Τι σας άρεσε περισσότερο φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών;

Τι σας άρεσε περισσότερο φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών; Facebook Twitter
Marlene Monteiro Freitas, of ivory and flesh – statues also suffer. Φωτο: Herve Veronese
0

Λουίζα Αρκουμανέα (LiFO)

Marlene Monteiro Freitas, of ivory and flesh – statues also suffer: Ένας πληθωρικός, γκροτέσκος και συναρπαστικός χορός αγαλμάτων που ζωντανεύουν με κινήσεις ρομποτικές, καρικατούρες που προσπαθούν να συμπεριφερθούν ως άνθρωποι σατιρίζοντας ταυτόχρονα το ανθρώπινο είδος και τα πάθη του, πρόσωπα-μάσκες κραυγαλέας έκπληξης ή, την επόμενη στιγμή, σπαραγμού κι απόγνωσης, όντα στα όρια του αποδεκτού που μιλούν με φράσεις δανεικές από ταινίες, η αγωνία κι η τραγικωμωδία του εξανθρωπισμού μας, η άσβεστη επιθυμία γι' αγάπη και για ελευθερία που κινεί όλα τα πλάσματα καταδικασμένα ν' αναζητούν την ταυτότητά τους στο σκοτάδι: ναι, ακόμη και τ' αγάλματα υποφέρουν.

Boris Charmatz, enfant: Παιδιά που γίνονται πλαστελίνη στα χέρια των ενηλίκων, μηχανές χειραγώγησης –κυριολεκτικές και μεταφορικές– που τα πετούν πέρα δώθε σαν άψυχες μάζες, σώματα που μοιάζουν να έχουν απολέσει το προνόμιο της κίνησης, οι «μικροί» στα χέρια των «μεγάλων», αυτοί που ήμασταν κάποτε κι αυτοί που είμαστε τώρα, αποδέκτες ανομολόγητων ή ασυνείδητων βιαιοπραγιών αλλά και συνεχιστές τους, ανελέητοι απέναντι στα εύθραυστα όντα αυτού του πλανήτη, που όμως κάποτε ξυπνούν κι αρχίζουν να μεγαλώνουν, να διεκδικούν τον χώρο τους, να πειραματίζονται – με ανεξέλεγκτες συνέπειες, συνθέτοντας σταδιακά μια ορδή που παρασύρει τα πάντα, μια σπουδή επάνω στη δυναμική του χάους, εικόνες λεηλασίας, «Οι συμφορές του πολέμου» του Γκόγια, ο χορός των «Τρωάδων» του Ευριπίδη, ό,τι πιο σκοτεινό κι ασύλληπτο, και ταυτόχρονα μια αριστοτεχνικά σχεδιασμένη επίθεση στις αντιλήψεις περί πολιτικής ορθότητας που διέπουν την εποχή μας, όταν οποιουδήποτε είδους αταξινόμητη επαφή με τα παιδιά θεωρείται κολάσιμη.

Ό,τι πιο σκοτεινό κι ασύλληπτο, και ταυτόχρονα μια αριστοτεχνικά σχεδιασμένη επίθεση στις αντιλήψεις περί πολιτικής ορθότητας που διέπουν την εποχή μας, όταν οποιουδήποτε είδους αταξινόμητη επαφή με τα παιδιά θεωρείται κολάσιμη.

Βένα Γεωργακοπούλου (Εφημερίδα των Συντακτών)

Τι σας άρεσε περισσότερο φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών; Facebook Twitter
Γιάννης Μόσχος, Η Πόλη

Δεν είναι εύκολο να διαλέξω μια μόνο παράσταση, κάθε φορά που λέω «τη βρήκα, αυτή είναι», εμφανίζονται οι ανταγωνίστριές της και αρχίζω από την αρχή. Οι Τρεις αδελφές στη νοηματική από τον Ρώσο Τιμοφέι Κουλιάμπιν ή ο αναποδογυρισμένος κόσμος του Ούγγρου Μούντρουτσο στην Απομίμηση ζωής; Ο Βραζιλιάνος χορογράφος Μπρούνο Μπελτράο, που πήρε στο Inoah το hip hop και το street dance και το έκανε υψηλή τέχνη ή μήπως ο Γάλλος συνάδελφός του Μπορίς Σαρμάτς που αποθεώθηκε, αυτός και τα παιδάκια του, στο enfant;

Με περηφάνια και συγκίνηση, όμως, θα καταλήξω σε μια ελληνική, την Πόλη από τον Γιάννη Μόσχο. Γιατί ήταν Λούλα Αναγνωστάκη. Και γιατί ο σκηνοθέτης ανέτρεψε όλα τα μαυρόασπρα κλισέ μου -είμαι και παλιάς γενιάς- και έβαλε την αγαπημένη μου συγγραφέα στο έγχρωμο, μοντέρνο σήμερα.

