Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου ανεβάζει την «Αποκάλυψη» του Ιωάννη σαν ένα επείγον κάλεσμα για αλλαγή – Πρώτες εικόνες

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου ανεβάζει την «Αποκάλυψη» του Ιωάννη σαν ένα επείγον κάλεσμα για αλλαγή – Πρώτες εικόνες Facebook Twitter
0

Οι promo φωτογραφίες του Nick Knight με το άφυλο παιδί που έχει βουτήξει το χέρι του σε χρυσή μπογιά τελικά λειτούργησαν ως προάγγελος για το ολόχρυσο σκηνικό της Νίκης Ψυχογιού. Τρεις πύλες, κατάμαυρες, επιβλητικές, χάσκουν στο βάθος της τεράστιας Κεντρικής Σκηνής της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση και πλαισιώνουν με απόλυτα λειτουργική λιτότητα την πρώτη πράξη (αυτή των Επιστολών) της «Αποκάλυψης» του Ιωάννη, στην παράσταση που ανεβάζει ο Θάνος Παπακωνσταντίνου, δίνοντας το εναρκτήριο λάκτισμα για τη νέα θεατρική σεζόν του πολιτιστικού οργανισμού. Παραπίσω κρύβεται και μια εντελώς διαφορετική σκηνική σύνθεση που ο σκηνοθέτης δεν θέλει να αποκαλύψει μέχρι την πρεμιέρα, διατηρώντας την έκπληξη γι' αυτό που τελικά θα δούμε.

Μετά τον πάλλευκο, «κλινικό μεσαίωνα» της περσινής «Ηλέκτρας» του και τον παραδοσιακό, δημοτικό μαξιμαλισμό των «Στοιχειωμένων» που είδαμε τον χειμώνα, το χρυσό και οι πολύχρωμοι δωρικοί χιτώνες των ηθοποιών του φαίνονται σαν μεγάλη αισθητική στροφή για τον ιδιοσυγκρασιακό δημιουργό, που κατευθύνεται εδώ προς κάτι εντελώς διαφορετικό, αλλά κατά παράδοξο τρόπο και πάλι συγγενικό με τις εμμονές και τα ενδιαφέροντά του – εδώ επίσης είναι ξεκάθαρες οι αναφορές του στην ορθόδοξη αγιογραφία.

Κοιτώντας τον πυρήνα του κειμένου, προέκυψε επίσης ότι ο μηχανισμός που προτείνεται με την Αποκάλυψη, ότι ο κόσμος με βία θα αλλάξει και θα γίνει ένα ξεκαθάρισμα καλών-κακών, φίλων-εχθρών, άσπρου-μαύρου, είναι ο άμεσος ή έμμεσος ηθικός αυτουργός σε όποιο ουτοπικό κίνημα έχει προκύψει από τότε και πέρα. 

Η Αποκάλυψη του Ιωάννη είναι ένα από τα 27 βιβλία της Καινής Διαθήκης και σε αυτό συναντάμε τον πυρήνα της χριστιανικής εσχατολογίας, καθώς είναι το μόνο από τα αποκαλυπτικά κείμενα που περιλαμβάνεται στον Κανόνα της Αγίας Γραφής. Γράφτηκε από τον απόστολο Ιωάννη την περίοδο που ήταν εξόριστος στην Πάτμο, το 96 μ.Χ.

Γιατί αποφάσισε ο Θάνος Παπακωνσταντίνου να ασχοληθεί με ένα τόσο πρωταρχικό και δυσερμήνευτο κείμενο; «Το αγαπάω. Έχει επηρεάσει τα πάντα, μουσική, κινηματογράφο, ποίηση, εικαστικά. Είτε το ίδιο, είτε εκδοχές του, είτε αναφορές σε αυτό, είτε παρερμηνείες του, όλα τα συναντάω εδώ και πολλά χρόνια σε πράγματα που αγαπάω πολύ. Είναι υλικό με τον οποίο ήθελα να ασχοληθώ, μετά την τραγωδία και τη δημοτική παράδοση. Είναι συγκοινωνούντα δοχεία αυτοί οι κόσμοι, και με ενδιαφέρουν ως υλικό παραστασιακό».

