GALLERY WALK

GALLERY WALK Facebook Twitter
0

GALLERY WALK Facebook Twitter
170 χρόνια Εθνική Τράπεζα @ Μουσείο Μπενάκη

Πρόκειται για επετειακή έκθεση διοργανωμένη απ’ το Ιστορικό Αρχείο της Εθνικής Τράπεζας, που παρουσιάζει τη διαδρομή της, μια διαδρομή που είναι παράλληλη με αυτή του ελληνικού κράτους. Εικαστικά τεκμήρια και αρχειακό υλικό (από ημερολόγια κι έγγραφα μέχρι χαρτονομίσματα) που προέρχονται από τη συλλογή έργων τέχνης και το αρχείο της Εθνικής Τράπεζας φροντίζουν να ξεναγήσουν τον επισκέπτη στη συναρπαστική ιστορία της  σύγχρονης Ελλάδας.

«170 χρόνια Εθνική Τράπεζα:1841-2011», έως τις 22/01/2012, Μουσείο Μπενάκη, Πειραιώς 131, 210 3453111



GALLERY WALK Facebook Twitter
Άννα Μιχαηλίδου@Αrtzone

Μια πραγματικά ενδιαφέρουσα πρώτη ατομική έκθεση από μια νέα δημιουργό, που επικεντρώνεται στο θέμα του σύγχρονου κοινωνικού αναβρασμού ανά τον κόσμο. Η Μιχαηλίδου μεταφέρει με κριτική ματιά θέματα αρκετά σοβαρά, που έρχονται όμως σε αντίθεση με το ποπ, καθαρό στυλ της ζωγραφικής της.

«Ceteris Paribus», έως τις 17/12, Gallery Artzone 42, Βασιλέως Κωνσταντίνου 42, 210 7259549

GALLERY WALK Facebook Twitter
Τhe new Disorder @ Iλεάνα Τούντα

Mια ολοκαίνουργια έκθεση ξεκινά απόψε στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τούντα με τίτλο «The new disorder». Η επιμέλεια είναι του διάσημου Αμερικανού επιμελητή Michael Bevilacqua και της Κατερίνας Νίκου και περιέχει κάποια εξίσου διάσημα ονόματα - όχι απαραίτητα απ’ το χώρο της τέχνης. Από τον Casey Spooner μέχρι τον Michael Stipe των REM, οι καλλιτέχνες προέρχονται από διάφορους τομείς, αλλά αυτό ακριβώς είναι και το προτέρημά τους. Το ευρύ φάσμα της πρακτικής τους επιδιώκει να διευκρινίσει τη σχέση της τέχνης με την κοινωνία και τους πιθανούς τόπους και τρόπους με τους οποίους τέχνη και ζωή επαναπροσδιορίζονται στους δρόμους, στα γυρίσματα ταινιών, στα ατελιέ σχεδιαστών, σε φωτογραφίσεις μόδας, στα εργαστήρια. H έκθεση εγκαινιάζεται σήμερα μ’ ένα λάιβ των Callas (που συμμετέχουν και στην έκθεση).

«Τhe new disorder», 8/12-28/1, Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τούντα, Αρματολών & Κλεφτών 48, Αμπελόκηποι, 210 6439466


GALLERY WALK Facebook Twitter
Παύλος Φυσσάκης @ Μουσείο Μπενάκη

Mια πολύ ενδιαφέρουσα ιδέα βρίσκεται πίσω απ’ την έκθεση του γνωστού φωτογράφου Παύλου Φυσάκη. Προκείμενου να ορίσει την ευρωπαϊκή ταυτότητα, ο γνωστός φωτογράφος επισκέφτηκε και φωτογράφισε μέσα σε δυο χρόνια τα τέσσερα γεωγραφικά άκρα της Ευρώπης: το νοτιότερο σημείο, τη Γαύδο, το βορειότερο, το Finnmark της Νορβηγίας, το ανατολικότερο, τα Ουράλια  της Ρωσίας, και το δυτικότερο, τη Sintra της Πορτογαλίας. Η σειρά βραβεύτηκε το 2008 από 24 επιμελητές απ’ όλον τον κόσμο στη Φωτομπιενάλε της Θεσσαλονίκης και το 2010 το βιβλίο Land Ends βραβεύτηκε ως το καλύτερο ελληνικό φωτογραφικό λεύκωμα.

«Land Ends», Moυσείο Μπενάκη, 14/12-29/1, Πειραιώς 138, 210 3453111


GALLERY WALK Facebook Twitter
Παναγιώτης Τέτσης @ Μέγαρον Μουσικής

Η επιστροφή του Παναγιώτη Τετση δεν θα μπορούσε παρά ν’ αποτελεί είδηση, μια και ο καλλιτέχνης είναι πλέον 86 ετών. Η έκθεση που παρουσιάζεται στο Μέγαρο Μουσικής περιέχει φυσικά μια καινούργια ενότητα έργων, που ακολουθούν τη συνηθισμένη θεματολογία του καλλιτέχνη -το τοπίο δηλαδή και τον φυσικό κόσμο-, αλλά πλαισιώνεται και από παλιά, άγνωστα έργα του από ιδιωτικές συλλογές και την Εθνική Πινακοθήκη.

«Η ζωγραφική του σήμερα», έως τις 10/1, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών,
Βασ. Σοφίας & Κόκκαλη, 210 7282333


GALLERY WALK Facebook Twitter
Aγονη Γραμμή @ Μουσείο Κυκλαδικής Τεχνης

Η πρώτη από μια σειρά αρχαιολογικών εκθέσεων με κοινή θεματολογία εγκαινιάζεται αυτή την εβδομάδα στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, ονομάζεται «Άγονη Γραμμή» και περιλαμβάνει εκθέσεις με αρχαιολογικά ευρήματα από τα νησιά της άγονης γραμμής του Αιγαίου. Αυτή η ενότητα παρουσιάζει αντικείμενα, κείμενα, χάρτες, εικόνες και φωτογραφίες απ’ το Καστελόριζο, τη Σύμη, τη Χάλκη, την Τήλο και τη Νίσυρο.

«Άγονη Γραμμή», 9/12-23/4, Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, Νεοφύτου Δούκα 4, Κολωνάκι, 210 7228321-3



GALLERY WALK Facebook Twitter
Γιάννης Βαρελάς @ Τhe Βreeder

Παράλληλα με την ατομική έκθεση του Bαρελά «The oblong box» που συνεχίζεται στην Kunsthalle Athena, o καλλιτέχνης έχει δημιουργήσει δυο σειρές αριθμημένων έργων τέχνης, σε 10 και 100 αντίτυπα αντίστοιχα. Στον πυρήνα αυτής της σειράς έργων βρίσκονται δυο από τις βασικές φιγούρες  της έκθεσής του στην Kunsthalle, ενώ παρουσιάζεται και μια σειρά limited edition επίπλων σε δώδεκα κομμάτια, επηρεασμένα απ’ την παλιότερη σειρά «Blue soldier opera costume».

«Τhe οblong series», The Breeder, 15/12-14/1, Iάσωνος 45, Μεταξουργείο 210 3317527


GALLERY WALK Facebook Twitter
Στα άδυτα της Εθνικής Πινακοθήκης @ Εθνική Πινακοθήκη

Μια σπουδαία έκθεση μπορεί να δει κανείς στην Εθνική Πινακοθήκη πριν κλείσει για την κτιριακή της μετεγκατάσταση - βλέποντας, μάλιστα, όλους αυτούς τους θησαυρούς παίρνει μια ιδέα για το πώς θα είναι η Πινακοθήκη όταν μετακινηθεί στις καινούργιες της εγκαταστάσεις. Η έκθεση είναι χωρισμένη σε 8 ενότητες, η καθεμία υπο την ευθύνη διαφορετικού επιμελητή, και έχει πάρει εξαιρετικές κριτικές/

«Στα άδυτα της Εθνικής Πινακοθήκης», έως τις 8/1, Εθνική Πινακοθήκη, Βασιλέως Κωνσταντίνου 50, 210 7235937


GALLERY WALK Facebook Twitter
Το σύμπαν της Ρωσικής Πρωτοπορίας @ Ίδρυμα Ευγενίδου

Μετά το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Θεσσαλονίκης, η έκθεση των μεγάλων Ρώσων εικαστικών που αγάπησαν το σύμπαν και τα μυστικά του έφτασε στο Ίδρυμα Ευγενίδου. Αποτελείται από έργα 58 εικαστικών και ανήκει στην περίφημη Συλλογή Κωστάκη. Ο συνδετικός κρίκος των έργων είναι η θεματολογία τους που κινείται γυρω απ’ τον κόσμο, το σύμπαν και το φως

«Το σύμπαν της ρωσικής πρωτοπορίας», έως τις 31/12, Ιδρυμα Ευγενίδου, Λ. Συγγρού 387, Π. Φάληρο, 210 9469600


GALLERY WALK Facebook Twitter
Wild Wild Wilderness @ Πραξιτέλους 33

Μια έκθεση που θα διαρκέσει μόλις 2 μέρες, σ’ έναν μη εκθεσιακό χώρο, στην οδό Πραξιτέλους από δυο νέες καλλιτέχνιδες. Η Ελένη Μπαγάκη κι η Μαρία Αναστασίου χρησιμοποιούν στα έργα τους προϋπάρχουσες εικόνες, φιλμ και φωτογραφίες. Οι αρχειακές εικόνες τοπίων γίνονται το μέσο για τη δημιουργία ενός καινούργιου τρόπου αντίληψης, όπου προτείνονται εναλλακτικές ερμηνείες και νέες αφηγήσεις.

