Πώς ένας στάβλος 100 ετών στην Τήνο μεταμορφώθηκε σε μίνιμαλ εξοχική κατοικία

Πώς ένας στάβλος 100 ετών στην Τήνο μεταμορφώθηκε σε μίνιμαλ εξοχική κατοικία Facebook Twitter
0
Πώς ένας στάβλος 100 ετών στην Τήνο μεταμορφώθηκε σε μίνιμαλ εξοχική κατοικία Facebook Twitter
Φωτο: Σύλβια Διαμαντοπούλου

Ο αρχιτέκτονας Ιωάννης Εξάρχου σχεδίασε αυτό το μίνιμαλ σπίτι διακοπών ανακατασκευάζοντας έναν εγκαταλελειμμένο στάβλο 100 ετών στην ύπαιθρο της Τήνου.

Το καλοκαιρινό καταφύγιο που απολαμβάνει την θέα στα γύρω βουνά και την κοιλάδα, διατηρεί ένα αρχέγονο στοιχείο και δίνει τη μοναδική αίσθηση του σπηλαίου στο χώρο. Η αρχική πέτρινη δομή κτίσματος έμεινε άθικτη και οι παρεμβάσεις περιορίστηκαν στο αφαιρετικής αισθητικής εσωτερικό.

Η πρόταση για το απλό ύφος της κατοικίας προήλθε από τον πελάτη ο οποίος επιθυμούσε την διαμόρφωση ενός εγκαταλελειμμένου κελύφους προοριζόμενο αρχικά για την στέγαση ζώων, σε χώρο κατοίκησης. Βασική αρχή ήταν να μην διαταραχτεί καθόλου η περίτεχνη λίθινη κατασκευή όσο και η μορφή της. Η πλαστικότητα του σπηλαιώδους εσωτερικού και η κατάνυξη που προκαλούσε ο χώρος όφειλαν να διαφυλαχτούν στο ακέραιο. Έτσι προς αυτήν την κατεύθυνση ακολουθήθηκε μία ενδιαφέρουσα διαδικασία συγχώνευσης και αποδόμησης λειτουργικών τμημάτων που θα απάρτιζαν την μελλοντική κατοικία.

Το εσωτερικό  είναι σίγουρα εντελώς διαφορετικό από τη μέση αντίληψη για την εικόνα ενός εξοχικού. Το λίθινο κτίσμα αποτελείται από τρεις χώρους: από έναν μακρόστενο στον οποίο εγκαθίσταται το χρηστικό σκέλος των λειτουργιών  ο οποίος συνδέεται με προθάλαμο. Οι δύο αυτοί χώροι σε διάταξη «Γ», περικλείουν έναν τρίτο χώρο σχηματίζοντας μία περίπου τετράγωνη κάτοψη, σε κατώτερη στάθμη στον οποίο αποδίδεται η λειτουργία της ανάπαυσης. Η διάταξη ολοκληρώνεται με την διαμόρφωση της αυλής, τον παραδοσιακό ξυλόφουρνο και την εξωτερική πρόσβαση.

Πώς ένας στάβλος 100 ετών στην Τήνο μεταμορφώθηκε σε μίνιμαλ εξοχική κατοικία Facebook Twitter
Φωτο: Σύλβια Διαμαντοπούλου
Πώς ένας στάβλος 100 ετών στην Τήνο μεταμορφώθηκε σε μίνιμαλ εξοχική κατοικία Facebook Twitter
Φωτο: Σύλβια Διαμαντοπούλου
Πώς ένας στάβλος 100 ετών στην Τήνο μεταμορφώθηκε σε μίνιμαλ εξοχική κατοικία Facebook Twitter
Φωτο: Σύλβια Διαμαντοπούλου
Πώς ένας στάβλος 100 ετών στην Τήνο μεταμορφώθηκε σε μίνιμαλ εξοχική κατοικία Facebook Twitter
Φωτο: Σύλβια Διαμαντοπούλου
Πώς ένας στάβλος 100 ετών στην Τήνο μεταμορφώθηκε σε μίνιμαλ εξοχική κατοικία Facebook Twitter
Φωτο: Σύλβια Διαμαντοπούλου
Πώς ένας στάβλος 100 ετών στην Τήνο μεταμορφώθηκε σε μίνιμαλ εξοχική κατοικία Facebook Twitter
Φωτο: Σύλβια Διαμαντοπούλου
Πώς ένας στάβλος 100 ετών στην Τήνο μεταμορφώθηκε σε μίνιμαλ εξοχική κατοικία Facebook Twitter
Φωτο: Σύλβια Διαμαντοπούλου
Πώς ένας στάβλος 100 ετών στην Τήνο μεταμορφώθηκε σε μίνιμαλ εξοχική κατοικία Facebook Twitter
Φωτο: Σύλβια Διαμαντοπούλου
Πώς ένας στάβλος 100 ετών στην Τήνο μεταμορφώθηκε σε μίνιμαλ εξοχική κατοικία Facebook Twitter
Φωτο: Σύλβια Διαμαντοπούλου
Πώς ένας στάβλος 100 ετών στην Τήνο μεταμορφώθηκε σε μίνιμαλ εξοχική κατοικία Facebook Twitter
Φωτο: Σύλβια Διαμαντοπούλου
Πώς ένας στάβλος 100 ετών στην Τήνο μεταμορφώθηκε σε μίνιμαλ εξοχική κατοικία Facebook Twitter
Φωτο: Σύλβια Διαμαντοπούλου
Πώς ένας στάβλος 100 ετών στην Τήνο μεταμορφώθηκε σε μίνιμαλ εξοχική κατοικία Facebook Twitter
Φωτο: Σύλβια Διαμαντοπούλου
Πώς ένας στάβλος 100 ετών στην Τήνο μεταμορφώθηκε σε μίνιμαλ εξοχική κατοικία Facebook Twitter
Φωτο: Σύλβια Διαμαντοπούλου
Πώς ένας στάβλος 100 ετών στην Τήνο μεταμορφώθηκε σε μίνιμαλ εξοχική κατοικία Facebook Twitter
Φωτο: Σύλβια Διαμαντοπούλου
Πώς ένας στάβλος 100 ετών στην Τήνο μεταμορφώθηκε σε μίνιμαλ εξοχική κατοικία Facebook Twitter
Φωτο: Σύλβια Διαμαντοπούλου
Πώς ένας στάβλος 100 ετών στην Τήνο μεταμορφώθηκε σε μίνιμαλ εξοχική κατοικία Facebook Twitter
Φωτο: Σύλβια Διαμαντοπούλου
Πώς ένας στάβλος 100 ετών στην Τήνο μεταμορφώθηκε σε μίνιμαλ εξοχική κατοικία Facebook Twitter
Φωτο: Σύλβια Διαμαντοπούλου

