Take the money and run

Take the money and run Facebook Twitter
James Lavelle
0
Night after night

Επιστροφή των Unkle στην Αθήνα (09/04, Vox) και, αν δεν με απατά η μνήμη μου, αυτή είναι η πρώτη τους εμφάνιση που δεν γίνεται στο πλαίσιο κάποιου φεστιβάλ. Δεν είναι εύκολο να πετύχεις στο τηλέφωνο τον James Lavelle. Είναι ο ορισμός του πολυάσχολου μουσικού, που έχει μετατρέψει το «περίπου» συγκρότημά του σε full-time job. Πόσο μάλλον αυτή την εποχή, που, εκτός από την περιοδεία του, ετοιμάζει καινούργιες κυκλοφορίες. «Βγήκε αυτές τις μέρες το καινούργιο EP με τίτλο Only the lonelyκαι συμμετοχές από Nick Cave, Liela Moss, Gavin Clark και Rachel Fannan (παλιά στους Sleepy Sun) και ακολουθεί ο extended δίσκος με τίτλο “Another night out” που περιέχει 13 κομμάτια που ηχογραφήσαμε από την περίοδο που μπήκαμε στο στούντιο για να φτιάξουμε το περσινό “Where did the night fall” μέχρι και τις αρχές του έτους».

Αν και είμαι από αυτούς που έχουν ικανοποιηθεί από την κιθαριστική στροφή των τελευταίων δίσκων του Lavelle, το «WDTNF» εξακολουθώ να το βρίσκω υπερβολικά ακίνδυνο, αν και η γυαλάδα του δεν με αφήνει αδιάφορο. Το καινούργιο του EP μπορεί να περιέχει τον κράχτη του «Money and run», σαφέστατα γραμμένο για να απαγγείλει πάνω του ο Cave, αλλά για άλλη μια φορά το ενδιαφέρον έγκειται στις πιο άγνωστες φωνές που συνηθίζει να επιλέγει ο Lavelle. Ο ίδιος παραδέχεται πως ακούει συνέχεια καινούργια μουσική, γι’ αυτό και ανακαλύπτει φρέσκες φωνές. «Δεν κάνω και τίποτα άλλο. Ακούω συνέχεια μουσική, είτε είναι καινούργια είτε παλιά. Όλοι οι συνεργάτες μου, άλλωστε, αυτό κάνουν. Είναι όλοι παθιασμένοι με τη μουσική, οπότε υπάρχει μια διαρκής ροή ανακαλύψεων». Η πιο πρόσφατη είναι η Rachel Fannan, που έχει μια Fever Ray χροιά και αναλαμβάνει να τραγουδήσει την πιο αργόσυρτη σύνθεση του καινούργιου του υλικού.

Όταν του τονίζω πως είναι παράλογο να μην έχει αποφασίσει να ιδρύσει δικό του label για να δισκογραφεί τις ανακαλύψεις του, ξεκαθαρίζει πως αυτήν τη στιγμή δεν τον ενδιαφέρει. «Δεν θέλω να ασχολούμαι με τίποτα άλλο πέρα από τους Unkle. Δεν ξέρω τι μπορεί να συμβεί στο μέλλον, αλλά για την ώρα θέλω να εστιάσω στο συγκρότημα». Βέβαια, ως μεγάλος φαν οπτικών μέσων, δεν παραλείπει να προτείνει το πρόσφατο ντοκιμαντέρ για τον Basquiat (οι οπαδοί του Μπόουι θα θυμούνται και τη μέτρια ομώνυμη ταινία για τον ίδιο ζωγράφο, όπου ο Δούκας υποδυόταν τον Γουόρχολ) αλλά και τον περσινό δίσκο του «Aloe Blacc» στη Stones Throw. Θα συμφωνήσω.

Spiderman

Οι Arte Fiasco έχουν αναλάβει να φέρουν τη Βαλτιμόρη στην Αθήνα, απ’ ό,τι φαίνεται, και μετά τους Future Islands (και τ ην εκπληκτική συναυλία τους τον περασμένο Οκτώβριο) φέρνουν τον Dan Deacon αυτή την Τετάρτη (13/3, Bios), για να δούμε αν όσα υπέροχα γράφονται για τις συναυλίες του είναι αλήθεια. Είναι περίεργη περίπτωση αυτός, μάλλον του ταιριάζει το κλισέ «πολυσχιδής προσωπικότητα» είναι ο ορισμός του Pitchfork darling και, πέρα από τη μουσική, ασχολείται με ένα σωρό άλλα καλλιτεχνικά δρώμενα. Εστιάζοντας στους δύο δίσκους του με «κανονική» διανομή -έχει κυκλοφορήσει και μια ντουζίνα cdr, άλλωστε- και ξεκινώντας από το πρώτο «Spiderman of the rings» (Carpark, 2007, ***), μπορείς να καταλάβεις γιατί η ποπ σε εκείνη τη μεριά της Βαλτιμόρης ακούγεται πειραματισμός στον υπόλοιπο κόσμο.

Από τις kraut αναφορές μέχρι τη φουλ χρήση samples υπάρχει τεράστια απόσταση κι ίσως γι’ αυτό ποτέ δεν ευχαριστήθηκα την ακρόασή του. Το «Bromst» (Carpark, 2009, ***+) που ακολούθησε, αν και δεν μπορείς να ισχυριστείς πως φανερώνει μια τελείως καινούργια κατεύθυνση της μουσικής του, είναι ανά στιγμές απολαυστικό. Μπορεί να είναι πολύπλοκο και παραγεμισμένο με κάθε λογής ήχους (αφρικανικά φωνητικά, πλήκτρα, βαθιά ταμπούρα, όλα σε έναν συνεχή και φρενήρη ρυθμό), αλλά ο Deacon α π ο δ ε ι κ ν ύ ε τ α ι μαέστρος στις ε ν ο ρ χ η σ τ ρ ώ σεις και κρατάει τα χαλινάρια, παρεμβάλλοντας νωχελικές ambient παύσεις για να πάρεις μια ανάσα. Όσοι έχουν ισχυριστεί έστω και μια φορά πως οι Animal Collective με το «Merriweather Post Pavillion» έδειξαν το μέλλον (ελπίζω όχι) και το ανέδειξαν ως τον δίσκο της δεκαετίας πριν κυκλοφορήσει, οφείλουν να τσεκάρουν τι κάνει ο Deacon.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
REWORKS 2025 - Τα νέα / ανερχόμενα ονόματα του φετινού φεστιβάλ

Μουσική / Κρατήστε σημειώσεις: Αυτά είναι τα ανερχόμενα ονόματα του φετινού Reworks

Μέσα σε πέντε μέρες το κορυφαίο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής φέρνει στη Θεσσαλονίκη πολυσυλλεκτικά, απρόβλεπτα και ατμοσφαιρικά sets που συνδυάζουν την εγκεφαλική με τη χορευτική διάσταση.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