Τα μέρη που (ορισμένοι) μουσικόφιλοι θέλουν πάντα να επισκεφθούν ή επισκέπτονται συχνά

Τα μέρη που (ορισμένοι) μουσικόφιλοι θέλουν πάντα να επισκεφθούν ή επισκέπτονται συχνά Facebook Twitter
2

Graceland: Βρίσκεται σε ένα λόφο, στον αριθμό 3764 της λεωφόρου Έλβις Πρίσλεϊ λίγο έξω από το Μέμφις. Η κατοικία χτίστηκε αρχικά κατά τον Αμερικανικό εμφύλιο (1861-1865) . Ο βασιλιάς του ροκ εν ρολ την αγόρασε το 1957 προς $102.500. Σήμερα κατοικεί σε αυτήν η Λίζα Μαρί Πρίσλεϊ. Εκεί βρίσκονται θαμμένοι οι σοροί του Έλβις, της μητέρας του Γκλάντις καθώς και της γιαγιάς του Μίνι Μέι.

Chelsea Hotel, εδώ έζησαν για ένα διάστημα η Patti Smith και ο Robert Mapplethorpe, εδώ συναντήθηκαν Leonard Cohen και η Janis Joplin, εδώ πέθανε η Nancy Spungeon.

The Experience Music Project. Βρίσκεται στο Σιάτλ. Μουσείο αποκλειστικά αφιερωμένο στη μουσική. Το κτίριο που παραπέμπει σε σπασμένη κιθάρα έχει επανειλημμένα συμπεριληφθεί στα αρχιτεκτονικά "θαύματα" της εποχής μας.

Abbey Road: Τα πιο διάσημα στούντιο του κόσμου βρίσκονται στο νο 3 αυτού του περίφημου δίσκου. Η ΕΜΙ το αγόρασε το 1929 και μετά από τέσσερα χρόνια εργασιών άρχισε να λειτουργεί ως στούντιο.

Ο ναός των Beatles άκουσε για πρώτη φορά τα κομμάτια του σπουδαίου "Sgt. Ρepper΄s Lonely Ηearts Club Βand" αλλά και το "Dark Side of the Μoon" των Ρink Floyd. Μεταξύ των επισκεπτών σημειώστε τους Oasis ("Be Here Now"), Radiohead ("The Bends", "OK Computer"), Duran Duran, U2, κ.ά.

Τα Σκαθάρια, μάλιστα, έδωσαν τον όνομα των στούντιο στο ενδέκατο άλμπουμ τους. Aν και το "Let It Be" είναι ο τελευταίος δίσκος που κυκλοφόρησαν, το "Abbey Road" θεωρείται το κύκνειο άσμα τους επειδή ηχογραφήθηκε αργότερα. Ασχέτως δίσκων, η ιστορία έχει γραφτεί και λέει πως η τελευταία φορά που οι Beatles βρέθηκαν μαζί ήταν στα στούντιο της Άμπεϊ Ρόουντ στις 20 Αυγούστου του 1969.

Το νεκροταφείο στo Μονπαρνάς. Το επιλέξαμε -αντί του περίφημου κοιμητηηρίου Père Lachaise που επίσης βρίσκεται στο Παρίσι- διότι είναι λιγότερο γνωστό και όχι τόσο πολυσύχναστο. Στο Père Lachaise μπορεί να αναπαύονται ο Μολιέρος, ο Τζιμ Μόρισον, η Εντίθ Πιαφ, ο Απολινέ, ο Μπιζέ, η Σάρα Μπερνάρ, ο Ντελακρουά, ο Σοπέν, ο Γκραπελί, ο Ιβ Μοντάν, ο Μουστακί, ο Προυστ, η Σιμόν Σινιορέ αλλά στο Μονπαρνάς έχουν τον τάφο του Σαρλ Μποντλέρ, της Σιμόν ντε Μποβουάρ, της Κικι ντε Μονπαρνάς.

"Apollo" στο Χάρλεμ. Το πιο διάσημο μέρος στον κόσμο για εκείνους που γνωρίζουν την ισοτρία της τζαζ. Το κλαμπ απευθυνόταν αποκλειστικά των αφροαμερικανών τραγουδιστών και τις δεκαετίες του '30 του ΄40 και του΄50 στέγασε τα όνειρα των μεγαλύτερων ονομάτων της μπλουζ αλλά και της τζαζ μουσικής. Σκεφτείτε πως ακόμα και η Ελα Φιτζέραλντ ασχολήθηκε πρώτη φορά με το τραγούδι σε έναν από τους διαγωνισμούς που διοργανώθηκαν εκεί το 1934.

Sun Studio, Μέμφις Τενεσί. Βρίσκεται στον αριθμό 706 της Union Avenue. Εδώ -σαν να λέμε- γεννήθηκε το ροκ εντ ρολ. Ανοιξε τις πόρτες του το 1950, όταν ο παθιασμένος με την rhythm and blues μουσική Σαν Φίλιπς δηημιούργσε ένα στούντιο ανοικτό σε όλους που είχε έναν υψηλό στόχο: να καταγράψει "οτιδήποτε, οπουδήποτε, οποιαδήποτε στιγμή".

Amoeba Records. Στην Sunset Blvd του Λος Αντζελες, η Μέκκα του βινυλίου. Δεν είναι μόνο ένα συγκλονιστικό δισκοπωλείο. Είναι μια εμπειρία από τις λίγες, είναι χάσιμο, είναι ταξίδι στην ιστορία της μουσικής, είναι προορισμός- όνειρο. Είναι τέλος πάντων ένα μέρος στο οποίο αποκλείεται να μην ψωνίσετε ακόμα κι αν δεν έχετε πικάπ.

Η έδρα της Motown Records, δηλαδή της εταιρίας που ξεκίνησε από το όνειρο ενός 30χρονου μαύρου, του Μπέρι Γκόρντι, με αρχικό κεφάλαιο 800 δολαρίων κι έφτασε να είναι η μεγαλύτερη ανεξάρτητη δισκογραφική εταιρεία της δεκαετίας του '60. Η δισκογραφική στην οποία οφείλει την ύπαρξή της η χρυσή εποχή της σόουλ ιδρύθηκε στις 12 Ιανουαρίου 1959 στο Ντιτρόιτ. Σήμερα το ιστορικό αυτό μέρος λειτουργεί ως μουσείο.

*****

Μουσική
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