Μαρία Κρύου (Αθηνόραμα)

Τι σας άρεσε περισσότερο φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών; Facebook Twitter
Boris Charmatz, enfant. Φωτο: Marc Domage

Boris Charmatz, enfant: Το έργο του Boris Charmatz είναι ένα αγκάθι στο μάτι! Ανεβάζει παιδιά στη σκηνή όχι για να τους αφηγηθεί παραμύθια αλλά για να μας δείξουν πώς παίζεται το ιδιότυπο θέατρο της καθημερινότητας μιλώντας για ριζωμένες πραγματικότητες: κακοποίηση, παιδική εργασία και εκμετάλλευση, αναγκαστική φτώχεια. Σε αντίθεση με πολλές παραστάσεις θεάτρου και χορού που είδαμε στο φεστιβάλ δεν κάνει τη σκηνή ένα βήμα για τον πολιτικό διαλογισμό, αλλά μια διαπραγμάτευση με ζητήματα μορφής του χορού μέσα από τα οποία ξαναβρίσκει κανείς το πολυφορεμένο Πολιτικό. Και μάλιστα χωρίς πολλά λόγια... για την ακρίβεια χωρίς λέξη.

Γιώργος Νάστος (Το Βήμα)

Τι σας άρεσε περισσότερο φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών; Facebook Twitter
Νίκος ΚυπουργόςΤα μυστικά της Εγνατίας. Φωτο: Θωμάς Δασκαλάκης

Δεν θα επιλέξω μία, αλλά δύο – τις είδα όμως την ίδια εβδομάδα. Τα Μυστικά της Εγνατίας, σε επιμέλεια Νίκου Κυπουργού και Ελίτας Κουνάδη, ήταν μια συγκινητική, μελωδική, στέρεη απάντηση στα εθνικοπατριωτικά παραληρήματα των τελευταίων μηνών και μια ευκαιρία να δω επιτέλους τη φιλενάδα μου Εμινέ Μπουρουντζή από την Ξάνθη να κατακτά τη σκηνή του Ηρωδείου με πομάκικα τραγούδια.

Με τη συναυλία της Ελευθερίας Αρβανιτακη(«Την ίδια στιγμή» ο τίτλος της) που δόθηκε στον ίδιο χώρο λίγες μέρες αργότερα, σε συνεργασία με τους φοβερούς ΤΑΚΙΜ (και με τη συμμετοχή της Συμφωνικής Ορχήστρας Νέων Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης), πετάρισε η καρδιά μου γιατί την αγαπάω κοντά 30 χρόνια τώρα, αλλά και διότι τραγούδησε το «Σκιές και χρώματα» που είναι από τα αγαπημένα μου κομμάτια της και το ερμηνεύει σπάνια. Με την ευκαιρία να θυμηθώ μόνο να αγοράσω ένα καθισματάκι γιατί πανέμορφο το ρωμαϊκό μας ωδείο, δεν αντιλέγω, αλλά μεγαλώνουμε και δεν παλεύεται το πόσο άβολο είναι.

Όλγα Σελλά (artplay.gr)

Τι σας άρεσε περισσότερο φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών; Facebook Twitter
Κόρνελ Μούντρουτσο, Απομίμηση Ζωής

Περισσότερο; Φέτος αυτό είναι δύσκολη ερώτηση, διότι ήταν αρκετές οι παραστάσεις που άρεσαν πολύ.
Από τις ξένες παραστάσεις κρατάω ιδιαιτέρως δύο. Αυτήν που άνοιξε το φετινό Φεστιβάλ Αθηνών, του Ίβο βαν Χόβε, με δύο έργα του Μπέργκμαν, το Μετά την πρόβα και την Περσόνα, που κυριολεκτικά καθήλωσε όσους το είδαν. Και την Απομίμηση ζωής του φοβερού Ούγγρου Κόρνελ Μούντρουτσο, όχι μόνο για το θέμα που επέλεξε, όχι μόνο για τα τόσα πολλά που έθιξε, αλλά και για εκείνη τη μοναδική σκηνή αναποδογυρίσματος και κατάρρευσης μιας ζωής, μέσω του αναποδογυρίσματος και της κατάρρευσης, κυριολεκτικά, του σκηνικού της παράστασης.

