Μαχαιροβγάλτης Καραβάτζιο και άλλες ιστορίες καλλιτεχνικών καβγάδων

Μαχαιροβγάλτης Καραβάτζιο και άλλες ιστορίες καλλιτεχνικών καβγάδων Facebook Twitter
0

Η καλλιτέχνης Shana Lutker στην νέα σειρά έργων της "Le "New" Monocle" ασχολείται με μεγάλους καυγάδες τους οποίους προκάλεσαν οι Υπερρεαλιστές στο Παρίσι στα μέσα της δεκαετίας του 1920. Έπειτα από έρευνα δημιουργεί σκηνικά και performances που βασίζονται στα περιστατικά αυτά και το φιλοσοφικό τους υπόβαθρο. Όταν το έργο ολοκληρωθεί θα αποτελείται από οκτώ κεφάλαια. Ως τα τώρα η Lutker έχει ολοκληρώσει τρία τα οποία εκτίθενται στο Hirshhorn Museum and Sculpture Garden.

 

Μαχαιροβγάλτης Καραβάτζιο και άλλες ιστορίες καλλιτεχνικών καβγάδων Facebook Twitter
Εγκατάσταση της Shana Lutker "The Bearded Gas"

 

Το πρώτο αναπαριστά έναν τσακωμό που έλαβε χώρα στην τελευταία εκδήλωση Dada του Tristan Tzara το 1923, όταν ο André Breton επιτέθηκε στον Pierre de Massot με ένα μπαστούνι επειδή προσέβαλλε τον Picasso που παρίστατο επίσης. Το δεύτερο εμπνεύστηκε από μια φασαρία που προκλήθηκε το 1926 στην πρεμιέρα της παραγωγής του "Ρωμαίος και Ιουλιέτα" από τα Ballets Russes, παράσταση την οποία ο Breton θεωρούσε υπερβολικά εμπορική. Το τρίτο κεφάλαιο βασίζεται σε έναν καυγά που ξεκίνησαν οι Philippe Soupault και Robert Desnos όταν το 1925 διέκοψαν μια διάλεξη για την λογοτεχνία και τον "μέσο Γάλλο" διαμαρτυρόμενοι και προσβεβλημένοι από τον εν λόγω όρο.

 

Ο συνδυασμός διογκωμένων εγώ, ανταγωνισμού και αρσενικής υπερηφάνειας ποτισμένος με μεγάλες ποσότητες αλκοόλ, επιφέρει μια εγγενή θεατρικότητα στους καυγάδες αυτούς, όπως τους αποδίδει η Lutker, η οποία είναι συνάμα συναρπαστική και διασκεδαστική.

 

Μαχαιροβγάλτης Καραβάτζιο και άλλες ιστορίες καλλιτεχνικών καβγάδων Facebook Twitter
Εγκατάσταση της Shana Lutker για το έργο "Le "NEW" Monocle, Chapters 1–3"

 

 Φυσικά οι Υπερρεαλιστές δεν ήταν οι μόνοι που είχαν την τάση να τσαμπουκαλεύονται. Όταν αναλογιζόμαστε τους δημιουργικούς ανθρώπους που ήταν διαβόητοι για τους καυγάδες στους οποίους έμπλεκαν συνήθως φέρνουμε στον νου μας συγγραφείς: Ernest Hemingway, Norman Mailer, Jack London. Ακόμα και στο project της Lutker, οι διαξιφισμοί των συγγραφέων είναι σαφώς περισσότεροι από εκείνους των εικαστικών. Παρότι οι εικαστικοί δεν είναι τόσο διαβόητοι για τις φασαρίες που προκαλούν, η αλήθεια είναι ότι έχουν πρωταγωνιστήσει σε αρκετά επεισόδια. Κι αν η Lutker έχει εστιάσει την έρευνα της στους τσακωμούς των Υπερρεαλιστών, η ιστορία της τέχνης είναι γεμάτη ξεκατινιάσματα και καυγάδες ζωγράφων όλων των ρευμάτων που θα μπορούσαν να αποτελέσουν την βάση για μελλοντικά έργα της καλλιτέχνιδος.

