H μαγική στιγμή που ο Miles Davis αυτοσχεδιάζει για το «Ασανσέρ για δολοφόνους» του Λουί Μαλ

H μαγική στιγμή που ο Miles Davis αυτοσχεδιάζει για το «Ασανσέρ για δολοφόνους» του Λουί Μαλ Facebook Twitter
H Jeanne Moreau με τον Miles Davis στην ηχογράφηση του soundtrack της ταινίας.
0

Το 1957 ο Miles Davis βρίσκεται στο Παρίσι για να κάνει μια εμφάνιση στο διάσημο κλαμπ της εποχής Saint-Germain. Την ίδια εποχή ο Louis Malle ετοιμάζει την νέα του ταινία που έχει τίτλο «Elevator to the Gallows (Ascenseur pour l’Echafaud)», ένα θρίλερ που θα βγει στους κινηματογράφους το 1958 με πρωταγωνίστρια την Jeanne Moreau.

Ο βοηθός του Malle, επηρεασμένος από ατμοσφαιρικά τζαζ σάουντρακ των ταινιών του Roger Vadim και Alexander Mackendrick, προτείνει στον σκηνοθέτη να συνεργαστεί με τον Davis. Μετά από μια ιδιωτική προβολή ο σπουδαίος συνθέτης και τρομπετίστας αναλαμβάνει να κάνει το σάουντρακ. Ήταν το πρώτο του σκορ που θα έκανε για ταινία και ήταν η πρώτη ταινία που σκηνοθετούσε ο Louis Malle.

Αυτές οι ηχογραφήσεις που διήρκεσαν 2 ημέρες σε ένα παρισινό στούντιο στις 4 και 5 Δεκεμβρίου του 1957, κινηματογραφήθηκαν.

 

Miles Davis - Ascenseur pour l'échafaud - Lift to the Gallows (Full Album)

Ένας πιο φανατικός οπαδός της τζαζ θα διακρίνει τα πρώτα σημάδια στο παίξιμο και στην συνθετική δεινότητα του Davis που οδήγησαν αργότερα σε έναν από τους πιο αριστουργηματικούς δίσκους της καριέρας του, το «A Kind of Blue» του 1959. Το A Kind of Blue θεωρείται ένας από τους κορυφαίους δίσκους όλων των εποχών που άλλαξε δραματικά τον ήχο της σύγχρονης τζαζ.

Το κλιπ αυτού του διήμερου σέσιον με τους 4 μουσικούς του είναι ένα πραγματικό ντοκουμέντο της αυτοσχεδιαστικής του ιδιοφυΐας. «Ο Davis έδωσε μόνο στους μουσικούς μερικές στοιχειώδεις μουσικές κλίμακες που σκέφτηκε στο δωμάτιο του ξενοδοχείου και όταν τους εξήγησαν το σενάριο, το συγκρότημα αυτοσχεδίασε χωρίς υπάρχει από πριν ένα συγκεκριμένο θέμα καθώς επεξεργασμένες λούπες των σχετικών σκηνών του φιλμ με μουσική παίζονταν στο βάθος». Αυτές οι στιγμές των ηχογραφήσεων είναι σαγηνευτικές. Ο Davis και η μπάντα του κοιτούν έντονα στην οθόνη και δημιουργούν στην στιγμή την ατμόσφαιρα του φιλμ. Όπως έγραψαν χαρακτηριστικά στο Dangerous Minds είναι «σαν να βλέπεις τον Πικάσο να ζωγραφίζει».

Δεν είπε πολλά γι’ αυτήν του την εμπειρία αλλά είναι εμφανές ότι απογείωσε το ταλέντο του. «Ήταν σαν να κατανόησε τον τραγικό χαρακτήρα της μουσικής του που πριν είχε μόνο αμυδρά εκφραστεί», έγραψε αργότερα ένας διάσημος κριτικός της τζαζ.

Το trailer της ταινίας:

 
Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πόσο τελικά έχει ακυρωθεί ο Morrissey;

Μουσική / Morrissey: Η συναυλία ακυρώθηκε, το beef συνεχίζεται

Η πορεία ενός από τους πιο δημοφιλείς μουσικούς της εποχής μας έχει έχει στιγματιστεί από τις πολιτικές του τοποθετήσεις υπέρ ενός ακροδεξιού κόμματος, καθώς και από τις προκλητικές δηλώσεις του για ζητήματα όπως η μετανάστευση, η ισλαμοφοβία και η πολιτική ορθότητα. Το κοινό χωρίζεται στα δύο. Τι πιστεύει η κάθε πλευρά;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Νταϊάνα Ρος, η βασίλισσα της μουσικής 

Μουσική / Νταϊάνα Ρος: «Θέλει χρόνο και δουλειά για να γίνεις Diva, δεν είναι τόσο απλό»

Μια από τις πιο μεγάλες τραγουδίστριες του πλανήτη, η ακαταπόνητη ερμηνεύτρια που με τη μαγνητική της παρουσία μαγεύει το κοινό, είναι ένα φαινόμενο πιο ασυνήθιστο από όσο νομίζετε. Έρχεται σε λίγες μέρες στην Αθήνα για μια μοναδική συναυλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Ερμής

Μουσική / Ermis: «Το τρέμολο του μπουζουκιού ήταν ο αγαπημένος μου ήχος από νιάνιαρο»

O περιζήτητος νέος συνθέτης που έχει συνεργαστεί με τον Good Job Nicky, τη Μαρίνα Σάττι, τη Χάρις Αλεξίου και τον Sidarta επαναπροσδιορίζει τον ήχο του μπουζουκιού και της κλασικής μουσικής με σεβασμό και τόλμη.
M. HULOT