Από τις ελληνικές προτάσεις, με τη σειρά που τις είδα, κρατάω τον «περίπατο μαθητείας και αλητείας» στον Εθνικό Κήπο του Θοδωρή Γκόνη· η πιο όμορφη διαδρομή σ' ένα κομμάτι της Αθήνας και στην ιστορία του, μέσω το θεάτρου. Και κρατάω ασφαλώς το Φαρενάιτ 451 του Θωμά Μοσχόπουλου και την Πόλη της Λούλας Αναγνωστάκη και του Γιάννη Μόσχου για την ολοκληρωμένη και ιδιαίτερη θεατρική πρόταση και για το σκηνικό αποτέλεσμα.

Χρήστος Παρίδης (LiFO)

Τι σας άρεσε περισσότερο φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών; Facebook Twitter
Ίβο βαν Χόβε, Μετά την πρόβα - Περσόνα

Αν πρέπει να ανατρέξω στην καλύτερη στιγμή του φετινού φεστιβάλ Αθηνών θα επέστρεφα πίσω στην πρώτη-πρώτη μέρα, στην 1η Ιουνίου, στο Μέγαρο Μουσικής και την παράσταση του Toneelgroep Amsterdam Μετά την πρόβα – Περσόνα, διασκευή των ταινιών του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν σε σκηνοθεσία του Βέλγου Ivo van Hove. Μία απαιτητική παράσταση τόσο για τους συντελεστές της όσο και για το κοινό αφού συνδύαζε δύο εμβληματικά έργα του τιτάνα του κινηματογράφου και την αναπαραγωγή τους επί σκηνής. Παρόλ' αυτά μας καθήλωσαν οι εκπληκτικές ερμηνείες, η εξαιρετική αισθητική, ο ρυθμός και ο συντονισμός ηθοποιών, κειμένου, σκηνοθετικής γραμμής, στοιχεία που δεν συναντάς συχνά, από μια ομάδα δεμένη που έχει διανύσει πολλά χιλιόμετρα για να αστοχήσει.

Θα ήθελα να κάνω και μια ειδική αναφορά στα εξαιρετικά Δωμάτια μνήμης, μια έκθεση στη μνήμη της Λούλας Αναγνωστάκη στην Πειραιώς 260. Μια περιπλάνηση εν μέρει εικαστική-σκηνογραφική κι εν μέρει λογοτεχνική για μια προσωπικότητα του μετεμφυλιακού θεάτρου μας, μέσα από εικόνες, αντικείμενα, ηχητικές μαρτυρίες και έντυπο υλικό που σε συνέπαιρνε. Προσωπικά, έχοντας μεγαλώσει με τη μυθολογία του Θεάτρου Τέχνης, με το οποίο συνδέεται η εργογραφία της Αναγνωστάκη, και έχοντας προλάβει μερικές ιστορικές παραστάσεις του Κουν όπως την «Κασέτα» και τον «Ήχο του όπλου», κι αργότερα το «Διαμάντια και μπλουζ» του Παπαβασιλείου και το «Σε σας που μας ακούτε» του Βογιατζή, η έκθεση αυτή με ταξίδευσε στο παρελθόν. Ξαναέζησα ένα σημαντικό κομμάτι της ιστορίας του ελληνικού θεάτρου, στοιχειωμένο από τα σκληρά γεγονότα της πολιτικής αρένας του '60 και του '70.

Γιώργος Μητρόπουλος (Euronews)

Τι σας άρεσε περισσότερο φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών; Facebook Twitter
Τιμοφέι Κουλιάμπιν, Τρεις Αδερφές. Φωτο: Viktor Dimitriev

Το of ivory and flesh – statues also suffer της Μαρλένε Μοντέιρο Φρέιτας για τον αναρχικό, σουρεαλιστικό τρόπο με τον οποίο απέδωσε τη μεταμόρφωση των αγαλμάτων σε ανθρώπους. Η χορογράφος από το Πράσινο Ακρωτήρι χρησιμοποίησε για άλλη μια φορά ένα αναπάντεχο κινητικό λεξιλόγιο, πάντα σε συνδυασμό με εξαιρετική μουσική και τραγούδια, για να μας παρουσιάσει μια συγκινητική και ταυτόχρονα αστεία ιστορία μεταμόρφωσης και αγάπης.