Συλλέξαμε και σας παρουσιάζουμε κάποια αγαπημένα περιστατικά:

 

Φλωρεντία, γύρω στα 1490: Pietro Torrigiano εναντίον Μιχαήλ Αγγέλου

Ως έφηβος ο Torrigiano ήταν ο πιο ταλαντούχος νεαρός γλύπτης που εργαζόταν για τον Λορέντζο των Μεδίκων. Μετά όμως ήρθε ο κατά τρία έτη νεότερος Μιχαήλ Άγγελος και του έκλεψε την δόξα. Μια μέρα ενώ ο Μιχαήλ Άγγελος σχεδίαζε στο εργαστήριο, ο Torrigiano πήρε την εκδίκηση του δίνοντας μια μπουνιά στον νεαρό καλλιτέχνη και σπάζοντας του την μύτη. Φοβούμενος την οργή των Μεδίκων ο Torrigiano εγκατέλειψε την Φλωρεντία και κατέληξε στην Αγγλία, να εργάζεται για τον Ερρίκο Η'.

Νικητής: Ισοπαλία. Θεωρητικά στον καυγά κέρδισε ο Torrigiano αλλά εξαιτίας αυτούαναγκάστηκε να εγκαταλείψει την Φλωρεντία στα μέσα της Αναγέννησης. Ο Μιχαήλ Άγγελος από την άλλη είχε μεν σπασμένη μύτη όλη του την ζωή αλλά αυτό δεν φάνηκε να επηρεάζει καθόλου το έργο του.

 

Μαχαιροβγάλτης Καραβάτζιο και άλλες ιστορίες καλλιτεχνικών καβγάδων Facebook Twitter
Pietro Torrigiano, Κεφάλι ηλικιωμένου άνδρα

 

Ρώμη, 1606: Caravaggio εναντίον Νταβατζή

Είναι καλά τεκμηριωμένο ότι ο θερμόαιμος Caravaggio έμπλεκε συχνά σε καυγάδες, μάλιστα είχε σκοτώσει έναν νεαρό ονόματι Ranuccio Tomassoni. Άγνωστες παραμένουν οι συνθήκες υπό τις οποίες προκλήθηκε το επεισόδιο. Η πιο δημοφιλής θεωρία είναι ότι τσακώθηκαν σχετικά με στοιχήματα για ένα παιχνίδι τέννις. Άλλες θεωρίες συμπεριλαμβάνουν μια μονομαχία με μήλο της έριδος την σύζυγο του Tomassoni και/ή μια πόρνη που δούλευε για εκείνον και ότι πιθανά ο Caravaggio προσπάθησε να ευνουχίσει (κυριολεκτικά) τον Tomassoni.

Νικητής: Ο Caravaggio― ωστόσο ο κτηνώδης τρόπος ζωής του τον οδήγησε και στον πρώιμο θάνατο του στα 38, όταν δολοφονήθηκε από κάποιον που ήθελε να τον εκδικηθεί.

 

Μαχαιροβγάλτης Καραβάτζιο και άλλες ιστορίες καλλιτεχνικών καβγάδων Facebook Twitter
Caravaggio, αυτοπροσωπογραφία ως Βάκχος

 

Λονδίνο, 1890: Jame McNeill Whistler εναντίον Απορημένου Συντάκτη

Ο Whistler ήταν γνωστός για το οτι δεν σήκωνε μύγα στο σπαθί του και συχνά έμπλεκε σε διαμάχες με οποιονδήποτε έκρινε τα έργα του. Είχε μάλιστα υποβάλλει και μήνυση κατά του John Ruskin για λίβελλο. Στις 7 Σεπτεμβρίου 1890, το φύλλο της San Francisco Call περιγράφει ένα "τελείως ντροπιαστικό και συναρπαστικό γρονθοκόπημα" μεταξύ του Whistler και του August Moore, συντάκτη του περιοδικού The Hawk. Οι δύο άνδρες συναντήθηκαν στο φουαγιέ του θεάτρου Dury Lane. Ο Whistler "κρατούσε ένα μπαστούνι τσαπουρνιάς και όταν είδε τον Moore σήκωσε το βαρύ μπαστούνι και έτρεξε προς τον συντάκτη, του οποίου το καπέλο διαλύθηκε με το πρώτο χτύπημα που έλαβε." Ακολούθησε καυγάς στον οποίο συμμετείχε και ο μάνατζερ του θεάτρου όπου έλαβε χώρα το επεισόδιο, και μερικοί φίλοι του Whistler. Ο Moore του κατάφερε τουλάχιστον μια γερή όταν "χτύπησε τον Whistler ανάμεσα στα μάτια, ρίχνωντας μια γροθιά απευθείας από τον ώμο, η οποία και έριξε τον συγγραφέα στο πάτωμα." Το άρθρο κλείνει ως εξής: "Ο Moore δεν μπορεί να εξηγήσει την συμπεριφορά του Whistler καθώς το Hawk δεν έχει δημοσιεύσει τίποτα για εκείνον εδώ και αρκετές εβδομάδες."

