«Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας Facebook Twitter
Στο «Deadbeat», o Κέβιν Πάρκερ των Tame Impala υιοθετεί πάλι ένα νέο ύφος. Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή.
0


ΘΑ ΠΕΡΙΜΕΝΕ ΚΑΝΕΙΣ ότι οι ημέρες που ο Κέβιν Πάρκερ τραγουδούσε το κορυφαίο «Feels Like We Moving Backwards» έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Όχι ακριβώς, αφού στο καινούργιο του άλμπουμ, απ’ ο,τι φαίνεται, το παρελθόν συνεχίζει να τον στοιχειώνει. Το «Feels Like We Moving Backwards» ήταν τεράστια επιτυχία στην Ελλάδα και αγαπημένο του εγχώριου ραδιοφωνού – κάτι που δεν συμβαίνει ούτε με την Taylor Swift εδώ, άρα είναι ιδιαίτερα σπάνιο για ένα indie rock κομμάτι από μια αυστραλέζικη μπάντα.

Για όσους δεν γνωρίζουν, ο Κέβιν Πάρκερ είναι ο βασικός δημιουργός πίσω από τους Tame Impala. Οι Tame Impala δηλαδή δεν είναι ακριβώς ένα γκρουπ με την παραδοσιακή έννοια, αλλά το προσωπικό του μουσικό όχημα. Ένα πρότζεκτ που ξεκίνησε το 2007 στο Περθ της Αυστραλίας, κυκλοφορώντας τις ψυχεδελικές «σπιτικές» ηχογραφήσεις του στο Myspace. Έναν χρόνο αργότερα, όταν υπέγραψε στη Modular Recordings, αποφάσισε να προσλάβει μέλη για να τον συνοδεύουν στις ζωντανές του εμφανίσεις. Το όνομα που διάλεξε για το πρότζεκτ σημαίνει «εξημερωμένη αντιλόπη». Ο ίδιος ο Πάρκερ έχει πει ότι διάλεξε το όνομα γιατί του άρεσε η εικόνα ενός άγριου ζώου που έχει επαφή με τον άνθρωπο χωρίς να χάνει τα χαρακτηριστικά που έχει από τη φύση του – κάτι που χαρακτηρίζει και τη μουσική του: ψυχεδελική και «ακατέργαστη» μεν, αλλά και προσιτή, ονειρική και μελωδική.

Η μουσική του Πάρκερ συνεχίζει να εκφράζει μια τάση απόδρασης, ακόμη και όταν τραγουδάει για τις αποτυχίες και τους προβληματισμούς του, ενώ κουβαλάει ασυνείδητα μια σπάνια νοσταλγική lo-fi χροιά που την κάνει έξτρα ιδιαίτερη, σαν να ανήκει περισσότερο σε ένα φαντασιακό παρελθόν παρά σε ένα κοντινό μέλλον.

Οι Tame Impala μπορεί να όρισαν τι σημαίνει σύγχρονος ψυχεδελικός ήχος με δύο αριστουργηματικά ροκ άλμπουμ στη δισκογραφία τους, το «Innerspeaker» (2010) και το «Lonerism» (2012), όμως στην πορεία το ενδιαφέρον του Πάρκερ για την ποπ τον έκανε να στραφεί προς το συγκεκριμένο μουσικό είδος. Το «Currents», που κυκλοφόρησε το 2015, περιείχε τη μεγαλύτερη επιτυχία τους σε παγκόσμιο επίπεδο. Το «The Less I Know the Better» έχει κάνει πάνω από 2 δισεκατομμύρια streams στο Spotify μέχρι στιγμής. Ήταν το άλμπουμ που τον καθιέρωσε ως ποπ σταρ, αλλά κυρίως ως έναν από τους πιο περιζήτητους παραγωγούς στο mainstream μουσικό στερέωμα. Μερικές από τις δουλειές του περιλαμβάνουν συμπαραγωγές στο «Joanne» της Lady Gaga, το «After Hours» του Weeknd, το «Astroworld» του Travis Scott και πιο πρόσφατα το «Radical Optimism» της Dua Lipa. Μέχρι και η Rihanna έκανε μια διασκευή στο «New Person, Same Old Mistakes», η οποία υπάρχει στο άλμπουμ της «Anti».

Tame Impala - My Old Ways (Official Video)

To «Deadbeat», που κυκλοφόρησε πριν από λίγες μέρες, είναι το πέμπτο κατά σειρά άλμπουμ τους. Είχε προηγηθεί το «The Slow Rush» (2020), το οποίο, όπως αποκάλυψε σε μια συνέντευξή του ο Πάρκερ, δεν ήταν από τις αγαπημένες του δουλειές.

Στο «Deadbeat» υιοθετεί πάλι ένα νέο ύφος. Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο». Μια φυσική μετεξέλιξη από τα χορευτικά ποπ μονοπάτια σε έναν ήχο πιο ηλεκτρονικό και εντελώς techno ανά στιγμές.

