NEO VIDCAST

Είναι το Vero ο νέος ανταγωνιστής του Facebook;

Είναι το Vero ο νέος ανταγωνιστής του Facebook; Facebook Twitter
1

Το Vero (που σημαίνει «αληθινό» στα ιταλικά) έχει ως στόχο να βάλει πάνω απ' όλα το σχεδιασμό και την εμπειρία, όπως δηλώνει ο ιδρυτής του Αϊμάν Χαρίρι, ο δισεκατομμυριούχος γιός του πρώην πρωθυπουργού του Λιβάνου, Ραφίκ Χαρίρι.

Το Vero μοιάζει λίγο με το Facebook, αλλά χωρίς τις διαφημίσεις. Μοιάζει λίγο με το Instagram, αλλά χωρίς τον αλγόριθμο. Είναι λίγο σαν το YouTube, αλλά χωρίς τον Jake Paul. Και είναι λίγο Twitter, αλλά χωρίς τους φανατικούς ακροδεξιούς – αν και απλά δώστε λίγο χρόνο σε αυτό το τελευταίο γιατί σύντομα θα το ανακαλύψουν όλοι. Μπορείτε να μοιραστείτε φωτογραφίες, κείμενα, σχόλια, βίντεο και σχεδόν οποιοδήποτε άλλο περιεχόμενο επιθυμεί η καρδιά σας. Το Vero θέλει να θεωρείται ως μια «αυθεντική» πλατφόρμα κοινωνικών μέσων.

Η εφαρμογή του Vero βρίσκεται στα ηλεκτρονικά καταστήματα εφαρμογών από το 2015, αλλά ξαφνικά, τις τελευταίες ημέρες άρχισε να αποκτά τεράστια φήμη και καταλαβαίνετε ποιος είναι ο βασικός λόγος. Μπορεί, βέβαια, να φταίει και το γεγονός ότι όλοι μοιάζουν τόσο ταλαιπωρημένοι με την ενοχλητική (αλγοριθμικά τροφοδοτούμενη) τροφή του Instagram και τα μετα-αποκαλυπτικά εφέ του μεγάλου σκανδάλου της μητρικής εταιρείας. Πέρα από αυτό; Κανένας δεν ξέρει. Όμως, οι λήψεις αυξάνονται σημαντικά και αυτή τη στιγμή είναι η Νο 1 δωρεάν εφαρμογή στο Apple App Store.

Είναι το Vero ο νέος ανταγωνιστής του Facebook; Facebook Twitter
Ο Αϊμάν Χαρίρι, γιος του δολοφονημένου πρώην Λιβανέζου Πρωθυπουργού Ραφίκ Χαρίρι, δηλώνει ότι ξεκίνησε το Vero λόγω προσωπικής απογοήτευσης με τα υπάρχοντα κοινωνικά δίκτυα.

Τι το κάνει διαφορετικό από το Facebook ή το Instagram; Όπως είπαμε, δεν υπάρχουν διαφημίσεις. Οι παλαιότεροι ας θυμηθούν τώρα ότι μια φορά κι έναν καιρό, αυτή ήταν και το deal του Facebook. Οι χρήστες του μπορούν να κερδίσουν τέσσερις ετικέτες - γνώριμος, φίλος, στενός φίλος και οπαδός – τις οποίες μπορούν να αναθέσουν στους ανθρώπους με τους οποίους συνδέονται στην πλατφόρμα. Κάθε φορά που ένας χρήστης μοιράζεται μια ανάρτηση, μπορεί να αποφασίσει πόσο μεγάλο θα είναι το κοινό του, αν αυτό που λέει θα το μάθουν μόνο οι στενοί φίλοι, ή όλοι οι υπόλοιποι. Τα πράγματα εμφανίζονται με χρονολογική σειρά, δηλαδή εάν θέλετε να δείτε όλες τις αναρτήσεις από την τελευταία φορά που συνδεθήκατε, απλά θα μετακινηθείτε προς τα πίσω μέχρι το περιεχόμενο να σας φανεί γνώριμο.

