Take the money and run

Take the money and run Facebook Twitter
James Lavelle
0
Night after night

Επιστροφή των Unkle στην Αθήνα (09/04, Vox) και, αν δεν με απατά η μνήμη μου, αυτή είναι η πρώτη τους εμφάνιση που δεν γίνεται στο πλαίσιο κάποιου φεστιβάλ. Δεν είναι εύκολο να πετύχεις στο τηλέφωνο τον James Lavelle. Είναι ο ορισμός του πολυάσχολου μουσικού, που έχει μετατρέψει το «περίπου» συγκρότημά του σε full-time job. Πόσο μάλλον αυτή την εποχή, που, εκτός από την περιοδεία του, ετοιμάζει καινούργιες κυκλοφορίες. «Βγήκε αυτές τις μέρες το καινούργιο EP με τίτλο Only the lonelyκαι συμμετοχές από Nick Cave, Liela Moss, Gavin Clark και Rachel Fannan (παλιά στους Sleepy Sun) και ακολουθεί ο extended δίσκος με τίτλο “Another night out” που περιέχει 13 κομμάτια που ηχογραφήσαμε από την περίοδο που μπήκαμε στο στούντιο για να φτιάξουμε το περσινό “Where did the night fall” μέχρι και τις αρχές του έτους».

Αν και είμαι από αυτούς που έχουν ικανοποιηθεί από την κιθαριστική στροφή των τελευταίων δίσκων του Lavelle, το «WDTNF» εξακολουθώ να το βρίσκω υπερβολικά ακίνδυνο, αν και η γυαλάδα του δεν με αφήνει αδιάφορο. Το καινούργιο του EP μπορεί να περιέχει τον κράχτη του «Money and run», σαφέστατα γραμμένο για να απαγγείλει πάνω του ο Cave, αλλά για άλλη μια φορά το ενδιαφέρον έγκειται στις πιο άγνωστες φωνές που συνηθίζει να επιλέγει ο Lavelle. Ο ίδιος παραδέχεται πως ακούει συνέχεια καινούργια μουσική, γι’ αυτό και ανακαλύπτει φρέσκες φωνές. «Δεν κάνω και τίποτα άλλο. Ακούω συνέχεια μουσική, είτε είναι καινούργια είτε παλιά. Όλοι οι συνεργάτες μου, άλλωστε, αυτό κάνουν. Είναι όλοι παθιασμένοι με τη μουσική, οπότε υπάρχει μια διαρκής ροή ανακαλύψεων». Η πιο πρόσφατη είναι η Rachel Fannan, που έχει μια Fever Ray χροιά και αναλαμβάνει να τραγουδήσει την πιο αργόσυρτη σύνθεση του καινούργιου του υλικού.

Όταν του τονίζω πως είναι παράλογο να μην έχει αποφασίσει να ιδρύσει δικό του label για να δισκογραφεί τις ανακαλύψεις του, ξεκαθαρίζει πως αυτήν τη στιγμή δεν τον ενδιαφέρει. «Δεν θέλω να ασχολούμαι με τίποτα άλλο πέρα από τους Unkle. Δεν ξέρω τι μπορεί να συμβεί στο μέλλον, αλλά για την ώρα θέλω να εστιάσω στο συγκρότημα». Βέβαια, ως μεγάλος φαν οπτικών μέσων, δεν παραλείπει να προτείνει το πρόσφατο ντοκιμαντέρ για τον Basquiat (οι οπαδοί του Μπόουι θα θυμούνται και τη μέτρια ομώνυμη ταινία για τον ίδιο ζωγράφο, όπου ο Δούκας υποδυόταν τον Γουόρχολ) αλλά και τον περσινό δίσκο του «Aloe Blacc» στη Stones Throw. Θα συμφωνήσω.

