LIVE!

Le Monde: «Οι Έλληνες εφοπλιστές κολλημένοι με τα προνόμιά τους»

Le Monde: «Οι Έλληνες εφοπλιστές κολλημένοι με τα προνόμιά τους» Facebook Twitter
3

Τα προνόμια που απολαμβάνουν οι Έλληνες εφοπλιστές, γίνονται για μια ακόμη φορά θέμα στον ξένο Τύπο. Αυτή τη φορά είναι η  Le Monde, που γράφει ότι την Πέμπτη ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης δήλωσε ότι με το προνομιακό φορολογικό καθεστώς που απολαμβάνουν, προστατεύουν την ανταγωνιστικότητα του τομέα τους. "Τα σχόλια από μερίδα του ευρωπαϊκού τύπου, που χαρακτηρίζει τη φορολογία στους Έλληνες εφοπλιστές ανεπαρκή, με τη δικαιολογία ότι δεν συμβάλλουν στο να βγει η χώρα από το αδιέξοδο είναι υποκριτική» είπε ο κ. Βενιάμης. Είπε επίσης ότι είναι έτοιμοι οι εφοπλιστές να συμβάλλουν στην προσπάθεια της κυβέρνησης να αυξήσει τα έσοδα.

Η εφημερίδα αναφέρεται σε νόμο που ψηφίστηκε τον Ιανουάριο και που επιτρέπει για πρώτη φορά τη φορολόγηση των πλοίων με ξένη σημαία. Το ευνοϊκό για τους εφοπλιστές καθεστώς καθιερώθηκε, όπως υπενθυμίζει η εφημερίδα, το 1953 για να επιτρέψει την ναυπήγηση του στόλου των Ελλήνων εφοπλιστών, ο οποίος καταστράφηκε κατά τη διάρκεια του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου. Το ευνοϊκό καθεστώς επέτρεψε τη δημιουργία δυναστειών όπως του Ωνάση και του Νιάρχου. Όμως τα προνόμια συνεχίζονται και το γεγονός αυτό, οδήγησε την Κομισιόν στο να διατάξει έρευνα για να διαπιστώσει αν οι διακρίσεις αυτές είναι συμβατές με την ευρωπαϊκή νομοθεσία.  

Για τον κ. Βενιάμη πάντως, τα προνόμια προϋπήρχαν της ένταξης της Ελλάδας στην Ε.Ε. και μάλιστα «έχουν εμπνεύσει παρόμοια συστήματα σε χώρες ευρωπαϊκές  και μη ευρωπαϊκές». Αυτό, όπως είπε, το εξήγησε στον κ. Σαμαρά όταν συναντήθηκαν.

Με κάποιο τρόπο ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών προειδοποιεί κιόλας για το τι θα συμβεί αν στριμωχτούν οι πλοιοκτήτες: «Οι ευρωπαίοι πολιτικοί πρέπει να συνεχίσουν να στηρίζουν την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι χωρίς μια ευνοϊκή πολιτική, ο κλάδος θα εξαφανιστεί.»

3

LIVE!

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ξυλοδαρμός 40χρονης στο Κορωπί: Αντί να τη βοηθήσει, έστηνε το άλλοθί του - Το θύμα φέρεται να προσπάθησε να ζητήσει βοήθεια

Ελλάδα / Ξυλοδαρμός 40χρονης στο Κορωπί: «Αντί να τη βοηθήσει, έστηνε το άλλοθί του» - Επιμένει ότι τη χτύπησαν «οι ληστές»

Η μητέρα δύο παιδιών δίνει μάχη να κρατηθεί στη ζωή - Η καταγγελία της στο παρελθόν και η μαρτυρία «κλειδί» από την ημέρα του άγριου ξυλοδαρμού της
LIFO NEWSROOM
Ευλογιά αιγοπροβάτων: «Δεν υπάρχει αδειοδοτημένο εμβόλιο στην Ελλάδα και την ΕΕ», λέει ο ΕΟΦ

Ελλάδα / Ευλογιά αιγοπροβάτων: Δεν υπάρχει αδειοδοτημένο εμβόλιο στην Ελλάδα ή την ΕΕ, αναφέρει ο ΕΟΦ

Ο Εθνικός Οργανισμός Φαρμάκων μέσω επιστολής του στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης ξεκαθάρισε πως δεν υφίσταται εμβόλιο για τη νόσο που έχει προσβάλει χιλιάδες ζώα
LIFO NEWSROOM
Νόμος στα χαρτιά: Οι ανήλικοι πίνουν και κανείς δεν τους σταματά

