H Yayoi Kusama επεμβαίνει στο Γυάλινο Σπίτι του Philip Johnson

H Yayoi Kusama επεμβαίνει στο Γυάλινο Σπίτι του Philip Johnson Facebook Twitter
0

Σα να το 'χουν καταπιεί τα 49 καταπράσινα στρέμματα που το περιβάλλουν, το Γυάλινο Σπίτι του αρχιτέκτονα Philip Johnson, ήταν το σήμα - κατατεθέν της πόλης New Canaan, στο Connecticut. Ωστόσο, φέτος τον Σεπτέμβριο αυτό το σπίτι γίνεται καλλιτεχνικός στόχος της εμπνευσμένης Yayoi Kusama, που για να τιμήσει τα 110 χρόνια από τη γέννηση του 'υπέγραψε' κάθε υαλοπίνακα του σπιτιού με κατακόκκινά πουά, στο πλαίσιο της σειράς installation με τίτλο "Dots Obsession".

 

Άλλωστε, κατά τη διάρκεια της καριέρας της, η Kusama έχει μαρκάρει με το δικό της σήμα κατατεθέν - τα πουά - από τα κρεβάτια της Airbnb μέχρι τον ίδιο τον George Clooney, ο οποίος είχε φωτογραφηθεί πριν από καιρό, ντυμένος από την κορφή ως τα νύχια, στα πουά.

Σε ό,τι αφορά το Γυάλινο Σπίτι, πριν από περίπου δύο χρόνια είχαν ξεκινήσει εργασίες αποκατάστασης, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό και με την ολοκλήρωση τους η επικεφαλής της ομάδας και καλλιτεχνική επιμελήτρια, Irene Shum αποφάσισε ότι όλο αυτό έπρεπε να επισφραγιστεί με μία γιορτή. Όπως εξήγησε, ακριβώς επειδή ο χώρος εμφάνιζε δυσκολίες για ριψοκίνδυνους καλλιτεχνικούς πειραματισμούς, ο πρώτος άνθρωπος, στον οποίο έτρεξε η σκέψη της ήταν η Kusama και για την ακρίβεια το πανέμορφο installation, που είχε δημιουργήσει πριν από 50 χρόνια στη Μπιενάλε της Βενετίας του 1966, με τον τίτλο "Ο Κήπος του Νάρκισσου". Αυτό ήταν. Η Shum αναζήτησε απευθείας την Kusama στο studio της στην Ιαπωνία. 

Για όποιον νομίζει ότι αυτή η πλημμύρα των πουά είναι απλώς ριγμένη στα τζάμια, απλώς πλανάται. "Ήταν πολύ πολύ συγκεκριμένη για το που θα τοποθετηθεί η κάθε βούλα", εξήγησε η Shum γελώντας.

H Yayoi Kusama επεμβαίνει στο Γυάλινο Σπίτι του Philip Johnson Facebook Twitter
Γέμισε κάθε υαλοπίνακα του σπιτιού με κατακόκκινά πουά, στο πλαίσιο της σειράς installation με τίτλο "Dots Obsession".

Οι εργασίες στη λίμνη έξω από το εμβληματικό σπίτι ολοκληρώθηκαν, όταν μέσα της έπλευσαν περίπου 1300 σφαίρες από ανοξείδωτο χάλυβα, ενώ κοντά στην είσοδο της ιδιοκτησίας τοποθετήθηκε ένα ακόμη σήμα - κατατεθέν της Kusama, μία γιγάντια κολοκύθα. Παρ' όλα αυτά ούτε τότε η φιλόδοξη καλλιτέχνις, στα 87 της σήμερα, είχε ολοκληρώσει την παρέμβαση της: αναζητούσε να πειραματιστεί στα παράθυρα του Γυάλινου Σπιτιού, του καλύτερου μέρους, ενός δημιουργήματος από γυαλί για να δει το έργο της να ζωντανεύει σε τόσο μεγάλες επιφάνειες.  

