκηνές και βρεγμένα στρώματα αντί για πολυτελείς μεζονέτες και με φαστ φουντ της συμφοράς αντί για μυθικά τροπικά συμπόσια.

Οι έξαλλοι σκηνίτες πολυτελείας τουλάχιστον ψυχαγώγησαν ως αυτοσχέδιο «ριάλιτι» τον υπόλοιπο πλανήτη μέχρι τη διάσωσή τους (που κι αυτή υπήρξε οδυνηρά επεισοδιακή) ποστάροντας διαρκώς σκηνές κωμικοτραγικού ναυαγίου από το κολοσσιαίο φιάσκο στους λογαριασμούς τους στα social media, καθώς μάλιστα διαπίστωναν ότι εκτός των συνθηκών ελεύθερου κάμπινγκ για τις οποίες είχαν πληρώσει μια περιουσία, ουδείς επίσης εκ των διασημοτήτων που είχαν «κλειστεί» (και σε κάποιες περιπτώσεις προπληρωθεί αδρά) δεν εμφανίστηκε ποτέ στο νησί που ήταν υποτίθεται πρώην ιδιοκτησίας του Πάμπλο Εσκομπάρ.

«12.000 δολάρια το άτομο για ελεύθερο κάμπινγκ σε ερημονήσι»: Η μεγάλη απάτη του Fyre Festival Facebook Twitter
Ο ράπερ Ja Rule με τον διευθυντή της Fyre Media, Billy McFarland κατά την καμπάνια προώθησης του event.

Το Fyre Festival υποτίθεται ότι θα λειτουργούσε ως πανηγυρική τελετή για την κυκλοφορία της εφαρμογής Fyre, ενός θαυματουργού «Tinder για τις Δημόσιες Σχέσεις» όπως είχε πλασαριστεί. Αντ΄ αυτού έγινε η αιτία για μια χαοτική αλυσίδα αγωγών και αποζημιώσεων ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων ενώ ο επικεφαλής της εταιρείας Fyre Media, Billy McFarland, καταδικάστηκε σε ποινή εξαετούς φυλάκισης για απάτη.

Και σήμερα 18 Ιανουαρίου του 2019, δυόμιση και πλέον χρόνια μετά, κάνει πρεμιέρα στο Netflix ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ για τα γεγονότα του Fyre Festival ενώ εδώ και μερικές μέρες κατά σατανική σύμπτωση, ένα άλλο ντοκιμαντέρ με το ίδιο ακριβώς θέμα, προβάλλεται ήδη στo Hulu, την ανταγωνιστική του Netflix πλατφόρμα streaming. Οι τίτλοι των δύο ταινιών είναι "Fyre (The Greatest Party That Never Happened)" και "Fyre Fraud" αντίστοιχα.

«12.000 δολάρια το άτομο για ελεύθερο κάμπινγκ σε ερημονήσι»: Η μεγάλη απάτη του Fyre Festival Facebook Twitter
Παρουσίαση του "γκουρμέ" γεύματος στο Twitter απο ατυχή θαμώνα του φεστιβάλ

Οι δύο ταινίες πάντως υιοθετούν διαφορετική προσέγγιση και διαφορετικό «καστ». Το ντοκιμαντέρ του Netflix που σκηνοθέτησε ο Chris Smith - δημιουργός του εξαιρετικού περσινού "Jim & Andy" που είχε θέμα την καταβύθιση του Τζιμ Κάρεϊ στον χαρακτήρα του πρόωρα χαμένου κωμικού Άντι Κάουφμαν – περιλαμβάνει όλον σχεδόν τον περιφερειακό θίασο γύρω από το event πλην του εμπνευστή του Billy McFarland, ο οποίος αποτελεί την κεντρική φιγούρα στο "Fyre Fraud".

Και οι δύο ταινίες όμως παρουσιάζουν γλαφυρά όλο το πανηγύρι Instagram ματαιοδοξίας που προηγήθηκε αλλά και τον κακό χαμό που ξέσπασε ακολούθως όταν οι φιλόδοξοι "influencers millennials" που βρέθηκαν στο νησί συνειδητοποίησαν ότι είχαν εξαπατηθεί ασχέτως αν είναι εύκολο να πει κανείς «ας πρόσεχαν».

 

Με στοιχεία από το Hyperallergic

TV & Media
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

YouTube: Τέλος η σελίδα «Trending» μετά από 10 χρόνια – Τι νέο έρχεται

TV & Media / YouTube: Τέλος η σελίδα «Trending» μετά από 10 χρόνια – Τι νέο έρχεται

Το YouTube διαβεβαιώνει ότι θα συνεχίσει να προτείνει προσωποποιημένα βίντεο στους χρήστες και να παρέχει στους δημιουργούς εργαλεία που τους βοηθούν να κατανοούν τι είναι δημοφιλές στο κοινό τους
LIFO NEWSROOM
Ο IShowSpeed κάνει live με τον Αντετοκούνμπο στα Σεπόλια – Ξανά στην Αθήνα ο διάσημος YouTuber

TV & Media / Ο IShowSpeed κάνει live με τον Αντετοκούνμπο στα Σεπόλια – Ξανά στην Αθήνα ο διάσημος YouTuber

Ζωντανά από την Αθήνα μεταδίδει αυτή την ώρα ο διάσημος Αμερικανός YouTuber IShowSpeed, παρέα με τον Γιάννη Αντετοκούνμπο, σε ένα νέο IRL stream που έχει ήδη προκαλέσει φρενίτιδα στο διαδίκτυο
LIFO NEWSROOM
Ο μισός πλανήτης βλέπει anime στο Netflix – Ανακοινώθηκε νέα μεγάλη λίστα τίτλων

TV & Media / Ο μισός πλανήτης βλέπει anime στο Netflix - Ανακοινώθηκε νέα μεγάλη λίστα τίτλων

Πάνω από 150 εκατομμύρια νοικοκυριά παρακολουθούν anime στην πλατφόρμα – Τριπλασιασμός θεάσεων τα τελευταία πέντε χρόνια, με κορυφαίους τίτλους όπως τα «Sakamoto Days», «Cyberpunk: Edgerunners 2» και «My Melody & Kuromi» να επανέρχονται
LIFO NEWSROOM
James Gunn: Ο Σούπερμαν είναι η ιστορία της Αμερικής, ένας μετανάστης που ήρθε από αλλού

TV & Media / James Gunn: Ο Σούπερμαν είναι η ιστορία της Αμερικής, ένας μετανάστης που ήρθε από αλλού

«Ναι, είναι πολιτική», τονίζει ο σκηνοθέτης αναλύοντας το όραμά του για τη νέα ταινία Σούπερμαν και συμπληρώνει: «Η βασική ανθρώπινη καλοσύνη είναι μια αξία και είναι κάτι που έχουμε χάσει»
LIFO NEWSROOM