Κάτι που είναι εμφανές από τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζει το «My Old Ways», το κομμάτι που ανοίγει το άλμπουμ. Ξεκινάει κουλά, σαν να είναι ντέμο, με τον Πάρκερ να τραγουδάει πάνω στον ήχο ενός πιάνου, χτίζοντάς τον όσο προχωράει με επιπλέον synth ήχους, προτού καταλήξει να ακούγεται σαν ένα μεσογειακό disco house anthem, από αυτά που ακούει κανείς το καλοκαίρι στην παραλία και τα beach bar. Δεν πρέπει να προκαλεί και μεγάλη έκπληξη το τελευταίο. Ο ήχος του, ήδη από τα ψυχεδελικά του χρόνια, πάντοτε ταίριαζε περισσότερο στους ζεστούς μήνες του χρόνου.

Ο Πάρκερ έφτιαξε το άλμπουμ σε μια παραθαλάσσια κατοικία που αγόρασε το 2020, στο Yallingup, κοντά στο Πέρθ. Ένα πανέμορφο σπίτι, χτισμένο πάνω σε έναν γκρεμό με θέα στην παραλία Injidup και το Εθνικό Πάρκο Leeuwin-Naturaliste. Μια τοποθεσία όπου στα ’90s διοργανώνονταν μεγάλα raves, τα περίφημα bush doofs, όπως ονομάζονται στην Αυστραλία, από τον υπόκωφο ήχο που κάνει το μπάσο όταν ακούγεται από μεγάλα ηχεία – ένας ήχος που σημαδεύει ηχητικά αυτό το άλμπουμ. «Η λέξη “Doof” ξεκίνησε ως υποτιμητικός όρος, για να περιγράψει τη μουσική των κλαμπ, γιατί από μακριά το μόνο που ακούς είναι “ντουφ, ντουφ, ντουφ”», όπως αναφέρει ο ίδιος πιο διεξοδικά σε μια μεγάλη συνέντευξή του στο «New Yorker».

Tame Impala - Ethereal Connection (Official Audio)

«Πάντα με ενέπνεε πάρα πολύ αυτή η σκηνή. Ένα μέρος της επιθυμίας μου να φτιάχνω αυτό το είδος μουσικής είναι για να μεταφερθώ εκεί – για μένα, αυτό είναι η μουσική Νιρβάνα. Μπήκα και στην ψυχεδελική ροκ για τον ίδιο λόγο· αυτή η ιδέα της ατέλειωτης, υπνωτικής μουσικής, με την οποία μπορεί να συντονιστεί ένα ολόκληρο πλήθος ανθρώπων μέσα σε ένα χωράφι». Η αίσθηση που περιγράφει αντικατοπτρίζεται απόλυτα στο σχεδόν 8λεπτο έπος «Ethereal Connection», το οποίο πάλι δεν είναι τόσο στρέιτ όσο ακούγεται με τα out of place φωνητικά του –που θυμίζουν τον Panda Bear– να διακόπτουν τη ροή του beat, δημιουργώντας άλλη μια κουλή συνθήκη. Από την άλλη, κομμάτια σαν το «Dracula» κρύβουν μια εμμονή με τον Michael Jackson και το disco-funk του «Thriller» ή τους Beatles στο «See You on Monday».

Θεματικά, το «Deadbeat» –που σημαίνει «άχρηστος»– μιλάει για την αμφιταλάντευση ανάμεσα στην καθημερινότητα με την οικογένειά του και σε έναν πιο ξέφρενο τρόπο ζωής, παρέα με τους φίλους του. Καθώς έγραφε το νέο του άλμπουμ έγινε πατέρας για δεύτερη φορά – έχει έναν γιο και μια κόρη με τη σύντροφό του. Στο ασπρόμαυρο εξώφυλλο φωτογραφίζεται με την κόρη του.

Και μπορεί να έφτιαξε ένα ηλεκτρονικό, χορευτικό άλμπουμ για κλαμπ και πάρτι, αλλά αν κάτι σίγουρα δεν έχει αφήσει πίσω του είναι η αγάπη του για την ψυχεδέλεια και τις neon αποχρώσεις. Η μουσική του συνεχίζει να εκφράζει μια τάση απόδρασης, ακόμη και όταν τραγουδάει για τις αποτυχίες και τους προβληματισμούς του, ενώ κουβαλάει ασυνείδητα μια σπάνια νοσταλγική lo-fi χροιά που την κάνει έξτρα ιδιαίτερη, σαν να ανήκει περισσότερο σε ένα φαντασιακό παρελθόν παρά σε ένα κοντινό μέλλον.

Tame Impala - End Of Summer (Official Video)

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Olivia Dean: Η νέα σταρ της βρετανικής ποπ

Μουσική / Mόνο η Olivia Dean κρατήθηκε απέναντι στην καταιγίδα των hits της Taylor Swift

Μια 26χρονη τραγουδοποιός από το Λονδίνο που καταφέρνει να κρατά γερά τις υψηλές θέσεις της στα charts, με έναν ήχο που ισορροπεί μεταξύ παρελθόντος και παρόντος. Bonus για σήμερα: ο νέος δίσκος των Dury Dava.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
SANDWELL DISTRICT INTERVIEW

Μουσική / Οι Sandwell District φτιάχνουν τέκνο σαν να προσεύχονται

O Regis και ο Function, δύο από τους πρωτεργάτες του πρότζεκτ που εξελίχθηκε σε διεθνές underground δίκτυο, με αφορμή την εμφάνισή τους στην Αθήνα μιλούν στη LiFO για την επανένωσή τους, την τέκνο σήμερα και τον καινούργιο τους δίσκο.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