Mαριέττα Φαφούτη: η χαρά της ζωής.

Mαριέττα Φαφούτη: η χαρά της ζωής. Facebook Twitter
0

Ανετη, ανεπιτήδευτη, υπέροχη, ταλαντούχα και πάντα πρόθυμη να μιλήσει, να τραγουδήσει, να μοιραστεί στιγμές και αναμνήσεις. Την Παρασκευή η Μαριέττα Φαφούτη παίζει στον Κήπο του Μεγάρου Μουσικής. Παρουσιάζει μια παράσταση που έχει τίτλο "Become the sun". Το project την έχει συνεπάρει τόσο που τις τελευταίες μέρες τραβά κι επεξεργάζεται φωτογραφίες σε κήπους και γκαζόν.

Της ζητήσαμε να τις μοιραστεί μαζί μας. Κι εκείνη μαζί με τις φωτογραφίες μας έστειλε και 10+1 υπέροχες ιστορίες που μαρτυρούν πώς γράφτηκαν μερικά από τα πιο γνωστά της τραγούδια.

Πριν τα ακούσουμε στο Μέγαρο ας μάθουμε πώς δημιουργήθηκαν:

1. "Hum"

"Το τραγούδι από το οποίο ξεκίνησαν όλα. Το ανέβασα στο myspace για πλάκα, με τη φωνή μου για οδηγό, και ξαφνικά από το πουθενά ο Νίκος Αγγλούπας και η Inner Ear Records μου κάνουν πρόταση να βγάλουμε δίσκο. Και να σου το "Try a little romance". Το στενάχωρο βέβαια είναι πως το τραγούδι δεν συμπεριλήφθηκε τελικά στο δίσκο, συμπεριλήφθηκε ωστόσο στη συλλογή του Δημήτρη Παπασπυρόπουλου "Long missed heroes". Έχει μία από τις πιο ξεχωριστές θέσεις στην καρδιά μου".

2. "The girl who loved the rain"

"Είναι μια μέρα σαν όλες τις άλλες. Είμαι στο σαλόνι και μπροστά μου έχω τα πλήκτρα. Δίπλα μου ο ξάδερφός μου ο Θωμάς ψάχνει για σπίτι και λίγο πιο μέσα οι αδερφές μου με τέντα την τηλεόραση. Ακουμπάω τα χέρια μου στο πιάνο και κατά λάθος πατάω σι ύφεση και σολ. Και εκείνη τη στιγμή γίνεται ένα κλικ μέσα μου και σχεδόν σαν υπνωτισμένη γράφω σερί ολόκληρο το τραγούδι. Επίσης, στο The girl who loved the rain η κορύφωση στο 2:28 οφείλεται σε ένα σφάλμα. Κατά τη διάρκεια της ηχογράφησης έπαιξα λάθος συγχορδιές, τις άκουσε ο παραγωγός μου Νίκος Αγγλούπας και μου είπε πως ακούγονται πολύ καλύτερα από τις original. Ευτυχώς".

3. "A true romance"

"Το αρχικό όνομα του συγκεκριμένου τραγουδιού ήταν Stefi2. Η Στέφη ήταν η λατρεμένη μαθήτριά μου στο πιάνο και την αρμονία και κάθε φορά που της έβαζα γραπτές ασκήσεις καθόμουν στο πιάνο και έπαιζα ό,τι μου κατέβαινε στο μυαλό για να περάσει η ώρα. Είχα γράψει ένα σωρό τραγούδια σε εκείνο το πιάνο. Και το "A true romance" ήταν το πρώτο που δισκογραφήθηκε".

4. "My beautiful girl"

"Αυτό το τραγούδι το έγραψα για τη γιαγιάκα μου. Με έλεγε πάντα "ομορφούλα μου". Τις τελευταίες μέρες πριν πεθάνει δεν αναγνώριζε κανένα. Όταν πήγα να τη δω στο νοσοκομείο δεν είχε πια επαφή με όσα συνέβαιναν γύρω της. Πήγα κοντά της να τη φιλήσω. Μου έπιασε το χέρι και μου είπε μόνο δυο λέξεις. "Ομορφούλα μου"."

