Mαριέττα Φαφούτη: η χαρά της ζωής.

Mαριέττα Φαφούτη: η χαρά της ζωής. Facebook Twitter
0

Ανετη, ανεπιτήδευτη, υπέροχη, ταλαντούχα και πάντα πρόθυμη να μιλήσει, να τραγουδήσει, να μοιραστεί στιγμές και αναμνήσεις. Την Παρασκευή η Μαριέττα Φαφούτη παίζει στον Κήπο του Μεγάρου Μουσικής. Παρουσιάζει μια παράσταση που έχει τίτλο "Become the sun". Το project την έχει συνεπάρει τόσο που τις τελευταίες μέρες τραβά κι επεξεργάζεται φωτογραφίες σε κήπους και γκαζόν.

Της ζητήσαμε να τις μοιραστεί μαζί μας. Κι εκείνη μαζί με τις φωτογραφίες μας έστειλε και 10+1 υπέροχες ιστορίες που μαρτυρούν πώς γράφτηκαν μερικά από τα πιο γνωστά της τραγούδια.

Πριν τα ακούσουμε στο Μέγαρο ας μάθουμε πώς δημιουργήθηκαν:

1. "Hum"

"Το τραγούδι από το οποίο ξεκίνησαν όλα. Το ανέβασα στο myspace για πλάκα, με τη φωνή μου για οδηγό, και ξαφνικά από το πουθενά ο Νίκος Αγγλούπας και η Inner Ear Records μου κάνουν πρόταση να βγάλουμε δίσκο. Και να σου το "Try a little romance". Το στενάχωρο βέβαια είναι πως το τραγούδι δεν συμπεριλήφθηκε τελικά στο δίσκο, συμπεριλήφθηκε ωστόσο στη συλλογή του Δημήτρη Παπασπυρόπουλου "Long missed heroes". Έχει μία από τις πιο ξεχωριστές θέσεις στην καρδιά μου".

2. "The girl who loved the rain"

"Είναι μια μέρα σαν όλες τις άλλες. Είμαι στο σαλόνι και μπροστά μου έχω τα πλήκτρα. Δίπλα μου ο ξάδερφός μου ο Θωμάς ψάχνει για σπίτι και λίγο πιο μέσα οι αδερφές μου με τέντα την τηλεόραση. Ακουμπάω τα χέρια μου στο πιάνο και κατά λάθος πατάω σι ύφεση και σολ. Και εκείνη τη στιγμή γίνεται ένα κλικ μέσα μου και σχεδόν σαν υπνωτισμένη γράφω σερί ολόκληρο το τραγούδι. Επίσης, στο The girl who loved the rain η κορύφωση στο 2:28 οφείλεται σε ένα σφάλμα. Κατά τη διάρκεια της ηχογράφησης έπαιξα λάθος συγχορδιές, τις άκουσε ο παραγωγός μου Νίκος Αγγλούπας και μου είπε πως ακούγονται πολύ καλύτερα από τις original. Ευτυχώς".

3. "A true romance"

"Το αρχικό όνομα του συγκεκριμένου τραγουδιού ήταν Stefi2. Η Στέφη ήταν η λατρεμένη μαθήτριά μου στο πιάνο και την αρμονία και κάθε φορά που της έβαζα γραπτές ασκήσεις καθόμουν στο πιάνο και έπαιζα ό,τι μου κατέβαινε στο μυαλό για να περάσει η ώρα. Είχα γράψει ένα σωρό τραγούδια σε εκείνο το πιάνο. Και το "A true romance" ήταν το πρώτο που δισκογραφήθηκε".

4. "My beautiful girl"

"Αυτό το τραγούδι το έγραψα για τη γιαγιάκα μου. Με έλεγε πάντα "ομορφούλα μου". Τις τελευταίες μέρες πριν πεθάνει δεν αναγνώριζε κανένα. Όταν πήγα να τη δω στο νοσοκομείο δεν είχε πια επαφή με όσα συνέβαιναν γύρω της. Πήγα κοντά της να τη φιλήσω. Μου έπιασε το χέρι και μου είπε μόνο δυο λέξεις. "Ομορφούλα μου"."

5. "Don't stop"

"Πρόκειτα για το single του πρώτου δίσκου. Σε αντίθεση με όλους τους άλλους, δεν το πίστευα καθόλου για promo song. Ευτυχώς άφησα την τελική απόφαση στους άλλους. Επίσης στο video clip είχαμε πεθάνει όλοι στο κρύο. Α, και η ντυμένη νύφη είναι η Νάνσυ, η μικρή μου αδερφή. Και τη σκηνοθεσία έχει κάνει η μεσαία αδερφή, η Κλαίρη".

