O ήμερος γαλήνιος κόσμος του Will Barnet

O ήμερος γαλήνιος κόσμος του Will Barnet Facebook Twitter
1
O ήμερος γαλήνιος κόσμος του Will Barnet Facebook Twitter

  

Τα έργα του σε πρόσφατες δημοπρασίες γίνονται ανάρπαστα. Τι είναι αυτό που γοητεύει σήμερα, το ίδιο όσο και πριν δεκαετίες τους αγοραστές των έργων του Will Barnet. Ο Μπάρνετ γεννήθηκε στην  Μασαχουσέτη το 1911 και από 10 ετών ήξερε ότι ήθελε να γίνει ζωγράφος.

Σαν φοιτητής είδε από κοντά τον John Singer Sargent στο χώρο εργασίας, του στη Σχολή του Μουσείου Καλών Τεχνών, Βοστόνη και τις τοιχογραφίες του στη Δημόσια Βιβλιοθήκη της Βοστόνης.

Δάσκαλος και δεινός χαράκτης ο Μπάρνετ επηρέασε ολόκληρη μια γενιά καλλιτεχνών όπως ο James Rosenquist, ο Knox Martin, ο Paul Jenkins και ο Cy Twombly.

Η συμβολή του στις εκτυπώσεις επηρέασε γενιές και γενιές σπουδαστών στις γραφικές τέχνες. Δίδαξε στο Γέιλ, στο Cooper Union και στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Πενσυλβάνια.

Τα αινιγματικά πορτρέτα του, που αποπνέουν απόλυτη ισορροπία και ηρεμία και φιλοτεχνήθηκαν τη δεκαετία του 70 είναι τα πιο διάσημα έργα του.

Τα έργα του Μπάρνετ ενώ αναφέρονται στην δική του προσωπική ζωή και ιστορία και αναπαριστούν από τη σύζυγό του, την κόρη του και την οικογένειά τους με τα κατοικίδια ζώα που είχαν, είναι καθολικά. Το προσωπικό αλληλεπιδρά στα έργα του με το καθολικό. Είναι παραστατικά με απλή κομψότητα των μορφών και επίπεδες επιφάνειες, καθαρές και αφαιρετικές.

Ήταν πρωτοπόρος του κινήματος της Indian Space Painting και των καλλιτεχνών που με την αφηρημένη προσέγγιση σχέτισαν τη δουλειά τους με την Native American Art, τάση η οποία επηρέασε πολύ την Αμερική. Τα αινιγματικά πορτρέτα του, που αποπνέουν απόλυτη ισορροπία και  ηρεμία και φιλοτεχνήθηκαν τη δεκαετία του 70 είναι τα πιο διάσημα  έργα του.

Τα έργα του υπάρχουν σχεδόν σε κάθε σημαντική δημόσια συλλογή στις Ηνωμένες Πολιτείες, συμπεριλαμβανομένης, της  Εθνικής Πινακοθήκης, του Μητροπολιτικού Μουσείο Τέχνης, του Μουσείου Whitney Αμερικανικής Τέχνης, του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης, του Μουσείο Καλών Τεχνών, της Βοστόνη, το Μουσείο Τέχνης της Φιλαδέλφειας, το Εβραϊκό Μουσείο και το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Σαν Φρανσίσκο. 

O ήμερος γαλήνιος κόσμος του Will Barnet Facebook Twitter
O ήμερος γαλήνιος κόσμος του Will Barnet Facebook Twitter
O ήμερος γαλήνιος κόσμος του Will Barnet Facebook Twitter
O ήμερος γαλήνιος κόσμος του Will Barnet Facebook Twitter
O ήμερος γαλήνιος κόσμος του Will Barnet Facebook Twitter
O ήμερος γαλήνιος κόσμος του Will Barnet Facebook Twitter


