Πόσο μολυσμένος είναι ο αέρας στο αεροπλάνο;

Πόσο μολυσμένος είναι ο αέρας στο αεροπλάνο; Facebook Twitter
0

Η αεροσυνοδός Κέρστιν Κόνραντ θυμάται με μεγάλη ακρίβεια το πρώτο περιστατικό αεροτοξικού συνδρόμου που της έτυχε, γνωστότερο στη γλώσσα των ιπταμένων ως «fume event».

Μιλώντας στην Deutsche Welle λέει πως στη διάρκεια μιας πτήσης ένιωσε φοβερή αδιαθεσία: «Πήγα στο πίσω μέρος του αεροσκάφους και ανέπνευσα αέρα από τη μάσκα οξυγόνου. Είχα δυνατό πονοκέφαλο και πόνο στην κοιλιά και μετά ένα μούδιασμα στα μέλη του σώματός μου, το οποίο εξαπλώθηκε σαν παραλυσία».


Η Κέρστιν Κόνραντ ήταν σε τόσο άσχημη κατάσταση που δεν ήταν σε θέση να κάνει τα πιο απλά πράγματα.


228 φορές καταγράφηκε το αεροτοξικό σύνδρομο από την Ομοσπονδιακή Γερμανική Υπηρεσία Έρευνας Ατυχημάτων τον περασμένο χρόνο. Σύμφωνα με στοιχεία του δεύτερου γερμανικού καναλιού ZDF τα περιστατικά πρέπει να είναι όμως πολύ περισσότερα. Το θέμα είναι ιδιαίτερα σοβαρό μια και εάν αυτό το σύνδρομο πλήξει τον πιλότο τα αποτελέσματα μπορεί να είναι ολέθρια για την ασφάλεια της πτήσης. Ωστόσο οι πιλότοι έχουν τη δυνατότητα να τραβήξουν μάσκες με καθαρό οξυγόνο ενώ οι αεροσυνοδοί και οι επιβάτες μπορούν να τραβήξουν μάσκες με αέρα που ανακυκλώνεται στην καμπίνα του αεροσκάφους.


Ο τοξικός αέρας μέσα στο αεροπλάνο μπορεί να πλήξει το κεντρικό νευρικό σύστημα, τη λειτουργία των πνευμόνων, να προκαλέσει αίσθημα παραλυσίας στα άκρα, να επηρεάσει τη μνήμη.

Ωστόσο κατασκευαστικές και αεροπορικές εταιρείες αμφισβητούν την αιτιώδη συνάφεια μεταξύ του μολυσμένου αέρα στο αεροπλάνο και των δυσμενών συνεπειών στην υγεία:«Υπάρχουν διάφορες έρευνες, οι οποίες έλεγξαν την ποιότητα του αέρα στο αεροσκάφος. Καμία από αυτές δεν πιστοποιεί ότι ο αέρας στα αεροσκάφη είναι τόσο μολυσμένος ώστε να προκαλεί προβλήματα στην υγεία» δηλώνει η Κλαούντια Νέρινγκ από τον σύνδεσμο BdL, ο οποίος εκπροσωπεί τα συμφέροντα των αεροπορικών εταιρειών.


Υπάρχουν όμως και άλλες έρευνες, Βρετανών και Αυστραλών επιστημόνων, οι οποίες πιστοποιούν μια άμεση σύνδεση του αεροτοξικού συνδρόμου με βλάβες στην υγεία. Η σχετική έκθεση, η οποία δημοσιεύθηκε από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας το 2017, κάνει λόγο για μια νέα επαγγελματική νόσο, η οποία θα πρέπει να αναγνωριστεί ως τέτοια, γεγονός βέβαια που θα σήμαινε τεράστιο κόστος για τις αεροπορικές και ασφαλιστικές εταιρείες.


Όσο για τους επιβάτες ζητούν κάποιες φορές φάρμακα για πονοκεφάλους ή παρουσιάζουν αδιαθεσία όμως δεν κινδυνεύουν τόσο πολύ μια και δεν ταξιδεύουν τόσο συχνά αλλά και είναι πολύ δύσκολο, ακόμα και εάν επισκεφθούν τον γιατρό να αποδείξουν ότι ο ενδεχομένως μολυσμένος αέρας του αεροσκάφους συνδέεται με την αδιαθεσία τους.

πηγή: Deutsche Welle

Τech & Science
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Apple: Οι καθυστερήσεις αναβάθμισης της Siri με Τεχνητή Νοημοσύνη προβληματίζουν τους επενδυτές

Τech & Science / Apple: Οι καθυστερήσεις αναβάθμισης της Siri με Τεχνητή Νοημοσύνη προβληματίζουν τους επενδυτές

Οι προσπάθειες ενσωμάτωσης του Apple Intelligence δεν έχουν ακόμη αποδώσει - Η Apple βρίσκεται «ουσιαστικά τρία χρόνια πίσω» στην ανάπτυξη ενός σύγχρονου φωνητικού βοηθού, επισημαίνουν αναλυτές
LIFO NEWSROOM
Η τεχνολογία πίσω από τα εμβόλια Covid φέρνει ελπίδες για θεραπεία του HIV

Τech & Science / Η τεχνολογία πίσω από τα εμβόλια Covid φέρνει ελπίδες για θεραπεία του HIV

Αυστραλοί ερευνητές ανακοίνωσαν ότι, χρησιμοποιώντας mRNA, κατάφεραν να «ξεγελάσουν» τον ιό ώστε να βγει από την κρυψώνα του – ένα κρίσιμο βήμα για την πλήρη εξάλειψή του από τον οργανισμό
LIFO NEWSROOM
Μία ιαπωνική εταιρεία θέλει να χτίσει πόλη στη Σελήνη μέχρι το 2040 - Αλλά πρώτα πρέπει να φτάσει

Τech & Science / Μία ιαπωνική εταιρεία θέλει να χτίσει πόλη στη Σελήνη μέχρι το 2040 - Αλλά πρώτα πρέπει να φτάσει

Η εταιρεία φιλοδοξεί να δημιουργήσει, μέσα στις επόμενες δεκαετίες, σεληνιακές υποδομές ικανές να υποστηρίξουν 1.000 κατοίκους και να υποδέχονται χιλιάδες επισκέπτες
LIFO NEWSROOM