Πόσο ασφαλές μπορεί να είναι, ακόμα δεν μπορεί να ξέρει κανείς. Θα πρέπει να δώσετε ένα όνομα, μια διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και έναν αριθμό κινητού τηλεφώνου για να συνδεθείτε. Το όνομα μπορεί να είναι ψεύτικο, αν και ο αριθμός κινητού τηλεφώνου πρέπει να είναι πραγματικός, ώστε να μπορείτε να επιβεβαιώσετε τον λογαριασμό σας. «Παρόλο που δεν πιέζουμε τους ανθρώπους να χρησιμοποιούν τα πραγματικά τους ονόματα, ενθαρρύνουμε τους ανθρώπους να παρουσιάζονται όπως κάνουν στην πραγματική ζωή», εξηγεί το Vero στο μανιφέστο του.

Είναι το Vero ο νέος ανταγωνιστής του Facebook; Facebook Twitter
Ο δημιουργικός διευθυντής του Vero, Άλιστερ Στίγκμαν και ο διευθύνων σύμβουλος, Αϊμάν Χαρίρι.

Το Vero υποστηρίζει ότι ποτέ δεν θα μοιραστεί τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή τον αριθμό τηλεφώνου σας και ότι τα μοναδικά δεδομένα που συλλέγει έχουν να κάνουν με τις μετρήσεις που παρακολουθήσουν τον αριθμό των επισκέψεων στο Vero και τη γενική υγεία της πλατφόρμας. «Αν θέλετε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τους Όρους και τις Προϋποθέσεις της Vero», μπορείτε να τις δείτε εδώ.

H πλατφόρμα του Vero λειτουργεί ακόμα δωρεάν. Αυτό θα αλλάξει στο μέλλον, όπως ανακοίνωσε το CNBC πέρυσι. Δηλαδή, η εφαρμογή σχεδιάζει να χρεώσει στους χρήστες μια συνδρομή για «λίγα δολάρια». Εάν είστε ανάμεσα στο πρώτο εκατομμύριο ανθρώπων που θα συμμετέχουν στην εκτόξευση της πλατφόρμας, θα είναι πάντα δωρεάν για σας. Αν και αυτό το σχόλιο από τον CEO τoυ Vero Αϊμάν Χαρίρι είναι περσινό, αυτό σημαίνει ότι μπορεί να πάρει λίγο παραπάνω χρόνο μέχρι να βγει η εφαρμογή από την " δοκιμαστική" λειτουργία της και αρχίσει να στοχεύει στις πιστωτικές κάρτες των χρηστών του.

Η ξαφνική αύξηση της δημοτικότητας του Vero ήταν κάτι που δεν μπορεί να αντέξει η εφαρμογή. Όσο και αν κάποιοι επιμένουν να του αποδίδουν την ταυτότητα ενός anti-Facebook δικτύου, η πικρή αλήθεια είναι ότι δεν έχει τις πλάτες και τη δύναμη να σηκώσει το βάρος που σηκώνει ο βασιλιάς των κοινωνικών μέσων. Ο λογαριασμός Twitter της πλατφόρμας λειτουργεί βασικά σαν μια ανοιχτή τηλεφωνική γραμμή εξυπηρέτησης πελατών, η οποία αφιερώνεται στις απολογίες για τα προβλήματά της.

Γι' αυτό κανένας δεν μπορεί να είναι σίγουρος πόσο θα αντέξει το Vero - αν και είναι δελεαστικό να σκεφτόμαστε ότι μπορεί να το κάνει. Οι λόγοι για να μεταβείτε από το Instagram και το Facebook είναι σαφώς πολύ σοβαροί, αλλά μόλις το πρώτο εκατομμύριο έχει πάρει τους δωρεάν λογαριασμούς του στη νέα πλατφόρμα, δεν είμαστε σίγουροι αν το Vero θα συνεχίσει να κερδίζει νέους χρήστες.

