Η σύγχρονη ιστορία της Γερμανίας το βασικό θέμα στο έργο Schubladen (Συρτάρια)

Η σύγχρονη ιστορία της Γερμανίας το βασικό θέμα στο έργο Schubladen (Συρτάρια) Facebook Twitter
Στην προσπάθειά τους για επικοινωνία, κατανόηση, αποδοχή, με τον «βιωματικό» τρόπο του devised theater, θα χρησιμοποιήσουν ό,τι βρουν στα Συρτάρια τους: επιστολές, αναμνηστικά, αποσπάσματα ημερολογιακών καταγραφών αλλά και πολιτικά κείμενα, εικόνες και μουσικές...
0



Η στιγμή ήταν ώριμη: στις 9 Νοεμβρίου 1989 το Τείχος που χώριζε το Βερολίνο σε Δυτικό και Ανατολικό πέφτει και στις 24 Δεκεμβρίου του ίδιου έτους καταργείται η βίζα και οι άλλες διατυπώσεις που ήταν αναγκαίες στη μετακίνηση από και προς τα δύο γερμανικά κράτη. Ήταν θέμα χρόνου να επανενωθεί η Γερμανία, κάτι που τελικά συνέβη με τη συνθήκη της 31ης Αυγούστου 1990. Τον Δεκέμβριο του 1990 έγιναν οι πρώτες εκλογές της ενιαίας πλέον Γερμανίας.


Η μετάβαση στη νέα συνθήκη δεν ήταν εύκολη, αφού το δυτικό τμήμα ήταν πλούσιο και καθόλα εξελιγμένο, ενώ το ανατολικό φτωχό και σε κατάσταση «κομμουνιστικής» οπισθοδρόμησης. Σ' αυτήν τη νωπή ακόμη περίοδο της γερμανικής Ιστορίας ανατρέχει η γυναικεία ομάδα She She Pop στην παράσταση Schubladen (Συρτάρια). Τρεις ηθοποιοί από την Ανατολική Γερμανία έρχονται αντιμέτωπες με τρεις από τη Δυτική. Στις παράλληλες αφηγήσεις τους θέτουν ερωτήσεις και δίνουν απαντήσεις υποκειμενικές, με χάσματα, ατελείς, στο πλαίσιο ενός διαλόγου που διερευνά το προσωπικό δράμα πίσω, και μέσα, από το μεγάλο ιστορικό γεγονός. Στην προσπάθειά τους για επικοινωνία, κατανόηση, αποδοχή, με τον «βιωματικό» τρόπο του devised theater, θα χρησιμοποιήσουν ό,τι βρουν στα Συρτάρια τους: επιστολές, αναμνηστικά, αποσπάσματα ημερολογιακών καταγραφών αλλά και πολιτικά κείμενα, εικόνες και μουσικές.

Schubladen / Συρτάρια
She She Pop
11 & 12 Ιουλίου
(12.7 στις 17:00 & 21:00)
ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260
(Στάση ΗΣΑΠ Καλλιθέα)
Xώρος Δ

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αργύρης Ξάφης: «Η φράση “πάμε κι ό,τι γίνει” είναι ενδεικτική μιας νοοτροπίας που μας έχει γαμήσει σε αυτή τη χώρα σε κάθε επίπεδο»

Θέατρο / Αργύρης Ξάφης: «Να μου προτείνουν τι; Να αναλάβω το Εθνικό; Δεν με ενδιαφέρει»

Το «Πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» είναι από τις πιο επιτυχημένες παραστάσεις της σεζόν και με την ευκαιρία βρεθήκαμε με τον Αργύρη Ξάφη στο θέατρο Θησείο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τι συμβαίνει με το Θεατρικό Μουσείο;

Θέατρο / Τι συμβαίνει με το Θεατρικό Μουσείο;

