H μαγική στιγμή που ο Miles Davis αυτοσχεδιάζει για το «Ασανσέρ για δολοφόνους» του Λουί Μαλ

H μαγική στιγμή που ο Miles Davis αυτοσχεδιάζει για το «Ασανσέρ για δολοφόνους» του Λουί Μαλ Facebook Twitter
H Jeanne Moreau με τον Miles Davis στην ηχογράφηση του soundtrack της ταινίας.
0

Το 1957 ο Miles Davis βρίσκεται στο Παρίσι για να κάνει μια εμφάνιση στο διάσημο κλαμπ της εποχής Saint-Germain. Την ίδια εποχή ο Louis Malle ετοιμάζει την νέα του ταινία που έχει τίτλο «Elevator to the Gallows (Ascenseur pour l’Echafaud)», ένα θρίλερ που θα βγει στους κινηματογράφους το 1958 με πρωταγωνίστρια την Jeanne Moreau.

Ο βοηθός του Malle, επηρεασμένος από ατμοσφαιρικά τζαζ σάουντρακ των ταινιών του Roger Vadim και Alexander Mackendrick, προτείνει στον σκηνοθέτη να συνεργαστεί με τον Davis. Μετά από μια ιδιωτική προβολή ο σπουδαίος συνθέτης και τρομπετίστας αναλαμβάνει να κάνει το σάουντρακ. Ήταν το πρώτο του σκορ που θα έκανε για ταινία και ήταν η πρώτη ταινία που σκηνοθετούσε ο Louis Malle.

Αυτές οι ηχογραφήσεις που διήρκεσαν 2 ημέρες σε ένα παρισινό στούντιο στις 4 και 5 Δεκεμβρίου του 1957, κινηματογραφήθηκαν.

 

Miles Davis - Ascenseur pour l'échafaud - Lift to the Gallows (Full Album)

Ένας πιο φανατικός οπαδός της τζαζ θα διακρίνει τα πρώτα σημάδια στο παίξιμο και στην συνθετική δεινότητα του Davis που οδήγησαν αργότερα σε έναν από τους πιο αριστουργηματικούς δίσκους της καριέρας του, το «A Kind of Blue» του 1959. Το A Kind of Blue θεωρείται ένας από τους κορυφαίους δίσκους όλων των εποχών που άλλαξε δραματικά τον ήχο της σύγχρονης τζαζ.

Το κλιπ αυτού του διήμερου σέσιον με τους 4 μουσικούς του είναι ένα πραγματικό ντοκουμέντο της αυτοσχεδιαστικής του ιδιοφυΐας. «Ο Davis έδωσε μόνο στους μουσικούς μερικές στοιχειώδεις μουσικές κλίμακες που σκέφτηκε στο δωμάτιο του ξενοδοχείου και όταν τους εξήγησαν το σενάριο, το συγκρότημα αυτοσχεδίασε χωρίς υπάρχει από πριν ένα συγκεκριμένο θέμα καθώς επεξεργασμένες λούπες των σχετικών σκηνών του φιλμ με μουσική παίζονταν στο βάθος». Αυτές οι στιγμές των ηχογραφήσεων είναι σαγηνευτικές. Ο Davis και η μπάντα του κοιτούν έντονα στην οθόνη και δημιουργούν στην στιγμή την ατμόσφαιρα του φιλμ. Όπως έγραψαν χαρακτηριστικά στο Dangerous Minds είναι «σαν να βλέπεις τον Πικάσο να ζωγραφίζει».

Δεν είπε πολλά γι’ αυτήν του την εμπειρία αλλά είναι εμφανές ότι απογείωσε το ταλέντο του. «Ήταν σαν να κατανόησε τον τραγικό χαρακτήρα της μουσικής του που πριν είχε μόνο αμυδρά εκφραστεί», έγραψε αργότερα ένας διάσημος κριτικός της τζαζ.

Το trailer της ταινίας:

 
Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νίκος Ζιώγαλας

Μουσική / Νίκος Ζιώγαλας: «Δεν ξέρεις ποτέ πώς θα τα φέρει η ζωή, να είσαι ευγενικός, να παλεύεις για την καλοσύνη»

Aπό πολύ νωρίς, η μουσική τον χτύπησε στο δόξα πατρί, μπήκε σε αυτό το τριπ και δεν βγήκε ποτέ. «Σαν star του σινεμά», «Πάρε με απόψε πάρε με», «Βασιλική», «Βέροια, Θεσσαλονίκη, Αθήνα», «Πέρασε η μπόρα» και για πολλά ακόμα τραγούδια ευθύνεται ο τραγουδιστής και τραγουδοποιός που σήμερα αφηγείται τη ζωή του στη LifO
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαντόνα: «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω ακριβώς τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Χρόνια Πολλά Μαντόνα! / «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Pop icon, μίλησε για το woman empowerment πριν υπάρξει καν ο όρος, gay icon, fashion icon, η απόλυτη σταρ, η πιο πετυχημένη γυναίκα μουσικός όλων των εποχών, όπως και να τη χαρακτηρίσει κανείς, είναι μία και μοναδική και ήρθε για να αλλάξει τα πάντα.
M. HULOT
«Love to love you baby»: Αυτό είναι το τραγούδι που γέννησε τη Disco

Μουσική / «Love to love you baby»: Το τραγούδι των 23 οργασμών που γέννησε τη Disco

Με 23 οργασμούς και τη βοήθεια του μάγου Τζόρτζιο Μορόντερ, η Ντόνα Σάμερ, μισό αιώνα πριν, εγκαινίασε επίσημα, με το επικό και ατελείωτα ερωτικό «Love to love you baby», την ντίσκο μουσική, ένα είδος που πολεμήθηκε λυσσαλέα λίγα χρόνια μετά την επέλασή του και κρατάει γερά μέχρι σήμερα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
 Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Μουσική / Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Παρά την ακύρωση της πρώτης βραδιάς λόγω έντονης κακοκαιρίας, το 12ο Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας επέστρεψε δυναμικά, με τριήμερο ζωντανών εμφανίσεων, γεμάτο ενέργεια, συγκίνηση και αυθεντικές στιγμές κάτω από τα δέντρα του Αλωνιού.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Deadly Festivals

Μουσική / 9 φορές που το πάρτι μετατράπηκε σε εφιάλτη

Πάμε σε συναυλίες και φεστιβάλ για να περάσουμε καλά - δυστυχώς, αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Πράξεις βίας που έχουν σημειωθεί σε διοργανώσεις σε όλο τον κόσμο αποδεικνύουν πως η ασφάλεια των συμμετεχόντων δεν μπορεί να είναι μια τεχνική υποσημείωση αλλά το θεμέλιο κάθε πολιτιστικής συγκέντρωσης.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