Νικητής: Ο Whistler. Αφού πέταξε έξω τον φιλόνικο ζωγράφο, ο μάνατζερ του θεάτρου επέστρεψε και συνέχισε να δέρνει τον κεραυνόπληκτο Moore. Φαίνεται ότι κανείς δεν αγαπά τους κριτικούς.

 

Μαχαιροβγάλτης Καραβάτζιο και άλλες ιστορίες καλλιτεχνικών καβγάδων Facebook Twitter
Αυτοπροσωπογραφία του Whistler

 

Πετρούπολη, 1915: Kazimir Malevich εναντίον Vladimir Tatlin

Οι Φουτουριστές (τόσο οι Ιταλοί όσο και οι Ρώσοι) είχαν την τάση να τσακώνονται με όσους διατύπωναν διαφορετική άποψη περί τέχνης και αισθητικής. Στα χρόνια που προηγήθηκαν της Ρωσικής Επανάστασης, οι Malevich και Tatlin βρέθηκαν σε αντίπαλα στρατόπεδα. Ενώ ο Malevich τασσόταν με την δημιουργικότητα και το φιλοσοφείν, ο Tatlin κήρυττε την τάξη και τον ρεαλισμό. Οι ανταγωνιστικές ιδέες των δύο καλλιτεχνών συγκρούστηκαν στην τελευταία έκθεση ζωγραφικής φουτουριστών 0.10, όπου ξεκίνησαν να πλακώνονται και όπως λέγεται καθυστέρησαν τα εγκαίνια της.

Νικητής: Ο Tatlin, έστω και εκ των υστέρων. Μετά την επανάσταση η ΕΣΣΔ επαίνεσε τις Κονστρουκτιβιστικές του ιδέες και απαγόρευση την αφαιρετική τέχνη την οποία τόσο αγαπούσε ο Malevich.

 

Μαχαιροβγάλτης Καραβάτζιο και άλλες ιστορίες καλλιτεχνικών καβγάδων Facebook Twitter
Αυτοπροσωπογραφία του Kazimir Malevich

 

Παρίσι, 1937: Η μητέρα των μαχών ανάμεσα στις ερωμένες του Picasso

Η Marie-Thérèse Walter υπήρξε ερωμένη και μοντέλο του Picasso για μία δεκαετία και είχε μόλις γεννήσει την κόρη τους, όταν έκανε την εμφάνιση της η φωτογράφος Dora Maar, απειλώντας να την αντικαταστήσει. Οι δύο γυναίκες είχαν ζητήσει από τον ζωγράφο να επιλέξει μεταξύ τους, κι εκείνος κάποια χρόνια αργότερα ενθυμούμενος την περίσταση είχε πει: "Ήμουν ικανοποιημένος με το πως είχαν τα πράγματα. Τους είπα ότι θα έπρεπε να δώσουν την μάχη τους. Κι άρχισαν να παλεύουν. Είναι μία από τις πιο αγαπημένες μου αναμνήσεις." Εντωμεταξύ ο Picasso επέστρεψε ήσυχος στο να ζωγραφίζει την "Guernica."

Νικητής: Ο Picasso. Θεωρητικά η Maar κέρδισε την μάχη αλλά αντικαταστάθηκε μερικά χρόνια αργότερα από μια νέα μούσα, ερωμένη και μοντέλο, την Françoise Gilot. Οπότε ο Picasso κερδίζει. Ο Picasso κερδίζει πάντα.