6. "Kookoobadi"

"Το τραγούδι γεννήθηκε μια μέρα καθώς έπαιζα πιάνο και άρχισα να τραγουδάω το μέρος που λέει "kookoobadi". Δεν υπήρχε ούτε το πρώτο μέρος ούτε τα επόμενα, αλλά μου 'χε κάνει κλικ σαν λέξη. Μια μέρα, μετά την πρόβα, μου λένε τα παιδιά από τη μπάντα ότι έχουν βαρεθεί να παίζουν τα ίδια και θέλουν ένα νέο κομμάτι. Τους λέω ψέμματα ότι έχω φτιάξει καινούριο και θα το παίζαμε στην επόμενη πρόβα. Στο μεταξύ ξεχνάω το ψέμμα που είπα. Στην επόμενη πρόβα 2 ώρες πριν φύγω για το στούντιο θυμάμαι το ψέμμα και με πιάνει πανικός. Πάω κάτω στο πιάνο, αρχίζω να παίζω εκείνο το "kookoobadi" που μου είχε κάνει κλικ και ξεπετάω όπως να 'ναι τα υπόλοιπα μέρη σκεφτόμενη ότι "Εντάξει θα το ακούσουν, δεν θα τους αρέσει, αλλά εγώ τουλάχιστον θα τους έχω φέρει νέο κομμάτι". Εκείνη τη μέρα στην πρόβα μείναμε όλοι εκστασιασμένοι".

7. Πάλι "Kookoobadi"

"Όταν είχαμε ηχογραφήσει του kookoobadi δεν είχε καθόλου disco στοιχεία. Μια μέρα με παίρνει ο παραγωγός μου, ο Θοδωρής Ζευκιλής και μου λέει: "Σου πείραξα λίγο το κομμάτι, αλλά μη φρικάρεις. To αλλάζουμε αν θες". Το ακούω και μου χει βάλει τα βιολιά, τις κουρτίνες και όλα τα ντίσκο στοιχεία και πράγματι μου ανεβαίνει το αίμα στο κεφάλι. Τον παίρνω και του λέω: "Δεν υπάρχει περίπτωση ούτε μία στο εκατομμύριο να βγει έτσι το κομμάτι"".

8. "Lalala"

"Το Lalala το έγραψα στο δαχτυλίδι της Κηφισίας όσο έψαχνα ταξί. Έκανα μία ολόκληρη ώρα να βρω αλλά άξιζε τον κόπο".

9. "Morricone"

"Το συγκεκριμένο τραγούδι το έγραψα στο σουβλατζίδικο "Το Πιθάρι", όσο περίμενα να μου φτιάξουν το σουβλάκι μου. Στο βάθος από την ηχογράφηση ακούγεται πεντακάθαρα ο μπαλντάς που κόβει τα μπριζολάκια".

10. "Galaxy D"

"Πρόκειται για ένα τραγούδι το οποίο έγραψα κατά τη διαδρομή από την Καλλιρόης στο Χολαργό. Το Galaxy D είναι το κωδικό όνομα για το Γαλαξίδι".

Και ένα ακόμα: "June 2"

"Το πιο πιο πιο αγαπημένο μου τραγούδι από κάθε άλλο. Το έγραψα σε κατάσταση άπειρου έρωτα, αγάπης και συγκίνησης για τον αγαπημένο μου. 2 Ιουνίου είναι η μέρα που γεννήθηκε".

*****

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Subset Festival, η συναρπαστική σκηνή της σύγχρονης μουσικής δημιουργίας 

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Subset Festival: Η συναρπαστική μουσική του μέλλοντος είναι ήδη εδώ

Το φεστιβάλ νέας μουσικής παρουσιάζει καταξιωμένους καλλιτέχνες της διεθνούς σκηνής που συνομιλούν με τα νέα μέσα, αποκαλύπτοντας τις άπειρες δυνατότητες της σύγχρονης δημιουργίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

«Τουραντότ» και «Ριγολέττο» από την Εθνική Λυρική Σκηνή, συναυλίες των Raining Pleasure και Stranglers, καθώς και οι κορυφαίοι Max Richter και Youssou N’Dour, είναι μερικές μόνο από τις πολυαναμενόμενες εκδηλώσεις που θα παρουσιαστούν στο ρωμαϊκό ωδείο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PinkPantheress: H απόλυτη ποπ σταρ της Gen Z

Μουσική / PinkPantheress: Από το παιδικό της δωμάτιο στo παγκόσμιo Billboard

Η καριέρα της γεννήθηκε μέσα από τα social media, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική της, μια lo-fi μείξη bedroom pop, drum ‘n’ bass και UK garage, δεν μπαίνει σε κανένα κουτάκι, είτε ηχητικό είτε αισθητικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