Οι γκέι και οι γκόμενες φταίνε για την κρίση!

Οι γκέι και οι γκόμενες φταίνε για την κρίση! Facebook Twitter
0

Επιτέλους μάθαμε ποιοι ευθύνονται για την εθνική μας χρεοκοπία: «Έχουμε παραδώσει τις νέες γενιές στους γκέι, στις δήθεν ωραίες κυρίες και στους επιχειρηματίες των καναλιών!», εξεμάνη τις προάλλες στη Βουλή ο Απόστολος Κακλαμάνης.

Οι γκέι και οι... γκόμενες λοιπόν -και όχι οι απατεώνες πολιτικοί, επιχειρηματίες, δικαστές κ.λπ.- είναι που υπονομεύουν το μέλλον της Ελλάδας κατά τον πρόεδρο του κοινοβουλίου. Σαν δεν ντρεπόμαστε. Αν έτσι εκφράζεται ένας κορυφαίος θεσμικός παράγοντας που επιπλέον προέρχεται από τον «προοδευτικό» χώρο -και δίχως να ιδρώσει κανένα αυτί-, δικαιώνεται απόλυτα η απαξίωση της πολιτικής σε αυτήν τη χώρα.

ΕΣΡ, δεν θα σου περάσει! Συνάντηση με το προεδρείο της ανεξάρτητης (και σεμνοπαρθένας) Αρχής είχε στις 19/5 αντιπροσωπεία ακτιβιστών που απαίτησαν να μάθουν πώς τεκμηριώνει πολιτικά, νομικά αλλά και... ιατρικά τις ομοφοβικές της αποφάσεις. Παράλληλα, πραγματοποιήθηκε διαμαρτυρία έξω από το κτίριο της Πανεπιστημίου. Στο μεταξύ, η Μπέττυ θα κινηθεί, λέει, δικαστικά κατά του ΕΣΡ για τους απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς στο πρόσωπό της. Για να δούμε...

Πόρνες, ομοφυλόφιλοι και bisexual στοχοποιούνται εσχάτως στην Κίνα για την έξαρση της σύφιλης με επίκεντρο την «αμαρτωλή» Σανγκάη. Πραγματικοί υπεύθυνοι είναι φυσικά, όπως παντού και πάντα, η άγνοια και η έλλειψη πρόνοιας. Καταπώς έλεγε άλλωστε και ο πρόεδρος Μάο, «η πολιτιστική επανάσταση πρέπει να επαναλαμβάνεται κάθε 7-8 χρόνια».

(Bad) Mama Africa: Διεθνές ενδιαφέρον προκαλεί η δίκη των δύο νεαρών ανδρών από το Μαλάουι που διαπομπεύθηκαν, φυλακίστηκαν κι αντιμετωπίζουν πολυετή κάθειρξη επειδή παντρεύτηκαν - συμβολικά. Ανακοίνωσαν, μάλιστα, ότι προτιμούν να πεθάνουν παρά να τους χωρίσουν! Στις περισσότερες υποσαχάριες χώρες η ομοφυλοφιλία απαγορεύεται, ακόμα και με θάνατο. Φωτεινή εξαίρεση, η Νότια Αφρική. Τελευταία, ωστόσο, σε Κένυα, Ζάμπια, Ζιμπάμπουε, Γκάνα και αλλού ακτιβιστές αψηφούν -με αρκετό προσωπικό ρίσκο- την καταστολή. Σημειωτέον ότι οι εθνικιστές μαύροι θεωρούν την ομοφυλοφιλία ασθένεια των λευκών.

Queer Palm: Ύστερα από τα Teddy Awards της Berlinale και τον Queer Lion του Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, πρωτοβουλία σινεφίλ υπό τους σκηνοθέτες Olivier Ducastel - Jacques Martineau θεσπίζει από φέτος (22/5) βραβείο καλύτερης LGBT ταινίας στο Φεστιβάλ Καννών. Επόμενος στόχος τα γκέι Όσκαρ;

QueerWeek

21/5 Ακούσατε-ακούσατε! Ο sexy motherfucker Andreas Cavalli είναι εδώ και υπόσχεται ένα XXX live show που τα... σπάει κανονικά. A Hot House - FCUK club event, Κελεού 3, Γκάζι 21/5 Τα αρκούδια ξέρουν να χορεύουν, είτε χορτάτα είτε... νηστικά: Bear night με τον πληθωρικό σόουμαν Dru Bruin στο Fou club, Κελεού 8, Γκάζι. 21/5 Next Bear Model party με Άγγλους και Ισπανούς DJ στο Big Bar, Φαλαισίας 12, Γκάζι 21/5 Η ΟΛΚΕ απέκτησε δική της στέγη (Χαλκοκονδύλη 25) και το γιορτάζει (7 μ.μ.) 21/5 Birthday party: 7 χρόνια Antivirus με τον DJ Χρήστο Παπαμιχάλη στο El Cielo, Κων/πόλεως 84, Γκάζι

