Η πολύχρωμη εγκατάσταση του Ρέντσο Πιάνο σε μια μικρή, γραφική πόλη της Σαρδηνίας

Η πολύχρωμη εγκατάσταση του Ρέντσο Πιάνο σε μια μικρή, γραφική πόλη της Σαρδηνίας Facebook Twitter
φωτό.: luigi filetici / designboom.com
0



O Ιταλός Ρέντσο Πιάνο, ο αρχιτέκτονας στον οποίο το Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος» επέλεξε να αναθέσει τη μελέτη και τον σχεδιασμό της Εθνικής Βιβλιοθήκης, της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και του Πολιτιστικού Κέντρου στο Δέλτα Φαλήρου, συνεργάστηκε πρόσφατα, με το γραφείο Alvisi Kirimoto + Partners με έδρα τη Ρώμη).


Αποτέλεσμα της συνεργασίας αυτής είναι μία εγκατάσταση στην Tempio Pausania, μια πόλη περίπου 14 χιλιάδων κατοίκων στη βόρεια Σαρδηνία.


Στον ουρανό της Piazza Faber, οι αρχιτέκτονες τοποθέτησαν μια σύνθεση 12 ζωηρόχρωμων υφασμάτινων ιστίων, ανάμεσα στα ιστορικά κτίρια που την περιβάλλουν και την αψιδωτή είσοδο της αγοράς.


Η εγκατάσταση αφιερώνεται στη μνήμη του εκλιπόντα σπουδαίου Ιταλού τραγουδοποιού - και στενού φίλου του Ρέντσο Πιάνο - Fabrizio de André.

Η πολύχρωμη εγκατάσταση του Ρέντσο Πιάνο σε μια μικρή, γραφική πόλη της Σαρδηνίας Facebook Twitter
φωτό.: luigi filetici / designboom.com
Η πολύχρωμη εγκατάσταση του Ρέντσο Πιάνο σε μια μικρή, γραφική πόλη της Σαρδηνίας Facebook Twitter
φωτό.: luigi filetici / designboom.com


Οι δημιουργοί τονίζουν πάντως ότι η εγκατάσταση δεν τιμά μόνο τη μνήμη «ενός από τους πιο ευαίσθητους ερμηνευτές της ανθρώπινης φύσης», αλλά θέλει να υπογραμμίσει την ομορφιά και σημασία των μικρών ιταλικών πόλεων.


Σύρματα που σχηματίζουν ένα μεταλλικό δίχτυ αράχνης ανάμεσα στους τοίχους των κτιρίων της πλατείας. Υφασμάτινα γεωμετρικά ιστία, σε χρώμα πράσινο, κόκκινο, μπλε, χρυσαφί, αναρριπίζουν. Όταν τα πανιά μαζεύονται, «δώδεκα έγχρωμα μολύβια» (αναφορά στο πάθος του ντε Αντρέ για τα μολύβια Faber-Castell) μοιάζουν να αιωρούνται μεταξύ των στενών ακανόνιστων μικρών δρόμων και των τοίχων από γρανίτη.


«Αυτή η παρέμβαση, με την ελαφρότητά της και την ατίθαση ζωτικότητά της, μας επιτρέπει να συνάψουμε εκ νέου σχέσεις με τα μικρά αστικά κέντρα» εξηγεί ο αρχιτέκτονας Μάσιμο Αλβίζι. «Ξεκινώντας από την ιδέα του Ρέντσο Πιάνο "να συλλάβουμε τις ακτίνες φωτός και τα χρώματά του", μετακινήσαμε τη δράση ψηλά, πάνω από την πλατεία, υποχρεώνοντας με αυτόν τον τρόπο τους περαστικούς να κοιτάξουν πάνω απ' τις στέγες, να συνδιαλαγούν με τα γκρίζα κτίρια και τον γαλάζιο ουρανό, να υπερβούν τα όρια της περιοχής».

Η πολύχρωμη εγκατάσταση του Ρέντσο Πιάνο σε μια μικρή, γραφική πόλη της Σαρδηνίας Facebook Twitter
φωτό.: luigi filetici / designboom.com
Η πολύχρωμη εγκατάσταση του Ρέντσο Πιάνο σε μια μικρή, γραφική πόλη της Σαρδηνίας Facebook Twitter
Η πολύχρωμη εγκατάσταση του Ρέντσο Πιάνο σε μια μικρή, γραφική πόλη της Σαρδηνίας Facebook Twitter
φωτό.: luigi filetici / designboom.com
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Εικαστικά / Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Με μια μεγάλη έκθεση σε δύο μέρη, στην Αθήνα και στην Άνδρο, το Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή γιορτάζει τα εκατό χρόνια του Takis, μίας από τις σημαντικότερες σημαντικότερες προσωπικότητες της ελληνικής αλλά και της παγκόσμιας εικαστικής σκηνής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα τοιχογραφία με τη ζωή των σεξεργατριών σε έναν δρόμο του Μεταξουργείου

Εικαστικά / Μια νέα τοιχογραφία για την αόρατη ζωή των σεξεργατριών στην οδό Ιάσωνος

Η διεθνής εικαστικός Paulina Olowska δημιουργεί μια τοιχογραφία στον πεζόδρομο του Μεταξουργείου για τις γυναίκες και γειτόνισσές της με τις οποίες καλημερίζεται και πίνει καφέ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