"Ρε συ, όλοι οι άνθρωποι του... πνεύματος, έτσι γαϊδούρια είναι από κοντά;"

Facebook Twitter
26

Τρίτη, μεσημεροαπόγευμα, η κίνηση στο μικρό καφέ στην Πλάκα, σπασμένη σε κομματάκια. Μπαίνουμε στο στέκι – κονσερβοκούτι, χαμογελαστοί μεν, ψιλομπαϊλντισμένοι δε, απ’ την παρέα κάποιος απολύθηκε πάλι, θα πούμε καμιά βλακεία, να ξεχαστεί για λίγο από το σοκ.

 

Τζίφος. Μας περιμένει μεγαλύτερο.

 

Στα λιγοστά καναπεδάκια έχει απλωμένη την αρίδα της, μεγάλη – και λόγια – φυσιογνωμία των καιρών, πλάκα – πλάκα έχει γράψει μεγαλοσύνες, πολλοί τον εκτιμούν πολύ, αρχίζουν να σκουντιούνται αμήχανα στην παρέα, «ο τάδε δεν είναι;», «ναι», γνέφει ένας απρόθυμα, στριμωχνόμαστε, μιλάμε –έτσι κι αλλιώς χαμηλόφωνα. Τώρα δε περισσότερο, ασυναίσθητα, χωρίς συνεννόηση, μη κι ενοχληθεί ο «εγκέφαλος» που κάτι σκαλίζει στα χαρτιά του.

 

Στο μεταξύ, νιώθω περίεργα – πρόβλημα μου, αλίμονο – αλλά, αν και με τη πλάτη γυρισμένη, αισθάνομαι ότι ο «εγκέφαλος» όχι μόνο δεν ενοχλείται, αλλά δεν χάνει ούτε κόμμα απ’ όσα λέγονται. Γύρω του. Και ξαφνικά, αρχίζουν τα πανηγύρια.

 

Μπαίνει κόσμος, τον αναγνωρίζει, τον χαιρετά εγκάρδια και με σεβασμό κι εκείνος τον κοιτά με περιφρόνηση. Μετά βίας ανταποδίδει τον χαιρετισμό.

Σοκ...

 

Ο σερβιτόρος που αλλάζει βάρδια και τον ρωτά με ενδιαφέρον αν χρειάζεται κάτι ακόμη, εισπράττει το ίδιο βλέμμα – ενόχληση μπλεγμένη με περιφρόνηση. Τον αφήνει να κάνει δυο βήματα και μετά τον φωνάζει. ΔΥ-ΝΑ-ΤΑ.

 

Σοκ 2.

 

«Γυρίζουν» όσα κεφάλια υπάρχουν μεσ’ το μαγαζάκι, τρεις παρέες και εμείς τέσσερις.

 

Του δείχνει ένα slimτσιγάρο και με ψευτοχαδιάρικο ύφος τον στέλνει να ζητιανέψει «άλλα δύο τέτοια» από μία κυρία παραδίπλα που καπνίζει τα ίδια.

 

Οι πρώτες γκριμάτσας ξινίλας «αγκαλιάζουν» το μαγαζί και ενστικτωδώς κάποιοι σκεπάζουν με παλάμες και smartphonesτα τσιγάρα τους. Αμηχανία.

 

Σοκ 3. Χτυπάει το κινητό του. Το «ναιαιαιαιαι» του γρατζουνάει τους ζωγραφισμένους τοίχους που δυο στιγμές μετά αντηχούν σε ένα γενναιόδωρο στεντορεία τη φωνή «έλα, μωρήηη! Σε περιμένω!». Κλείνει. Ξαναχτυπάει. Πλέον και το παραδιπλανό μαγαζί γνωρίζει λεπτομέρειες της τελευταίας του δουλειάς. Μιλάει και δονούνται τα τραπέζια, μιλάει και με την περιφερειακή του όραση τσεκάρει τις αντιδράσεις μας, μιλάει και είναι αδύνατον όχι τον διπλανό, ούτε τη σκέψη σου ν’ ακούσεις.

 

Ξανακλείνει. Παραγγέλνει κάτι, «χμμμμ, κάτι ελαφρύ έχετε;». Η σερβιτόρα της απογευματινής βάρδιας δεν «μασάει» με τη «διασημότητα» του, τον περιμένει ψυχρά ν’ αποφασίσει το «κάτι ελαφρύ», φέρνει την παραγγελία, δεν λέει πολλά, τον «καρφώνει» με μάτι ψιλο-έτοιμο για «άρπαγμα», όταν «βουτάει» στον αέρα έναν δικό του μορφασμό αποδοκιμασίας: κάποιος από την απέναντι παρέα κάνει το λάθος να ξεσπάσει σε δυνατά γέλια, την ώρα που το στιλό του κάνει παρέα με ορνιθοσκαλίσματα, μαγιονέζες και ντομάτες.