    Lgbtqi+
    0

    ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

    *Το δέρμα που κατοικώ/από τον Πάνο Μιχαήλ

    ΟΑΣΗ / Το δέρμα που κατοικώ/ από τον Πάνο Μιχαήλ

    Σε αυτό το πολυποστ, ο Πάνος Μιχαήλ κοιτάζει τη σύγχρονη κουλτούρα μέσα από εκείνο το μικρό σκοτεινό διάκενο όπου κάτι λείπει και ακριβώς γι’ αυτό γίνεται ορατό. Από τη Charli XCX που παλεύει να ξαναβρεί το σώμα της μέσα στο ίδιο της το είδωλο, μέχρι τη Cindy Sherman που αποκάλυψε νωρίς τη βία της μίμησης· από τη σωματική ένταση του HYACYN μέχρι τη λαϊκή, ανθρώπινη ματιά του Martin Parr. Ένα queer πολυποστ για την επιμονή της παρουσίας σε μια εποχή που δεν αντέχει την ατέλεια.
    ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
    *Αγαπώντας τα αγρίμια της ζωής σου/από τον Πάνο Μιχαήλ

    ΟΑΣΗ / Αγαπώντας τα αγρίμια της ζωής σου/από τον Πάνο Μιχαήλ

    Τι ενώνει έναν σταρ, μια πόλη, ένα κορίτσι, έναν φωτογράφο, μια θεότητα και ένα βλέμμα; Τίποτα. Και τα πάντα. Ο Skarsgård γίνεται queer χώρος από αφέλεια. Η Αθήνα θυμάται το υπόγειό της. Η Corinne Day την εφηβεία όπως ήταν. Ο Hujar μια «τίποτα-μέρα» που έγινε μνήμη. Η Blanchett αλλάζει τον αέρα. Η Schafer τον τρόμο. Η ΟΑΣΗ δεν κυνηγά queer icons, αλλά τη στιγμή που η εικόνα τους σπάει. Γιατί εκεί αρχίζει η αλήθεια.
    ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
    Όταν ο κόσμος καίγεται πιο γρήγορα από εμάς/ από τον Πάνο Μιχαήλ

    ΟΑΣΗ / Όταν ο κόσμος καίγεται πιο γρήγορα από εμάς/ από τον Πάνο Μιχαήλ

    Στο νέο πολυποστ της ΟΑΣΗΣ, έξι μορφές γίνονται έξι κάρτες ενός tarot της εποχής:ο Jonathan Anderson που κοιτάζει το μέλλον, η Metropolis που χάνει την queer αφή της, η Greer Lankton που ξαναγεννά το σώμα της, ο Udo Kier που σπάει την εικόνα, ο William E. Jones που βλέπει την ιστορία στα σώματα, και η πρώτη queer γενιά του AIDS που επιστρέφει μέσα από το κείμενο του Βρασίδα Καραλή για να ενώσει όλες τις επόμενες.
    ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
    Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

    Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

    Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
    ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
    Μοντ Ρουαγιέ: «Πού θα βρίσκονται σε δέκα χρόνια όλοι αυτοί που μας επιτίθενται;»

    Lgbtqi+ / Μοντ Ρουαγιέ: «Πού θα βρίσκονται σε δέκα χρόνια όλοι αυτοί που μας επιτίθενται;»

    Στο εξαιρετικά ενδιαφέρον βιβλίο «Τρανσφοβία» που μόλις κυκλοφόρησε στα ελληνικά, η τρανσφεμινίστρια Μοντ Ρουαγιέ επιχειρεί να καταγράψει τη νέα πραγματικότητα για την τρανς συνθήκη και τα τρανς δικαιώματα.
    ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
    Κοντά στην άγρια καρδιά αυτού του κόσμου/ από τον Πάνο Μιχαήλ