www.ex-arch.gr

Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Χάρρυ Σάξον: «Η ιστορία δικαιώνει τους αδικημένους»

Graphic Novel / Χάρρυ Σάξον: «Οι τρανς άντρες υπάρχουμε κι ας το αγνοεί πολύς κόσμος»

Με αφορμή την παρουσίαση του queer κόμικ του «Ο Τηλέμαχος και το Δέρας» στο 9ο Comic Con, ο Χάρρυ Σάξον μιλά για την επιστροφή του μετά από απουσία 13 ετών, για το ταξίδι της φυλομετάβασής του, και για την παρουσία όλων και περισσότερων ΛΟΑΤΚΙ+ δημιουργών στον χώρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ένα σπίτι με κήπο που θυμίζει Μπαλί και έχει στην ταράτσα θερινό

Design / Ένα σπίτι με κήπο που θυμίζει Μπαλί και έχει στην ταράτσα θερινό

Η Τζούλη Αγοράκη επισκέπτεται το σπίτι της Ήρας Κατσαντώνη και του Αλέξανδρου Πάτση στο Μετς κι ανακαλύπτει έναν αναπάντεχο χώρο με μία «κρεμαστή» κουζίνα που δεσπόζει και γωνιές μυστικές που οδηγούν στη «Χώρα των Θαυμάτων».
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ξενοδοχείο Βύρων στην Αιόλου: ένα από τα παλαιότερα κτίρια της Αθήνας ξαναγεννιέται

Ξενοδοχείο Βύρων / Ένα από τα πιο παλιά κτίρια της Αιόλου ξαναγεννιέται

Η είδηση της αποκατάστασης του ξενοδοχείου Βύρων μάς πάει πίσω στον χρόνο, μεταξύ 1840 και 1860, τότε που η οδός Αιόλου άκμαζε εμπορικά και ήταν ο δρόμος με τα περισσότερα και τα καλύτερα ξενοδοχεία της πόλης. Η LiFO παρουσιάζει τα σχέδια της αποκατάστασης ενός από τα παλαιότερα σωζόμενα κτίρια της Αθήνας, η οποία θα ξεκινήσει το επόμενο διάστημα.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Η μυστική ζωή της Όντρεϊ Χέπμπορν

Design / Τι σχέση είχαν οι γονείς της Όντρεϊ Χέπμπορν με τον ναζισμό;

Η διάσημη ηθοποιός του Χόλιγουντ βίωσε με πολλούς τρόπους τη φρίκη του Β’ Παγκοσμίου πολέμου. Ένα νέο ισπανικό graphic novel αποκαλύπτει το κεφάλαιο της ζωής της που η ίδια επιθυμούσε να παραμείνει κρυφό.
THE LIFO TEAM
milan_design_week

Design / Milan Design Week: Η εβδομάδα-υπερπαραγωγή δείχνει το μέλλον

Τεχνικές και τεχνολογία, ιστορικό design και πειραματισμοί, αρχιτεκτονική και διακόσμηση, υλικότητα και πνευματικοί στοχασμοί: αυτά είναι τα highlights της εβδομάδας design του Μιλάνου, που προτείνει τη σκηνογραφία της ζωής μας.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Design / Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Ο σχεδιασμός της RETINAA στα νέα ελβετικά διαβατήρια συνδυάζει το υψηλό επίπεδο ασφαλείας με το graphic design ενώ είναι και μία αναφορά στα γεωγραφικά χαρακτηριστικά της Ελβετίας, δημιουργώντας «κάτι παραπάνω από ένα επίσημο διοικητικό έγγραφο».
LIFO NEWSROOM
Ειρήνη Φρεζάδου: «Είμαστε οι αρχιτέκτονες της ζωής μας»

Ειρήνη Φρεζάδου / Ειρήνη Φρεζάδου: «Ό,τι κλείνει στο κέντρο, ανοίγει στη θέση του ένα μπαρ ή ένα εστιατόριο»

Αγωνίζεται ενάντια «στην απληστία που ξοδεύει τον αρχιτεκτονικό, φυσικό και πολιτιστικό μας πλούτο». Βγήκε μπροστά για το κτίριο «που ντροπιάζει την Ακρόπολη». Και τώρα, το νέο της σχέδιο είναι η αναβίωση του ιστορικού σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου. 
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