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου ανεβάζει την «Αποκάλυψη» του Ιωάννη σαν ένα επείγον κάλεσμα για αλλαγή – Πρώτες εικόνες Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO

Σαφής και πάλι η αίσθηση της συνέχειας, λοιπόν, στην εργογραφία του Θάνου Παπακωνσταντίνου, που εδώ χρησιμοποιεί το κείμενο της «Αποκάλυψης» σαν ένα μεγάλο χορικό. «Δεν έχω βάλει, προφανώς, κάποιον να υποδύεται τον Ευαγγελιστή, κάποιον τον Αντίχριστο και κάποιον το Θηρίο. Μιλάμε για μια κοινότητα πιστών που ερμηνεύει και μεταφέρει το κείμενο, όχι όμως ως αυτόπτες μάρτυρες, σαν να το είδαν και να μας το αφηγούνται, αλλά επικαλούμενοι όλα εκείνα τα πράγματα που αναφέρει το κείμενο, για να έρθουν.

»Μέσα από την έρευνά μου, κατάλαβα ότι, πέρα από το επίπεδο των καταστροφών, της δαιμονολογίας και του τέλους του κόσμου, που είναι σαφώς ένα ισχυρό στοιχείο του, αφορά πολύ περισσότερο μια κοινότητα πιστών, τη χριστιανική εν προκειμένω. Ξεκινά με 7 επιστολές, που είναι μια απεύθυνση. Έτσι το καταλαβαίνω εγώ κι έτσι το χρησιμοποίησα στην παράσταση. Σαν ένα μήνυμα για εγρήγορση, εμψύχωση και συσπείρωση των πιστών μιας πίστης, παρά σαν ένα ανάθεμα και μια καταστροφολογία, όπως χρησιμοποιήθηκε από πολλούς – και από την επίσημη Εκκλησία από ένα σημείο και πέρα. Δεν με ενδιαφέρει καθόλου αυτό το κομμάτι.

»Κοιτώντας τον πυρήνα του κειμένου, προέκυψε επίσης ότι ο μηχανισμός που προτείνεται με την Αποκάλυψη, ίσως συστηματοποιημένος για πρώτη φορά στην ανθρώπινη ιστορία, ότι ο κόσμος με βία θα αλλάξει και θα γίνει ένα ξεκαθάρισμα καλών-κακών, φίλων-εχθρών, άσπρου-μαύρου –ό,τι όνομα θες βάλ' τους–, όπου θα επικρατήσουν οι καλοί, οι φίλοι, το άσπρο, και ο κόσμος θα αλλάξει σε κάτι για το οποίο δεν έχουμε καμία εικόνα σε σχέση με τον κόσμο που ξέρουμε ως τώρα, προς το καλύτερο, προς το τέλειο, είναι ο άμεσος ή έμμεσος ηθικός αυτουργός σε όποιο ουτοπικό κίνημα έχει προκύψει από τότε και πέρα. Όταν το κατάλαβα αυτό, άλλαξε εντελώς ο τρόπος που αντιλαμβάνομαι τόσο το συγκεκριμένο κείμενο όσο και την ίδια τη θρησκεία.

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου ανεβάζει την «Αποκάλυψη» του Ιωάννη σαν ένα επείγον κάλεσμα για αλλαγή – Πρώτες εικόνες Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO

»Μιλάμε για ένα κείμενο που γράφτηκε το 96. Αν υποθέσουμε ότι ο Χριστός πέθανε το 33, είναι ούτε μισός αιώνας μετά. Άρα το αίτημα για την επιστροφή, τη Δευτέρα Παρουσία του και την κυριαρχία του, την κάθοδο της νέας Ιερουσαλήμ, την ουτοπίας, της Πόλης του Θεού στη Γη, ήταν μια πραγματική επιθυμία των τότε πιστών. Αυτό το αίτημα, στο δικό μου το κεφάλι, συνδυάζεται πολύ περισσότερο με έκρυθμες ιστορικές στιγμές, στις οποίες υπάρχει αίτημα για αλλαγή εδώ και τώρα, όχι συμβολικά, μελλοντικά, όπως στα κείμενα του Αυγουστίνου και του Ωριγένη. Οι ερμηνείες και πολύ περισσότερο οι παρερμηνείες του κειμένου ανά την ιστορία πάντα έχουν να κάνουν με το ότι θέλουμε έναν καλύτερο κόσμο τώρα και θα τον κερδίσουμε με βία – το αίμα, η βία είναι σταθερή προϋπόθεση».