    ΟΑΣΗ / Κοντά στην άγρια καρδιά αυτού του κόσμου/ από τον Πάνο Μιχαήλ

    Οκτώ ιστορίες που κοιτούν την εποχή κατευθείαν στα μάτια και βλέπουν λίγο πιο βαθιά απ’ όσο θα περίμενες. Η Tina Brown που ξεγυμνώνει την αλήθεια των new media, ο Tillmans που κρατά ένα τραγούδι αθάνατο, η νύχτα του Chengdu που χάνεται μπροστά μας, το wool-camp σαν μικρή τελετουργία επιβίωσης, ο Hujar που φωτογράφιζε ψυχές, η Swinton που κουβαλά φως για όσους έφυγαν, ο νέος «Φρανκενστάιν» ως καθρέφτης της πατριαρχίας και ο Λαπαθιώτης που βρίσκει ξανά στόμα στη σκηνή. Διαφορετικά μεταξύ τους, συντονίζονται σαν ένας χάρτης του τώρα, λαμπερός, σκοτεινός, ακριβής.
    ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
     Αν δεν μπορείς να μας νικήσεις, θα μας κοιτάς/ από τον Πάνο Μιχαήλ

    ΟΑΣΗ / Αν δεν μπορείς να μας νικήσεις, θα μας κοιτάς/ από τον Πάνο Μιχαήλ

    Στην εποχή όπου η πρόοδος μιμείται την ευαισθησία για να επιβιώσει,το queer βλέμμα γίνεται η μόνη αξιόπιστη μέθοδος διάκρισης. Από την Ελεωνόρα Μελέτη και τη Τζένη Χειλουδάκη, δύο καθρέφτες μιας κοινωνίας που φοβάται να ρευστοποιηθεί ως τη σιωπηλή αξιοπρέπεια του Orlando, τη Róisín Murphy, τον Daniel Obasi, το t-fags και τη Δήμητρα της Λέσβου, οι εικόνες του κόσμου αποκαλύπτουν το αόρατο ρεύμα που τις διαπερνά: την πειθαρχία της τρυφερότητας.
    ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
    *Να γυρνάς προς το αληθινό αφού έχεις καεί από το ωραίο/ από τον Πάνο Μιχαήλ

    ΟΑΣΗ / Να γυρνάς προς το αληθινό αφού έχεις καεί από το ωραίο/ από τον Πάνο Μιχαήλ

    Κάθε εποχή χτίζει τα φώτα της για να φωτίσει τον τρόμο της. Η Fruit Gillette τραγουδά μέσα απ’ το εργοτάξιο, η Vaginal Davis εισβάλλει στο μουσείο, ο Λάνθιμος αναζητά χαρά, ο Χόκνεϊ καπνίζει σαν να κρατά ακόμη το χρώμα του κόσμου. Ο Πάνος Μιχαήλ κοιτάζει την Ελλάδα όπως κοιτάς ένα φλας που σε τυφλώνει.
    ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
    *Αναγνωρίζωντας σε σένα τον ωραιότερο ευατό σου/ από τον Πάνο Μιχαήλ

    ΟΑΣΗ / Αναγνωρίζοντας σε σένα τον ωραιότερο εαυτό σου/ από τον Πάνο Μιχαήλ

    Ο θάνατος του Διονύση Σαββόπουλου δεν ήταν απλώς ένα πολιτισμικό γεγονός. Ήταν η τελετή λήξης ενός αιώνα που πίστεψε πως η Ελλάδα μπορούσε να εξηγηθεί μέσα από τους μύθους της. Αυτό το πολυπόστ της ΟΑΣΗΣ χαρτογραφεί τη χώρα που επέμενε να υπάρχει μέσα του, από τις εθνικές κηδείες των ’90s μέχρι τη διάχυτη queer Ελλάδα του 2025, από τον Bowie και τη Μελίνα μέχρι τα σημερινά queer σώματα που χορεύουν μέσα σε pixels και φως. Μια αφήγηση για το πένθος, τη μνήμη και την επιμονή μιας χώρας να επιβιώνει μέσα από τη συγκίνηση.
    ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
    Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

    Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

    Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
    M. HULOT
    *Η θαυμάσια απειλή του να υπάρχεις χωρίς να απολογείσαι/ από τον Πάνο Μιχαήλ

    ΟΑΣΗ / Η θαυμάσια απειλή τού να υπάρχεις χωρίς να απολογείσαι/ από τον Πάνο Μιχαήλ

    Η θεία Σταματίνα είπε intersex και η Ελλάδα σώπασε για ένα δευτερόλεπτο, όσο χρειάζεται για να αλλάξει εποχή. Ο Γιώργος Καπουτζίδης δεν έκανε επανάσταση, έκανε κάτι πιο σπάνιο: έμαθε σ’ ένα έθνος να μιλά με τρυφερότητα. Κι αυτό, σε μια χώρα που ακόμη συγχέει τη φωνή με τη βία, είναι σχεδόν θαύμα.
    ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
    Marwan Kaabur: «Αγωνιζόμαστε και στον αραβικό κόσμο για δικαιώματα κι ελευθερίες, αλλά προκρίνουμε τον δικό μας τρόπο, στο πλαίσιο της δικής μας κουλτούρας»

    Lgbtqi+ / Κι όμως υπάρχουν και «αραβικά καλιαρντά»!

