«Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας Facebook Twitter
Στο «Deadbeat», o Κέβιν Πάρκερ των Tame Impala υιοθετεί πάλι ένα νέο ύφος. Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή.
0


ΘΑ ΠΕΡΙΜΕΝΕ ΚΑΝΕΙΣ ότι οι ημέρες που ο Κέβιν Πάρκερ τραγουδούσε το κορυφαίο «Feels Like We Moving Backwards» έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Όχι ακριβώς, αφού στο καινούργιο του άλμπουμ, απ’ ο,τι φαίνεται, το παρελθόν συνεχίζει να τον στοιχειώνει. Το «Feels Like We Moving Backwards» ήταν τεράστια επιτυχία στην Ελλάδα και αγαπημένο του εγχώριου ραδιοφωνού – κάτι που δεν συμβαίνει ούτε με την Taylor Swift εδώ, άρα είναι ιδιαίτερα σπάνιο για ένα indie rock κομμάτι από μια αυστραλέζικη μπάντα.

Για όσους δεν γνωρίζουν, ο Κέβιν Πάρκερ είναι ο βασικός δημιουργός πίσω από τους Tame Impala. Οι Tame Impala δηλαδή δεν είναι ακριβώς ένα γκρουπ με την παραδοσιακή έννοια, αλλά το προσωπικό του μουσικό όχημα. Ένα πρότζεκτ που ξεκίνησε το 2007 στο Περθ της Αυστραλίας, κυκλοφορώντας τις ψυχεδελικές «σπιτικές» ηχογραφήσεις του στο Myspace. Έναν χρόνο αργότερα, όταν υπέγραψε στη Modular Recordings, αποφάσισε να προσλάβει μέλη για να τον συνοδεύουν στις ζωντανές του εμφανίσεις. Το όνομα που διάλεξε για το πρότζεκτ σημαίνει «εξημερωμένη αντιλόπη». Ο ίδιος ο Πάρκερ έχει πει ότι διάλεξε το όνομα γιατί του άρεσε η εικόνα ενός άγριου ζώου που έχει επαφή με τον άνθρωπο χωρίς να χάνει τα χαρακτηριστικά που έχει από τη φύση του – κάτι που χαρακτηρίζει και τη μουσική του: ψυχεδελική και «ακατέργαστη» μεν, αλλά και προσιτή, ονειρική και μελωδική.

Η μουσική του Πάρκερ συνεχίζει να εκφράζει μια τάση απόδρασης, ακόμη και όταν τραγουδάει για τις αποτυχίες και τους προβληματισμούς του, ενώ κουβαλάει ασυνείδητα μια σπάνια νοσταλγική lo-fi χροιά που την κάνει έξτρα ιδιαίτερη, σαν να ανήκει περισσότερο σε ένα φαντασιακό παρελθόν παρά σε ένα κοντινό μέλλον.

Οι Tame Impala μπορεί να όρισαν τι σημαίνει σύγχρονος ψυχεδελικός ήχος με δύο αριστουργηματικά ροκ άλμπουμ στη δισκογραφία τους, το «Innerspeaker» (2010) και το «Lonerism» (2012), όμως στην πορεία το ενδιαφέρον του Πάρκερ για την ποπ τον έκανε να στραφεί προς το συγκεκριμένο μουσικό είδος. Το «Currents», που κυκλοφόρησε το 2015, περιείχε τη μεγαλύτερη επιτυχία τους σε παγκόσμιο επίπεδο. Το «The Less I Know the Better» έχει κάνει πάνω από 2 δισεκατομμύρια streams στο Spotify μέχρι στιγμής. Ήταν το άλμπουμ που τον καθιέρωσε ως ποπ σταρ, αλλά κυρίως ως έναν από τους πιο περιζήτητους παραγωγούς στο mainstream μουσικό στερέωμα. Μερικές από τις δουλειές του περιλαμβάνουν συμπαραγωγές στο «Joanne» της Lady Gaga, το «After Hours» του Weeknd, το «Astroworld» του Travis Scott και πιο πρόσφατα το «Radical Optimism» της Dua Lipa. Μέχρι και η Rihanna έκανε μια διασκευή στο «New Person, Same Old Mistakes», η οποία υπάρχει στο άλμπουμ της «Anti».

Tame Impala - My Old Ways (Official Video)

To «Deadbeat», που κυκλοφόρησε πριν από λίγες μέρες, είναι το πέμπτο κατά σειρά άλμπουμ τους. Είχε προηγηθεί το «The Slow Rush» (2020), το οποίο, όπως αποκάλυψε σε μια συνέντευξή του ο Πάρκερ, δεν ήταν από τις αγαπημένες του δουλειές.