Τech & Science
1

NEO VIDCAST

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το James Webb εντόπισε «γυμνή» μαύρη τρύπα από την αυγή του σύμπαντος - «Μία πραγματική ια πρόκληση για τις θεωρίες μας»

Τech & Science / Το James Webb εντόπισε «γυμνή» μαύρη τρύπα από την αυγή του σύμπαντος - «Μία πραγματική πρόκληση για τις θεωρίες μας»

Οι αστρονόμοι εκτιμούν ότι ίσως ανήκει σε μία κατηγορία αντικειμένων που είχε θεωρητικά προβλέψει ο Στίβεν Χόκινγκ, αλλά που μέχρι σήμερα δεν είχε ποτέ εντοπιστεί
LIFO NEWSROOM
Τι είναι το Clanker και γιατί το χρησιμοποιούν οι χρήστες του διαδικτύου ως αντι-AI αργκό;

Τech & Science / Τι είναι το Clanker και γιατί το χρησιμοποιούν οι χρήστες του διαδικτύου ως αντι-AI αργκό;

Ο όρος διαδίδεται στα social media μεταξύ των ανθρώπων που δηλώνουν «κουρασμένοι» με την τεχνητή νοημοσύνη που «εφευρίσκει» πράγματα, ακούγεται υπερβολικά ανθρώπινη και απειλεί να εξαφανίσει θέσεις εργασίας
LIFO NEWSROOM
Από την Amy έως τον Wubbo: Πώς επιλέγουν οι μετεωρολόγοι τα ονόματα των καταιγίδων και γιατί είναι σημαντικά

Τech & Science / Από την Amy μέχρι τον Wubbo: Πώς επιλέγουν οι μετεωρολόγοι τα ονόματα των καταιγίδων και γιατί είναι σημαντικά

«Όταν μια καταιγίδα έχει όνομα, γίνεται πιο εύκολο για τα μέσα ενημέρωσης και το κοινό να μιλούν γι’ αυτήν, να μοιράζονται πληροφορίες και να προετοιμάζονται», εξηγεί η επικεφαλής μετεωρολόγος του Met Office, Rebekah Hicks
LIFO NEWSROOM
Στην Αρχαία Ολυμπία ξεκίνησαν οι πρώτοι «Ολυμπιακοί» των ρομπότ 

Τech & Science / Στην Αρχαία Ολυμπία ξεκίνησαν οι πρώτοι «Ολυμπιακοί» των ρομπότ

Στον ίδιο χώρο όπου πριν από χιλιάδες χρόνια συναθροίζονταν οι Έλληνες αθλητές, αυτή τη φορά συναντήθηκαν ομάδες μηχανικών από τέσσερις ηπείρους, μετατρέποντας την Ολυμπία σε παγκόσμιο εργαστήριο ρομποτικής
LIFO NEWSROOM
Αρχαίο DNA αποκαλύπτει το βακτήριο που προκάλεσε την πρώτη πανδημία στην ιστορία

Τech & Science / Αρχαίο DNA αποκαλύπτει το βακτήριο που προκάλεσε την πρώτη πανδημία στην ιστορία

«Τα ευρήματά μας αποτελούν το κομμάτι που έλειπε από το παζλ, προσφέροντας το πρώτο άμεσο γενετικό 'παράθυρο' στο πώς ξέσπασε αυτή η πανδημία στην καρδιά της αυτοκρατορίας»
LIFO NEWSROOM
Ozempic και Mounjaro μπορούν να μειώσουν κατά το ήμισυ τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου των καρδιοπαθών, σύμφωνα με μελέτη

Τech & Science / Wegovy και Mounjaro μπορούν να μειώσουν κατά το ήμισυ τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου των καρδιοπαθών, σύμφωνα με μελέτη

Τα φάρμακα GLP-1 θα μπορούσαν να χορηγηθούν σε εκατομμύρια άτομα με καρδιακές παθήσεις, ώστε να τους βοηθήσουν να αποφύγουν την νοσηλεία σε νοσοκομείο και να ζήσουν περισσότερο
LIFO NEWSROOM