    Λίγο πριν από την αθηναϊκή παρουσίαση της αγγλόφωνης έκδοσης του «Queer Arab Glossary» μιλήσαμε με τον συγγραφέα του Marwan Kaabur, για τα «αραβικά καλιαρντά», την ομοφυλοφιλία και την queer συνθήκη στον αραβικό κόσμο, το «pink washing», αλλά και τη συχνά παρεξηγημένη πρόσληψή τους από τη Δύση.
    ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
    ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ Τι σημαίνει να γεννιέσαι ίντερσεξ;

    Athens Pride 2022 / Explainer: Τι σημαίνει να γεννιέσαι ίντερσεξ;

    Το γράμμα «Ι» στο αρκτικόλεξο ΛΟΑΤΚΙ+ αντιστοιχεί σε υγιή ανθρώπινα σώματα που μέχρι σήμερα συχνά παθολογικοποιούνται και υποβάλλονται σε επεμβάσεις «κανονικοποίησης» φύλου ερήμην τους. Η Intersex Greece εξηγεί τον όρο, τις δυσκολίες και τις διακρίσεις που αντιμετωπίζουν τα ίντερσεξ άτομα στην Ελλάδα.
    ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
    *Από τον λαιμό ως την αυγή/ από τον Πάνο Μιχαήλ

    ΟΑΣΗ / Από τον λαιμό ως την αυγή/ από τον Πάνο Μιχαήλ

    Σε έναν κόσμο που φοβάται τη σιωπή, η ΟΑΣΗ επιμένει να μιλά με ευαισθησία. Δέκα κείμενα–καθρέφτες, από τη Θεία Σταματίνα ως τον Sorour Darabi, για το βλέμμα που δεν ωραιοποιεί, παρατηρεί.Για την ατέλεια που γίνεται φως, και για το queer που επιβιώνει μέσα στην τρυφερότητα.
    ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
    *Nα μένεις μέσα στο φως/ από τον Πάνο Μιχαήλ

    ΟΑΣΗ / Nα μένεις μέσα στο φως/ από τον Πάνο Μιχαήλ

    Το νέο πολυποστ του Πάνου Μιχαήλ παρακολουθεί το δάκρυ, την έκθεση και την επιείκεια ως μορφές αισθητικής πίστης. Από τον οίκο Dior μέχρι το Eye Filmmuseum του Άμστερνταμ, κι από τα Instagram ban του Slava Mogutin ως την επιμονή της ομορφιάς στο έργο του Παπαϊωάννου, η ΟΑΣΗ σκιαγραφεί τη νέα ηθική του φωτός: πώς η τέχνη, η μόδα και το queer βλέμμα συναντιούνται στην πιο ανθρώπινη τους στιγμή τη στιγμή που ραγίζουν.
    ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
    «Στο θέατρο ο κόσμος θέλει να βλέπει άντρες ή, καλύτερα, “άντρακλες”»

    ΟΙ ΑΛΛΟΙ / «Στο θέατρο θέλουν να βλέπουν άντρες ή, καλύτερα, “άντρακλες”»

    Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Βασίλης Βηλαράς μιλά για τη σιωπηλή βία των εφηβικών του χρόνων, την αγωνία των γκέι αντρών στη σκηνή, τη φοβική βιομηχανία του θεάτρου και την ανάγκη να μείνουμε άνθρωποι σε μια εποχή που όλα ξεχνιούνται γρήγορα.
    ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
    Ο ανυπεράσπιστος καημός για ένα ακόμη κράξιμο/από τον Πάνο Μιχαήλ

    ΟΑΣΗ / Ο ανυπεράσπιστος καημός για ένα ακόμη κράξιμο/από τον Πάνο Μιχαήλ

    Από τον ποταμό της Baarn μέχρι το φιλί στις «Σέρρες», κι από το βλέμμα–countdown του Ren Hang μέχρι τη φάρσα του Μίστερ Μπούτια, η ΟΑΣΗ καταγράφει τα queer ραγίσματα που δεν έγιναν ποτέ ιδιωτικά. Dickpics, cult σώματα, drag spoof βιντεάκια, καμπαρέ φωνές, τηλεοπτικά taboos· όλα στην ίδια καμπύλη: γέλιο, καύλα, πληγή, ανάσα. Το ripology του queer δεν είναι θεωρία· είναι ο ανυπεράσπιστος καημός που μας κρατάει ζωντανούς.
    ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