Η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, μιλά για τις εργασίες μεταστέγασής του στην οικία Αλεξάνδρου Σούτσου, για την πολύτιμη αρχειακή συλλογή αλλά και για το τι αναμένεται να γίνει με τα καμαρίνια σπουδαίων ηθοποιών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Περιμένοντας τον Γκοντό του Θεόδωρου Τερζόπουλου

Θέατρο / «Περιμένοντας τον Γκοντό»: Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος ανατρέπει όσα γνωρίζαμε για το αριστούργημα του Μπέκετ

Ένα ταξίδι, μια παράσταση, μια συνάντηση με τον σημαντικότερο εν ζωή Έλληνα σκηνοθέτη: από το Μιλάνο στην Αθήνα, από το Piccolo Teatro στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, το «Περιμένοντας τον Γκοντό» του Θεόδωρου Τερζόπουλου προσφέρει μια ριζοσπαστική ανάγνωση του έργου του Μπέκετ.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Σαν πλοίο που ναυάγησε, σα νούφαρο που μάδησε

Κριτική Θεάτρου / Σαν πλοίο που ναυάγησε, σαν νούφαρο που μάδησε

Επιχειρώντας να αποδώσει τη «φαινομενικά ασύνδετη μορφή ενός ονείρου που υπακούει στη δική του λογική», όπως αναφέρει ο Στρίνμπεργκ στο «Ονειρόδραμα», η Γεωργία Μαυραγάνη επέλεξε να μιλήσει για το ίδιο το θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
42' με τον Βασίλη Βηλαρά

Θέατρο / Βασίλης Βηλαράς: «Το θέατρο είναι ένα ομοφοβικό και χοντροφοβικό επάγγελμα»

Στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου και στον «Καταποντισμό» ο ηθοποιός και σκηνοθέτης φέρνει στο φως μαρτυρίες από την γκέι Ελλάδα της Μεταπολίτευσης μέσα από επιστολές που στάλθηκαν στο περιοδικό ΑΜΦΙ, το πρώτο μέσο που άρθρωσε δημόσια λόγο στην Ελλάδα για την εμπειρία των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Καύσωνας: Το όνειρο και ο εφιάλτης του ελληνικού καλοκαιριού σε μια παράσταση

Θέατρο / Καύσωνας: Το όνειρο και ο εφιάλτης του ελληνικού καλοκαιριού σε μια παράσταση

Βασισμένος σε διηγήματα της Βίβιαν Στεργίου, μέσα από αποσπασματικές αφηγήσεις χαρακτηριστικών συμπεριφορών ντόπιων, τουριστών και expats, ο σκηνοθέτης Γιάννης Παναγόπουλος διερευνά τη μεταβατική φάση από τα ’90s μέχρι το 2020, μιλώντας για την πραγματικότητα της γενιά του -των millennials- στην παράσταση που ανεβαίνει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα», μάγισσες και μαγείρισσες της μυστικής Θεσσαλίας

Θέατρο / «Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα», οι μάγισσες και οι μαγείρισσες της μυστικής Θεσσαλίας σε μια παράσταση

Με έμπνευση από τη θεσσαλική λαογραφία και σε σύγχρονη σκηνική φόρμα, ο Κωνσταντίνος Ντέλλας σκηνοθετεί μια παράσταση για τις αόρατες γυναίκες της παράδοσης, αποκαλύπτοντας την κοινωνική απομόνωση, τον παραγκωνισμό τους, ακόμα και την απόκρυψη του γυναικείου σώματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ράνια Σχίζα: «Να γουστάρεις, αυτό είναι το κέρδος. Μόνο έτσι προχωράς στη ζωή»

Θέατρο / Ράνια Σχίζα: «Να γουστάρεις, αυτό είναι το κέρδος. Μόνο έτσι προχωράς στη ζωή»

Μια ηθοποιός με λεπτές ποιότητες, εξαιρετικές συνεργασίες, επιμονή και πάθος μιλά για την επιλογή της να δώσει προτεραιότητα στην οικογένειά της σε πολλές φάσεις της καριέρας της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