Στο «Deadbeat» υιοθετεί πάλι ένα νέο ύφος. Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο». Μια φυσική μετεξέλιξη από τα χορευτικά ποπ μονοπάτια σε έναν ήχο πιο ηλεκτρονικό και εντελώς techno ανά στιγμές.

Κάτι που είναι εμφανές από τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζει το «My Old Ways», το κομμάτι που ανοίγει το άλμπουμ. Ξεκινάει κουλά, σαν να είναι ντέμο, με τον Πάρκερ να τραγουδάει πάνω στον ήχο ενός πιάνου, χτίζοντάς τον όσο προχωράει με επιπλέον synth ήχους, προτού καταλήξει να ακούγεται σαν ένα μεσογειακό disco house anthem, από αυτά που ακούει κανείς το καλοκαίρι στην παραλία και τα beach bar. Δεν πρέπει να προκαλεί και μεγάλη έκπληξη το τελευταίο. Ο ήχος του, ήδη από τα ψυχεδελικά του χρόνια, πάντοτε ταίριαζε περισσότερο στους ζεστούς μήνες του χρόνου.

Ο Πάρκερ έφτιαξε το άλμπουμ σε μια παραθαλάσσια κατοικία που αγόρασε το 2020, στο Yallingup, κοντά στο Πέρθ. Ένα πανέμορφο σπίτι, χτισμένο πάνω σε έναν γκρεμό με θέα στην παραλία Injidup και το Εθνικό Πάρκο Leeuwin-Naturaliste. Μια τοποθεσία όπου στα ’90s διοργανώνονταν μεγάλα raves, τα περίφημα bush doofs, όπως ονομάζονται στην Αυστραλία, από τον υπόκωφο ήχο που κάνει το μπάσο όταν ακούγεται από μεγάλα ηχεία – ένας ήχος που σημαδεύει ηχητικά αυτό το άλμπουμ. «Η λέξη “Doof” ξεκίνησε ως υποτιμητικός όρος, για να περιγράψει τη μουσική των κλαμπ, γιατί από μακριά το μόνο που ακούς είναι “ντουφ, ντουφ, ντουφ”», όπως αναφέρει ο ίδιος πιο διεξοδικά σε μια μεγάλη συνέντευξή του στο «New Yorker».

Tame Impala - Ethereal Connection (Official Audio)

«Πάντα με ενέπνεε πάρα πολύ αυτή η σκηνή. Ένα μέρος της επιθυμίας μου να φτιάχνω αυτό το είδος μουσικής είναι για να μεταφερθώ εκεί – για μένα, αυτό είναι η μουσική Νιρβάνα. Μπήκα και στην ψυχεδελική ροκ για τον ίδιο λόγο· αυτή η ιδέα της ατέλειωτης, υπνωτικής μουσικής, με την οποία μπορεί να συντονιστεί ένα ολόκληρο πλήθος ανθρώπων μέσα σε ένα χωράφι». Η αίσθηση που περιγράφει αντικατοπτρίζεται απόλυτα στο σχεδόν 8λεπτο έπος «Ethereal Connection», το οποίο πάλι δεν είναι τόσο στρέιτ όσο ακούγεται με τα out of place φωνητικά του –που θυμίζουν τον Panda Bear– να διακόπτουν τη ροή του beat, δημιουργώντας άλλη μια κουλή συνθήκη. Από την άλλη, κομμάτια σαν το «Dracula» κρύβουν μια εμμονή με τον Michael Jackson και το disco-funk του «Thriller» ή τους Beatles στο «See You on Monday».

Θεματικά, το «Deadbeat» –που σημαίνει «άχρηστος»– μιλάει για την αμφιταλάντευση ανάμεσα στην καθημερινότητα με την οικογένειά του και σε έναν πιο ξέφρενο τρόπο ζωής, παρέα με τους φίλους του. Καθώς έγραφε το νέο του άλμπουμ έγινε πατέρας για δεύτερη φορά – έχει έναν γιο και μια κόρη με τη σύντροφό του. Στο ασπρόμαυρο εξώφυλλο φωτογραφίζεται με την κόρη του.

Και μπορεί να έφτιαξε ένα ηλεκτρονικό, χορευτικό άλμπουμ για κλαμπ και πάρτι, αλλά αν κάτι σίγουρα δεν έχει αφήσει πίσω του είναι η αγάπη του για την ψυχεδέλεια και τις neon αποχρώσεις. Η μουσική του συνεχίζει να εκφράζει μια τάση απόδρασης, ακόμη και όταν τραγουδάει για τις αποτυχίες και τους προβληματισμούς του, ενώ κουβαλάει ασυνείδητα μια σπάνια νοσταλγική lo-fi χροιά που την κάνει έξτρα ιδιαίτερη, σαν να ανήκει περισσότερο σε ένα φαντασιακό παρελθόν παρά σε ένα κοντινό μέλλον.

Tame Impala - End Of Summer (Official Video)

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