Αυτά τα έργα δεν ήθελε να δει μπροστά του ο Χίτλερ

Αυτά τα έργα δεν ήθελε να δει μπροστά του ο Χίτλερ Facebook Twitter
Pablo Picasso, The Soler Family (La famille Soler), Musee des Beaux Arts-Liege
0

Τέχνη και ιστορία συνδυάζονται σε μια έκθεση που παρουσιάζεται στη Λιέγη αφιερωμένη στα έργα που πωλήθηκαν από τους Γερμανούς κατά τη δημοπρασία της Λουκέρνης το 1939.H έκθεση έχει τίτλο "Degenerate art according to Hitler" και πίσω από τον τίτλο υπάρχει η εξής ιστορία:

 

Την παραμονή του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, οι ναζιστικές αρχές ήθελαν να αποσύρουν τα μοντέρνα έργα τέχνης που θεωρείτο «εκφυλισμένη» από τις γκαλερί. Τον Ιούνιο του 1939, οργάνωσαν μια μεγάλη δημοπρασία στη Λουκέρνη. Αυτή η δημοπρασία, η οποία επρόκειτο να πάρει ιστορική διάσταση,  προσέφερε έργα μερικών από τους μεγαλύτερους καλλιτέχνες της εποχής: Γκογκέν, Σαγκάλ, Ματίς, Κοκόσκα, Ότο Ντιξ, ακόμη και Πικάσο.

Σήμερα, πολλά από αυτά τα έργα βρίσκονται διάσπαρτα σε όλο τον κόσμο σε ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές. Ένας μεγάλος αριθμός από αυτά εκτίθεται και παρουσιάζεται για πρώτη φορά αποκλειστικά στο Cité Miroir στη Λιέγη.

Η βελγική κυβέρνηση εκπροσωπήθηκε στη δημοπρασία, όπως υπήρχε και αντιπροσωπεία από τη Λιέγη, που είχε καταφέρει να συγκεντρώσει ένα  αρκετά μεγάλο χρηματικό ποσό. Το Βέλγιο απέκτησε πολλά έργα τέχνης για τα μουσεία της Αμβέρσας και των Βρυξελλών, ενώ η Λιέγη αγόρασε εννέα εξαιρετικές τοιχογραφίες που αποτελούν σήμερα μέρος της μεγάλης συλλογής που ανήκει στην πόλη.

Σήμερα, πολλά από αυτά τα έργα βρίσκονται διάσπαρτα σε όλο τον κόσμο σε ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές. Ένας μεγάλος αριθμός από αυτά εκτίθεται και παρουσιάζεται για πρώτη φορά αποκλειστικά στο Cité Miroir στη Λιέγη. Η έκθεση θα εμπλουτιστεί με πολλά έγγραφα που αναφέρονται το ιστορικό πλαίσιο της δημοπρασίας και θα διαρκέσει μέχρι τα τέλη Μαρτίου.

Αυτά τα έργα δεν ήθελε να δει μπροστά του ο Χίτλερ Facebook Twitter
Chevaux au pâturage (Pferde auf der Weide), 1910 Franz Marc, Musée des Beaux-Arts de Liège
Αυτά τα έργα δεν ήθελε να δει μπροστά του ο Χίτλερ Facebook Twitter
Bildnis Georg Brandes, Musée Royal des Beaux-Arts d'Anvers
Αυτά τα έργα δεν ήθελε να δει μπροστά του ο Χίτλερ Facebook Twitter
Le Déjeuner, Jules Pascin, Musée des Beaux-Arts de Liège
Αυτά τα έργα δεν ήθελε να δει μπροστά του ο Χίτλερ Facebook Twitter
Sitzendes Mädchen, Musée Royal des Beaux-Arts d'Anvers
Αυτά τα έργα δεν ήθελε να δει μπροστά του ο Χίτλερ Facebook Twitter
Le Marquisien à la cape rouge, Paul Gauguin, Musée des Beaux-Arts de Liège
Αυτά τα έργα δεν ήθελε να δει μπροστά του ο Χίτλερ Facebook Twitter
Les Masques et la Mort, James Ensor, Musee des BeauxArts-Liege
Αυτά τα έργα δεν ήθελε να δει μπροστά του ο Χίτλερ Facebook Twitter
The Blue House (La maison bleue), Marc Chagall, Musée des Beaux-Arts de Liège
Αυτά τα έργα δεν ήθελε να δει μπροστά του ο Χίτλερ Facebook Twitter
Monte-Carlo , Oskar Kokoschka, Musee des BeauxArts-Liege
Αυτά τα έργα δεν ήθελε να δει μπροστά του ο Χίτλερ Facebook Twitter
Franz Marc, The Blue Horses (Les chevaux bleus), Musee des Beaux Arts-Liege
Αυτά τα έργα δεν ήθελε να δει μπροστά του ο Χίτλερ Facebook Twitter
Max Liebermann - Le Cavalier sur la plage, Musee des Beaux Arts-Liege

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