5. "Don't stop"

"Πρόκειτα για το single του πρώτου δίσκου. Σε αντίθεση με όλους τους άλλους, δεν το πίστευα καθόλου για promo song. Ευτυχώς άφησα την τελική απόφαση στους άλλους. Επίσης στο video clip είχαμε πεθάνει όλοι στο κρύο. Α, και η ντυμένη νύφη είναι η Νάνσυ, η μικρή μου αδερφή. Και τη σκηνοθεσία έχει κάνει η μεσαία αδερφή, η Κλαίρη".

6. "Kookoobadi"

"Το τραγούδι γεννήθηκε μια μέρα καθώς έπαιζα πιάνο και άρχισα να τραγουδάω το μέρος που λέει "kookoobadi". Δεν υπήρχε ούτε το πρώτο μέρος ούτε τα επόμενα, αλλά μου 'χε κάνει κλικ σαν λέξη. Μια μέρα, μετά την πρόβα, μου λένε τα παιδιά από τη μπάντα ότι έχουν βαρεθεί να παίζουν τα ίδια και θέλουν ένα νέο κομμάτι. Τους λέω ψέμματα ότι έχω φτιάξει καινούριο και θα το παίζαμε στην επόμενη πρόβα. Στο μεταξύ ξεχνάω το ψέμμα που είπα. Στην επόμενη πρόβα 2 ώρες πριν φύγω για το στούντιο θυμάμαι το ψέμμα και με πιάνει πανικός. Πάω κάτω στο πιάνο, αρχίζω να παίζω εκείνο το "kookoobadi" που μου είχε κάνει κλικ και ξεπετάω όπως να 'ναι τα υπόλοιπα μέρη σκεφτόμενη ότι "Εντάξει θα το ακούσουν, δεν θα τους αρέσει, αλλά εγώ τουλάχιστον θα τους έχω φέρει νέο κομμάτι". Εκείνη τη μέρα στην πρόβα μείναμε όλοι εκστασιασμένοι".

7. Πάλι "Kookoobadi"

"Όταν είχαμε ηχογραφήσει του kookoobadi δεν είχε καθόλου disco στοιχεία. Μια μέρα με παίρνει ο παραγωγός μου, ο Θοδωρής Ζευκιλής και μου λέει: "Σου πείραξα λίγο το κομμάτι, αλλά μη φρικάρεις. To αλλάζουμε αν θες". Το ακούω και μου χει βάλει τα βιολιά, τις κουρτίνες και όλα τα ντίσκο στοιχεία και πράγματι μου ανεβαίνει το αίμα στο κεφάλι. Τον παίρνω και του λέω: "Δεν υπάρχει περίπτωση ούτε μία στο εκατομμύριο να βγει έτσι το κομμάτι"".

8. "Lalala"

"Το Lalala το έγραψα στο δαχτυλίδι της Κηφισίας όσο έψαχνα ταξί. Έκανα μία ολόκληρη ώρα να βρω αλλά άξιζε τον κόπο".

9. "Morricone"

"Το συγκεκριμένο τραγούδι το έγραψα στο σουβλατζίδικο "Το Πιθάρι", όσο περίμενα να μου φτιάξουν το σουβλάκι μου. Στο βάθος από την ηχογράφηση ακούγεται πεντακάθαρα ο μπαλντάς που κόβει τα μπριζολάκια".

10. "Galaxy D"

"Πρόκειται για ένα τραγούδι το οποίο έγραψα κατά τη διαδρομή από την Καλλιρόης στο Χολαργό. Το Galaxy D είναι το κωδικό όνομα για το Γαλαξίδι".

Και ένα ακόμα: "June 2"

"Το πιο πιο πιο αγαπημένο μου τραγούδι από κάθε άλλο. Το έγραψα σε κατάσταση άπειρου έρωτα, αγάπης και συγκίνησης για τον αγαπημένο μου. 2 Ιουνίου είναι η μέρα που γεννήθηκε".

*****

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Μουσική / O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Ένας από τους σημαντικότερους λαϊκούς τραγουδιστές μίλησε στη LiFO λίγο πριν αποσυρθεί από το τραγούδι. Με αφορμή τις ανακοινώσεις για την επιστροφή του αναδημοσιεύουμε μια σπάνια συνέντευξη.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