Τις Τρεις Αδελφές του Άντον Τσέχοφ, οι οποίες έλαμψαν χάρη στον τρόπο που τις είδε ο Ρώσος Τιμοφέι Κουλιάμπιν. Το εμβληματικό έργο φωτίστηκε διαφορετικά, καθώς η απόδοση ήταν στην νοηματική γλώσσα. Οι λέξεις, οι εικόνες και τα αισθήματα δεν έλειπαν όμως από αυτό το εκπληκτικό πεντάωρο ανέβασμα. Γιατί και η σιωπή έχει τον μαγευτικό ήχο της. Ο ποιητικός ρεαλισμός στα καλύτερά του.

Ματούλα Κουστένη (Εφημερίδα των Συντακτών)

Τι σας άρεσε περισσότερο φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών; Facebook Twitter
Μπιλ Μάρεϊ, New Worlds. Φωτο: Έλλη Πουπουλίδου

Bill Murray, New Worlds: Χόρεψε τανγκό με χολιγουντιανό αέρα, έκανε όλο το Ηρώδειο να τραγουδά «I Feel Pretty», διηγήθηκε τα ηθικά διλήμματα των ηρώων του Μαρκ Τουέιν και τις υγρές περιπέτειες του Έρνεστ Χέμινγουεϊ, θύμισε πόσο επίκαιροι παραμένουν οι στίχοι του Γουόλτ Γουίτμαν, μας ξενάγησε στον αμερικανικό νότο κι αποτύπωσε μοναδικά την τραγικότητα των ποιημάτων της Λουσίλ Κλίφτον, ανέβηκε ως το άνω διάζωμα για να προσφέρει ένα-ένα τα τριαντάφυλλα που του χάρισαν. Δεν το περιμέναμε, αλλά αυτή η καλοκεντημένη περιήγηση του Μπιλ Μάρεϊ στο αμερικανικό σύμπαν, αφού λίγο μας μπέρδεψε κι άλλο τόσο μας άγχωσε, τελικά πολύ μας άρεσε.

Μαρίνα Τσικλητήρα (Real News)

Τι σας άρεσε περισσότερο φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών; Facebook Twitter
Ο Sting και ο Shaggy στο Ηρώδειο. Φωτο: Αφροδίτη Ζαγγανά

Τα σύννεφα έφεραν βροχή και ο Sting έφερε τον Shaggy, όμως τίποτα δεν εμπόδισε εμάς, τους φαν του πρώην frontman των Police, να περάσουμε σούπερ εκείνη τη βραδιά του Ιουνίου στο Ηρώδειο. Ξεσηκωθήκαμε με το «Roxanne», το «Desert Rose» και το «Every Breath you Take», ανάψαμε τους φακούς μας για το «Fields of Gold», συγκινηθήκαμε με το «Shape of my Heart», στείλαμε κι ένα «Message in a Bottle» στην εφηβεία μας.

Την ώρα που ο αεικίνητος Shaggy έκανε τον κονφερασιέ, ο δωρικός Sting εξέπεμπε τη δύναμη του πραγματικού πρωταγωνιστή, χωρίς περιττές προσπάθειες. Η πιο έντονη στιγμή για μένα ήταν όταν τραγούδησε το «Walking on the Moon». Αυτή η φωνή, εντυπωσιακά αναλλοίωτη. Ακόμα με ανατριχιάζει. Έφυγα μούσκεμα, αλλά χαλάλι. Κι ας μην είπε το «Bring on the Νight».