 

Στιγμές ησυχίας, μέχρι ένα ακόμη γενναιόδωρο «μωρήηηηη!». Ο φίλος του μπαίνει στο μαγαζί, τον αγκαλιάζει σε ανάμαλλη κατάσταση, το «μωρήηηη» πάει κι έρχεται, απ’ το τραπέζι σκορπίζουν ψίχουλα, χρησιμοποιημένες χαρτοπετσέτες, στάχτες, αποτσίγαρα, «βουστάσιο» ψιθυρίζει κάποιος από διπλανό τραπέζι, καρέκλες αδειάζουν, λογαριασμοί πληρώνονται στα γρήγορα, βροντερό κουβεντολόι ενσκήπτει στο καημένο καφέ.

 

Συνεννοούμαστε με τα μάτια, πληρώνουμε (το βλέμμα της σερβιτόρας είναι τόσο φλύαρο την ώρα που δίνει τα ρέστα που μπήγουμε κι εμείς τα γέλια), φεύγουμε.

 

«Αν κλείσω τα μάτια μπορώ να τους φανταστώ με κάσκες κομμωτηρίου», μου λέει ο ένας φίλος και με πιάνει αγκαζέ. «Ρε συ», με αγκαζάρει ο έτερος της παρέας, «πες μου κάτι: όλοι οι άνθρωποι του... πνεύματος, έτσι γαϊδούρια είναι από κοντά; Καλά η κάθε τριτοδεύτερη, αλλά κι αυτοί σε τέτοιο χάλι;».

 

Σιγά, μην είχα απάντηση. Ερώτηση είχα. Από ποιο «μαύρο κουτί» του «γαϊδουριού», έβγαιναν «παπάδες»; Άσε. Δεν θέλω να ξέρω.

