Black is the color

Black is the color Facebook Twitter
0
Brothers in arms

Εξακολουθώ να παρατηρώ σχεδόν με θαυμασμό τους οπαδούς συγκροτημάτων με αχανή δισκογραφία και τους κατατάσσω, με τον σεβασμό που τους αντιστοιχεί, στους μουσικόφιλους που έχουν μέσα τους, περισσότερο από κάθε άλλον, τον nerd. Αυτόν, δηλαδή, που περνάει τη ζωή του, ομολογουμένως άσκοπα, παρακολουθώντας το αγαπημένο του συγκρότημα. Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν οι περισσότεροι από τους οπαδούς των Fall, οι 100 νοματαίοι που δεν χάνουν συναυλία των Legendary Pink Dots, αλλά κι αυτοί που θα βρεθούν την Τρίτη (24/5) στην εμφάνιση του βασικού πυρήνα των Sun City Girls. Δηλαδή, λίγο πριν αναχωρήσουν για το Primavera και το λαϊκό προσκύνημα στους Suicide. Οι Brothers Unconnected, λοιπόν, είναι το σχήμα του Alan Bishop και του αδερφού του, Richard, ό,τι προέκυψε δηλαδή μετά τον θάνατο του εξαιρετικού Charles Gopher που ήταν ο ντράμερ του συγκροτήματος. Η εκτενής δισκογραφία τους αναδεικνύει ένα τουλάχιστον αντισυμβατικό συγκρότημα, που μπορεί να είχε αποκρυφιστικές ανησυχίες, αλλά, τουλάχιστον μουσικά, βρήκε την ταυτότητά του, ξεσκαρτάροντας την έθνικ λαίλαπα. Ο διασημότερος δίσκος τους κι ο καλύτερος απ’ όσους έχω ακούσει, το «Torch of the mystics» (Tupelo Records, 1990, ****), μπορεί να κουβαλάει την garage παράδοση της προηγούμενης δεκαετίας, αλλά το κάνει με τον τρόπο που θα το έκανε ο Frank Zappa. Χαζεύοντας παλαιότερα βίντεό τους, το ακουστικό σετ που θα παρουσιάσουν δεν είναι απλά ενδιαφέρον. Είναι, κυρίως, διαφορετικό.

Waiter #2

Τι ήταν αυτό που σχεδόν σε ανακούφιζε, ακούγοντας την επιστροφή των Three Mile Pilot π έρσι; Τ ο α πλό τ ους ρ οκ ε ν ρ ολ ή ταν γιατρειά από το πλέον παντελώς αδιάφορο indie (όπως το ορίσαμε πολλά χρόνια πριν), που τρώει τα σωθικά του ψάχνοντας στάδια για να γεμίσει τη μεγαλομανία του, αλλά και υπόγεια για να αναπαράγει τις ηχογραφήσεις της κρεβατοκάμαρας, ενώ εμείς το παρατηρούμε από μακριά να αργοπεθαίνει. Το «The inevitable past is the future forgotten» ή ταν μ ια π ολύ απλή υπενθύμιση πως δεν ζητάμε πολλά πράγματα, πέρα από 3-4 δυνατά ριφ και μια άμεση στιχουργική. Μπορεί να μη διέφερε και πολύ απ' ό,τι κάνουν εδώ και τόσα χρόνια οι Black Heart Procession, αλλά κουβάλαγε μια ‘90s μυρωδιά που γεννούσε μια ακατανίκητη νοσταλγία. Κοιτώντας ψύχραιμα τη δισκογραφία τους, διαπιστώνεις πως η μπάντα από το Σαν Ντιέγκο σε 6 δίσκους έχει καταφέρει να σκιαγραφήσει επαρκώς ένα μεγάλο κομμάτι του αμερικανικού ροκ. Τα αφεντικά, Pall Jenkins και Tobias Nathaniel, έχουν κερδίσει με κόπο τους οπαδούς τους χωρίς να καταφεύγουν σε λυρικά κλισέ ή ερμηνευτικές μανιέρες. Στο «Six» (Temporary Residence, 2009, ****), τον πιο πρόσφατο δίσκο τους, μπορεί για πρώτη φορά να ανακατεύτηκαν με τα δύσμοιρα έγχορδα, αλλά το έκαναν παραδίδοντας τα πιο άγρια τραγούδια της καριέρας τους. Στην Αθήνα συντηρούν ένα κοινό που τους έχει υποδεχτεί με όλους τους πιθανούς τρόπους. Είτε ως Black Heart Procession ( λίγο μ ετά τ ην κ υκλοφορία του «Amore del tropico» α λλά κ αι πέρσι), είτε με τον Jenkins σόλο. Τώρα (21/05) έρχονται οι δύο τους γι' άλλη μια εγγυημένα αληθινή συναυλία.

Jazz Carnival

Τα ελάχιστα πράγματα που με αφορούν σε σχέση με τους Azymuth περιστρέφονται γύρω από τον Jose Beltrami, έναν συγκλονιστικό πιανίστα που μπορεί να ήξερε πολύ καλά τι πρέπει να κάνει σ’ ένα τζαζ τρίο, αλλά απέδειξε στη μεγάλη διαδρομή αυτής της βραζιλιάνικης μπάντας πως μπορούσε να προσαρμόσει αυτές τις γνώσεις στην, κατά κάποιον τρόπο, παραδοσιακή μουσική της χώρας του. Οι ίδιοι χαρακτηρίζουν τη μουσική τους «τρελή σάμπα» και καλά κάνουν. Άσχετα απ’ το αν το jazz funk των δίσκων τους παρερμηνεύτηκε από πολλούς ντίσκο μεσσίες (με αποτέλεσμα πολλοί να έχουν αδικήσει το ίδιο το συγκρότημα), όταν πλησίασαν τη μουσική τους ταλαντούχοι παραγωγοί όπως ο Mark Pritchard και ο Tom Middleton (ως Global Communication) το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό και θεωρείται κλασικό ακόμα και σήμερα. Χωρίς να έχω αποφασίσει αν το εν- διαφέρον μου είναι ακαδημαϊκό ή θέληση για αυθεντική διασκέδαση μαζί με αυτούς τους τρεις εξαιρετικούς μουσικούς, η εμφάνισή τους (21/05) δεν αφορά μόνο όσους αγαπούν το groove, αλλά και όσους έμαθαν να χορεύουν σε λαγκάδια και θερμοκήπια πριν από 15 χρόνια.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Subset Festival, η συναρπαστική σκηνή της σύγχρονης μουσικής δημιουργίας 

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Subset Festival: Η συναρπαστική μουσική του μέλλοντος είναι ήδη εδώ

Το φεστιβάλ νέας μουσικής παρουσιάζει καταξιωμένους καλλιτέχνες της διεθνούς σκηνής που συνομιλούν με τα νέα μέσα, αποκαλύπτοντας τις άπειρες δυνατότητες της σύγχρονης δημιουργίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

«Τουραντότ» και «Ριγολέττο» από την Εθνική Λυρική Σκηνή, συναυλίες των Raining Pleasure και Stranglers, καθώς και οι κορυφαίοι Max Richter και Youssou N’Dour, είναι μερικές μόνο από τις πολυαναμενόμενες εκδηλώσεις που θα παρουσιαστούν στο ρωμαϊκό ωδείο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PinkPantheress: H απόλυτη ποπ σταρ της Gen Z

Μουσική / PinkPantheress: Από το παιδικό της δωμάτιο στo παγκόσμιo Billboard

Η καριέρα της γεννήθηκε μέσα από τα social media, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική της, μια lo-fi μείξη bedroom pop, drum ‘n’ bass και UK garage, δεν μπαίνει σε κανένα κουτάκι, είτε ηχητικό είτε αισθητικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