Αλλαγή, συσπείρωση, ομοψυχία, δράση τώρα – ένα κάλεσμα για ακόνισμα και όξυνση της πίστης: Με όλα τα κινήματα που αποζητούν την αλλαγή σήμερα, η «Αποκάλυψη» και η σκηνική της ανάγνωση από τον Θάνο Παπακωνσταντίνου φαντάζει πιο καίρια παρά ποτέ. Κι ένα fun fact, αντί κατακλείδας: ο σκηνοθέτης ήρθε σε επαφή για πρώτη φορά με το κείμενο όταν είδε την παλιά, cult ταινία τρόμου των '70s «Η Προφητεία» (The Omen). «Και το "Έβδομο Σημάδι" με την Ντέμι Μουρ. Δεν το ξέρεις; A, είναι μια τεράστια χολιγουντιανή φλόπα των '80s, αξίζει να το δεις».

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου ανεβάζει την «Αποκάλυψη» του Ιωάννη σαν ένα επείγον κάλεσμα για αλλαγή – Πρώτες εικόνες Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου ανεβάζει την «Αποκάλυψη» του Ιωάννη σαν ένα επείγον κάλεσμα για αλλαγή – Πρώτες εικόνες Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου ανεβάζει την «Αποκάλυψη» του Ιωάννη σαν ένα επείγον κάλεσμα για αλλαγή – Πρώτες εικόνες Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου ανεβάζει την «Αποκάλυψη» του Ιωάννη σαν ένα επείγον κάλεσμα για αλλαγή – Πρώτες εικόνες Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου ανεβάζει την «Αποκάλυψη» του Ιωάννη σαν ένα επείγον κάλεσμα για αλλαγή – Πρώτες εικόνες Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου ανεβάζει την «Αποκάλυψη» του Ιωάννη σαν ένα επείγον κάλεσμα για αλλαγή – Πρώτες εικόνες Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου ανεβάζει την «Αποκάλυψη» του Ιωάννη σαν ένα επείγον κάλεσμα για αλλαγή – Πρώτες εικόνες Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου ανεβάζει την «Αποκάλυψη» του Ιωάννη σαν ένα επείγον κάλεσμα για αλλαγή – Πρώτες εικόνες Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου ανεβάζει την «Αποκάλυψη» του Ιωάννη σαν ένα επείγον κάλεσμα για αλλαγή – Πρώτες εικόνες Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου ανεβάζει την «Αποκάλυψη» του Ιωάννη σαν ένα επείγον κάλεσμα για αλλαγή – Πρώτες εικόνες Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου ανεβάζει την «Αποκάλυψη» του Ιωάννη σαν ένα επείγον κάλεσμα για αλλαγή – Πρώτες εικόνες Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου ανεβάζει την «Αποκάλυψη» του Ιωάννη σαν ένα επείγον κάλεσμα για αλλαγή – Πρώτες εικόνες Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου ανεβάζει την «Αποκάλυψη» του Ιωάννη σαν ένα επείγον κάλεσμα για αλλαγή – Πρώτες εικόνες Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου ανεβάζει την «Αποκάλυψη» του Ιωάννη σαν ένα επείγον κάλεσμα για αλλαγή – Πρώτες εικόνες Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου ανεβάζει την «Αποκάλυψη» του Ιωάννη σαν ένα επείγον κάλεσμα για αλλαγή – Πρώτες εικόνες Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου ανεβάζει την «Αποκάλυψη» του Ιωάννη σαν ένα επείγον κάλεσμα για αλλαγή – Πρώτες εικόνες Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO

Συντελεστές

Σύλληψη & Σκηνοθεσία: Θάνος Παπακωνσταντίνου

Μετάφραση: Μιχαήλα Πλιαπλιά

Σκηνικά & Κοστούμια: Νίκη Ψυχογιού

Μουσική Σύνθεση & Προγραμματισμός Ηλεκτρονικών: Πάνος Ηλιόπουλος

Μουσική Επιμέλεια & Διεύθυνση, εκκλησιαστικό όργανο: Μάρκελλος Χρυσικόπουλος

Σχεδιασμός Κίνησης: Νάντη Γώγουλου

Σχεδιασμός Φωτισμών: Χριστίνα Θανάσουλα

Γλυπτική: Αλέκος Μπουρελιάς

Βοηθός Σκηνοθέτη: Κωνσταντίνα Αγγελοπούλου

Βοηθός Σκηνογράφου - Ενδυματολόγου: Μαρίνα Μουρτζή

Βοηθός Σχεδιασμού Φωτισμών: Σεμίνα Παπαλεξανδροπούλου

Ηχοληψία: Μανώλης Αγγελάκης

Κομμώσεις: Κωνσταντίνος Κολιούσης

Live Electronics: Κωνσταντίνος Τσιώλης

Μακιγιάζ: Κωνσταντίνα Πασπάλη

Παραγωγή: Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Ερμηνεύουν: Αλεξία Καλτσίκη, Μαριάννα Δημητρίου, Καλλιόπη Σίμου, Ελένη Μολέσκη, Κλεοπάτρα Μάρκου, Θανάσης Δόβρης, Σωτήρης Τσακομίδης, Μάριος Παναγιώτου, Μιλτιάδης Φιορέντζης, Γιώργος Δικαίος

Συμμετέχουν οι μουσικοί: Θοδωρής Βαζάκας (κρουστά), Κώστας Γάτσιος (κλαρινέτο, μπάσο κλαρινέτο), Αλέξης Καραϊσκάκης (τσέλο), Σπύρος Μοσχονάς (τρομπόνι), Ελευθερία Τόγια (βιόλα), Δημήτρης Τίγκας (κοντραμπάσο), Κώστας Τσιώλης (ηλεκτρονικά)

Συμμετέχουν: Παντελής Καλογεράκης, Κωνσταντίνα Κάλτσιου, Λουκάς Κυριαζής, Μαρία Μαντά, Γιάννης Μπατσής, Γρηγορία Οικονομάκη, Ραφαήλ Σιδηρόπουλος, Κωνσταντίνα Σκανδάλη, Δημήτρης Χαραλαμπόπουλος, Εύη Χρόνη και τα παιδιά: Κωνσταντίνος Τσακομίδης, Μάρκος Σωμαρίπας-Χρονόπουλος

Info

Η Αποκάλυψη

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση - Κεντρική Σκηνή (Συγγρού 107)

3-20 Οκτωβρίου 2019

Πέμπτη 10 Οκτωβρίου 2019: Μετά την παράσταση, συζήτηση του κοινού με τους συντελεστές

Σάββατο 12, Κυριακή 13, Παρασκευή 18, Σάββατο 19 και Κυριακή 20 Οκτωβρίου με αγγλικούς υπέρτιτλους

Παραστάσεις: Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή 20:30

Εισιτήρια: 5-20 €

 

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η Στέγη Ιδρύματος Ωνάση αποκαλύπτει το πρόγραμμά της για τη σεζόν 2019-2020

Culture / Η Στέγη Ιδρύματος Ωνάση αποκαλύπτει το πρόγραμμά της για τη σεζόν 2019-2020

Θέατρο, χορός, μουσική, συνέδρια, ψηφιακή πραγματικότητα: Οι δράσεις της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση για τη νέα σεζόν καλύπτουν ένα ευρύτατο φάσμα θεματικών, επιστρατεύοντας μεγάλους Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Η Κατερίνα Ευαγγελάτου θα έχει πολλή δουλειά φέτος

Αποκλειστική συνέντευξη / Η Κατερίνα Ευαγγελάτου θα έχει πολλή δουλειά φέτος

«Άμλετ» στο θέατρο του πατέρα της (που επαναλειτουργεί μόνο για τη συγκεκριμένη παράσταση), «Ριγκολέτο» στην Εθνική Λυρική Σκηνή και καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών. Η ταλαντούχα σκηνοθέτις έχει πάρα πολλά να κάνει φέτος.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