Εύα, Ανθή, Ιουλίτα, Μυρτώ, Άντεια

Εύα, Ανθή, Ιουλίτα, Μυρτώ, Άντεια Facebook Twitter
Επεξεργασία: Ατελιέ/ LIFO
0

1.

«Εργόχειρο. Όταν ήρθε ο εραστής, αντί για ρώγες, βρήκε κουμπιά δεμένα με κλωστή. Τότε σκέφτηκε να τη ράψει ολόκληρη. Πήρε κλωστή και βελόνα και έφτιαξε ένα σώμα κεντητό για να το έχει κοντά του τις κρύες νύχτες του χειμώνα». (Εύα Στεφανή, Τα μαλλιά του Φιν, εκδ. Πόλις)

2.

«Γυναίκα. Νέα γυναίκα σχεδόν όμορφη / Περπατάει αβέβαιη / Ο έρωτας πάνω στα χείλη της / Τα μάτια οι φυλακές των άλλων / Καίει δυνάμεις άγνωστες / Ναυτίας βιαιότητας / Θέλοντας να πετάξει / Βάρος παρόν την προσγειώνει / Να εκδικηθεί τις πίσω μέρες:/ νωθρές σκέψεις σαν χιόνι / Το σώμα προηγείται / Κυματίζουν τα μέλη». (Ανθή Μαρωνίτη, Η μόνη της περιουσία, εκδ. Άγρα)

3.

Ποίηση. Η ποίηση, με την πολύτροπη δυναμική της, κάνει εφικτή δυνατότητα την ευχή, πολιτογραφεί το ανεκπλήρωτο, ορίζει διαφορετικές προοπτικές, μόνο γιατί τις σκέφτηκε. «Ο ιδανικός ποιητής», γράφει ο Ελύτης, «ξεκινά από την πεποίθηση ότι μπορεί και πρέπει να προξενεί μέσα στο πνεύμα φυσικά φαινόμενα». Γράφοντας, δεν περιγράφει μόνον την προσδοκία του αλλά την «επισημοποιεί», γνωστοποιώντας την, ή απλώς σχεδιάζει τη βεβαιότητά του, υποδεικνύοντας την άλλη κατεύθυνση, επεκτείνει τα όρια του οικείου, του αποδεκτού από το άτομο. Έχει τον καιρό να ακολουθήσει η κοινότητα. «Έχει τον καιρό να ακολουθήσει η πραγματικότητα» γράφει ο Ελύτης. (Ιουλίτα Ηλιοπούλου, Αναζητώντας τη Δέκατη Τέταρτη Ομορφιά, εκδ. ύψιλον/βιβλία)

4.

Blade Runners. «Είμαστε ελάχιστοι σ' όλο τον κόσμο / που μοιάζουμε./ Έχουμε λέπια / έχουμε ημερομηνία λήξης / είμαστε φτιαγμένοι για να πολεμήσουμε / τους ανθρώπους-νυχτερίδες./ Εμείς παίρνουμε εντολές / από τον Μεγάλο Δράκο./ Σκοτώνουν πριν σκοτωθούν./ Ζούμε νύχτα / τη μέρα πέφτουμε σε λήθαργο./ Είμαστε προγραμματισμένοι να αγωνιστούμε / για τους συντρόφους μας./ Γινόμαστε ένα και πετάμε σε σκούρο ουρανό / χίλια και ένα αστεράκια / λαμποκοπάνε./ Η ζωή αρχίζει τώρα / η αγάπη δεν έχει ώρα / είναι παντού μέρα νύχτα./ Μάνα, πατέρα, συγχωρήστε με / μα είμαι ταγμένη να θυσιαστώ / για να σώσω τη ράτσα μου». (Μυρτώ Τάσιου, Η Αλίκη δε μένει πια εδώ, εκδ. Καστανιώτη)

5.

Ποιητής και τζίτζικας. «Με την επιμονή σου τζίτζικα / Εξάντλησες την ανοχή και το αυτί μου./ Σίγουρος πάνω στο κλαδί / Οι εκκλήσεις μου για λίγη ησυχία / Δεν αποδίδουν το θαύμα / Της ποιητικής δημιουργίας./ Είναι νύχτα κι οι ώρες θα περάσουν / Με λίγη υπομονή θα με αντέξεις / Το σώμα μου το παραδίδω / Το ξημέρωμα — σωπαίνω./ Η λιγοστή ζωή μου / Το ίσο θα κρατάει στη φωνή σου». (Άντεια Φραντζή, Στιχάρι, εκδ. Γαβριηλίδης)

6.