O ήμερος γαλήνιος κόσμος του Will Barnet Facebook Twitter


O ήμερος γαλήνιος κόσμος του Will Barnet Facebook Twitter

O ήμερος γαλήνιος κόσμος του Will Barnet Facebook Twitter
O ήμερος γαλήνιος κόσμος του Will Barnet Facebook Twitter
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Εικαστικά / «Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Ο Michael Rakowitz, χρησιμοποιώντας αντισυμβατικές προσεγγίσεις, ανοίγει έναν διάλογο με έργα συγκινητικά, φανερά πολιτικά, υπενθυμίζοντάς μας την επανάληψη οδυνηρών γεγονότων της Ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κατερίνα Βαγενά: «Δεν καταλαβαίνω γιατί φερόμαστε λες και το να μεγαλώνεις είναι αρρώστια»

Οι Αθηναίοι / «Δεν έκανα την Κιμωλία για τα λεφτά αλλά για να δείξω αυτό που είμαι»

Eίναι η ιδιοκτήτρια της Κιμωλίας, του art café που έγινε σημείο αναφοράς στην Πλάκα. Δηλώνει αυτοδίδακτη στα πάντα και πιστεύει στη δύναμη των ανθρώπων να ξαναγεννιούνται. Η Κατερίνα Βαγενά είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
CHECK ANTISOCIAL

Εικαστικά / Antisocial: Η Φρόσω Πίνη έφερε την τέχνη σε ένα θρυλικό αθηναϊκό αφτεράδικο

Στη στοά της Λεωκορίου, στου Ψυρρή, η Φρόσω με αφοσίωση δίνει ζωή σε έναν χώρο τέχνης που κάνει τους Αθηναίους να φτάνουν στην Cantina Social πιο νωρίς απ’ ό,τι είχαν συνηθίσει — και έτσι, τουλάχιστον, έχουν μαζί τους τα γυαλιά ηλίου· just in case.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ximena Maldonado Sánchez: «cardón, carmín y ola»

Εικαστικά / «Τα έργα μου δεν είναι φωτογραφίες, ούτε καρτ ποστάλ»

Η 26χρονη Μεξικανή ζωγράφος Ximena Maldonado Sánchez παρουσιάζει σε μία νέα έκθεση στην γκαλερί Bernier/Eliades στην Αθήνα μια τοπιογραφία με κάκτους, υπόγεια νερά και το κόκκινο του πάθους, που θυμίζει έντονα την πατρίδα της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Μάιος γεμάτος τέχνη: Όλες οι εκθέσεις που δεν πρέπει να χάσεις

Εικαστικά / Ένας Μάιος γεμάτος τέχνη: 24 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Οικολογία, αποικιοκρατία, εξουσία, η σχέση μας με τα ζώα, μετανάστευση, ρατσισμός: Η εικαστική κίνηση της Αθήνας σήμερα αναδεικνύει τα φλέγοντα και επίκαιρα θέματα που απασχολούν τους σύγχρονους εικαστικούς.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μπάμπης Ρετζεπόπουλος: Ένας ανένταχτος, εκλεκτικός και ασυμβίβαστος καλλιτέχνης

Εικαστικά / Η αθώα, ανόθευτη, παιδική ματιά στο έργο του Μπάμπη Ρετζεπόπουλου

Η Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων τιμά με μία αναδρομική έκθεση τον, γνωστό και ως Babis R., ζωγράφο και χαράκτη, έναν ανένταχτο καλλιτέχνη που, πέρα από το πολύτιμο εικαστικό του έργο, μάς άφησε παρακαταθήκη την ακεραιότητά του και την απροκατάληπτη στάση του απέναντι στην τέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H εκρηκτική συνάντηση του Francis Bacon με τον Peter Beard

Σαν σήμερα / Φράνσις Μπέικον: «Σιχαίνομαι εννιά στις δέκα ζωγραφιές που βλέπω, ανάμεσά τους και τις δικές μου»

Σαν σήμερα το 1992 πεθαίνει ο σπουδαίος αιρετικός Βρετανός ζωγράφος και ανατόμος της ανθρώπινης υπαρξιακής αγωνίας. Ο Βασίλης Κιμούλης είχε μεταφράσει αποκλειστικά για τη LIFO αποσπάσματα από τις εκρηκτικές συνομιλίες του Μπέικον με τον φωτογράφο Peter Beard.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ
Η Κιμώνα τα μεσάνυχτα γίνεται γάτα

Εικαστικά / Όταν η Κιμώνα ήταν μικρή έκλεβε τους μαγνήτες του παππού της, του γλύπτη Takis

Η τοσοδούλα γκαλερί Red Carpet, με το τέλειο γκράφιτι στον τοίχο, ξεχωρίζει από μακριά στην οδό Σολωμού. Κόρη της εικαστικού Λυδίας Βενιέρη και εγγονή του γλύπτη Takis, η ιδιοκτήτριά της, η Κιμώνα, φιλοξενεί 7 καλλιτέχνες σε 15 τετραγωνικά. Όταν της μιλούν για τα Eξάρχεια τα μάτια της βγάζουν καρδούλες.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Άγγελος Μεργές: Οff season παραθεριστές με χρώματα που εκπέμπουν ηλεκτρισμένη ενέργεια

Εικαστικά / Παραθεριστές ή πρόσφυγες; Οι αινιγματικές φιγούρες του Άγγελου Μεργέ

Ο 36χρονος Έλληνας ζωγράφος, με έδρα τη Ζυρίχη, εκθέτει στην γκαλερί Καλφαγιάν έργα του με διφορούμενες –έντονα χρωματισμένες και ηλεκτρισμένες– ανθρώπινες φιγούρες σε off season παραλίες, που θυμίζουν ήρωες του Αντονιόνι.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Leigh Bowery: ακόρεστη όρεξη για έρωτα και υψηλή τέχνη από την καλτ φιγούρα που σημάδεψε μια εποχή

Nothing Days / Leigh Bowery: Ακόρεστη όρεξη για έρωτα και υψηλή τέχνη από την καλτ φιγούρα που σημάδεψε μια εποχή

Ο εκκεντρικός καλλιτέχνης που ο Boy George είχε χαρακτηρίσει ως «μοντέρνα τέχνη με πόδια» έζησε μια περιπετειώδη ζωή με εκατοντάδες συνευρέσεις στις τουαλέτες του Λονδίνου, δημιουργώντας ταυτόχρονα τέχνη με τα μοναδικά καλτ κοστούμια του που σημάδεψαν μια γενιά σχεδιαστών και εξακολουθούν να εμπνέουν.
M. HULOT
Project Mycelium: Η διάβρωση, η αναγέννηση και τα μανιτάρια που φυτρώνουν σε μια φανταστική τουαλέτα της Κάλλας

Εικαστικά / Μια πρωτοποριακή συνάντηση τέχνης, επιστήμης, ιστορίας και οικολογίας

Στο Project Mycelium, τρία εντυπωσιακά κοστούμια, που θα μπορούσαν να φοράνε η Μαρία Κάλλας, η βασίλισσα Αμαλία και ο Ιωάννης Καποδίστριας, καταβροχθίζονται από ζωντανούς μύκητες.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Οι αόρατες δυνάμεις στο έργο της Καλλιόπης Παυλίδη

Εικαστικά / Οι αόρατες δυνάμεις στο έργο της Καλλιόπης Παυλίδη

Η 27χρονη εικαστικός μιλά για τη διαδρομή της από την Αθήνα στο Λος Άντζελες, για το πώς το ερωτικό πάθος μεταμόρφωσε την τέχνη της, καθώς και για τη μυστικιστική διάσταση στα έργα της. Για τη γνωριμία της με τη Lana Del Rey απέφυγε να μιλήσει.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
«Η εμμονή του βλέμματος»: Μας αφορά η τέχνη του Τέτση σήμερα;

The Review / Μας αφορά η τέχνη του Τέτση σήμερα;

Ποιο είναι το αποκαλούμενο «εθνικό αφήγημα» που υπηρετεί η Εθνική Πινακοθήκη; Ο Χρήστος Παρίδης συζητά με τον δημοσιογράφο και επιμελητή εκθέσεων Δημήτρη Τρίκα για τη νέα επετειακή έκθεση στη μνήμη του Παναγιώτη Τέτση, η οποία μόλις εγκαινιάστηκε στην Εθνική Πινακοθήκη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

σχόλια

1 σχόλια