Ο Πλάθιντο Ντομίνγκο σήμερα γράφει ιστορία με ακατόρθωτο ως τώρα επίτευγμα: 150 ρόλους όπερας

Ο Πλάθιντο Ντομίνγκο σήμερα γράφει ιστορία με ακατόρθωτο ως τώρα επίτευγμα: 150 ρόλους όπερας Facebook Twitter
Η εφημερίδα New York Times κάνει λόγο για απίστευτο επίτευγμα στο χώρο και αφιερώνει ένα μεγάλο κομμάτι στην ηλεκτρονική της έκδοση στο φαινόμενο Πλάθιντο Ντομίνγκο
0

Ο μεγάλος τενόρος Ενρίκο Καρούζο τραγούδησε περίπου 60 ρόλους, ο θρύλος Μαρία Κάλλας περίπου 50 και η Ρενέ Φλέμινγκ, η πιο διάσημη σοπράνο σήμερα, περίπου 55.

Όμως ο Πλάθιντο Ντομίνγκο τους έχει ξεπεράσει όλους κατά πολύ και σήμερα, 23 Αυγούστου, όταν ανέβει στη σκηνή για την παράσταση «Αλιείς μαργαριταριών» του Μπιζέ στο Φεστιβάλ του Σάλτσμπουργκ στην Αυστρία, θα φτάσει σε ένα πραγματικά ανήκουστο ορόσημο στην ιστορία της όπερας: θα τραγουδήσει τον 150ο του ρόλο.

Η εφημερίδα New York Times κάνει λόγο για απίστευτο επίτευγμα στο χώρο και του αφιερώνει ένα μεγάλο κομμάτι στην ηλεκτρονική της έκδοση.

«Αν κοιτάξετε την ιστορία των ερμηνευτών στην όπερα, ξεχωρίζει», δήλωσε ο Joseph Volpe, πρώην γενικός διευθυντής της Μητροπολιτικής Όπερας. «Αν υπήρξε ποτέ ένας γίγαντας σε οποιαδήποτε βιομηχανία, αυτός είναι ο Ντομίνγκο. Είναι ασύγκριτος», λέει.

Όντας 77 ετών, ο ισπανός τενόρος έχει περάσει κατά πολύ την ηλικία στην οποία αποχωρούν οι περισσότεροι συνάδελφοί του, έχει σχεδόν 4.000 εμφανίσεις σε μια καριέρα έξι δεκαετιών και έχει ηχογραφήσει περισσότερα από 100 άλμπουμ.

Και συνεχίζει να προσθέτει ρόλους στο ρεπερτόριό του, επιλέγοντας εκείνους που ταιριάζουν με τη μεταβαλλόμενη φωνή του, ενώ παράλληλα είναι μαέστρος και καλλιτεχνικός διευθυντής.

Η ανθεκτικότητα του Ντομίνγκο έχει πάντως αμφισβητηθεί. Ήδη από τη δεκαετία του '70, του είχαν πει να επιβραδύνει ή να ρισκάρει να «καεί». Καθώς πέρασε τα 60, οι κριτικοί και κάποιοι θαυμαστές= του επανειλημμένα τον συμβούλευαν να αποσυρθεί με αξιοπρέπεια.

Τίποτα όμως δεν τον έχει σταματήσει και ο ίδιος δήλωσε: «Όταν ξεκουράζομαι, σκουριάζω». Μπορεί κάποιο να λένε ακόμη πως είναι πολύ μεγάλος για την σκηνή, αλλά οι τελευταίες του παραστάσεις ήταν όλες τρομερά επιτυχημένες και οι περισσότερες sold out.

«Η φωνή του ακούγεται υγιής και κινείται με ευχέρεια», γράφει ο Zachary Woolfe στην κριτική του περιοδικού των New York Times.

Ο Peter Gelb, ο γενικός διευθυντής του Met, δήλωσε ότι οι πρόσφατες εμφανίσεις του, έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι δεν έχουν χάσει το ενδιαφέρον τους για τις παραστάσεις του.

«Είναι ένας μύθος», είπε ο κ. Gelb. «Αν είστε φαν του μπέιζμπολ, δεν θα θέλατε να δείτε τον Babe Ruth στα τελευταία χρόνια της καριέρας του; Αυτό συμβαίνει και με τον Ντομίνγκο...», λέει.

Όντας 77 ετών, ο ισπανός τενόρος έχει περάσει κατά πολύ την ηλικία στην οποία αποχωρούν οι περισσότεροι συνάδελφοί του, έχει σχεδόν 4.000 εμφανίσεις σε μια καριέρα έξι δεκαετιών και έχει ηχογραφήσει περισσότερα από 100 άλμπουμ.

Η πρόεδρος του Φεστιβάλ στο Σάλτσμπουργκ, Helga Rabl-Stadler, δήλωσε ότι δεν είχε κανένα δισταγμό για το κάλεσμα στον Ντομίνγκο αυτό το καλοκαίρι, Αν και για το ρόλο του «Zurga» στη διάσημη όπερα είναι κάπως μεγάλος, όπως λέει και η ίδια, τονίζει πως «είναι τόσο όμορφος άνθρωπος... ποτέ δεν σκέφτεστε την ηλικία του γιατί είναι τόσο σαγηνευτικός στη σκηνή».

Ο Ντομίνγκο δήλωσε ότι έχει περάσει το καλοκαίρι του κάνοντας προετοιμασία του για το ρόλο του. Για την εκμάθησή του έπαιζε την όπερα μόνος στο πιάνο μέχρι που την απομνημόνευσε.

«Μπορώ να σας πω ότι είναι πολύ πιο δύσκολο να απομνημονεύσετε κείμενο και μουσική τώρα από ό, τι ήταν πριν από 30 ή 40 ή 50 χρόνια. Αλλά δεν θα αφήσω να με σταματήσει».

Την επόμενη σεζόν σχεδιάζει να παρουσιάσει τον 151ο ρόλο του στο «El Gato Montés» του Manuel Moreno Penella στην Όπερα του Λος Άντζελες, όπου είναι γενικός διευθυντής. Ετοιμάζει ένα νέο άλμπουμ με τον νέο Ισπανό κιθαρίστα Pablo Sáinz Villegas και έχει προγραμματιστεί να επιστρέψει στο Met τον Νοέμβριο με την όπερα «Gianni Schicchi» του Πουτσίνι, για να γιορτάσει την 50ή επέτειο από το ντεμπούτο του εκεί.

Μετά από αυτό, ποιος ξέρει; Η Όπερα είναι μια μορφή τέχνης που προγραμματίζεται συχνά μέχρι πέντε χρόνια εκ των προτέρων, αλλά το να κάνεις ένα τέτοιο πρόγραμμα για τον Ντομίνγκο εμπεριέχει προφανείς κινδύνους. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ο Gelb κρατάει το χρονοδιάγραμμα του Met ανοιχτό και λίγο χαλαρό για τον τενόρο. 

Ο Ντομίνγκο από την πλευρά του, εξακολουθεί να θεωρεί το τραγούδι το σημαντικότερο στοιχεία στη ζωή του και λέει πως «Θέλω να το κάνω, εφόσον μπορώ να το κάνω καλά».

Με πληροφορίες από New York Times

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.