Μανώλης Βαμβούνης (gkoultoura.gr)

Τι σας άρεσε περισσότερο φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών; Facebook Twitter
Ομάδα Τ ρ ι ς, Ζεμφύρα ή το Μυστικόν της Πασιφάης. Φωτο: Πηνελόπη Γερασίμου

 

Ζεμφύρα ή το Μυστικόν της Πασιφάης του Ανδρέα Εμπειρίκου: Η καβαλάρισσα παρθένα και ο καυλωμένος λέων. Η Ζεμφύρα, η queer θηριοδαμάστρια ηρωίδα του Εμπειρίκου, ερωμένη γυναικών και απόρθητη αμαζόνα με το μαστίγιο, χάνει τον έλεγχο του αρσενικού λιονταριού της, παγιδευμένη πλέον σε έναν αμείλικτα ερωτικό, ενστικτώδη χορό πείνας και πόθου, επιβίωσης και εξουσίας. Σε μια open air παράσταση στον μαγευτικό κήπο του Μεγάρου Υπατία στην καρδιά της ζούγκλας της πόλης, η νεαρή ομάδα Τ ρ ι ς, με ήδη εξαιρετικά κρυσταλλωμένη άποψη και προσεγμένη λιτή αισθητική προσέγγιση, μετερμηνεύει μια (ίσως συχνά μισογυνιστική) male-gaze αφήγηση σε μια διαδρομή προς μια εμβληματική στιγμή θρίαμβο του female empowerment.

Αλέξανδρος Διακοσάββας (LiFO)

Τι σας άρεσε περισσότερο φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών; Facebook Twitter
Ντρις Βερχούφεν, Τοπία Ενοχής. Φωτο: Πηνελόπη Γερασίμου

Η επιστροφή του τρομερού Ολλανδού visual artist Ντρις Βερχούφεν στην Αθήνα έγινε με ένα μικρού βεληνεκούς αλλά μεγάλης συναισθηματικής αξίας πείραμα. Το πρώτο επεισόδιο των Τοπίων Ενοχής που φιλοξενήθηκε στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης ήταν για μένα μια τεράστια έκπληξη –ανάλογη με το περσινό του «Phobiarama» στην πλατεία Συντάγματος–, μόλις συνειδητοποίησα τι ακριβώς συνέβαινε μέσα σε εκείνη την κλειστή αίθουσα με τον βιντεοπροβολέα. Οποιαδήποτε παραπάνω λεπτομέρεια θα κατέστρεφε ανεπανόρθωτα την εμπειρία παρακολούθησης αυτού του πρότζεκτ που συνεχίζεται σε διάφορες πόλεις του κόσμου, με άλλα «επεισόδια», στα οποία ο καλλιτέχνης αντιστρέφει την κάμερα της τρομολάγνας καθημερινής ειδησεογραφίας και τη θέτει να κοιτά τους «θύτες» και όχι τα «θύματα». Το στοιχείο της έκπληξης στην τέχνη είναι για μένα το παν, τελικά.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ίβο βαν Χόβε: Ο ακούραστος ανατόμος των κλασικών στην Αθήνα με Μπέργκμαν

Θέατρο / Ίβο βαν Χόβε: Ο ακούραστος ανατόμος των κλασικών στην Αθήνα με Μπέργκμαν

Πορτρέτο του Βέλγου σκηνοθέτη, με αφορμή το θεατρικό έργο που εμπνεύστηκε από τις ταινίες «Περσόνα» και «Μετά την πρόβα» και το οποίο θα παρουσιάσει στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Τοπία Ενοχής»: Μια νέα πρόκληση του Dries Verhoeven στο Φεστιβάλ Αθηνών

Εικαστικά / «Τοπία Ενοχής»: Μια νέα πρόκληση του Dries Verhoeven στο Φεστιβάλ Αθηνών

Έναν χρόνο μετά το αξέχαστο «Phobiarama», ο Ολλανδός καλλιτέχνης επιστρέφει στην Αθήνα με ένα νέο έργο, που εξετάζει τους δυσδιάκριτους ρόλους του θύματος και του θύτη στη σημερινή κοινωνία της καταστροφολαγνείας
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ερωτευμένος με τον Κρέοντα

Θέατρο / Ο Rasche αγάπησε τον Κρέοντα περισσότερο από την Αντιγόνη

«Η εκφορά του λόγου παραδίδεται αμαχητί σε μια άκρατη δραματικότητα, σε ένα υπερπαίξιμο, σε μια βεβιασμένη εμφατικότητα, σε έναν στόμφο παλιακό που θα νόμιζε κανείς πως έχει εξαλειφθεί πλέον. Η σοβαροφάνεια σε όλο το (γοερό) μεγαλείο της». Έτσι ξεκίνησε φέτος η Επίδαυρος.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