«Ψάρι. Μέσα και έξω απ' αυτήν νερό. Ανοίγει τα χέρια και τα λέπια της λαμπυρίζουν. Από το στόμα της βγαίνουν κοχύλια που σκεπάζουν το βουνό». (Εύα Στεφανή, Τα μαλλιά του Φιν, εκδ. Πόλις)

7.

«Τόπος. Τα νταμάρια γεράσανε / λάμπουν όμως τα μάρμαρα / περιμένοντας τον καιρό / Στα υπέρθυρα των σπιτιών / στις εκκλησιές στις σκάλες / πώς σκοτεινές ανεβαίνουν / χρωματιστές οι ρωγμές / Αστράφτει η νύχτα / με νερά από μάρμαρο». (Ανθή Μαρωνίτη, Η μόνη της περιουσία, εκδ. Άγρα)

8.

«Ποιητική λειτουργία. Ιχνηλατούμε και επιστρέφουμε για να ακινητήσουμε τη στιγμή. Η ποιητική λειτουργία, άλλωστε, ένα μέγιστο στόχο ζητά να επιτελέσει, να διευρύνει το ελάχιστο στη μέγιστη έντασή του, να καταστήσει το φευγαλέο ισόβιο, να απομονώσει την αίσθηση και να προβάλλει την αυταξία της μέσα σε μιαν ισόβια στιγμή». (Ιουλίτα Ηλιοπούλου, Αναζητώντας τη Δέκατη Τέταρτη Ομορφιά, εκδ. ύψιλον/βιβλία)

9.

«Μέρες. Είναι μέρες που είμαι / ένα λιοντάρι, δε με σταματά / τίποτα και κανείς / πάω συνέχεια μπροστά και πίσω δεν κοιτάω./ Είμαι ο αρχηγός του κοπαδιού». (Μυρτώ Τάσιου, Η Αλίκη δε μένει πια εδώ, εκδ. Καστανιώτης)

10.

Σπίτι. Σύρθηκε ως τη πόρτα./ Είπε αυτή/ Τελευταία μέρα/ (η βρύση να βρέχει/ τα πόδια — adieu)/ Το σπίτι δεν ξέρει από τέτοια/ Φεύγει μόνο του (Άντεια Φραντζή, Στιχάρι, εκδ. Γαβριηλίδης)

Τα βιβλία της εικόνας:

1. Εύα Στεφανή, Τα μαλλιά του Φιν, Εκδόσεις Πόλις, Σελίδες: 38

2. Ανθή Μαρωνίτη, Η μόνη της περιουσία, Εκδόσεις Άγρα, Σελίδες: 44

3.Ιουλίτα Ηλιοπούλου, Αναζητώντας τη Δέκατη Τέταρτη Ομορφιά, Σελίδες: 226, Εκδόσεις ύψιλον/βιβλία

4.Άντεια Φραντζή, Στιχάρι, Εκδόσεις Γαβριηλίδης, Σελίδες: 37

 

radiobookspotting.blogspot.gr

Βιβλίο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μικρή μου, ας τους αφήσουμε αυτούς τους κερατάδες τους καλόγερους»

Lifo Videos / «Μικρή μου, ας τους αφήσουμε αυτούς τους κερατάδες τους καλόγερους»

Η Αγλαΐα Παππά διαβάζει ένα απόσπασμα από τις βέβηλες και αμφιλεγόμενες «120 Μέρες των Σοδόμων» του Μαρκησίου ντε Σαντ, ένα βιβλίο αναγνωρισμένο πλέον ως αξεπέραστο λογοτεχνικό αριστούργημα και χαρακτηρισμένο ως «εθνικός θησαυρός» της Γαλλίας.
THE LIFO TEAM
Το «προπατορικό αμάρτημα» του Τζο Μπάιντεν

Βιβλίο / Ποιο ήταν το θανάσιμο σφάλμα του Τζο Μπάιντεν;

Ένα νέο βιβλίο για τον πρώην Πρόεδρο αποτελεί καταπέλτη τόσο για τον ίδιο όσο και για τη δουλοπρεπή κλίκα πιστών και μελών της οικογένειάς του, που έκαναν το παν για να συγκαλύψουν τον ραγδαίο εκφυλισμό της γνωστικής του ικανότητας.
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ Συγγραφείς/ Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / 8 Έλληνες συγγραφείς ξαναγράφουν τους μύθους και τις παραδόσεις

Η Λυσιστράτη ερμηνεύει τις ερωτικές σχέσεις του σήμερα, η Ιφιγένεια διαλογίζεται στην παραλία και μια Τρωαδίτισσα δούλα γίνεται πρωταγωνίστρια: 8 σύγχρονοι δημιουργοί, που συμμετέχουν με τα έργα τους στο φετινό Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, συνομιλούν με τα αρχαία κείμενα και συνδέουν το παρελθόν με επίκαιρα ζητήματα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζούντιθ Μπάτλερ: «Θέλουμε να ζήσουμε με ανοιχτή ή με κλειστή καρδιά;»

