Η Μπέτυ Αρβανίτη απεχθάνεται πάνω απ' όλα την εμμονή του βλάκα

Η Μπέτυ Αρβανίτη απεχθάνεται πάνω απ' όλα την εμμονή του βλάκα Facebook Twitter
Η Μπέτυ Αρβανίτη στην παράσταση του Μπροχ, στο Θέατρο της Οδού Κεφαλληνίας
0

 

—Ποια είναι η εικόνα που έχετε για την απόλυτη ευτυχία; Ο Ταρκόφσκι στην «Νοσταλγία» λέει κάποια στιγμή πως «υπάρχουν πιο σημαντικά πράγματα από την ευτυχία».

—Ποιος είναι ο μεγαλύτερος φόβος σας; Το συναίσθημα του φόβου.

—Ποιο εν ζωή πρόσωπο εκτιμάτε περισσότερο; Τον Χόκινς.

—Σε ποιο πράγμα προδώσατε τον εαυτό σας και μετανιώνετε περισσότερο γι’ αυτό; Κατά βαση δεν έχω προδώσει τον εαυτό μου.

—Για ποια προδοσία του εαυτού τους οικτίρετε τους άλλους; Όταν προδίδουν τις πραγματικές τους επιθυμίες για κάποιο «όφελος».

—Ποιο εν ζωή πρόσωπο σιχαίνεστε περισσότερο; Ευτυχώς, αυτοί που σιχαίνομαι περισσότερο έχουν πεθάνει.

—Ποιο είναι το αγαπημένο σας απόφθεγμα; «Τα πάντα ρει».

—Τι νοσταλγείτε περισσότερο; Τον χειμώνα νοσταλγώ το καλοκαίρι.  

—Ποιο είναι το πιο εξωφρενικό πράγμα που έχετε κάνει; Κολυμπώντας μεσοπέλαγα έχω τρακάρει με ένα κότερο.

—Ποιο είναι το αγαπημένο σας ταξίδι; Στα νησιά του Αιγαίου.

—Ποια θεωρείτε την πιο υπερεκτιμημένη αρετή; Την υπακοή.

—Ποιο είναι το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό σας; Η ανυπομονησία.

—Ποιο χαρακτηριστικό προτιμάτε περισσότερο σε κάποιον; Την εξυπνάδα.

—Τι θεωρείτε πιο σημαντικό στους φίλους σας; Την ευαισθησία.   

—Ποια είναι η καλύτερη συμβουλή που σας έχουν δώσει; Να ακολουθώ το ένστικτό μου.

—Πότε κλάψατε για τελευταία φορά; Χθες βράδυ στη σκηνή.  

—Ποιος είναι ο μεγαλύτερος μύθος για τη διασημότητα; Η διασημότητα αφ΄εαυτής δεν σημαίνει τίποτα. «Κάποιος ήθελε να γίνει καλλιτέχνης και κατάντησε να γίνει διάσημος».

—Διαλέξτε πέντε λέξεις που περιγράφουν τον εαυτό σας;  Άγνοια κινδύνου, περιέργεια, ενέργεια, αντιφάσεις, σπατάλη.

—Ποιοι είναι οι δύο καλύτεροί σας φίλοι; Αν τους αναφέρω θα θυμώσουν οι άλλοι.

—Ποια μουσική θα θέλατε να παίξουν στην κηδεία σας; Δεν με ενδιαφέρει καθόλου η κηδεία μου.

—Τι θεωρείτε ως έσχατο βαθμό δυστυχίας; Να χάσεις την ελευθερία σου.

—Πού θα θέλατε να ζείτε; Καλά είμαι εδώ.

—Ποια είναι η αγαπημένη σας απασχόληση; Εκτός θεάτρου, το κολύμπι.

—Σε ποιες περιπτώσεις λέτε ψέματα; Όταν η αλήθεια στεναχωρεί κάποιον χωρίς να μπορέσει να τον βοηθήσει.

—Τι απεχθάνεστε περισσότερο στην εμφάνισή σας; Τα μαλλιά μου.

—Ποιες λέξεις ή φράσεις χρησιμοποιείτε υπερβολικά;  Δεν ξέρω, μπορεί να ξέρουν οι φίλοι μου.

—Τι ή ποιον αγαπάτε περισσότερο στη ζωή σας; Τον γιο μου και τον άνδρα μου.

—Για ποιο πράγμα μετανιώνετε περισσότερο; Είμαι αμετανόητη.

—Πότε και πού υπήρξατε ευτυχισμένη; Πολλές φορές και σε πολλά μέρη. Δε θυμάμαι.   

—Ποιο ταλέντο θα θέλατε να είχατε; Ταλέντο στη μουσική.

—Ποιοι είναι οι αγαπημένοι σας συγγραφείς; Προυστ, Τζόυς, Μουζίλ, Ντοστογιέφσκι.

—Ποιος είναι ο αγαπημένος σας  φανταστικός ήρωας; Η Ψιψινέλ.

—Ποιοι είναι οι πραγματικοί ήρωες σας; Όσοι αντιστέκονται στην καταπίεση.

—Ποια είναι τα αγαπημένα σας ονόματα; Αλέξης.

—Τι απεχθάνεστε περισσότερο; Την εμμονή του βλάκα.

—Ποια είναι η παρούσα διανοητική σας κατάσταση; 'Αριστη! (Τι άλλο θα μπορούσα να πω, νεφελώδης;).  