26

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

17 σχόλια
Ο άνθρωπος ειναι αυτος που ειναι, το θέμα ειναι ποιοι παίρνουν την ταμπέλα "'Άνθρωπος του Πνεύματος". Αν ψάχνετε γι' αυτους δεν θα τους βρείτε σε καμια εκπομπή και σε κανένα περιοδικό μη χαίρεστε.
Τι χαρακτηρίζει τον άνθρωπο του πνεύματος ; Η συμπεριφορά του στην καθημερινή του ζωή και ο τρόπος που χαιρετά αν χαιρετά τους γνωστούς ή αγνώστους του ή από το πνευματικό έργο που παράγει; Διαχρονικά πέρασαν άνθρωποι του πνεύματος που άφησαν παρακαταθήκη το έργο τους και ποσώς μας απασχολεί το πως ζούσαν.Δεν ξέρω αλλά και ούτε που με ενδιαφέρει να μάθω πως συμπεριφέρονταν πχ ο Σαίξπηρ, ο Γκαίτε, ο Ντοστογιέφσκιο και να πάμε στους δικούς μας ο Σεφέρης, ο Ελύτης ο Καζαντζάκης ή ο Καβάφης. Το έργο που μας άφησαν μετράει.Η προσωπική συμπεριφορά αφορά τους αγίους της εκκλησίας και όχι τους πνευματικούς ανθρώπους. Αυτός που σας έδωσε την αφορμή για να γράψετε όλα όσα γράψατε και εμείς κάναμε τον κόπο να τα διαβάσουμε και να τα σχολιάσουμε, είναι πραγματικά πνευματικός άνθρωπος; Γιατί αυτό το "μία... λόγια και καλλιτεχνίζουσα διασημότητα" μας κάνει να υποψιαστούμε ότι μάλλον δεν τον θεωρείτε και τόσο πνευματικό άνθρωπο αλλά ψώνιο. Αν είναι ψώνιο και αδίκως έχει τον τίτλο του πνευματικού πείτε το όνομα του. Αν πραγματικά τον θεωρείτε άνθρωπο του πνεύματος και που ως τέτοιος αξίζει την εκτίμηση και την αναγνώριση του κοινού δεν χρειάζεται να μάθουμε,εγώ τουλάχιστον, το όνομα του.
Δεν συμφωνώ με τη συμπεριφορά του κυρίου αλλά ούτε και με τη δική σας αγαπητέ σχολιαστή. Δεν καταλαβαίνω γιατί θα έπρεπε να αρχίσει ο άνθρωπος τις χαιρετούρες με όλους εσάς ή να είναι ευγενικός ή να περάσει μια εικόνα αρεστή σε όλο το "¨κοινό" που τον παρακολουθούσε. Ιστορικά αν το πιάσουμε, πολλοί άνθρωποι "του πνεύματος" φημίζονται για τον εκκεντρικό, αγενή, άγαρμπο, αντικοινωνικό, εσωστρεφή, απρόβλεπτο κτλ χαρακτήρα τους. Στην πραγματική τους ζωή παλεύουν με εκατό πάθη στη συγγραφική τους μεταμορφώνονται σε κάτι ανώτερο. Όχι ότι έτσι είναι πάντα, αλλά συμβαίνει συχνά. Εγώ θα έλεγα ότι είναι καλύτερο να κρίνουμε τον καθένα από τη δουλειά του και στις προσωπικές στιγμές να κοιτάει ο καθένας τη δική του δουλειά...
Και τι σε πείραξε το "μωρή" που αντάλλασε χαλαρά με τους φίλους του; Από εκεί κρίνεις το "πνεύμα" του; Και τι άραγε θεωρείς άνθρωπο του πνεύματος; Μήπως τις ψυχολόγους των καναλιών; Δεν στη λέω, απλά αναρωτιέμαι.
Συνήθως οι άνθρωποι του πνεύματος είναι κλειστοί στον εαυτό τους, εσωστρεφείς, λίγο μονόχνοτοι, λίγο άκεφοι, λίγο γκρινιάρηδες, λίγο έχουν μια κοσμοφοβία ας το πούμε ή αγοραφοβία, λίγο καταθλιπτικοί, λίγο ανήσυχοι, λίγο απαισιόδοξοι, λίγο κυνικοί, λίγο δεν αντέχουν την πολύ βλακεία γύρω τους που ρέει άφθονη, ειδικά τον τελευταίο καιρό. Με αποτέλεσμα να χαρακτηρίζονται από κάποιο σνομπισμό. Εν ολίγοις, οι άνθρωποι του πνεύματος δεν είναι ηθοποιοί ούτε τραγουδιστές που όταν βγαίνουν στον κόσμο πρέπει φοράνε μια μάσκα του καλού κ του προσιτού κ του χαμογελαστού ανθρώπου, μόνο κ μόνο για να είναι αρεστοί και να έχουν διάρκεια στο χρόνο. Οι άνθρωποι του πνεύματος είναι καθημερινοί άνθρωποι και ναι στη καθημερινή τους ζωή κ θα βρίσουν κ θα στραβοκοιτάξουν και θα χαζολογήσουν κ θα αστειευτούν. Το ποιοι είναι κ άν έχουν βάθος, πνεύμα το έχουν αποδείξει. Ας μην είμαστε με όλους πια τόσο κατακριτέοι. Αδυνατώ να δεχτώ το πόσο ισχυρό ήταν το σοκ που σας προκάλεσε ο κύριος. Αν κ δεν έχω ιδέα σε ποιον αναφέρεστε. Σκεφτήκατε ότι το ίδιο άσχημη ή ενοχλητική εντύπωση μπορεί εσείς κ η παρέα σας να του προκαλέσατε επίσης;