Ελλάδα / Νόμος στα χαρτιά: Οι ανήλικοι πίνουν και κανείς δεν τους σταματά

Μπορεί να μην έχει διαπιστωθεί ακόμη ότι ο θάνατος της 16χρονης στο Γκάζι προήλθε από κατανάλωση αλκοόλ. Ωστόσο, το γεγονός και μόνο ότι εντοπίστηκε λιπόθυμη έξω από κλαμπ, σε μια ηλικία που ο νόμος ρητά την προστατεύει, είναι από μόνο του καμπανάκι για μια κοινωνία που κοιτά αλλού
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ

σχόλια

3 σχόλια
draculaειναι φανερό οτι εσυ ειτε δεν εισαι ενημερωμένος ειτε εχεις πιστεψει την προπαγανδα που μιλαει για το δηθεν εθνικο κεφαλαιο του εφοπλισμου.Μαθε λοιπον οτι εν μεσω κρισης οι εφοπλιστες ειναι οι μονοι οι οποιοι πετυχαν να αποσπασουν απο την κυβερνηση,προνομια τα οποια ποτε καμμια αλλη κυβερνηση δεν ειχε τολμησει να τους δωσει.Αυτα αν σε ενδιαφερει στ άληθεια να μαθεις ποια ειναι μπορω να σου τα απαριθμησω ενα προς ενα.Επειδη τωρα ξερω οτι θα μου προταξεις την προσφορα τους στην οικονομια,θα σου πω μονο επιγραμματικά.Ο μονος φορος τον οποιο πληρωνει ενα πλοιο (και συνεπως η off-shore στην οποια ανηκει) ειναι το tonnage tax το οποιο στην ουσια ειναι ενα ελαχιστο ποσο υπολογιζόμενο με βαση το μεγεθος grt του πλοιου.Αυτοσ ο τροπος φορολογησης αγννοει το πραγματικο εισοδημα που το πλοιο απεφερε στον ιδιοκτητη του και που σε κανονικες συνθηκες ειναι τεραστιο.(στοιχεια υπαρχουν πολλα και παλι αν σε ενδιαφερουν στάληθεια,μπορω να σε παραπεμψω) Θα μπορουσα να σου γραφω επι ωρες γιαυτα τα θέματα αλλα θα περιοριστω να σχολιασω την τελευταια πάραγραφο του σχολιου σου,εκεινη που μιλαει για ναυτεργατες στα καφενεια και να σου πω οτι ναυτεργατες πλεον εχουν μειενι ελαχιστοι (τα κατωτερα πληρωματα στα ποντοπορα πχ ειναι ΑΝΥΠΑΡΚΤΑ)και αυτο ειναι το αποτελεσμα της πατριωτικης πολιτικής του εφοπλισμου.Αυτα για την ωρα.
Αυτή είναι η ανταγωνιστικότητα: αμύθητα (αφορολόγητα) κέρδη για τους εφοπλιστές, δρομολόγια για όπου και όταν τους συμφέρει και τα εισιτήρια για τους επιβάτες στο θεό. Και μέσα στο καράβι, συνθήκες γαλέρας για τους εργαζόμενους. Πλήρωνε εσύ ταλαίπωρε τον αέρα που ανασαίνεις, κατηγόρησε για τα δεινά σου τους ταρίφες και τους δημόσιους υπαλλήλους και άσε τον εφοπλιστή να σου πίνει το αίμα ακάθεκτος.
Όταν γράφετε άρθρα για τέτοια θέματα θα πρέπει να είστε καλύτερα ενημερωμένος. Καλύτερα ενημερωμένος και πιο σφαιρικός. Όχι, δεν θα μπω στον κόπο να σας πω πόσο λάθος κάνετε γιατί και το χρόνο μου θα χάσω και δεν θα καταλάβετε ποτέ στον αιώνα τον άπαντα. Μπορείτε να καλέσετε την πολιτεία να αλλάξει το καθεστώς για τη ναυτιλία, να φύγουν οι εφοπλιστές, να πάνε σε άλλες χώρες που τους περιμένουν και τους παρακαλάνε εδώ και δεκαετίες με καλύτερα μάλιστα προνόμια και μετά να κάτσετε παρέα με τους ναυτεργάτες και να πίνετε καφέδες στα καφενεία κλαίγοντας τη μοίρα σας και κατηγορώντας το μεγάλο κεφάλαιο και τους τροϊκανούς.