Τζούντιθ Μπάτλερ / «Θέλουμε να ζήσουμε με ανοιχτή ή με κλειστή καρδιά;»

Μια κορυφαία προσωπικότητα της σύγχρονης παγκόσμιας διανόησης μιλά στη LiFO για τo «φάντασμα» της λεγόμενης ιδεολογίας του φύλου, για το όραμα μιας «ανοιχτόκαρδης κοινωνίας» και για τις εμπειρίες ζωής που της έμαθαν να είναι «ένας άνθρωπος ταπεινός και ταυτόχρονα θαρραλέος».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντίνος Κονόμος

Βιβλίο / «Ο κύριος διευθυντής (καλό κουμάσι) έχει αποφασίσει την εξόντωσή μου…»

Ο Ντίνος Κονόμος, λόγιος, ιστοριοδίφης και συγγραφέας, υπήρξε συνεχιστής της ζακυνθινής πνευματικής παράδοσης στον 20ό αιώνα. Ο συγγραφέας Φίλιππος Δ. Δρακονταειδής παρουσιάζει έργα και ημέρες ενός ανθρώπου που «δεν ήταν του κόσμου τούτου».
ΦΙΛΙΠΠΟΣ Δ. ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ
Η ζωή του Καζαντζάκη σε graphic novel από τον Αλέν Γκλικός

Βιβλίο / Ο Νίκος Καζαντζάκης όπως δεν τον είχαμε ξαναδεί σε ένα νέο graphic novel

Ο ελληνικής καταγωγής Γάλλος συγγραφέας Αλέν Γκλικός καταγράφει την πορεία του Έλληνα στοχαστή στο graphic novel «Καζαντζάκης», όπου ο περιπετειώδης και αντιφατικός φιλόσοφος και μυθιστοριογράφος ψυχαναλύεται για πρώτη φορά και συστήνεται εκ νέου στο ελληνικό κοινό.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Πετρίτης»: Το πιο γρήγορο πουλί στον κόσμο και η άγρια, αδάμαστη ομορφιά του

Ηχητικά Άρθρα / Πετρίτης: Το πιο γρήγορο πουλί στον κόσμο και η άγρια, αδάμαστη ομορφιά του

Ο Τζoν Άλεκ Μπέικερ αφιέρωσε δέκα χρόνια από τη ζωή του στην παρατήρηση ενός πετρίτη και έγραψε ένα από τα πιο ιδιαίτερα βιβλία της αγγλικής λογοτεχνίας – μια από τις σημαντικότερες καταγραφές της άγριας ζωής που κινδυνεύει να χαθεί για πάντα. Κυκλοφόρησε το 1967 αλλά μόλις τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια οι κριτικοί και το κοινό το ανακάλυψαν ξανά.
M. HULOT
Μπενχαμίν Λαμπατούτ: «Ας μην αφήνουμε τον Θεό στους πιστούς» 

Βιβλίο / Μπενχαμίν Λαμπατούτ: «Αν αξίζει ένα πράγμα στη ζωή, αυτό είναι η ομορφιά»

Εν όψει της εμφάνισής του στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, στις 21 Μαΐου, ο Λατινοαμερικανός συγγραφέας-φαινόμενο Μπενχαμίν Λαμπατούτ μιλά στη LiFO για τον ρόλο της τρέλας στη συγγραφή, τη σχέση επιστήμης και λογοτεχνίας και το μεγαλείο της ήττας – και δηλώνει ακόμα φανατικός κηπουρός και εραστής της φύσης.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Το πίσω ράφι/ Άντονι Μπέρτζες: «Έρνεστ Χέμινγουεϊ»

Το Πίσω Ράφι / Ο Χέμινγουεϊ ήταν ένας φωνακλάς νταής αλλά κι ένας σπουδαίος συγγραφέας του 20ού αιώνα

Η βιογραφία «Έρνεστ Χέμινγουεϊ - Μια ζωή σαν μυθοπλασία» του Βρετανού συγγραφέα Άντονι Μπέρτζες αποτυπώνει όχι μόνο την έντονη και περιπετειώδη ζωή του κορυφαίου Αμερικανού ομοτέχνου του αλλά και όλο το εύρος της αντιφατικής προσωπικότητάς του.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
21η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης

Βιβλίο / 21η ΔΕΒΘ: Εξωστρέφεια και καλύτερη οργάνωση αλλά μένουν ακόμα πολλά να γίνουν