«Wild wild wilderness», 15-17/12, Πραξιτέλους 33, Κέντρο, 6948 827835

GALLERY WALK Facebook Twitter
Μεγάλοι Ρώσοι Ζωγράφοι@ Ίδρυμα Θεοχαράκη

Μία πολύ ενδιαφέρουσα έκθεση έργων Ρωσικής Πρωτοπορίας από τη συλλογή της Πινακοθήκης Manege στην Αγία Πετρούπολη ξεκινά στο Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη. Εκατόν είκοσι έργα  που αντανακλούν την εξέλιξη των εικαστικών τεχνών στην Αγία Πετρούπολη, από τη δεκαετία του 1920 έως τις αρχές του 21ου αιώνα παρουσιάζονται σε όλους τους χώρους του ιδρύματος.

Μεγάλοι Ρώσοι Ζωγράφοι 1920-2010 από τη Συλλογή Manege στην Αγία Πετρούπολη,15/12-11/3/2012, Βασίλισσης Σοφίας 9 και Μέρλιν 1, Iίδρυμα Θεοχαράκη, 210-3611206

GALLERY WALK Facebook Twitter
Πέπη Λουλακάκη @ Athens House of Photography

Μια έκθεση με φωτογραφίες Ελλήνων και ξένων μουσικών επί σκηνής αλλά και στα παρασκήνια παρουσιάζει η γκαλερί Athens House of Photography. Οι φωτογραφίες που έχει τραβήξει η Πέπη Λουλακάκη είναι, ως επί το πλείστον, πορτρέτα αλλά και πιο «ρεπορταζιακές» εικόνες διάσημων μουσικών: Nick Cave, Depeche Mode, Moby, Παύλος Παυλίδης, Γιάννης Αγγελάκας, Archie Shepp, P.J. Harvey, Γιώργος Μάγκας, Tricky, κ.ά.

«Backstage Pass», 8/12-8/1, Kεραμαίων και Ελευσινίων, Μεταξουργείο, 210 5288696

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
«Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Εικαστικά / «Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Αμφισβητώντας τις παραδοσιακές απεικονίσεις του ερωτισμού, η Ελένη Μπαγάκη, η Σοφία Μιτσώλα και η Janice Nowinski προσφέρουν τρεις διαφορετικές οπτικές για το τι σημαίνει να βλέπεις –και να σε βλέπουν– με τους δικούς σου όρους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αρτεμίσια και το πρωτο-φεμινιστικό κεντρί της

Εικαστικά / Η Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι ήταν πολύ περισσότερο από μια εκδικήτρια ηρωίδα της ζωγραφικής

Μια νέα έκθεση στο Παρίσι επιχειρεί να αναδείξει το έργο της γενναίας καλλιτέχνιδας της μπαρόκ ζωγραφικής του 17ου αιώνα, με την πρώιμη φεμινιστική προσέγγιση, μέσα από μια φρέσκια οπτική, φωτίζοντας πτυχές πέρα από τη μυθολογία της προσωπικής της τραγωδίας και παρουσιάζοντας έργα της για πρώτη φορά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Εικαστικά / Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Η έκθεση «Διαδρομές στην τέχνη. Έργα από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος» στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων ξεδιπλώνει 150 χρόνια εικαστικής δημιουργίας μέσα από 99 έργα εμβληματικών και σύγχρονων δημιουργών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Ρεπορτάζ / Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Στο βιβλίο του «Ο πλαστογράφος του Φράνκο», ένας ντετέκτιβ από τη Σεβίλλη ισχυρίζεται πως μεγάλα μουσεία, μεταξύ των οποίων και η ελληνική Εθνική Πινακοθήκη, έχουν αγοράσει πιστά αντίγραφα έργων του Ελ Γκρέκο.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μέσα στο εργαστήριο του Χριστόφορου Κατσαδιώτη 

Εικαστικά / Ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης αναδεικνύει το άχρηστο σε τέχνη

Το εργαστήριο του χαράκτη, όπου ξεδιπλώνεται ένα σύμπαν βγαλμένο από κάποιο σκοτεινό παραμύθι, μεταφέρεται προσωρινά σε μια σχεδόν κρυμμένη αίθουσα του μουσείου Μπενάκη, στην οδό Πειραιώς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