—Αν μπορούσατε να αλλάξετε κάτι στον εαυτό σας, τι θα ήταν αυτό; Περισσότερη υπομονή.

—Aν μπορούσατε να αλλάξετε κάτι στην οικογένεια σας, τι θα ήταν αυτό; Περισσότερη κατανόηση για τον άλλον.   

—Ποια θεωρείτε τη μεγαλύτερή σας επιτυχία; Προς το παρόν την πορεία του θεάτρου της οδού Κεφαλληνίας.

—Αν μπορούσατε να διαλέξετε πώς να επιστρέψετε στη ζωή, τι θα θέλετε να είστε; Άνθρωπος.

 

i. Η Μπέτυ Αρβανίτη πρωταγωνιστεί στην θεατρική παράσταση «Η Τσερλίνε και το σπίτι των κυνηγών» του Χέρμαν Μπροχ, που παίζεται στο θέατρο της οδού Κεφαλληνίας. Oι απαντήσεις της δόθηκαν στον Βασίλη Καψάσκη για το LIFO.gr, το 2011.

Κριτική της παράστασης ΕΔΩ!

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στο ζόφο του πολέμου

Θέατρο / Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στον ζόφο του πολέμου

Σε μια περίοδο που ο πόλεμος αποτελεί βασικό συστατικό της καθημερινότητάς μας, μια παράσταση εξετάζει όσα μεσολαβούν μεταξύ γεγονότος και πληροφορίας και πώς διαμορφώνουν την τελική καταγραφή και την ιστορική μνήμη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Θέατρο / Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Όταν η Πίπα Μπάκα ξεκίνησε να κάνει oτοστόπ από την Ιταλία για να φτάσει στην Ιερουσαλήμ δεν φαντάστηκε ότι αυτό το ταξίδι-μήνυμα ειρήνης θα κατέληγε στον βιασμό και τη δολοφονία της. Mια παράσταση που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών αναφέρεται στην ιστορία της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Θέατρο / Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Τα «Κακά σκηνικά» είναι «μια κωμική κόλαση» αφιερωμένη στη ζοφερή ελληνική πραγματικότητα, μια απόδραση από τα χάλια της χώρας, του θεάτρου, του παγκόσμιου γεωπολιτικού γίγνεσθαι, ένα ξόρκι στην κατάθλιψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Παπαδόπουλος: «Κάθε μορφή τέχνης χρειάζεται το εσωτερικό βάθος»

Θέατρο / Χρήστος Παπαδόπουλος: «Mε αφορά πολύ το "μαζί"»

Το «τρομερό παιδί» από τη Νεμέα που συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια στη χορογραφία ανοίγει το φετινό 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με τους Dance On Ensemble και το «Mellowing», μια παράσταση για τη χάρη και το σθένος της ωριμότητας.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάνεις χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη σου ανάγκη

Χορός / «Κάνουμε χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη μας ανάγκη»

Με αφορμή την παράσταση EPILOGUE, ο διευθυντής σπουδών της σχολής της Λυρικής Σκηνής Γιώργος Μάτσκαρης και έξι χορευτές/χορεύτριες μιλούν για το δύσκολο στοίχημα τού να ασχολείται κανείς με τον χορό στην Ελλάδα σήμερα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Γιάννος Περλέγκας ανεβάζει τον «Κατσούρμπο» του Χορτάτση

Θέατρο / Γιάννος Περλέγκας: «Ο Κατσούρμπος μας είναι μια απόπειρα να γίνουμε πιο αθώοι»

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το έργο του Χορτάτση στο πλαίσιο του στο πλαίσιο του Κύκλου Ρίζες του Φεστιβάλ Αθηνών. Τον συναντήσαμε στις πρόβες όπου μας μίλησε για την αξία του Κρητικού συγγραφέα και του έργου του και την ανάγκη για περισσότερη λαϊκότητα στο θέατρο. Κάτι που φιλοδοξεί να μας δώσει με αυτό το ανέβασμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασίλης Παπαβασιλείου

Απώλειες / Βασίλης Παπαβασιλείου (1949-2025): Ένας σπουδαίος διανοητής του ελληνικού θεάτρου

«Αυτό, λοιπόν, το οφείλω στο θέατρο: τη σωτηρία από την κακομοιριά μου»: Ο σκηνοθέτης, μεταφραστής, ηθοποιός και δάσκαλος Βασίλης Παπαβασιλείου πέθανε σε ηλικία 76 ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Θέατρο / Δημήτρης Γκοτσόπουλος: «Ήμουν ένα αγρίμι που είχε κατέβει από τα βουνά»

Ο ταλαντούχος ηθοποιός φέτος ερμηνεύει τον Νεοπτόλεμο στον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή. Πώς κατάφερε από ένα αγροτικό περιβάλλον να πρωταγωνιστήσει σε μεγάλες τηλεοπτικές επιτυχίες και γιατί πέρασε ένα ολόκληρο καλοκαίρι στην Πολύαιγο, διαβάζοντας «Βάκχες»;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Θέατρο / Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Ο κορυφαίος Έλληνας σκηνοθέτης διασκευάζει φέτος τις τραγωδίες του Οιδίποδα σε ένα ενιαίο έργο και μιλά στη LiFO, για το πώς η μοίρα είναι μια παρεξηγημένη έννοια, ενώ σχολιάζει το αφήγημα περί «καθαρότητας» της Επιδαύρου, καθώς και τις ακραίες αντιδράσεις που έχει δεχθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