Καλά. Δεν μιλάτε σοβαρά τώρα. Κι ο Σοπενχάουερ να 'ταν, τι σχέση έχει μ' αυτό που περιγράφετε; Τι πλάνη είναι αυτή που έχει δημιουργηθεί για τους σκεπτόμενους και καλά; Ότι μπορούν να είναι αγενείς, χοντροκοπιάδες, ζήτουλες και μάλιστα επηρμένοι επειδή και καλά έτυχε να γράψουν κάτι όμορφο σ' αυτή τη ζωή; Πόσο πιο πάνω τοποθετείτε ένα τέτοιο υποκείμενο απ' όλο τον υπόλοιπο κόσμο; Συνέρθετε.
Υποτιμάς το πνεύμα.;Δίνεις μεγάλη αξία στην ευγένεια κάτι που θεωρώ πως είναι υπερεκτιμημένη κ ειδικά σήμερα. Τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά που έδωσες πιστεύω απλά πως είναι υπερβολικά κ βιαστικά.
Κωνσταντίνα, με πιάνετε αδιαβαστο και ξενύχτη, και δεν θυμάμαι ποιος είχε πει ότι πνεύμα και μόρφωση που δεν οδηγεί στην ευγένεια και την καλοσύνη, είναι να τα περιφρονεί κανείς. Από αυτά που γράφετε, νομίζω ότι εξηγείτε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τι έχετε στο κεφάλι σας. Την καληνύχτα μου, γενικώς!
@MediArtΚαλημέρα σου! Για να γίνω πιο κατανοητή, όταν λέω πως η ευγένεια είναι υπερεκτιμημένη, εννοώ πως σήμερα, έχουν δώσει στην λέξη, λάθος σημασία ή καλύτερα λάθος αξία. Για να καταλάβεις τι εννοώ μια μεγάλη απόδειξη της ευγένειας, πρέπει να στηρίζεται βαθιά σε ηθικές αρχές. Αν κ τώρα που το σκέφτομαι, δεν ξέρω αν ο πνευματώδης άνθρωπος πρέπει να είναι ηθικός ή όχι, αυτό είναι μια άλλη κουβέντα. Το σίγουρο είναι πως υπάρχει πάντα καιρός για να γίνει κανείς ευγενής. Θεωρώ πως η ευγένεια σήμερα, έχει φτάσει τα όρια της ανοησίας. Ελπίζω να με καταλάβατε λίγο καλύτερα, αν κ εδώ που τα λέμε, δεν είστε κ υποχρεωμένος. :)
Δεν στέκομαι στο αν ήταν άνθρωπος του πνεύματος ή όχι, γιατί υπάρχουν αγράμματοι άνθρωποι που η συμπεριφορά τους και οι καλοί τους τρόποι σκλαβώνουν, μένω στο γεγονός ότι θεωρείς την ευγένεια υπερεκτιμημένη. Οκ, ας καταπιούμε το γεγονός ότι δεν σεβάστηκε τις υπόλοιπες παρέες, τα παιδιά που εργάζονται εκεί δεν έπρεπε κατά τη γνώμη σου να τα σεβαστεί? Επειδή κάνω την ίδια δουλειά είμαι σε θέση να σου πω ότι ένας τέτοιος παπάρας είναι ικανός να σου γαμήσει την ψυχολόγια για όλη την υπόλοιπη μέρα, ειδικά αν έχεις και άλλα προβλήματα στο κεφάλι σου. Στις μέρες μας, όπου οι περισσότεροι συνάνθρωποί μας τραβάνε μεγάλα ζόρια, αν δεν μπορούμε να είμαστε ευγενικοί οφείλουμε να είμαστε τουλάχιστον τυπικοί στις συναναστροφές μας ώστε να μην τους επιβαρύνουμε περισσότερο. Κανείς δεν είναι υποχρεωμένος να ανέχεται τις παραξενιές κανενός! Σκέψου πως η ευγένεια και ένας καλός λόγος, πράγματα που εσύ βρίσκεις υπερεκτιμημένα, μπορούν να δώσουν πολύ κουράγιο και δύναμη σε έναν άνθρωπο που βρίσκεται σε δύσκολη θέση.
MissNoobistanΘα συμφωνήσω μαζί σου αλλά θα σου πώ κ το άλλο. Πως έχω πετύχει σερβιτόρους κ σερβιτόρες, στη ζωή μου, που είχαν απίστευτα απεχθή συμπεριφορά, που σε αντιστοιχία αν θες, το βάζουμε με τους αγενείς πελάτες. Αν διάβαζες καλύτερα το σχόλιο μου, ίσως δεν τα έλεγες αυτά.
Ναι? Και? Είπα κάπου ότι όλοι οι σερβιτόροι είναι ευγενικοί? Η αναφορά στους σερβιτόρους έγινε επειδή το περιστατικό συνέβη σε καφέ, αν συνέβαινε σε κατάστημα θα μίλαγα για τους πωλητές και αν συνέβαινε σε δημόσια υπηρεσία θα μίλαγα για τους υπαλλήλους, χωρίς αυτό να σημαίνει πως αγιοποιώ τους εργαζόμενους του εκάστοτε κλάδου. Αν και εσύ διάβαζες καλύτερα το σχόλιο μου θα καταλάβαινες πως αυτό που ήθελα εν κατακλείδι να πω είναι ότι η ευγένεια κάθε άλλο παρά υπερεκτιμημένη είναι.Καλό απόγευμα και καλό ΣΚ!
Δεν ξέρω κατά πόσο "του πνεύματος" ήταν ο συγκεκριμένος άνθρωπος που συναντήσατε, δυστυχώς όμως οι περισσότεροι φοράνε την μάσκα τους όταν υπάρχουν μμε κοντά τους, ή μπροστά τους και δείχνουν το πρόσωπο που "πουλάει" και όχι το πραγματικό τους.Καμία σχέση δηλαδή με το πραγματικό που έχουν στον καφέ ή στο εστιατόριο, ή στο μπαράκι που θα πάνε.Για να μην αναφερθώ και στο τζαμπατζιλίκι που τους διέπει αν όχι όλους ένα πολύ μεγάλο ποσοστό.