Πολλή και καλή όπερα στην Αθήνα, όλο το φθινόπωρο

Πολλή και καλή όπερα στην Αθήνα, όλο το φθινόπωρο Facebook Twitter
Tο μουσικό παραμύθι της Λένας Πλάτωνος Το αηδόνι του αυτοκράτορα θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά, σε μια εντυπωσιακή παραγωγή.
0

Εθνική Λυρική Σκηνή – ΚΠΙΣΝ

Η σεζόν 2018-2019 της ΕΛΣ ανοίγει με τη Γενούφα, όπερα του Λέος Γιάνατσεκ – με έργο του οποίου είχε κλείσει και η πρώτη, επιτυχημένη σεζόν της ΕΛΣ στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Το σκοτεινό ρεαλιστικό αριστούργημα του Τσέχου συνθέτη παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σε σκηνοθεσία της Nicola Raab, με διπλή διανομή. Τον ρόλο της Γενούφα κρατάει στην α' διανομή η Sarah-Jane Brandon και της Κοστελνίτσκα η Sabine Hogrefe (περσινή Ηλέκτρα), ενώ στη β' διανομή η Μαρία Μητσοπούλου και η Τζούλια Σουγκλάκου θα αναμετρηθούν με τους αντίστοιχους ρόλους (πρεμιέρα 14 Οκτώβριου).


Δεύτερο έργο της σεζόν στην Κεντρική Σκηνή η Μανόν του J. Massenet, σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, με δύο εκλεκτές Ελληνίδες πρωταγωνίστριες διεθνούς ακτινοβολίας, που θα κάνουν το ντεμπούτο τους στον ρόλο της πολύπαθης ηρωίδας του Αββά Πρεβώ: τη Μυρτώ Παπαθανασίου στην α' διανομή και τη Χριστίνα Πουλίτση (που θριάμβευσε ως Λουτσία ντι Λαμμερμούρ την περασμένη σεζόν) στη β' διανομή (Δεκέμβριος 2018).

Πολλή και καλή όπερα στην Αθήνα, όλο το φθινόπωρο Facebook Twitter
Τον Νοέμβριο ο Θέμελης Γλυνάτσης καλείται να σκηνοθετήσει τη μονόπρακτη όπερα δωματίου του Ούντο Τσίμερμαν, Λευκό Ρόδο. Φωτο: Α.Σιμόπουλος

Εναλλακτική Σκηνή ΕΛΣ

Ο Γιώργος Τζουβάρας (aka Tenorman) και ο Χρήστος Κουτσογιάννης (aka Voodoo Drummer), που αποτελούν τους Opera Chaotique, παρουσιάζουν τους Βατράχους (μουσικό θέατρο με αφορμή το έργο του Αριστοφάνη) σε συνεργασία με την Ομάδα Κουκλοθεάτρου Merlin (από 13 Οκτωβρίου), ενώ το μουσικό παραμύθι της Λένας Πλάτωνος Το αηδόνι του αυτοκράτορα θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά, σε μια εντυπωσιακή παραγωγή όπου η όπερα θα συναντήσει το animation, σε συνεργασία με το διεθνές φεστιβάλ της Σύρου Animasyros (από 17 Οκτωβρίου).


Τον Νοέμβριο ο Θέμελης Γλυνάτσης καλείται να σκηνοθετήσει τη μονόπρακτη όπερα δωματίου του Ούντο Τσίμερμαν Λευκό Ρόδο, σε πρώτη παρουσίαση από την ΕΛΣ, με θέμα την ιστορία των αδερφών Χανς και Ζοφί Σολ που καταδικάστηκαν σε θάνατο και αποκεφαλίστηκαν από το ναζιστικό καθεστώς το 1943 (από 3 Νοεμβρίου).


Τέλος, το διάσημο μονόπρακτο των Ζαν Κοκτώ - Φρανσίς Πουλένκ Η ανθρώπινη φωνή, σε σκηνοθεσία Παναγή Παγουλάτου, με την έμπειρη Έλενα Κελεσίδη στον ρόλο της Γυναίκας, θα παρουσιαστεί σε συνολικά έξι παραστάσεις από τον Νοέμβριο έως τον Μάιο του '19.

Πολλή και καλή όπερα στην Αθήνα, όλο το φθινόπωρο Facebook Twitter
Με ανυπομονησία αναμένεται το κοινό ρεσιτάλ του Δημήτρη Πλατανιά, του Έλληνα βαρύτονου με τη διεθνή καριέρα που την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές θριαμβεύει στην Όπερα του Σαν Φρανσίσκο) και της Λιουντμίλα Μοναστύρσκα. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Η μοναδική όπερα της σεζόν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, η Όπερα του Ζητιάνου (The Beggar's Opera) του John Gay, παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία του σούπερ σταρ σκηνοθέτη όπερας Robert Carsen, υπό την έγκριτη μπαγκέτα του William Christie και με το ορχηστρικό σύνολο που ο ίδιος δημιούργησε το 1979, τους Les Arts Florissants, σε μια παραγωγή που πριν από εμάς είδαν σε Παρίσι, Εδιμβούργο, στο Φεστιβάλ των 2 Κόσμων του Σπολέτο και αλλού (1 & 2 Νοεμβρίου).


Με ανυπομονησία αναμένεται επίσης το κοινό ρεσιτάλ του Δημήτρη Πλατανιά (του Έλληνα βαρύτονου με τη διεθνή καριέρα που την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές θριαμβεύει στην Όπερα του Σαν Φρανσίσκο) και της Λιουντμίλα Μοναστύρσκα, διάσημης δραματικής υψιφώνου που θα κάνει με αυτόν τον τρόπο το ντεμπούτο της στην Ελλάδα, στο peak της καριέρας της, σε ένα πρόγραμμα που περιλαμβάνει άριες και ντουέτα.