Spiderman

Οι Arte Fiasco έχουν αναλάβει να φέρουν τη Βαλτιμόρη στην Αθήνα, απ’ ό,τι φαίνεται, και μετά τους Future Islands (και τ ην εκπληκτική συναυλία τους τον περασμένο Οκτώβριο) φέρνουν τον Dan Deacon αυτή την Τετάρτη (13/3, Bios), για να δούμε αν όσα υπέροχα γράφονται για τις συναυλίες του είναι αλήθεια. Είναι περίεργη περίπτωση αυτός, μάλλον του ταιριάζει το κλισέ «πολυσχιδής προσωπικότητα» είναι ο ορισμός του Pitchfork darling και, πέρα από τη μουσική, ασχολείται με ένα σωρό άλλα καλλιτεχνικά δρώμενα. Εστιάζοντας στους δύο δίσκους του με «κανονική» διανομή -έχει κυκλοφορήσει και μια ντουζίνα cdr, άλλωστε- και ξεκινώντας από το πρώτο «Spiderman of the rings» (Carpark, 2007, ***), μπορείς να καταλάβεις γιατί η ποπ σε εκείνη τη μεριά της Βαλτιμόρης ακούγεται πειραματισμός στον υπόλοιπο κόσμο.

Από τις kraut αναφορές μέχρι τη φουλ χρήση samples υπάρχει τεράστια απόσταση κι ίσως γι’ αυτό ποτέ δεν ευχαριστήθηκα την ακρόασή του. Το «Bromst» (Carpark, 2009, ***+) που ακολούθησε, αν και δεν μπορείς να ισχυριστείς πως φανερώνει μια τελείως καινούργια κατεύθυνση της μουσικής του, είναι ανά στιγμές απολαυστικό. Μπορεί να είναι πολύπλοκο και παραγεμισμένο με κάθε λογής ήχους (αφρικανικά φωνητικά, πλήκτρα, βαθιά ταμπούρα, όλα σε έναν συνεχή και φρενήρη ρυθμό), αλλά ο Deacon α π ο δ ε ι κ ν ύ ε τ α ι μαέστρος στις ε ν ο ρ χ η σ τ ρ ώ σεις και κρατάει τα χαλινάρια, παρεμβάλλοντας νωχελικές ambient παύσεις για να πάρεις μια ανάσα. Όσοι έχουν ισχυριστεί έστω και μια φορά πως οι Animal Collective με το «Merriweather Post Pavillion» έδειξαν το μέλλον (ελπίζω όχι) και το ανέδειξαν ως τον δίσκο της δεκαετίας πριν κυκλοφορήσει, οφείλουν να τσεκάρουν τι κάνει ο Deacon.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Subset Festival, η συναρπαστική σκηνή της σύγχρονης μουσικής δημιουργίας 

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Subset Festival: Η συναρπαστική μουσική του μέλλοντος είναι ήδη εδώ

Το φεστιβάλ νέας μουσικής παρουσιάζει καταξιωμένους καλλιτέχνες της διεθνούς σκηνής που συνομιλούν με τα νέα μέσα, αποκαλύπτοντας τις άπειρες δυνατότητες της σύγχρονης δημιουργίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

«Τουραντότ» και «Ριγολέττο» από την Εθνική Λυρική Σκηνή, συναυλίες των Raining Pleasure και Stranglers, καθώς και οι κορυφαίοι Max Richter και Youssou N’Dour, είναι μερικές μόνο από τις πολυαναμενόμενες εκδηλώσεις που θα παρουσιαστούν στο ρωμαϊκό ωδείο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PinkPantheress: H απόλυτη ποπ σταρ της Gen Z

Μουσική / PinkPantheress: Από το παιδικό της δωμάτιο στo παγκόσμιo Billboard

Η καριέρα της γεννήθηκε μέσα από τα social media, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική της, μια lo-fi μείξη bedroom pop, drum ‘n’ bass και UK garage, δεν μπαίνει σε κανένα κουτάκι, είτε ηχητικό είτε αισθητικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