Απολογισμός της 21ης ΔΕΒΘ που πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά υπό την αιγίδα του νεοσύστατου ΕΛΙΒΙΠ. Σε ποιο βαθμό πέτυχε τους στόχους της και ποια στοιχήματα μένει ακόμα να κερδίσει;
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Η ποίηση όχι μόνο αλλάζει τον κόσμο, τον δημιουργεί» ​​​​​​/Μια νέα ανθολογία ελληνικής queer ποίησης μόλις κυκλοφόρησε στα ισπανικά /11 Έλληνες ποιητές σε μια νέα ισπανική queer ανθολογία /Queer ελληνική ποίηση σε μια νέα δίγλωσση ισπανική ανθολογία

Βιβλίο / Μια Ισπανίδα καθηγήτρια μεταφράζει ελληνική queer ποίηση

Η María López Villalba, καθηγήτρια Νέων Ελληνικών στο Πανεπιστήμιο της Μάλαγα, μετέφρασε 11 ελληνικά ποιήματα, σε μια πρόσφατη ανθολογία που προσφέρει στο ισπανόφωνο κοινό την ευκαιρία να γνωρίσει τη σύγχρονη ελληνική queer –και όχι μόνο– ποίηση.
M. HULOT
«Κανείς δεν μας επέβαλε να έχουμε όλοι μια μονστέρα στο σαλόνι»

Βιντσέντζο Λατρόνικο / «Κανείς δεν μας επέβαλε να έχουμε όλοι μια μονστέρα στο σαλόνι»

Ο Ιταλός συγγραφέας και υποψήφιος για το βραβείο Booker, Βιντσέντζο Λατρόνικο, μιλά στη LIFO για το πολυσυζητημένο βιβλίο του «Τελειότητα», στο οποίο αποτυπώνει την αψεγάδιαστη αλλά ψεύτικη ζωή μιας ολόκληρης γενιάς ψηφιακών νομάδων στην Ευρώπη, καθώς και τη μάταιη αναζήτηση της ευτυχίας στην ψηφιακή εποχή.
M. HULOT
Μεσσαλίνα: Ακόλαστη μέγαιρα ή πολύ έξυπνη για την εποχή της;

Ηχητικά Άρθρα / Μεσσαλίνα: Ακόλαστη μέγαιρα ή πολύ έξυπνη για την εποχή της;

Το όνομά της έχει συνδεθεί με την εικόνα μιας αδίστακτης, σεξουαλικά ακόρεστης και επικίνδυνης γυναίκας. Ένα νέο βιβλίο, όμως, έρχεται να αμφισβητήσει αυτή τη στερεοτυπική αφήγηση και να φωτίσει μια διαφορετική εκδοχή της ιστορίας της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Rene Karabash

Βιβλίο / Rene Karabash: «Θέλω πίσω τη γυναικεία δύναμη που μου στέρησαν οι άνδρες»

Η Βουλγάρα συγγραφέας Rene Karabash μιλά για το μυθιστόρημά της «Ορκισμένη», που τιμήθηκε με το βραβείο Ελίας Κανέτι, και στο οποίο εστιάζει στην ιστορία των «ορκισμένων παρθένων» γυναικών των Βαλκανίων που επέλεξαν να ζήσουν ως άνδρες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δυο γυναίκες συγγραφείς αποκαλύπτουν τα κρυφά μυστικά της γραφής

Βιβλίο / Όλες οι γυναίκες του κόσμου στο νέο βιβλίο της Αμάντας Μιχαλοπούλου

Στο «Μακρύ ταξίδι της μιας μέσα στην άλλη», η μητρότητα γίνεται ο συνδετικός κρίκος που ενώνει όλες τις μητέρες και όλες τις κόρες με τις γυναίκες της Ιστορίας που θαυμάσαμε, αλλά και τις ανώνυμες «Παναγίες» που κράτησαν στους ώμους τους τα βάρη της ανθρωπότητας.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Βιβλίο / «Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Στο νέο του βιβλίο, «Lost Things Found», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Hyper Hypo, ο εικαστικός φωτογράφος Αντώνης Θεοδωρίδης εξερευνά τον μαγικό κόσμο της υπαίθριας αγοράς του Ελαιώνα.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Ντιντιέ Εριμπόν: «Καιρός για ένα κίνημα των ηλικιωμένων!»

Ντιντιέ Εριμπόν / Ντιντιέ Εριμπόν: «Να πάψουμε να βλέπουμε τους ηλικιωμένους ως κοινωνικούς παρίες»

Από τους σημαντικότερους και πιο επιδραστικούς σύγχρονους Γάλλους στοχαστές, ο Ντιντιέ Εριμπόν συνδύασε στα βιβλία του τα δύσκολα βιώματα της νεότητάς του με μια εμπεριστατωμένη, αλλά και εικονοκλαστική, κοινωνικοπολιτική «ακτινογραφία» της γαλλικής κοινωνίας. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