Επειδή, όμως, η ηλικία της Kusama είναι απαγορευτική για τα συχνά ταξίδιααπό την Ιαπωνία στο Κονέκτικατ, τελειοποίησε το σχέδιο στο στούντιο που διατηρεί στην πατρίδα της και ανέθεσε σε καλλιτεχνικές ομάδες να ολοκληρώσουν τη δουλειά. Για όποιον νομίζει ότι αυτή η πλημμύρα των πούα είναι απλώς ριγμένη στα τζάμια, απλώς πλανάται. "Ήταν πολύ πολύ συγκεκριμένη για το που θα τοποθετηθεί η κάθε βούλα", εξήγησε η Shum γελώντας, ωστόσο, το αποτέλεσμα είναι γοητευτικό. Η σημασία στη λεπτομέρεια ανταμείβει τους επισκέπτες καθώς η ανακλαστική φύση του Γυάλινου Σπιτιού, τους επιτρέπει να θαυμάσουν 5 διαφορετικά επίπεδα από πουά - ένα εφέ που θυμίζει έντονα τα φαινομενικά αχανή δωμάτια της Kusama. 

H Yayoi Kusama επεμβαίνει στο Γυάλινο Σπίτι του Philip Johnson Facebook Twitter
H Yayoi Kusama επεμβαίνει στο Γυάλινο Σπίτι του Philip Johnson Facebook Twitter
H Yayoi Kusama επεμβαίνει στο Γυάλινο Σπίτι του Philip Johnson Facebook Twitter
H Yayoi Kusama επεμβαίνει στο Γυάλινο Σπίτι του Philip Johnson Facebook Twitter
H Yayoi Kusama επεμβαίνει στο Γυάλινο Σπίτι του Philip Johnson Facebook Twitter
H Yayoi Kusama επεμβαίνει στο Γυάλινο Σπίτι του Philip Johnson Facebook Twitter
H Yayoi Kusama επεμβαίνει στο Γυάλινο Σπίτι του Philip Johnson Facebook Twitter
H Yayoi Kusama επεμβαίνει στο Γυάλινο Σπίτι του Philip Johnson Facebook Twitter
H Yayoi Kusama επεμβαίνει στο Γυάλινο Σπίτι του Philip Johnson Facebook Twitter
H Yayoi Kusama επεμβαίνει στο Γυάλινο Σπίτι του Philip Johnson Facebook Twitter
H Yayoi Kusama επεμβαίνει στο Γυάλινο Σπίτι του Philip Johnson Facebook Twitter
H Yayoi Kusama επεμβαίνει στο Γυάλινο Σπίτι του Philip Johnson Facebook Twitter
H Yayoi Kusama επεμβαίνει στο Γυάλινο Σπίτι του Philip Johnson Facebook Twitter
H Yayoi Kusama επεμβαίνει στο Γυάλινο Σπίτι του Philip Johnson Facebook Twitter
H Yayoi Kusama επεμβαίνει στο Γυάλινο Σπίτι του Philip Johnson Facebook Twitter
H Yayoi Kusama επεμβαίνει στο Γυάλινο Σπίτι του Philip Johnson Facebook Twitter

Φωτο: Teddy Wolff

 

 

 

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα «χρονικό της αναισθησίας» με έργα υψηλής δόνησης 

Εικαστικά / Κωνσταντίνος Λαδιανός: «Πού πήγε όλη αυτή η επιδεξιότητα των χεριών που είχαν οι παλιότεροι»

Η παράδοση, η αγιολογική γραμματεία και η λαϊκή μυθολογία συνυπάρχουν στον κόσμο του ταλαντούχου καλλιτέχνη, εμπλέκοντας το προσωπικό βίωμα με καθηλωτικές αλληγορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Εικαστικά / Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Με πυρήνα της συλλογής του Λόντερ ένα από τα διασημότερα έργα του Κλιμτ, που εκτιμάται ότι η πώλησή του θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, η βραδιά της δημοπρασίας στον οίκο Sotheby’s φιλοδοξεί να προσελκύσει ξανά τους μεγάλους συλλέκτες. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