Το κοινό του ΜΜΑ θα έχει τη δυνατότητα να ακούσει την Ουκρανή σοπράνο ως Λαίδη Μακμπέθ, Αμπιγκαΐλε, Τόσκα, Μανόν Λεσκώ και Σαντούτσα και τον Έλληνα βαρύτονο ως Ναμπούκο, Τόνιο, Άλφιο, Ντον Κάρλος (από τον βερντιανό Ερνάνη) κ.λπ. Τους δύο τραγουδιστές θα συνοδεύσουν η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών και από το πόντιουμ ο Μίλτος Λογιάδης(1 Δεκεμβρίου).

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ερωτευμένος με τον Κρέοντα

Θέατρο / Ο Rasche αγάπησε τον Κρέοντα περισσότερο από την Αντιγόνη

«Η εκφορά του λόγου παραδίδεται αμαχητί σε μια άκρατη δραματικότητα, σε ένα υπερπαίξιμο, σε μια βεβιασμένη εμφατικότητα, σε έναν στόμφο παλιακό που θα νόμιζε κανείς πως έχει εξαλειφθεί πλέον. Η σοβαροφάνεια σε όλο το (γοερό) μεγαλείο της». Έτσι ξεκίνησε φέτος η Επίδαυρος.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στο ζόφο του πολέμου

Θέατρο / Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στον ζόφο του πολέμου

Σε μια περίοδο που ο πόλεμος αποτελεί βασικό συστατικό της καθημερινότητάς μας, μια παράσταση εξετάζει όσα μεσολαβούν μεταξύ γεγονότος και πληροφορίας και πώς διαμορφώνουν την τελική καταγραφή και την ιστορική μνήμη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Θέατρο / Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Όταν η Πίπα Μπάκα ξεκίνησε να κάνει oτοστόπ από την Ιταλία για να φτάσει στην Ιερουσαλήμ δεν φαντάστηκε ότι αυτό το ταξίδι-μήνυμα ειρήνης θα κατέληγε στον βιασμό και τη δολοφονία της. Mια παράσταση που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών αναφέρεται στην ιστορία της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Θέατρο / Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Τα «Κακά σκηνικά» είναι «μια κωμική κόλαση» αφιερωμένη στη ζοφερή ελληνική πραγματικότητα, μια απόδραση από τα χάλια της χώρας, του θεάτρου, του παγκόσμιου γεωπολιτικού γίγνεσθαι, ένα ξόρκι στην κατάθλιψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Παπαδόπουλος: «Κάθε μορφή τέχνης χρειάζεται το εσωτερικό βάθος»

Θέατρο / Χρήστος Παπαδόπουλος: «Mε αφορά πολύ το "μαζί"»

Το «τρομερό παιδί» από τη Νεμέα που συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια στη χορογραφία ανοίγει το φετινό 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με τους Dance On Ensemble και το «Mellowing», μια παράσταση για τη χάρη και το σθένος της ωριμότητας.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάνεις χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη σου ανάγκη

Χορός / «Κάνουμε χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη μας ανάγκη»

Με αφορμή την παράσταση EPILOGUE, ο διευθυντής σπουδών της σχολής της Λυρικής Σκηνής Γιώργος Μάτσκαρης και έξι χορευτές/χορεύτριες μιλούν για το δύσκολο στοίχημα τού να ασχολείται κανείς με τον χορό στην Ελλάδα σήμερα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Γιάννος Περλέγκας ανεβάζει τον «Κατσούρμπο» του Χορτάτση

Θέατρο / Γιάννος Περλέγκας: «Ο Κατσούρμπος μας είναι μια απόπειρα να γίνουμε πιο αθώοι»

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το έργο του Χορτάτση στο πλαίσιο του στο πλαίσιο του Κύκλου Ρίζες του Φεστιβάλ Αθηνών. Τον συναντήσαμε στις πρόβες όπου μας μίλησε για την αξία του Κρητικού συγγραφέα και του έργου του και την ανάγκη για περισσότερη λαϊκότητα στο θέατρο. Κάτι που φιλοδοξεί να μας δώσει με αυτό το ανέβασμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασίλης Παπαβασιλείου

Απώλειες / Βασίλης Παπαβασιλείου (1949-2025): Ένας σπουδαίος διανοητής του ελληνικού θεάτρου

«Αυτό, λοιπόν, το οφείλω στο θέατρο: τη σωτηρία από την κακομοιριά μου»: Ο σκηνοθέτης, μεταφραστής, ηθοποιός και δάσκαλος Βασίλης Παπαβασιλείου πέθανε σε ηλικία 76 ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Θέατρο / Δημήτρης Γκοτσόπουλος: «Ήμουν ένα αγρίμι που είχε κατέβει από τα βουνά»

Ο ταλαντούχος ηθοποιός φέτος ερμηνεύει τον Νεοπτόλεμο στον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή. Πώς κατάφερε από ένα αγροτικό περιβάλλον να πρωταγωνιστήσει σε μεγάλες τηλεοπτικές επιτυχίες και γιατί πέρασε ένα ολόκληρο καλοκαίρι στην Πολύαιγο, διαβάζοντας «Βάκχες»;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Θέατρο / Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Ο κορυφαίος Έλληνας σκηνοθέτης διασκευάζει φέτος τις τραγωδίες του Οιδίποδα σε ένα ενιαίο έργο και μιλά στη LiFO, για το πώς η μοίρα είναι μια παρεξηγημένη έννοια, ενώ σχολιάζει το αφήγημα περί «καθαρότητας» της Επιδαύρου, καθώς και τις ακραίες αντιδράσεις που έχει δεχθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