 

Μαχαιροβγάλτης Καραβάτζιο και άλλες ιστορίες καλλιτεχνικών καβγάδων Facebook Twitter
Picasso, "Dora Maar au chat"

 

Νέα Υόρκη, 1961: Willem de Kooning εναντίον Clement Greenberg

Περήφανοι για την τραχιά αρρενωπότητα τους, οι εκπρόσωποι του αφαιρετικού εξπρεσσιονισμού δεν μπορούσαν να αντισταθούν σε έναν καλό τσαμπουκά και συχνά επιδίδονταν στο σπορ στα αγαπημένα τους στέκια Cedar Bar και Dillon's. Το φθινόπωρο του 1961, κατά την διάρκεια μια διάλεξης για τον Αφαιρετικό Εξπρεσσιονισμό, ο κριτικός Clement Greenberg (υπέρμαχος του Pollock, του αντίπαλου δέους του de Kooning) έκανε το σχόλιο ότι η τέχνη του de Kooning ήταν σαφώς καλύτερη πριν το 1950. Μερικούς μήνες αργότερα οι δύο άνδρες συναντήθηκαν στο Dillon's όπου μια αντιπαράθεση οδήγησε τον de Kooning να ρίξει μια γροθιά στο πρόσωπο του Greenberg. Ο Greenberg βέβαια τα αφηγήθηκε όλα αλλιώς.

Νικητής: Ο de Kooning, ο οποίος ποτέ δεν ανησύχησε για τυχόν προβλήματα που θα μπορούσαν να του προκαλέσουν οι συνεχείς καυγάδες του. Μάλιστα, νωρίτερα το 1961 σε ένα ρεπορτάζ για τις συνέπειες ενός άλλου τσαμπουκά στον οποίο συμμετείχε, οι New York Times δημοσίευσαν ένα άρθρο με τίτλο "Ο DeKooning (sic) κατηγορούμενος για καυγά σε μπαρ δηλώνει πολύ απασχολημένος ζωγραφίζοντας για να εμφανιστεί στο δικαστήριο."

 

Μαχαιροβγάλτης Καραβάτζιο και άλλες ιστορίες καλλιτεχνικών καβγάδων Facebook Twitter
Willem de Kooning, Pink Angels

 

Νέα Υορκη, γύρω στα 1980: Julian Schnabel εναντίον Brice Marden

Οι καλλιτέχνες που ζούσαν στην Νέα Υόρκη την δεκαετία του 1980 συνέχισαν τις φασαριοζικες και μεθυσμένες παραδόσεις των αφαιρετικών εξπρεσσιονιστών. Στην αυτοβιογραφία του Schnabel που εκδόθηκε το 1987, ανακαλεί ένα περιστατικό όπου τσακώθηκε με τον Marden όταν προσπάθησε να βάλει στην θέση του τον υπερόπτη νεαρό καλλιτέχνη κι εκείνος τον αποκάλεσε "μαθητή."

Νικητής: Και οι δύο, μαζί με την πληθωριστική αγορά τέχνης. Οι Schnabel και Marden είναι δύο από τους πλουσιότερους εν ζωή καλλιτέχνες.

 

Μαχαιροβγάλτης Καραβάτζιο και άλλες ιστορίες καλλιτεχνικών καβγάδων Facebook Twitter
Brice Marden

 

Η έκθεση της Shana Lutker's "Le "NEW" Monocle, Chapters 1–3" εκτίθεται στο Hirshhorn Museum and Sculpture Garden στην Ουάσινγκτον μέχρι τις 15 Φεβρουαρίου 2016.

 

Στοιχεία από το http://hyperallergic.com/

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ρόι Λιχτενστάιν: Ο πρωτοπόρος της pop art που έβαλε τον Mίκι Μάους στα μουσεία

Σαν σήμερα / Ρόι Λιχτενστάιν: Ήταν όντως ο «χειρότερος καλλιτέχνης» της εποχής του;

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο πρωτοπόρος καλλιτέχνης της pop art που με το γενναίο έργο του ειρωνεύτηκε το κλασικό, έβαλε τον Mίκι Μάους σε μουσεία και γκαλερί και άλλαξε οριστικά τους κανόνες της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Εικαστικά / Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Ο πίνακας με τίτλο «Από πού ερχόμαστε; Τι είμαστε; Πού πάμε;» θα ήταν η τελευταία του διαθήκη, ένα έργο που θα έλυνε επιτέλους, όπως ο ίδιος έλεγε, το «παράδοξο μεταξύ του κόσμου των συναισθημάτων και του κόσμου του μυαλού».
THE LIFO TEAM
Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Εικαστικά / Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Η καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων και έργα που ενσωματώνουν και συνάμα απεικονίζουν φυσικά τοπία και τις απροσδιόριστες ανθρώπινες παρεμβάσεις που αυτά προδίδουν, στο νέο πρόγραμμα του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM